Sendt: 07 September 2013 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensLyn skrev:
Nu så jeg i en anden tråd man kunne købe en forstærker med bypass funktion så man bruger
forstærkeren til ren stereo lytning og når man så film på reciveren så brugte man forstærkeren som effek.Det lyder jo
meget godt altsammen men nu kommer der måske et dumt spørgsmål. Ville jeg til stereo lytning kunne bruge min
recivers airplay så jeg kan bruge mit spotify?
|
|
|
Kunne godt være skrevet af mig Jens
Men til dit spørgsmål hvad angår Airplay/spotify, så nej! Da ville du stadig anvende receiveren`s kredsløb + DAC og
det ville være det samme som havde du koblet dine højttalere op på kun din receiver.. og så er vi lige vidt.
mht. receiver + forstærker m. Bypass funktion (kaldes også bla.: processor in, samt andre fine udtryk for
selvsamme), så er det en super idé HVIS du vil have dedikeret surround set-up OG dedikeret stereo set-up, men med
samme fronter, henholdsvis - surround/stereo.
Jeg er absolut glad for måden det gøres på herhjemme. Men det kan til gengæld hurtigt komme til at fylde en del i
stuen, med det ene dedikerede, efter det andet. Kabler bliver der også hurtigt meget af og det driller lidt efterhånden
for mit vedkommende.
Dog kan en forstærker m. Bypass anbefales, såfremt du vælger at beholde surround.
.. Og forresten, så bruger jeg iPad 3/APPLE-TV3/optisk/Stello AI-500SE og det lyder nu også fint nok, trods Apple tv
er mellemled.
Mvh. Andromeda
|