Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 05:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Subenhed i lille kabinet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2013 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:
daniels skrev:
m@dsen skrev:
Hvad med at forsøge med en ekstra magnet på dine 23W, det burde kunne hæve følsomheden lidt. Troels Gravesen har vist gjort det med held på en Vifa enhed

m@dsen

Jeg kan bare ikke finde magneter/ferritringe i de rigtige størrelser.
Har ud et bud på hvor jeg kan finde det?

Når jeg selv har testet ekstra magneter på enheder, så har det kun kunne hæve følsomheden med 1-2dB, og det er desværre ikke nok her.

Her skulle du kunne få dem
http://www.strong-mag.com/magnet%20for%20speaker.htm
http://www.cy-magnetics.com/Mag_Speaker.htm

m@dsen

Tak for links.
Bookmarked.

Kan umiddelbart bedst lide dem her:
http://www.cy-magnetics.com/Mag_Speaker.htm

Dem vil jeg overveje at forhøre om priser hos. Skal bruge nogle magneter til en række andre tests på et tidspunkt.

Jeg vil dog i første omgang fortsætte min mission for at finde de næste subwoofer-enheder, der kan leve op til mine hårde ønsker

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Mercury skrev:
Har du helt glemt Compound princippet ???

Der er 4 stk ATC Pa75 til salg for 3000 kr på ksb.

Så har du da kompetente identiske enheder som i compound sagtens ville kunne gøres i et "mindre" kabinet.

mvh. Asger

Compound (isobarisk) "æder" jo desværre bare en del af følsomheden. Det kan man så måske klare med mere effekt, men det er ikke helt godt at starte med at sænke følsomheden, når det netop er SPL jeg søger

Har du simuleret noget på de enheder ud fra dine udtalelser?

Kender ikke selv T/S på dem (og kan ikke lige finde det).
De er også ret gamle, så tror ikke det er noget for mig...

Kan godt ske de har et par år på bagen, men den har en lyd "sound" hvor den stadig giver baghjul til det meste.
den blev bare lavet rigtigt førstegang.
det af finde frem til en enhed- er jo ikke bare at samle data, for at klemme den ned i et kabinet.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 September 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

daniels skrev:
Mercury skrev:
Har du helt glemt Compound princippet ???

Der er 4 stk ATC Pa75 til salg for 3000 kr på ksb.

Så har du da kompetente identiske enheder som i compound sagtens ville kunne gøres i et "mindre" kabinet.

mvh. Asger

Compound (isobarisk) "æder" jo desværre bare en del af følsomheden. Det kan man så måske klare med mere effekt, men det er ikke helt godt at starte med at sænke følsomheden, når det netop er SPL jeg søger

Har du simuleret noget på de enheder ud fra dine udtalelser?

Kender ikke selv T/S på dem (og kan ikke lige finde det).
De er også ret gamle, så tror ikke det er noget for mig...
Kan godt ske de har et par år på bagen, men den har en lyd "sound" hvor den stadig giver baghjul til det meste. den blev bare lavet rigtigt førstegang. det af finde frem til en enhed- er jo ikke bare at samle data, for at klemme den ned i et kabinet.

Men hvis du har fulgt med i tråden, så vil du også vide at jeg ikke bare samler data for at klemme enheder ned i et kabinet.

Jeg har testet rigtigt mange enheder (og har også mange liggende) og skriver også flere gange at jeg altid tester i flere kabinetter inden jeg finder det rigtige kabinet.

Problemet er tid og penge... Jeg har simpelthen ikke tid og penge til at teste alle enheder i denne verden, så derfor håbede jeg på jeg kunne få nogle tips, så jeg kunne indskrænke feltet lidt.

Ud fra hvad jeg kan se på de ATC, så er det ikke subenheder, og flere bruger dem også i hornkonstruktioner. Umiddelbart lyder det ikke som noget der rigtigt passer ind i de kriterier jeg har sat.

Målet er fortsat mindst 110dB/20Hz, helst ikke over 150 liter - helst lukket kabinet (ikke ufravigeligt krav) og lav forvrængning.

Det er fortsat primært de Scan-Speak 23W enheder (flere sat sammen) som er front runners.
Peerless XXLS, Dayton Titanic 15" er under overvejelse.

Jeg søger stadig efter den "perfekte" enhed til projektet...

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 September 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Danske Lika Magneter: http://www.lika.dk/LIKA_DK/Nivo_3/Ferrit_magnet_ring.htm - har også ringmagneter i de fleste
størrelser.

Mvh. Jens/Modifix
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes