Forfatter |
|
spacepirat Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Minepods kommer det til at koste 5.000 hvis jeg tager dem der er aktive og 4600 for et par passive og så skal der forstærker oveni. Det er en
pæn del over mit budget. Skal jeg ned i nogle som passer mit budget skal det Være micropods, og der er jeg blevet fortalt at bassen er ikke
eksisterende, det er også hvad jeg har kunne læse mig frem til.
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også små aktive studio-monitors som KRK som jeg skrev tidligere i tråden, her i guld  "bling" http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/krk/rp-5-g3-gold -saet.html Desuden Adam + Behringer som er inden for dit budget. Nu er det noget andet end standard Hifi eller mini/micro PC højttalere og om det er velegnet til TV via mini-jack som foreslået af Allanowich og Stanley, kan vel komme an på en prøve. Mvh.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne overveje at købe MiniPod'ene og forstærker brugt. Mon ikke der skulle være nogle til salg på KSB, DBA eller Gul&Gratis. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam Audio laver særdeles gode produkter. Jeg mener Thomann har de små aktive på deres program, de koster vist omkring
EUR 500,- for et sæt. I forhold til kvaliteten bliver det vist ikke ret meget billigere.
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at få noget der dur
http://hifistore.dk/q-acoustic-73/q-tv-86/qtv-2-qtv2x-440.ht ml
perfekt til det du efterspørger __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
spacepirat Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramma: Har set det, men det virker ikke praktisk i min situation da mit tv hænger på væggen, og jeg bruger pladsen bag
den til at have alle min kabler, så der bliver nok noget trængt, når der også skal en adapter på.
Min problemstilling er blevet lidt svære da jeg i dag lige har opdaget at philips jo er så geniale at de har gjort hovedtelefon
udgangen med fixed volume, det vil sige den følger ikke fjernbetjeningens volume, men en indstilling dybt inde i tv menuen.
Det jo lidt noget l**t, da jeg så ikke kan styre tv'ets volume uden at jeg skal rejse mig og skrue fysisk ned, eller jeg skal
have 2 fjernbetjeninger, eller benytte en app.
Men faldt lige over denne soundbar, som jeg kan styre over min fjernbetjening, da den benytter sig af HDMI-CEC
LINK
Hvad syntes I? er det noget l**t? eller kunne de give en okay oplevelse?
Jeg vil også gerne lige takke alle dem der er kommet med et input eller på anden måde har delt deres viden :)
Patrick
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, personligt ville jeg overveje den her:
http://dk.jbl.com/jbl_product_detail_dk/cinema-sb200.html
eller den her:
http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-dht-t100-soundbar-t radlos-hojttaler-61774/ Men det er nok hip som hap hvor ringe/gode de er. Alene det at jeg fik fjernsynet tilsluttet stereo i stuen med en dac, var et kæmpe løft. Nu er det en okay fornøjelse at se og høre koncerter på DR. Mit 32 tommer philips er født med noget nær den ringeste lyd siden AM radio fra anden verdenskrig, så her ville alt have været en forbedring uanset. Det gælder nok også dit philips.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2013 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har jo det med scart adapter og en lille forstærker. Denne skal jo godt nok i dit tilfælde, være med remote, men det er de fleste jo efterhånden. Du kunne også se lidt på B&W M1. Disse fås i sort og hvide. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden
Dette er lidt OT...
Jeg har som trådstarter også været int. i at hive et analog signal ud af mit Philips fladskærms TV - de har desværre ikke RCA line out. Så jeg havde sådan set opgivet mit forehavende.
Så hjælpen var nær, da jeg så man kunne få en scart-RCA adapter (anende ikke det eksisterede) - så sådan en er fluks bestilt.
Så inden længe skal jeg ha fundet min Marantz 2252 og et sæt Beovox S 45-2 frem af gemmerne og sat til TV`et
MVH
Jan
__________________ Air Bearing Rules
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2013 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hej i tråden
Dette er lidt OT...
Jeg har som trådstarter også været int. i at hive et analog signal ud af mit Philips fladskærms TV - de har desværre ikke RCA line out. Så jeg havde sådan set opgivet mit forehavende.
Så hjælpen var nær, da jeg så man kunne få en scart-RCA adapter (anende ikke det eksisterede) - så sådan en er fluks bestilt.
Så inden længe skal jeg ha fundet min Marantz 2252 og et sæt Beovox S 45-2 frem af gemmerne og sat til TV`et
MVH
Jan
|
|
|
Måske ikke out of OT..... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Aragon
Vil du offer lidt på det, kan man rigtig meget, også få god lyd og video.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 17 December 2013 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi klubben har aktive Argon til 1400,- (véd ikke, om det er for ét stk. el. et sæt). De kan så tilsluttes via et minijack-phono/RCA Y-splitter stik, som nævnt her i tråden. Så kan du blot bruge TV'ets fjernbetjening for at styre volumen. Du skal dog sikre dig, at TV'ets egne højtalere kan slås helt fra, så de ikke blander sig og mudrer lyden.
Det er måske lidt problematisk, at du vil have både god lyd og smart design inden for en snæver prisramme - det kan ofte være svært.
Jeg har osse set en Panasinic soundbar annonceret inden for din prisramme - de har i hvert fald haft et godt rygte.
Superkabler er lidt overkill her, synes jeg.
|
Til top |
|
|