| Forfatter |
|
j_mil Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pl12 er jo en gammel sag fra 70erne og dengang Pioneers mindste model. Det er få hundredede du skal ofre for at få noget der mere tidssvarende.
F.eks. dukker der Thorens modeller op med Ortofons LM pickupper og de spillede nu ganske udemærket. Man skal dog være opmærksom på at
en ny nål ikke er helt gratis som man nok bør overveje hvis man ikke er 100% sikker på standen af den gamle.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte min fars første pladespiller en tid. Det var sådant en.
Den er som andre siger nok kun 500,- værd af nostalgiske årsager.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
en PL 12 sat rigtigt op er en rigtig god pladespiller - jeg bruger den som back-up når nogle af mine andre pladespillere bliver
serviceret - og den svigter aldrig - og smidder du en ny rem på - smører centerlejet og bruge en mellem stiv pickup - har også
fået den til at spille fint med en DL 103er - så kan du få meget glæde ud af den.
Hvis det er den PL 12 med overhang markering ved fronten af pladetallerkenen gør det det meget nemmere at indstille
pickuppen rigtigt
Jeg har haft en del Thorens 14?, 150, 160, 160 super V og hvad de nu hed og PL 12eren har spillet lige op med dem
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den Pioneer i orden, synes jeg den er et fint køb. Da huset til pickuppen er aftageligt på en nem måde (skruefatning), er det en let sag, at montere ny pick up. Det er det selvfølgelig også på en Tecnics SL1200 med samme fatning. Forhandle den ned til 350kr og køb en god ny pickup. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok købe denne: http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-318-mk/id-1001197136/ samt en ny rem. Hvis du endelig vil have sådan en pioneer kan du jo køre forbi genbrugsstationer, loppemarkeder og kirkens korshær med jævne mellemrum og finde den gratis/ ca. 100 kr.
|
| Til top |
|
| |
r.bardino Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winther666 - Så skal der også 350,- oveni til bro vel at mærke
allanowich - Ved ikke om den er iorden endnu. Jeg bor i Aalborg og den står op mors, så ved intet om den, udover at den er
i super stand visuelt og er med en Telefunken tm 500 pickup som intet fejler (sælger udsagn).
r-l-b - Ved ikke så meget om overhang og den slags finmekanik, kan jeg se det på den umiddelbart eller...?
Alternativt kunne det blive et sæt som dette med en SL1200 istedet:
Pladespiller: Technics sl1200
Forstærker: Pioneer SA-8500 II eller Nikko TRM-750
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r.bardino skrev:
allanowich - Ved ikke om den er iorden endnu. Jeg bor i Aalborg og den står op mors, så ved intet om den, udover at den er
i super stand visuelt og er med en Telefunken tm 500 pickup som intet fejler (sælger udsagn).
r-l-b - Ved ikke så meget om overhang og den slags finmekanik, kan jeg se det på den umiddelbart eller...?
|
|
|
Jo jo Men til gengæld får du en god og reel pladespiller der med stor sandsynlighed prygler Pioneeren på alle parametre (nostalgi undtaget)
|
| Til top |
|
| |
r.bardino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, taget til efterretning...
|
| Til top |
|
| |
Mattheis Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
r.bardino skrev:
Mattheis - 200,-...? Er det ikke MEGET billigt for en pickup? Og hvordan ved man at den pickup passer til ens setup?
|
|
|
Godt spørgsmål... Først tænkte jeg på prisen - her synes jeg en AT95 passer perfekt, fordi den giver meget bang-
for-the-buck. Jeg har selv en, og har afprøvet den mod en Denon DL-103R (2.700 kr. hos williamthakker.de, 3.000
herhjemme) og en Lyra Kleos ("lidt" dyrere), og selv om AT95 slet ikke kan følge med, så giver den alligevel megen
musikglæde. Vil man ikke ofre måske 1.500 kr. og opefter, så vil AT95 gøre det virkelig godt, og være svær at hamle
op med.
Men hvordan den så rent teknisk passer ved jeg ikke. Jeg kan ikke finde den effektive masse på tonearmen, så
samspillet med en AT95 kan jeg ikke beregne. Jeg har dog selv en Kenwood KD-990 pladespiller som reserve, og da
Pioneer'en lader til at være lidt over samme læst, dvs. fra "dengang", hvilket så er en tonearm med medium til tung
effektiv masse (14-20 gram), så vil AT95'erens lidt lavere compliance passe fint. Man skal dog ud i yderenderne før det
går helt galt, så det ville jeg ikke bekymre mig om.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r.bardino skrev:
Så er du godt igang.
carsten
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Så mangler du bare et sæt JBL100, så er den hjemme.
carsten
|
| Til top |
|
| |
r.bardino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cars10 - Kender dem ikke, men det er sikkert vintage-guf for kendere...!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstens højttalere ser sådan her ud. (JBL100) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
r.bardino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er nok lige store nok til mig og min lille stue(25kvm) men skal finde et godt lille sæt til omkring en plovmand.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Allan for hjælp atter engang, og Bardino, de er ikke for store til din stue. Min er 20, og de spiller perfekt, så det skal du ikke bekymre dig om. De skal bare stilles rigtig op 
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Ok, så ikke lige at vi taler om 500-kr. men så prøv at kigge efter et sæt B&O i den pris klasse, fra 70érne. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
r.bardino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sq kragen vil løbe rundt i 8-taller hvis jeg havde sat sådan et par herligheder op en dag
Kunne godt være man bare skulle finde et sæt B&O, men de er bare så kedelige synes jeg...!
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r.bardino skrev:
Tror sq kragen vil løbe rundt i 8-taller hvis jeg havde sat sådan et par herligheder op en dag
Kunne godt være man bare skulle finde et sæt B&O, men de er bare så kedelige synes jeg...!
|
|
|
Jamen så er vi jo næsten ovre i, at denne tråd skal flyttes over i: "WAF-Klynk-Piw"- kategorina´en  , nååååhhhr naj, den er ikke oprettet endnu    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
r.bardino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det kan der være noget om...!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da så være nogle små modeller fra Mission eller Dali fra sidst 80'erne og start 90'erne. F.eks Dali 102 og 103. Mission kunne være 707 eller 700LE. Måske er der nogle til salg.  Og en ekstra tilføjelse, som kunne være Yamaha NS10. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |