Forfatter |
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 31 August 2013 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkeligt lækkert setup du har dig
Er det dit første rigtige highend anlæg du har?
Mener med de summer du har lagt i
det hvad havde du så af andre emner?
lyd kriterier o.s.v eller fik du bare en god pris
testede du en række kombinationer inden
du faldt for pass / vienna. Eller var
det bare match in heaven for dig.
Rummet og akustikken som andre er inde på er svært
at udtale sig om ud fra billeder. Men
et setup i den klasse fortjener at man ikke
undervurderer dette punkt og bare generelt.
Det er også en del af den samlede lydoplevelse.
Alt for mange tror at et dyrt sammensat system bare
skal smides ind uden skelen til andet.
Bare det at man forsøger at gøre noget
konstruktivt giver dig bare mere
ejerglæde og musik nydelse.
Sikkert ting du selv godt er klar over.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 31 August 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifitossen skrev:
Virkeligt lækkert setup du har dig
Er det dit første rigtige highend anlæg du har?
Mener med de summer du har lagt i
det hvad havde du så af andre emner?
lyd kriterier o.s.v eller fik du bare en god pris
testede du en række kombinationer inden
du faldt for pass / vienna. Eller var
det bare match in heaven for dig.
Rummet og akustikken som andre er inde på er svært
at udtale sig om ud fra billeder. Men
et setup i den klasse fortjener at man ikke
undervurderer dette punkt og bare generelt.
Det er også en del af den samlede lydoplevelse.
Alt for mange tror at et dyrt sammensat system bare
skal smides ind uden skelen til andet.
Bare det at man forsøger at gøre noget
konstruktivt giver dig bare mere
ejerglæde og musik nydelse.
Sikkert ting du selv godt er klar over.
 |
|
|
Nej det er bygget op over næsten 2 år og startede med xp 10 og xa30a og blev bidt af Pass. Jeg har altid været tændt på Pass og vidste at det var
lyden for mig og startede med DIY som mit første rigtigt vellydende hi-fi. Vienna har jeg hørt hos Jensen og synes både om design og lyden og
valgte derfor det. Design er også en vigtig del af mit setup og jeg synes ikke bare det er lyden, men hel heden der tæller.
Mit næste projekt bliver akustikken og der tror jeg virkelig der er store forbedringer at se frem til.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de sidste dage spillet min nye forforstærker varm og hold op hvor er lydoplevelsen bare blevet forbedret , de nye højtalere gengiver det
smukkeste lydbillede som jeg kun har drømt om tidligere. Lydbilledet har fået et løft med højtalerne og forforstærkeren, som jeg ikke havde troet at
jeg personligt skulle opleve i mit setup.
Der er en fantastisk ro i lydbilledet som jeg ikke har hørt før, andet som på messer og jeg tror ikke jeg skifter ud i mit grej de første kommende år.
De anbefalede 300 timer som Vienna skriver er ved at være gået og de er ved at være åbne og klare til at kunne yde nogle flere db.
Højtalerne skulle stadig forbedre sig op til 1500 timer dog ikke i samme grad som de første 300 timer, så der er stadig noget at se frem til.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 September 2013 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så slem er rummet og akustikken ikke ved ham en lille ændring så køre det, de fleste lejligheder især de gammel af dem med håbløst gulv og højt til loftet.
Et tykt uldtæppe MUNKEBO så køre det.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2013 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Du bliver ved med det tykke uldtæppe  men jeg er ikke til det
Jeg vil hellere prøve noget andet og tæppet bliver allersidste udvej.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 03 September 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bøger, tæpper, henslængt tøj på gulvet, rustikt tapet.. Aaalt virker
|
Til top |
|
|
hifibamsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 03 September 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Munkebo. Jeg har selv været hele "Pass Preamp " vejen igennem. Fra xp 10 til xp 30. Og jeg forstår godt, at du gik fra xp 10 til xp 30. Xp 10 er
fremragende til prisen. Xp 20 er lidt mere dynamisk, men mere kølig, og i dit setup med the music var du ikke blevet tilfreds.
Mvh Henrik
|
Til top |
|
|
zaskarfan Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 03 September 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Hej Brian
Tak for det.
Jeg kender ikke Bertram kabler, men er da åben for gode forslag. Hvor forhandles de?
Hilsen MUNKEBO |
|
|
Hej Munkebo
Bertram kabler kan ses på www.bertramcables.com og forhandles bl.a. af Dynamax (www.dynamax.dk) i Slagelse. Ved godt, det er et stykke vej fra Odense, men det er også nogle kabler (sikkert blandt mange), som er værd at give et lyt. Der er virkeligt "hul igennem", og så er de nærmest gudesmukke (hvilket du selvfølgelig nok ikke vil nyde så godt af  ). I øvrigt forhandler Dynamax også de fremragende (særligt til prisen) Analysis Plus kabler, som også fremstilles i ønskede længder. God jagt!
Hilsen Tim
|
Til top |
|
|
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 03 September 2013 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 03 September 2013 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie skrev:
MUNKEBO skrev:
Hej Jensen
Du bliver ved med det tykke uldtæppe men jeg er ikke til det
Jeg vil hellere prøve noget andet og tæppet bliver allersidste udvej. |
|
|
Du kan prøve med troldtek på gulvet, hvis du ikke er til tæpper ;) |
|
|
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2013 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaskarfan skrev:
MUNKEBO skrev:
Hej Brian
Tak for det.
Jeg kender ikke Bertram kabler, men er da åben for gode forslag. Hvor forhandles de?
Hilsen MUNKEBO |
|
|
Hej Munkebo
Bertram kabler kan ses på www.bertramcables.com og forhandles bl.a. af Dynamax (www.dynamax.dk) i Slagelse. Ved godt, det er et stykke vej fra
Odense, men det er også nogle kabler (sikkert blandt mange), som er værd at give et lyt. Der er virkeligt "hul igennem", og så er de nærmest
gudesmukke (hvilket du selvfølgelig nok ikke vil nyde så godt af ). I øvrigt forhandler Dynamax også de fremragende (særligt til prisen) Analysis
Plus kabler, som også fremstilles i ønskede længder. God jagt!
Hilsen Tim |
|
|
Hej Tim
Tak for det. Jeg vil kikke på det senere når jeg er kommet over mine sidste store investeringer.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2013 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifibamsen skrev:
Hej Munkebo. Jeg har selv været hele "Pass Preamp " vejen igennem. Fra xp 10 til xp 30. Og jeg forstår godt, at du gik fra xp
10 til xp 30. Xp 10 er
fremragende til prisen. Xp 20 er lidt mere dynamisk, men mere kølig, og i dit setup med the music var du ikke blevet tilfreds.
Mvh Henrik  |
|
|
Hej Henrik
Det er svært at sige om jeg var blevet tilfreds, da jeg ikke har haft xp20, men hvor er forskellen mellem Xp20 og xp 30 lydmæssigt? Jeg forstår du
mener xp30 spiller varmere og det kan jeg godt genkende fra min tidligere xp10, hvad er der ellers af forskel?
Hilsen MUNKEBO
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 04 September 2013 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
zaskarfan skrev:
MUNKEBO skrev:
Hej Brian
Tak for det.
Hilsen MUNKEBO |
|
|
Hej Munkebo
Bertram kabler kan ses på www.bertramcables.com og forhandles bl.a. af Dynamax (www.dynamax.dk) i Slagelse. Ved godt, det er et stykke vej fra
Odense, men det er også nogle kabler (sikkert blandt mange), som er værd at give et lyt. Der er virkeligt "hul igennem", og så er de nærmest
gudesmukke (hvilket du selvfølgelig nok ikke vil nyde så godt af ). I øvrigt forhandler Dynamax også de fremragende (særligt til prisen) Analysis
Hilsen Tim |
|
|
Hej Tim
Tak for det. Jeg vil kikke på det senere når jeg er kommet over mine sidste store investeringer.
 |
|
|
Investeringer er noget, man foretager for at tjene penge.
Nu aner jeg selvfølgelig ikke, hvad du har givet for dit grej, men da jeg har indtryk af, at du har købt det "fresh out of the box", så kan du se frem til
et enormt værditab - ikke mindst med den nuværende finansielle og økonomiske situation - der vel kun overgås af værditabet ved at købe en ny bil
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
MUNKEBO skrev:
zaskarfan skrev:
MUNKEBO skrev:
Hej Brian
Tak for det.
Hilsen MUNKEBO |
|
|
Hej Munkebo
Hilsen Tim |
|
|
Hej Tim
 |
|
|
Investeringer er noget, man foretager for at tjene penge.
Nu aner jeg selvfølgelig ikke, hvad du har givet for dit grej, men da jeg har indtryk af, at du har købt det "fresh out of the box", så kan du se frem til
et enormt værditab - ikke mindst med den nuværende finansielle og økonomiske situation - der vel kun overgås af værditabet ved at købe en ny bil
 |
|
|
Hvor er det dog rart at få belyst de økonomiske konsekvenser af mine investeringer/indkøb.
Investering er et begreb med adskillige nært beslægtede betydninger indenfor ledelse, finans og økonomi, der har en fælles relation om at spare eller udskyde et forbrug. jeg har dog ikke udskudt mit forbrug vel?
Dog er der mulighed for at investeringen slår fejl, og man opnår derved en dårlig investering. Nu køber jeg ikke anlæg i håb om at mine penge yngler, men fordi jeg elsker musik og god lyd
Økonomiske investeringer har jeg, hvoraf nogen der har givet ganske pæne afkast gennem tiden og jeg investerer stadig i værdipapirer.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 04 September 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var skam ikke på noget tidspunkt i tvivl om, at du elsker musik og god lyd - og så er jeg iøvrigt vældig glad for rækkefølgen i netop det udsagn
Tillægsoplysningerne tager jeg ad notam ...
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2013 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det dog dejligt og sidde og lytte til musikken nu hvor mørket er faldet på. Nu har jeg holdt fri i snart 6 uger og der er spillet rigtigt mange
timer hver eneste dag jeg har været hjemme og lykken ved at købet af mine højtalere er ikke aftaget, men blot vokset som de er blevet spillet mere
og mere til.
Jeg har expermenteret med toppen af højtalerne, som er fleksible og kan drejes og vippes, jeg har justeret dem så diskant og mellemtone er ca 75
cm foran mit ansigt mens bassen peger så lyden falder bag ryggen med ca 100 cm, hvis man træk en snor hvor de krydsede. Det virker perfekt og
lyden er ikke mindre end som fantastisk i mine øjne eller hedder det øre?
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ude efter et nyt sæt højtaler kabler da jeg godt vil prøve noget andet. Jeg spiller pt. På silversonic. Q10. Til rimelige penge og jeghavde tænkt
mig at det enten skulle være Ytre eller Transparent Music wave xl som er til at købe for menneske penge.
Er der nogen der kender disse mærker?
Hilsen Munkebo
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 November 2013 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silversonic Q10 ... det har jeg haft i mit set-up, hvor det lød jævnt dårligt. Det blev fx lammetævet af et langt billigere kobberkabel fra en engelsk
producent. Så jeg forstår godt, du er på udkig efter noget nyt.
Hvorfor låner du ikke en "kabelkuffert" fra et par forhandlere? Så kan du i ro og mag prøve dem i dit set-up og lade dine ører bestemme. Kabler
handler - som så meget andet hifi - om synergi i et givet set-up. Hvad der lyder godt i et set-up kan lyde forfærdeligt i et andet og vice versa.
Silversonickablet er ganske velanmeldt, men det ændrede ikke på den kendsgerning, at det i mit set-up og i mine ører bare ikke lød godt. Og det har
for mig understreget vigtigheden af altid at lytte til et givet produkt i den sammenhæng, som det skal indgå i. Så hvad andre synes, kan selvfølgelig
altid bruges som inspiration til at udvælge en række produkter til gennemlytning, men i sidste ende er det gennemlytningen, der må afgøre valget.
Held og lykke med at finde et kabel, der lyder godt (bedst!) i dit set-up
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 22 November 2013 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Hej
Jeg er ude efter et nyt sæt højtaler kabler da jeg godt vil prøve noget andet. Jeg spiller pt. På silversonic. Q10. Til rimelige
penge og jeghavde tænkt
mig at det enten skulle være Ytre eller Transparent Music wave xl som er til at købe for menneske penge.
Er der nogen der kender disse mærker?
Hilsen Munkebo |
|
|
Du skal nok ud og søge på det store net for at finde ht kabler der sælges pr meter/fod
Her er links du kan checke ud:
Spændende producent Wireworld:
http://www.ebay.com/itm/WireWorld-Orbit-16-4-bi-wire-Speaker -Cable-Bulk-sold-by-the-foot-Unterminated-/360695501246?
pt=US_Audio_Cables_Adapters&hash=item53fb2091be
Scs kablet fra Van den Hul kender jeg, fremragende lyd, men også lidt dyr med de længder du skal bruge:
http://www.ebay.com/itm/Van-den-Hul-SCS-12-Cable-Unterminate d-Sold-by-the-metre-/231098610222?
pt=UK_Computing_Sound_Vision_Audio_Cables_Adapters&hash=item 35ce8cf22e
Tellurium Q kabler, nok noget af det bedste til prisen, snak med Morten om de længder du skal bruge og få ham til at give et
tilbud
http://high-performance.dk/product/164/1/Kabler/Hojttalerkab ler/tellurium-q-blue.html
Lidt synd at du har låst dig fast på kabler der skal kunne lægges i kabelbakker
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 22 November 2013 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet det før, men skriver det lige igen: Townshends højttalerkabler kan - som jeg forstår det - bestilles i vilkårlig længde. De er
velanmeldte, men det er også alt, hvad jeg ved om dem, da jeg aldrig selv har hørt dem!
Det var undsluppet min opmærksomhed, at du ikke skulle bruge standardlængder. Hvis du skal låne kabler til prøvelytning hos diverse forhandlere, så
kræver det nok, at du ændrer lidt i din opstilling, da du nok må nøjes med længder på maksimalt 3 meter. Men jeg vil mene, det fortsat er bedre end
at købe i blinde (eller det er vel snarere døvhed  )
|
Til top |
|
|