Forfatter |
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Det var heller ikke LP´erne jeg mente. Hvis du læser quoten på side 7 fra Superdeluxeedition.com påståes der, at USA versinen har bedre/tykkere cover,
deluxe innersleeves m.m., men det er måske også en "and"??? |
|
|
Og mine målinger bekræfter at US-udgaven (APP 478761) vejer 145 g. mere end den Europæiske udgave.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super.... Så var det IKKE en "and"  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonnegativ..... tak for input. Mit svar var egentlig til hvidbjerg, men jeg blev bremset af antispamfunktionen herinde, så indlægget kom lidt sent. Men det hele faldt på plads til sidst. Så vil jeg nyde musikken i aften, og de fede covers i morgen  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
hvidbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg bliver nok nødt til at rette mig selv.
Har lige været forbi en vægt og kigget nærmere på coveret. Det er korrekt at us udgaven er tungere da den har et tyndt lag masonit på indersiden af
coveret. Artwork er dog identisk. Der ud over er der en pamflet med reklame for AP produkter.
Selve vinyl plader vejer alle ca. 215-220g med undertrøje.
Så der er en lille forskel men den er ikke stor og har ikke betydning for lyden
Hilsen hvidbjerg
__________________ "Nogle gange glemmer man, at man bare er et menneske"
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle disse sider med skriverier for at konstatere, at vinyl, art work m.v. er fuldstændig identiske uanset udgave. Eneste forskel er, hvilket er bemærket tidligere, materialet som gatefold-coveret er lavet af
Nå, det vigtigste er vel, at vi er blevet klogere undervejs
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og prisen
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stereo studio har de den på dobbelt vinyl eller dobbelt billedvinyl til 380 kr, CD med Bluray til 150 og standard udgaven på CD til 100 kr, så man skal godt nok synes den er væsenligt at den er på vinyl for ikke at købe CDen. Jeg hørte lige min gamle CD udgave i går, fin lydkvalitet men lidt kedelig skive, jeg har lidt svært ved at se hvorfor dette album skulle være noget specielt, men jeg er heller ingen PF fan selv om jeg har meget af det. Men det interessante må være bluray udgaven. se link
http://www.americansongwriter.com/2015/07/roger-waters-amuse d-death-reissue/
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt cd + Bluray, men den er ikke ankommet på adressen endnu, jeg har 1. Udgaven på vinyl, syntes det er ganske udmærket musik, og
har nu fået et hint, at den nye vinyludgave, måske vil være at finde under et vis træ om adskillige måneder... Så kan man passende følge med her,
med forventningens glæde i mente
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pladeselskabet overholder udgivelsesdatoen for Roger Waters, så udkommer den i slutningen af PladeKistens ferie.
Titlen er oprettet allerede nu på hjemmesiden så den kan forudbestilles. Der sendes dagen efter vores ferie eller der kan afhentes i den fysiske butik.
24/7 Roger Waters: Amused to death CD 120,00
24/7 Roger Waters: Amused to death CD + Blu-Ray 170,00
24/7 Roger Waters: Amused to death 2LP 200 g. Limited numbered picture vinyl 395,00
24/7 Roger Waters: Amused to death 2LP 200 g. Limited 395,00
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal forbi Pladekisten imorgen og jeg GLÆDER mig helt vildt! Har den store penge pung med og har mailet med ham i hans ferie og der ligger vist en del spændende og venter på mig, bla Roger Waters. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
I stereo studio har de den på dobbelt vinyl eller dobbelt billedvinyl til 380 kr, CD med Bluray til 150 og standard udgaven på CD til 100 kr, så man skal godt nok synes den er væsenligt at den er på vinyl for ikke at købe CDen. |
|
|
Jeg synes, det er meget væsentligt, at den er på vinyl, da jeg ikke ejer en CD-afspiller (pladespillere har jeg så til gengæld rigeligt af)
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåhhhhh, så fik vi hentet slkidtet. Uden nogen form for stimulanser skulle de 4 LP-sider indenbords, uden "stoffer" for at kunne foretage en nøgtern vurdering. Har og kender CD´en til bunds. For dem der ikke bryder sig om musikken og den lidt sorte side af Roger Waters, please hop videre til en anden tråd. Der er ingen tvivl om, at den nye er mixet en lille smule anderledes, der er lagt vægt på nogle andre musiske parametre i forhold til originalen. Er det en vinder??? JA. I mit univers er det et BLOODY f**kING MASTERPIECE    . Man har lært lidt af MFSL´s indspilninger, volumen er et par dB lavere med større dynamik og headroom til følge. Til gengæld er den presset på en helt og aldeles støjfri vinyl, så det med at skrue en "bette" smule mere op, gi´s absolut ingen overfladestøj overhovedet. Thumbs up til Analogue Production og deres resultat af i mine ører topudgivelsen i 2015. Jeg kan overhovedet ikke få armene ned (men jeg er også helt solgt til musikken). Havde den kostet 750,- kr. var det rigeligt pengene værd (IMHO). A-man..... ud og køb den omgående, dæmpet lys og en lille J eller et glas vin og så på Ebay med din fake  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Hermann. skrev:
I stereo studio har de den på dobbelt vinyl eller dobbelt billedvinyl til 380 kr, CD med Bluray
til 150 og standard udgaven på CD til 100 kr, så man skal godt nok synes den er væsenligt at den er på vinyl for ikke at købe CDen.
|
|
|
Jeg synes, det er meget væsentligt, at den er på vinyl, da jeg ikke ejer en CD-afspiller (pladespillere har jeg så til gengæld rigeligt af)
|
|
|
Nemlig... For mig er det væsenligt at købe den på vinyl fordi jeg ikke har en cd-afspiller i anlægget. Det er nok det Hermann. mener med
"væsentligt" :-)
Priserne varierer for i øvrigt en del for den sorte vinyl, lige fra 319 kr. (billigst hos moby-disc.dk) til 399 kr. (dyrest, hos highendsound), så
man skal lige se sig for.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, store variationer i pris ... og for 24 timer siden kunne den fås hos nævnte Moby-Disc for kr. 280,- ... efterspørgslen har nok dikteret en prisstigning
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte faktisk i første omgang hos imusic.dk, som pre-order den 2. juli, på et tidspunkt hvor de havde den til kun 229 kr. Ikke så lang
tid senere (10. juli) skrev de at de var nødt til at slette den fra min ordre idet leverandøren ikke kunne levere - til gengæld kunne man så i
stedet bestille den til 359 kr. Men så nåede de da at sælge tre andre plader til mig på ordren.
Det er ligesom den med slagteren der har gode bøffer til 10 kr. Når man så står i butikken har han ikke flere af dem til 10 kr., men mange
andre til 20 kr.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landede USA versionen 

Der er ingen tvivl om, at coveret er væsentlig stivere/tykkere, om man mærker tydeligt, at den vejer mere. Analogueman, jeg håber, du køber den, selvom du mest er til klassisk. Er spændt på at høre, hvad du mener om den i forhold til din "fake" . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boyd, den er bestilt (sammen med 6 andre titler ... hvorfor kan jeg ikke la' vær', jeg har jo ikke plads til skidtet!).
Jeg giver muligvis en tilbagemelding på mine oplevelser, men den skal lige ankomme først og have en tur på min Keith Monks RCM, inden min AN IO-
II får lov at røre den
PS. Hvorfor tror du, at jeg er mest til klassisk? Godt og vel 1/3 af min lp-samling udgøres af alt andet end klassisk musik
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2015 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
His jeg skal svare på den,
Analogueman skrev:
PS. Hvorfor tror du, at jeg er mest til klassisk? Godt og vel 1/3 af min lp-samling udgøres af alt andet end klassisk musik  |
|
|
så derfor __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2015 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 03 August 2015 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg den også på vinyl... jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at den skulle ind i mit hjem. Jeg blev overstimuleret i min tid i Hifi Klubben, hvor den ofte blev brugt til demo, og ofte de samme få numre.
Og så er jeg måske bare blevet voksen, for nu kan jeg ligefrem lide pladen , og nu forstår jeg meget bedre Waters budskab... The Wall 2? Og så er det jo også en fantastisk produktion 
|
Til top |
|
|