Emne: Amused to death på vinyl? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 15 August 2014 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere LP udgaver til salg på Ebay.de. Den "billigste" koster 38€ lige nu.
Men hvorfor er denne LP eftertragtet. Jeg har lige for første gang i årevis hørt dele af den og den virker ikke som noget
specielt. Men jeg er nok heller ikke Pink Floyd fan, jeg købte mange af både PF's og ELO's Lper da de udkom, og dengang
hørte jeg langt mest ELO, det gør jeg stadig. Amused to death er ikke særlig lyttevenlig, det svinger simpelt hen ikke og
CDen virker usammenhængende, men den er ikke så dyster og mørkemandsagtig som the Wall. Lydkvaliteten er til
gengæld mere end fornem. Jeg har CD udgaven fra starten af 90erne.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 18 August 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte hele Amused To Death (på CD) igår, og jeg synes stadig, at det er Waters' mest vellykkede solo-projekt - den virker ikke engang for lang, hvilket jeg synes, at PF's The Wall gør. At især teksterne (og i nogen grad musikken) på begge album er til den dystre side, generer mig ikke .
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 19 August 2014 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første svar fra Acoustic Sounds: Hello Hasse,
I can understand your frustrations with the release of the Roger Waters/Amused to Death LP. To be honest, I do not know what is holding up the process. I do know that the process to make an LP is a lengthy one that can have many problems. I'm not sure if the problem is in the art work, jacket, label, artist, pressing, or what. Hopefully, this will be rectified shortly and we will get it in stock and out as soon as possible.
Have a wonderful day, Carly Tinkler
Skrev så tilbage, at det ikke rigtigt besvarede mit spørgsmål. Fik efterfølgende en mail hvor hun rent faktisk havde undersøgt sagen. Lidt snik-snak, men at der var ved at være hul på problemerne, og at den forhåbentligt ville udkomme inden jul  . Så har den været "preordered" i lige knap 2 år  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 19 August 2014 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Første svar fra Acoustic Sounds:Hello Hasse,I can understand your frustrations with the release of the Roger Waters/Amused to Death LP. To
be honest, I do not know what is holding up the process. I do know that the process to make an LP is a lengthy one that can have many problems. I'm not sure if
the problem is in the art work, jacket, label, artist, pressing, or what. Hopefully, this will be rectified shortly and we will get it in stock and out as soon as
possible.Have a wonderful day,Carly TinklerSkrev så tilbage, at det ikke rigtigt besvarede mit spørgsmål. Fik efterfølgende en mail hvor hun rent faktisk havde
undersøgt sagen. Lidt snik-snak, men at der var ved at være hul på problemerne, og at den forhåbentligt ville udkomme inden jul . Så har den været
"preordered" i lige knap 2 år . |
|
|
Flot initiativ Boydk, dejligt at blive informeret
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 19 August 2014 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Første svar fra Acoustic Sounds:Hello Hasse,I can understand your frustrations with the release of the Roger Waters/Amused to Death LP. To be honest, I do not know what is holding up the process. I do know that the process to make an LP is a lengthy one that can have many problems. I'm not sure if the problem is in the art work, jacket, label, artist, pressing, or what. Hopefully, this will be rectified shortly and we will get it in stock and out as soon as possible.Have a wonderful day,Carly TinklerSkrev så tilbage, at det ikke rigtigt besvarede mit spørgsmål. Fik efterfølgende en mail hvor hun rent faktisk havde undersøgt sagen. Lidt snik-snak, men at der var ved at være hul på problemerne, og at den forhåbentligt ville udkomme inden jul . Så har den været "preordered" i lige knap 2 år . |
|
|
Var det inden jul i år
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 19 August 2014 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Boydk skrev:
Første svar fra Acoustic Sounds:Hello Hasse,I can understand your frustrations with the release of the Roger Waters/Amused to Death LP. To be honest, I do not know what is holding up the process. I do know that the process to make an LP is a lengthy one that can have many problems. I'm not sure if the problem is in the art work, jacket, label, artist, pressing, or what. Hopefully, this will be rectified shortly and we will get it in stock and out as soon as possible.Have a wonderful day,Carly TinklerSkrev så tilbage, at det ikke rigtigt besvarede mit spørgsmål. Fik efterfølgende en mail hvor hun rent faktisk havde undersøgt sagen. Lidt snik-snak, men at der var ved at være hul på problemerne, og at den forhåbentligt ville udkomme inden jul . Så har den været "preordered" i lige knap 2 år . |
|
|
Var det inden jul i år  |
|
|
Så så, ikke håne, men for optimisterne, ja, inden jul 2014 (ikke at jeg tror på det)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sidst i august købte jeg Roger Waters LP Amused to Death på discogs i uoriginal indspilning fra Holland og jeg har ikke spillet den før i aftes, hvor jeg havde nogen venner på besøg. Jeg kan næsten ikke beskrive min skuffelse over hvor dårlig en lyd der var på netop denne indspilning. Det lød som om det hele var indspillet i en lille kasse i nederste højre hjørne.
Jeg skriver dette indlæg for at advare andre om ikke at købe denne version, jeg desuden kontaktet sælger og forventer at han besvare min henvendelse for at finde en løsning, for jeg føler mig godt snydt og ja jeg ved godt der er originale indspilninger til salg, men jeg vil ikke betale de uhyrlige priser.
Min beslutning er at spille CDén til der måske kommer en ny og bedre ny udgivelse
vedhæfter link her.
https://www.discogs.com/release/951937 &nbs p;
|
Til top |
|
|
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Sidst i august købte jeg Roger Waters LP Amused to Death på discogs i uoriginal indspilning
|
|
|
Det er vel ikke indspilningen, der er uoriginal, men derimod presningen af vinylen, der er en bootleg? (Undskyld mit flueknep...  )
Det siger meget godt, at man skal gå i en lang bue uden om disse piratudgivelser, hvor bagmændene er totalt ligeglade med kvaliteten, men bare skal
tjene nogle nemme penge på en sjælden vinylplade. Så er den origniale cd-udgivelse at foretrække, og så er det også de rigtige mennesker, der tjener
pengene!
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamster skrev:
MUNKEBO skrev:
Sidst i august købte jeg Roger Waters LP Amused to Death på discogs i
uoriginal indspilning
|
|
|
Det er vel ikke indspilningen, der er uoriginal, men derimod presningen af
vinylen, der er en bootleg? (Undskyld mit flueknep... )
Det siger meget godt, at man skal gå i en lang bue uden om disse
piratudgivelser, hvor bagmændene er totalt ligeglade med kvaliteten, men
bare skal
tjene nogle nemme penge på en sjælden vinylplade. Så er den origniale cd-
udgivelse at foretrække, og så er det også de rigtige mennesker, der tjener
pengene! |
|
|
Ja man skal holde sig langt væk, sælgeren i Holland undskylder og skriver at
de dårlige plader er der jo flere der sælger.
Jeg vil give ham en dårlig anbefaling på discorgs.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO, altså! Man skulle jo ikke tro, du havde fulgt med i denne tråd
Allerede på side 2 bliver der med store bogstaver (i overført betydning) advaret imod at købe den version, som du så alligevel har købt.
Man ligger, som man har redt [;)
Og det tør jeg godt sige, da jeg selv har en af de dårlige udgaver
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
MUNKEBO, altså! Man skulle jo ikke tro, du havde
fulgt med i denne tråd
Allerede på side 2 bliver der med store bogstaver (i overført betydning)
advaret imod at købe den version, som du så alligevel har købt.
|
|
|
Undskyld men læser altså ikke alle tråde,
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, det har vi forstået
Måske man engang skulle komme forbi Odense, så kunne man tage vinyludgaven med, så du kunne få fornøjelsen og med egne øre om det er godt
eller not?
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Analogueman skrev:
MUNKEBO, altså! Man skulle jo ikke tro, du havde
fulgt med i denne tråd
Allerede på side 2 bliver der med store bogstaver (i overført betydning)
advaret imod at købe den version, som du så alligevel har købt.
|
|
|
Undskyld men læser altså ikke alle tråde, |
|
|
Næ, det gør jeg såmænd heller ikke, men i og med, at du selv har startet tråden og med jævne mellemrum har bidraget med yderligere indlæg, så
tænkte jeg, at de ganske fyldige skriverier om ATD og dårlige versioner ikke kunne være undsluppet din opmærksomhed
Nå, men så har du med egne ører konstateret, hvor pivringe ATD kan lyde, hvis det ikke er "den rigtige" version. Så er der (måske?) så meget desto
mere grund til at glæde sig til Acoustic Sounds-versionen ... hvis den altså nogensinde bliver udgivet
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller bide på tilbuddet, koster nok højest en kop kaffe, måske?
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft Holland-udgaven, een stor skuffelse må man sige. Fra CD'en vidste jeg hvilken lyd der var at komme efter, og "mono"-
udgaven fra Holland kunne slet ikke leve op til det. Hvad der er gået galt kan man vel kun gisne om, men mon ikke presningen har været
fra en ukurant master.
Gav 600 kr. på eBay, fik 400 af dem tilbage da jeg solgte pladen videre. Og rolig, køber var informeret om at det var den udgave, og at jeg
ikke syntes den var som forventet.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
efterklang skrev:
Jeg har også haft Holland-udgaven, een stor skuffelse
må man sige. Fra CD'en vidste jeg hvilken lyd der var at komme efter, og
"mono"-
udgaven fra Holland kunne slet ikke leve op til det. Hvad der er gået galt kan
man vel kun gisne om, men mon ikke presningen har været
fra en ukurant master.
Gav 600 kr. på eBay, fik 400 af dem tilbage da jeg solgte pladen videre. Og
rolig, køber var informeret om at det var den udgave, og at jeg
ikke syntes den var som forventet. |
|
|
Hej Efterklang
Jeg overvejede også og sælge min, men den er sgu for ringe til at jeg vil
sælge den videre.
Jeg har åbenbart købt min hos en pladebutikker, men de siger bare " sorry "
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO, det kan jo være en senere tilføjelse, men følger jeg dit link, så skriver sælger bl.a. højt og tydeligt, at den lyder mere som en
monooptagelse end stereo/Q-Sound do. Så hvis disse informationer var til stede, da du købte udgivelsen, så kan den dårlige lydkvalitet vel ikke
komme som nogen overraskelse?
Jeg ved godt, at der findes fremragende optagelser i såkaldt "deep mono" - lyt fx til Count Basie "The Atomic Mr. Basie" i originalpres eller flere andre
af Roulette Jazz' monoudgivelser - men det er ikke lige frem det, der lægges op til i sælgers tekst.
Ser frem til at læse om erfaringerne med lydkvaliteten på Acoustic Sounds-udgivelsen af ATD - det kan måske friste mig til at købe den, omend den
musikalsk ikke rammer helt plet hos mig.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Analougeman
Det er en tilføjelse, de har åbenbart fået flere klager som jeg læser deres
første retur svar på min henvendelse.
Jeg må bare lade den stå på reolen.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Munkebo
Din postkasse er fuld, så må tage den her.
Mit tilbud om at komme forbi en lørdag eller søndag eftermiddag, medbringende min Amused to death står til troende, så kunne du passende give en
kop kaffe, og især en demo af din pladevasker  Lægen har konstateret slidgigt i min venstre skulder, så overvejer nu kraftigt at supplere
Knostierne med sådan en velsignelse, så er du frisk? Så send en PB
Mvh
Birger
Bedst med en lørdag, så kunne jeg måske komme forbi Audiocompagniet, RecordPusher og Vassago, bare spørgsmålet om at stå tidligt nok op
|
Til top |
|
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forlængelse af diskussionen omkring Amused to Death (som den sjældne raritet og uovertrufne udgivelse den er), skal det lige nævnes at følgende sjældne vinyl-
udgivelse nu udkommer som reissue:
Mike Oldfield: Songs from Distant Earth (udkommer på Rheino Records, og kan bl.a. bestilles på http://www.whatrecords.co.uk/items/62369.htm
Medmindre man absolut skal have original-udgaven (pt. til 120 £ i VG tilstand på Discogs) er det muligt at få denne fede udgivelse til menneskepenge.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|