Emne: Gl. Nad vs. ny lille Denon? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 15 Juli 2013 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting du i hvert fald nok skal være opmærksom på i første omgang er at sådan et sæt B&W gerne vil have noget strøm.
Mere end et typisk alt-i-et minianlæg kan levere i hvert fald.
Har du ikke overvejet at gå den aktive vej?
Et sæt Audioengine A5 + evt Audioengine subben til. Så slipper du for at have forstærkere ved siden af.
Desuden har Audioengine sådan en Wifi-dongle der virker til højttalerne, så du trådløst kan spille musikken direkte fra din
computer.
Audioengine A5 koster vist en 3500kr + 1000kr til wifi dongle.
Du bor i Århus. Smut en tur i Tapeconnection. De har en del aktive højttaler løsninger. Garanteret du kan få en god snak
med dem og låne noget udstyr med hjem til test :)
|
Til top |
|
|
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 15 Juli 2013 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan overføre dine mp3-filer til en USB-harddisk og afspille dem via denne her.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med- streaming/cambridge_np30-_-_sort.htm
Den kan tilsluttes en integreret- eller forforstærker med et analogt kabel.
vh
Bjørn
|
Til top |
|
|
svalle325 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2013 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
En ting du i hvert fald nok skal være opmærksom på i første omgang er at sådan et sæt B&W gerne vil have noget strøm. Mere end et typisk alt-i-et minianlæg kan levere i hvert fald.
Har du ikke overvejet at gå den aktive vej? Et sæt Audioengine A5 + evt Audioengine subben til. Så slipper du for at have forstærkere ved siden af.
Desuden har Audioengine sådan en Wifi-dongle der virker til højttalerne, så du trådløst kan spille musikken direkte fra din computer.
Audioengine A5 koster vist en 3500kr + 1000kr til wifi dongle.
Du bor i Århus. Smut en tur i Tapeconnection. De har en del aktive højttaler løsninger. Garanteret du kan få en god snak med dem og låne noget udstyr med hjem til test :) |
|
|
Det skal helt sikkert undersøges, det har jeg ikke spekuleret så meget på, og det lyder da spændende.
|
Til top |
|
|
svalle325 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJHJ skrev:
Du kan overføre dine mp3-filer til en USB-harddisk og afspille dem via denne her.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med- streaming/cambridge_np30-_-_sort.htm
Den kan tilsluttes en integreret- eller forforstærker med et analogt kabel.
vh Bjørn |
|
|
Jeg kan ikke få linket til, at virke. (generalt på denne tråd :)
Og kan ikke rigtig se på klubbens hjemmeside, hvad det er du finder til mig ;)
|
Til top |
|
|
svalle325 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
_sort.htm">Cambridge
Det var nok denne du mente?
Se det ser ud til, at være en lækker sag.
Kan den afspille direkte fra en HD eller usb pen? Altså uden streaming ?
Og kender i til andre modeller?
jeg tror jeg er ude i, at beholde mit opsætning, for det lyder som om jeg ikke får det samme ud af det hele ved, at ned
gradere (kommer selvfølgelig ikke som en overraskelse)
Men så vil jeg gerne tilføje noget i stil af den jeg linker til.
Men kender i andre typer? jeg ved ikke helt, hvad jeg skal søge på?
|
Til top |
|
|
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Siden er gået ned.
DEt er en Cambridge Audio NP30, der er tale om og den koster omkring 3000 kr i hifiklubben.
Ja du kan afspille fra en almindelig ekstern USBharddisk og pen.Søgningen på numrene kan dog godt vare en evighed, hvis du har mange musikfiler liggende på harddisken.Den understøtter musikformaterne WAV,MP3(op til 320kbs),FLAC,ALAC og OGG VORBIS.
En anden mulighed er at anskaffe en BLUETOOTH ADAPTER(BT100) som tilbehør og så afspille trådløst fra en NAS-harddisk tilsluttet et bredbåndsmodem.NP30´eren skal så forinden, kende din netværkskode, før du kan afspille filerne.
Du kan hente manualen på Cambridge audio´s hjemmeside under support.
Den kan iørigt bruges som en ren forforstærker og regulere lydstyrken fra fjernbetjeningen, ved at gå ind i indstillingerne og aktivere funktionen.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville da være noget nemmere med en aktiv løsning end at koble flere dimser på. Eller hvad?
|
Til top |
|
|
Flemmingg Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ny bruger, men har gået i tilsvarende overvejelser om små reolhøjtalere mv.
Efter et besøg i Hi-fi-klubben, hvor jeg hørte flere slags små anlæg og små højtalere, må jeg konkludere, at det var en skuffelse, det minder mest om en gammel transistorradio. Intet lydtryk eller fylde.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Katten Frederik Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJHJ skrev:
Hej
Siden er gået ned.
DEt er en Cambridge Audio NP30, der er tale om og den koster omkring 3000 kr i hifiklubben.
Ja du kan afspille fra en almindelig ekstern USBharddisk og pen.Søgningen på numrene kan dog godt vare en evighed, hvis du har mange musikfiler
liggende på harddisken.Den understøtter musikformaterne WAV,MP3(op til 320kbs),FLAC,ALAC og OGG VORBIS.
En anden mulighed er at anskaffe en BLUETOOTH ADAPTER(BT100) som tilbehør og så afspille trådløst fra en NAS-harddisk tilsluttet et
bredbåndsmodem.NP30´eren skal så forinden, kende din netværkskode, før du kan afspille filerne.
Den kan iørigt bruges som en ren forforstærker og regulere lydstyrken fra fjernbetjeningen, ved at gå ind i indstillingerne og aktivere funktionen.
|
|
|
Hej i forum
Jeg har løseligt læst her igennem årene, men tænkte at jeg her måtte oprette mig som bruger, og "bryde" aktivt ind.
Jeg har en NP-30. Og en BT-100 dongle. Og jeg har brugt NP-30 i forforstærker-mode. Sagen er bare, at lydstyrken via bluetooth donglen IKKE følger
volumenkontrollen på NP-30'eren! Jeg har mere end en gang været uforsigtig, og startet musik på ipad, iphone etc, uden at skrue ned for lyden på
disse enheder. Resultatet er... Ja, meget voldsomt! Et under at højttalerne ikke er stået af endnu... Noget andet, brugt i forforstærker-mode, så er der
hørbare klik (formoder et mute kredsløb) lyde ved skift af musiknumre og radiostationer.
Nu jeg er i gang, så synes jeg ærlig talt at du skal finde et alternativt produkt. Den dropper hyppigt forbindelsen til min NAS, både på kablet og
trådløst netværk. Remote app'en på Apple platformen er laaaaaangsom (hver gang app'en åbnes, loader den en oversigt over musikken ind, det er
laaangsomt. A... Så b... Så c... Har prøvet to versioner af remote app'en (Stream Magic) på Android (Nexus 7), de virkede ikke, de fik NP-30 til at
crashe og genstarte. En alternativ controller app til Android er BubbleUpnp (mener jeg at huske den hed), den fungerer i det midste nogenlunde, men
introducerer de foromtalte kliklyde mellem ALLE numre, selvom det er samme album, altså stadig med NP-30 i forforstærker-mode.
Det bedste jeg kan sige om en er, at den fungerer ok som internetradio...
Det er et halvfærdigt og halvusselt stykke grej... Sorry...
Mvh
|
Til top |
|
|
Katten Frederik Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager formatteringen af teksten, dette forum er vist ikke iPad-venligt (eller .com domæne venligt)...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
eg havde forgængeren. Denon 107 med tilhørende cd-spille til køkkenet. Den kunne ikke drive et par B&W 686. Der er vist ikke
mere saft i 109'eren. CD-spillen var absolut ikke den bedste, jeg har hørt til prisen.
Med et par letdrevne ht. går det rimeligt.
Fx Monitor Audios rigtig gode BX2, Der både kan stå på hylde, eller stativ |
|
|
Sludder og vrøvl - det kan sagtens drive en 686. Folk har en fæl tendens til at få det til at lyde som om tingene slet ikke kan spille. Det eneste
spørgsmål er om det kan spille højt nok, og der kan det godt komme til kort. Det er bare vigtigt at kigge på forstærkerens effekt. Der er altid
begrænsninger når vi er nede i den størrelse anlæg, men spiller man derimod indenfor de begrænsninger, der er, så kan man sagtens blive gode
venner.
Men det er samtidig sandt at en 686 er en smule tung og kombinationen kan snildt gøres mere "blid". Men tag endelig ikke fejl - der er solgt, og
bliver solgt mange systemer som 109/686, og folk lever lykkeligt, netop fordi det tilgodeser netop det, de regner med i den type anlæg.
Har man derimod større krav til at kunne spille mere op, så skal man nok overveje alternativer. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemmingg skrev:
Hej
Jeg er ny bruger, men har gået i tilsvarende overvejelser om små reolhøjtalere mv.
Efter et besøg i Hi-fi-klubben, hvor jeg hørte flere slags små anlæg og små højtalere, må jeg konstatere at det var en skuffelse, det minder mest
om en gammel transistorradio, i ntet lydtryk eller fylde.
Med venlig hilsen |
|
|
Hvad forventer du selv når du har den slags overvejelser? Man kigger ikke på en kompakt løsning samtidig med at man forventer luftrum....
Iøvrigt så må det være nogle heftige transistorer du omgåes, for et Ceol eller lignende koblet på 686, 685 eller Cm1, som er meget solgte kombi,
spiller ingenlunde som noget der minder om transistor. Bevares, vi hører alle på forskellig vis, men "lyttetuningen" rammer sjældent så meget ved
siden af.
Beklager formatteringen af indlægget. Det er skrevet på en mobil :-( __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
svalle325 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Katten Frederik skrev:
BJHJ skrev:
Hej
Siden er gået ned.
Ja du kan afspille fra en almindelig ekstern USBharddisk og pen.Søgningen på numrene kan dog godt vare en evighed, hvis
du har mange musikfiler
liggende på harddisken.Den understøtter musikformaterne WAV,MP3(op til 320kbs),FLAC,ALAC og OGG VORBIS.
En anden mulighed er at anskaffe en BLUETOOTH ADAPTER(BT100) som tilbehør og så afspille trådløst fra en NAS-harddisk
tilsluttet et
bredbåndsmodem.NP30´eren skal så forinden, kende din netværkskode, før du kan afspille filerne.
Den kan iørigt bruges som en ren forforstærker og regulere lydstyrken fra fjernbetjeningen, ved at gå ind i indstillingerne og
aktivere funktionen.
|
|
|
Hej i forum
Jeg har løseligt læst her igennem årene, men tænkte at jeg her måtte oprette mig som bruger, og "bryde" aktivt ind.
Jeg har en NP-30. Og en BT-100 dongle. Og jeg har brugt NP-30 i forforstærker-mode. Sagen er bare, at lydstyrken via
bluetooth donglen IKKE følger
volumenkontrollen på NP-30'eren! Jeg har mere end en gang været uforsigtig, og startet musik på ipad, iphone etc, uden at
skrue ned for lyden på
disse enheder. Resultatet er... Ja, meget voldsomt! Et under at højttalerne ikke er stået af endnu... Noget andet, brugt i
forforstærker-mode, så er der
hørbare klik (formoder et mute kredsløb) lyde ved skift af musiknumre og radiostationer.
Nu jeg er i gang, så synes jeg ærlig talt at du skal finde et alternativt produkt. Den dropper hyppigt forbindelsen til min NAS,
både på kablet og
trådløst netværk. Remote app'en på Apple platformen er laaaaaangsom (hver gang app'en åbnes, loader den en oversigt
over musikken ind, det er
laaangsomt. A... Så b... Så c... Har prøvet to versioner af remote app'en (Stream Magic) på Android (Nexus 7), de virkede
ikke, de fik NP-30 til at
crashe og genstarte. En alternativ controller app til Android er BubbleUpnp (mener jeg at huske den hed), den fungerer i det
midste nogenlunde, men
introducerer de foromtalte kliklyde mellem ALLE numre, selvom det er samme album, altså stadig med NP-30 i
forforstærker-mode.
Det bedste jeg kan sige om en er, at den fungerer ok som internetradio...
Det er et halvfærdigt og halvusselt stykke grej... Sorry...
Mvh |
|
|
Det er en fin beskrivelse, af produktet og nøjagtig sådan en jeg søgte.
Det giver lidt stof til eftertanke.
Men jeg søger godt nok et apparat som jeg kan sætte til mit anlæg og spille musik fra enten en HD eller usb pen.
Der må simpelthen findes noget :)
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad du siger, hr, branchemedlem, prøvede jeg 107'eren med 3 forskellige ht. Af dem var 686 klart den vanskeligste at drive og til gengæld også den dyreste
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Flemmingg Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Flemmingg skrev:
Hej
Efter et besøg i Hi-fi-klubben, hvor jeg hørte flere slags små anlæg og små højtalere, må jeg konstatere at det var en skuffelse, det minder mest om en gammel transistorradio, i ntet lydtryk eller fylde.
Med venlig hilsen
|
|
|
Hvad forventer du selv når du har den slags overvejelser? Man kigger ikke på en kompakt løsning samtidig med at man forventer luftrum....
Iøvrigt så må det være nogle heftige transistorer du omgåes, for et Ceol eller lignende koblet på 686, 685 eller Cm1, som er meget solgte kombi, spiller ingenlunde som noget der minder om transistor. Bevares, vi hører alle på forskellig vis, men "lyttetuningen" rammer sjældent så meget ved siden af.
Beklager formatteringen af indlægget. Det er skrevet på en mobil :-( |
|
|
Det var bare en flad fornemmelse jeg blev præsenteret for, hos dine kolleger i Randers. Mine forventninger er ikke særligt avancerede, bare noget man kan holde ud at høre på i et lille hus. Men alt i alt, hvis ikke noget småt er godt nok, så er det bare at kigge efter noget større.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Flemmingg Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2013 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Flemmingg skrev:
Hej
Efter et besøg i Hi-fi-klubben, hvor jeg hørte flere slags små anlæg og små højtalere, må jeg konstatere at det var en skuffelse, det minder mest om en gammel transistorradio, i ntet lydtryk eller fylde.
Med venlig hilsen
|
|
|
Iøvrigt så må det være nogle heftige transistorer du omgåes, for et Ceol eller lignende koblet på 686, 685 eller Cm1, som er meget solgte kombi, spiller ingenlunde som noget der minder om transistor. Bevares, vi hører alle på forskellig vis, men "lyttetuningen" rammer sjældent så meget ved siden af.
Beklager formatteringen af indlægget. Det er skrevet på en mobil :-( |
|
|
Hej Ronin
Jeg savner en kommentar til mit forrige svar, jeg har overhovedet ikke kommenteret dine højtalere du nævner i flæng. De er sandsynligvis rigtig gode; men om det var dem jeg hørte, kan jeg ikke sige. Jeg gik bare fra forrretningen mere skuffet, end da jeg kom ind.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@svalle25
Aura Premiere All in one kunne være den løsning du leder efter
fylder ikke meget på hylden,ser godt ud
2x50 gode watt i 8 ohm og 2x100 i 4ohm, mere end nok til dine B&W ht
usb indgang til dongle/pc/streamning
Lyden fra Aura er topklasse, jeg har en Aura Neo cdspiller som jeg er mere end tilfreds med
og prøvede dengang jeg købte den også en Aura premiere, den havde ingen problemer med at trække mine Dynaudio Focus
220 og de kan godt være lidt tunge i sværen med strømsvage forstærkere, men det var ikke tilfældet her
jeg kan kun se fordele her , nyt der ikke fylder noget og nemt at bruge og en glad kone og god lyd
http://hifistore.dk/aura-33/aura-note-premiere-34/ __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
svalle325 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramma:
Det der ser virkelig spændende ud må jeg sige.
Og måske også lidt som der står i teksten, for godt til, at være sandt.
Ved du om der er fysiske forhandler der har sådan en sag stående?
Kunne være sjovt, at høre.
For jeg frygter jo lidt at de 50w ikke helt er nok? Er det i 8ohm?
Men det er nøjagtig sådan nogen jeg søger. :)
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 22 Juli 2013 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
svalle325 skrev:
Ramma:
Det der ser virkelig spændende ud må jeg sige.
Og måske også lidt som der står i teksten, for godt til, at være sandt.
Ved du om der er fysiske forhandler der har sådan en sag stående?
Kunne være sjovt, at høre.
For jeg frygter jo lidt at de 50w ikke helt er nok? Er det i 8ohm?
Men det er nøjagtig sådan nogen jeg søger. :) |
|
|
Den står hos Now in stereo i Kolding(han er importør på Aura) hvor den også kan høres
Du kan jo prøve at tage kontakt til ham via mail: info@now-in-stereo.dk eller tlf 20 84 94 27 og aftale nærmere
Kurt er altid klar til god rådgivning og tips du kan bruge i dit system
Og tro mig de 2x50 watt er rigeligt  den drev mine Dynaudio ht uden problemer og de er tunge at drive
så et sæt B&W 603 klarer den med hånden på ryggen __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|