Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 12:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics The Music (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 November 2013 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være billigt og godt så kik på canare 4S11 hos bluejeanscable (jeg har et sæt du kunne låne et par uger hvis du
bor tæt på Odense )
Ellers se på vores lokale (Odense) KADO sound ht'er kabel... Det spiller vildt godt til pengene og jeg bruger det selv
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 November 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Ytre og jeg må sige der er luft i toppen uden det bliver for meget. Jeg overvejer om at købe et nyt sæt ytre som er til at betale.

Jeg kunne godt tænke mig at hører transparent Music wave ultra xl og påtænkte at købe et brugt sæt i Holland, men fandt ud af at de var
produceret mellem 1997 og 2003. Sælger påstod de var 6 år gamle og ville ikke forhandle prisen. Jeg kontaktede importøren i Sverige og han
anbefalede at jeg skulle lade dem blive hos sælger. Prisen for et nyt sæt på 6 meter i Sverige er 54.000 sek og det vil jeg ikke op i og slet ikke uden
at have hørt den i egen stue.

Hilsen Munkebo
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2013 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hedder de i øvrigt ikke "Yter"? For det er disse kabler af italiensk oprindelse, du refererer til, ikke sandt?

I øvrigt ganske underholdende at læse deres hjemmeside, hvor de strør om sig med alt muligt teknisk fremstillingslirum-larum, men uden en eneste
forklaring på, hvad det bidrager til rent lydmæssigt. Beskrivelser som "Leder i Ag-Pd legering, tre-faset smelteproces i elektrostatiske balance uden
skarpe kanter [overgange?], Gaussian form. Koldekstruderet i vandbad" (min oversættelse) er jo kvalitativt fuldstændig intetsigende!

Nå, det er jo i princippet ligegyldigt, om et kabel er strøget med hænderne i elektronvandringsretningen af 18 årige jomfruer ved fuldmåne, hvis bare
kablet lyder godt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 November 2013 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hedder de i øvrigt ikke "Yter"? For det er disse kabler af italiensk oprindelse, du refererer til, ikke sandt?

I øvrigt ganske underholdende at læse deres hjemmeside, hvor de strør om sig med alt muligt teknisk fremstillingslirum-larum, men uden en eneste
forklaring på, hvad det bidrager til rent lydmæssigt. Beskrivelser som "Leder i Ag-Pd legering, tre-faset smelteproces i elektrostatiske balance uden
skarpe kanter [overgange?], Gaussian form. Koldekstruderet i vandbad" (min oversættelse) er jo kvalitativt fuldstændig intetsigende!

Nå, det er jo i princippet ligegyldigt, om et kabel er strøget med hænderne i elektronvandringsretningen af 18 årige jomfruer ved fuldmåne, hvis bare
kablet lyder godt

Jo de hedder Yter som er lavet af afdøde Franco Serblin manden der lavet de ægte Sonus Faber, i dag er det hans svigersøn Massimiliano der laver dem og hans sidste højttaler design.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Tænk at man efter et halvt år bare bliver ved med at gå gåsehud af de fine toner The Music leverer i stuen.
Som tiden er gået bliver jeg stadig forbavset over hvordan lyden stadig bliver ved med at åbne sig og jeg må ærligt sige at da jeg læste at
højttalerne skule bruge fra 300 - 1500 timer på at være tilspillede, tænkte jeg at det ikke kunne passe!

Men de bliver sgu ved med at åbne op.

Fantastisk investerin og ja jeg ved godt at der er en eller anden der ikke mener at det kan kaldes investering.
Men det er sgu da en investering i lyden ikke
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er på en måde glad for at jeg ikke har været aktiv hifi freak de sidste 5-6 år. Hvis jeg havde set at
der havde været et sæt The music til salg til 58k så havde jeg sku nok købt. Så der sparede jeg de penge. Det er godt nok min drømme højtaler ,men jeg er jo helt fantastisk glade for mine Mahler.

Så jeg tillader mig hermed at være misundelig på den fede måde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes