Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 15:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sprængfarligt i København (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Nåede aldrig på Loppen, var der andre der gjorde?

zaka skrev:
Jeg har haft june 1st 1974 med hjem fra biblioteket, men faldt ikke rigtigt for den. Måske jeg skulle prøve igen .

Gik det på samme måde med Laurie Anderson's "Big Science"?

Laurie er forresten en af Lou's x'er



Nej jeg nåede heller ikke afsted - svigermor kom på besøg og så tager man ikke ustraffet afsted .

Jeg mangler helt klart at dyrke Laurie Anderson - anbefalinger? - hun er da stadig med Lou Reed så vidt jeg ved .

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ok jeg troede det var

Anbefalingen her fra er "Big Science"

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1173
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Skønt at se de gamle helte rykke endnu. Ja, Transformer er
ubetinget et must. Lige meget hvor meget klassisk jeg
efterhånden hører kommer denne på engang imellem. Det holder.
Før, da jeg var i 20'erne (da var det disco, jo jo), kunne jeg ikke se
noget i Reed men det kan jeg nu på mine senere dage. Dylan er jeg
ikke sådan rigtig blevet overbevist om endnu, synes hans stemme er
irriterende, men kan være det kommer når jeg bliver pensionist.

Prøv den plade Laurie Anderson har lavet med musik hen over
hemmeligt optagede private telefonsamtaler i new york. Eller også
var hun inspiretret og lavede sine egne. Kan jeg ikke lige huske. Den
nat jeg hørte nummeret i radioen var nummeret i stand til at skabe
en helt særlig gribende stemning. Havde faktisk glemt det indtil jeg
så i navnede Laurie her i tråden.

Mvh.


Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Så! Nu kan jeg slet ikke få luft....

Nick Cave med The Bad Seeds i Falkoner Salen i november .

http://gaffa.dk/live/view.php/news_id=12113

Gæt hvem der står foran en TDC butik tidligt, meget tidligt på mandag .

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Nå Zaka, fik du så de billetter?

Denne indledning kun for at skilte med at Rødovre Concertband koncerterer i morgen mandag kl.20:00 i Vor Frelsers Kirke på Christianshavn.

Koncerten er både gratis og særdeles vellydende, til trods for et lidt vanskeligt kirkerum.

Kig mere på http://www.concertband.dk

Og når i nu alligevel er i en kirke, så grib evt. en folder om koncerter og arrangementer i citykirkerne.

Mvh. Jens/Modifix von DCA und Koncertgängerei 

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Nå Zaka, fik du så de billetter?

Denne indledning kun for at skilte med at Rødovre Concertband koncerterer i morgen mandag kl.20:00 i Vor Frelsers Kirke på Christianshavn.

Koncerten er både gratis og særdeles vellydende, til trods for et lidt vanskeligt kirkerum.

Kig mere på http://www.concertband.dk

Og når i nu alligevel er i en kirke, så grib evt. en folder om koncerter og arrangementer i citykirkerne.

Mvh. Jens/Modifix von DCA und Koncertgängerei 



Ja det gjorde jeg skam . Glemte det, men heldigvis bliver det en rigtig rockkoncert med unummererede ståpladser....

Spændende med concert bandet, men jeg skal desværre til Århus i morgen...

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Så er det snart mandag d. 5. juli - en stor koncert dag for mit vedkommende.

Først Herbie Hancock/Wayne Shorter kl. 1800 i det kongelige og så kan jeg også lige nå Tomasz Stanko på Jazz House kl 2130..

Der er udsolgt i det kongelige, men der er stadig billetter til Stanko i Jazz House. 160 kr + gebyr - det er da billigt.

Her er hvad Jazz house skriver om Stanko:

Tomasz Stanko (tp), Marcin Wasilewski (pia), Sawomir Kurkiewicz: (bas), Micha Miskiewicz (dr). (Polen)

Tomasz Stanko er en af Polens mest betydningsfulde jazzmusiker i gennem tiderne.

Poland’s leading jazz export, trumpeter Tomasz Stanko has been a well-known, familiar voice on the European scene since the ‘70s – he was one of the first European players to be acknowledged by the American free jazz innovators. His importance to the Polish music scene is monumental - a fact that is supported by the many awards he has received during his musical career. Stanko’s sound universe is wrapped in a dark kind of beauty, full of melody, soul and allusions to the best works of Chet Baker and Miles Davis.

Genre: Modern Jazz



På tirsdag står den på Wilco i Lille Vega - der er også stadig billetter.

Hermed en opfordring til at komme ud og høre noget spændende musik.

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Der er jo heldigvis jazzfestival i hovedstaden i disse dag. Gå fx. ind på www.jazzfestival.dk og lad jer overvælde

Lige nu spiller et af mine yndlingsbigbands ved Byggeriets Hus/Den Blå Hund, Herligt!

Mvh. Jens/Modifix von DCA und Copenhagen Jazzfestival..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Håber du havde en forrygende dag igår zaka. Var Stanko stinkende god?

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Håber du havde en forrygende dag igår zaka. Var Stanko stinkende god?



Hejsa.

Jep det var en af de gode dage. Kl 1815 trådte Hancock/Shorter/Blade/Holland på scenen i det kongelige. Jeg sad elendigt, men musikken.....uhhh.....det var rigtig godt. Se Klaus Lynggaards anmeldelse på http://www.information.dk/Indgang/VisArtikel.dna?pArtNo=1613 33. Han har ret i at man godt kunne have brugt noget mere rytmisk drive/swing eller hvad man nu kalder det, men alligevel en fremragende og krævende koncert. En af dem jeg gerne vil kunne spole tilbage og se igen og igen.

Stanko var også rigtig godt. Der var knald på. Jeg var lidt træt af trommeslageren, han larmede tiltider for meget og brugte bækkenerne alt alt for meget. Pianisten derimod var af høj høj klasse og Stanko selv blæste så man troede det var løgn.

Jeg er på den igen i aften - Wilco på Lille Vega - der er stadig billetter. Deres nye A Ghost Is Born er fremragende.

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Wilco var alt jeg håbede på og meget mere til. Det var en af det bedste koncerter jeg har set.

http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=2506164/

De (Wilco-medlemmerne går jeg udfra) havde stillet mikrofoner op nede i salen så man havde mulighed for at tilslutte sin medbragte optager og optage koncerten. Jeg fik plantet min email adresse hos en der optog på en DAT båndoptager. Håber han mailer mig inde længe . Et godt initiativ, som andre kunne lære af...

Gør jer selv en tjeneste og check den nye Wilco CD og Yankee Hotel Foxtrot (2002) ud, begge på Nonesuch. Yankee... er et mesterværk af de store og den nye er fremragende.

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Nick Cave med The Bad Seeds i Falkoner Salen i november

Det var sørme synd med den lungebetændelse der - nu skal jeg

På arbejde har de studerende gjort NC's besøg i kbh. til temaet for ugens fredagsbar - cool

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 18 November 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Uha jeg er efterhånden begyndt at kunne mærke forventningens glæde  - at Mercury Rev (check Deserters Song med dem) er opvarmning gør det bestemt ikke værre.

Cave's første indendørskoncert i DK siden 1994.

Har i øvrigt også lige købt billet til Elvis Costello + The Impostors på Store Vega d. 22 januar næste år .

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 18 November 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

I øvrigt skal der mere end en lungebetændelse til at holde mig tilbage - et par Treo'er gør underværker - det lærer man når man kommer ud for både at skulle være syg og passe (syge) børn .

OT: Macwerk, jeg har lige vundet en auktion på Ebay - The Ruts - The Crack, den glæder jeg mig til...

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

 Nicolai LUGANSKY i Thaikovskys B mol i aften i Radiohuset - sendes også som torsdagskoncert.

Lugansky er blevt min helt blandt de unge pianister. Mega teknik, utrolig kraftfuld udførelse og så det vigtigste han har sjælen med så det bliver stor musik uden stor tom kling klang.

Hm. wifi siger der er håndbold - jeg er ikke i tvivl hvor det bedste spil er - men det kan blive svært at argumentere da TV ikke har været brugt i 1½ måned andet end til 1 daglig tva. Kompromiset kunne så blive håndbold uden lyd og radioen på max B mol.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Nick Cave skulle have været helt forrygende i Milano, hvordan gik
det her?


Zaka, vi må finde ud af et eller andet på søndag

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 10 December 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej Macwerk, SES,

SES hvis du har tid, må du meget meget gerne poste de klassiske koncerter du finder spændende her - jeg vil gerne til nogle flere klassiske, men øøhh jeg har lidt et problem med at vælge - jeg vil jo gerne at kvaliteten er i top .


Nick Cave var f***in' frustrerende. Manden og bandet var tændt (lige før de overtændte) men lyden var nok det dårligste jeg har oplevet til dato .

Højt som ind i h***ede - faktisk så tæt på smertegrænsen som jeg har været nogensinde - og så var det et virvar af ttttsssscchcchsss og en bas der var så dyb at man ikke kunne høre den, men føle den det kunne man - faktisk så meget at det gav en dårlig fornemmelse i maven (nej det var ikke for mange øl, for det fungerede heller ikke - ville man have øl måtte man stå i kø i omkring 20 minutter)

Jeg har forsøgt at fortrænge oplevelsen, for musikken og fremførelsen fejlede bestemt ikke noget - jeg tør slet ikke begynde at tænke på hvor godt det kunne have været hvis lydmanden havde gjort sit arbejde ordentligt.

Yes lad os få en øl sammen på søndag. Har lige læst at Motorhead er blevet flyttet fra Valby til Store Vega på søndag Håber ikke det kommer til at forstyrre Mr. Cale .

Med venlig hilsen




Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Surt show

Jeg er næsten hold helt op med at gå til koncerter hvor man skal bestille i forvejen.
Jeg tror jeg er gået skuffet hjem fra 75% af disse koncerter
Sidste jeg var afsted var Patti Smith i Vega sidste år  - stor success

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Torsdag er Martha Argerich aften.

Hun spiller 2 koncerter (Schuman og Ravel) i torsdagskoncerten og en solo om fredagen. P2 sætter selvfølgelig hele aftenen af til Martha.

Så for dem der allerede har billetter - rigtig god aften. For dem der prøver at få billetter - good luck.

Og for os som tænder for 2 torsdag aften - fed oplevelse i vente.

Hun er ubestridt en af de mest spændende mennesker ud i musikken uanset genre. Hendes kunst er enestående, alle noder får liv og næsten altid nyt liv når hun spiller.

Man kan passende købe hendes nye CD med LvB no 2 og 3 og Abbado, og begynde at lade op til torsdag. Den 3. marts må fremover være en arbejdsfri helligdag til lytning af musik med denne dejlige kvinde. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

For dem der vil ud at høre musik i aften, så er der..

BOB ROCKWELL QUINTET på Paradise Jazz Café i "Vognporten/Huset i Magstræde/Rådhusstræde 13/1466 Kbh. K."

Bob Rockwells dansk-svenske quintet består af nogle af de unge løver, der de seneste år har markeret sig stærkt: på jazz-scenen:
- Bob Rockwell, saxofoner
- Mårten Lundgren, trompet
- Kasper Villaume, piano
- Marc Davis, bas
- Karsten Bagge, trommer

Hygge
JJ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes