Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 21:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics The Music (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Glendronach?!? Den hører da til nogle af de ringere single malts
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 August 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel igen an på aldren på malten... de går jo fra 12 til 33 år
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 August 2013 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

førklang skrev:
MUNKEBO skrev:
Mange timer er gået med tilspildnig og det har været et langt sejt træk, på trods af glæden ved
nye enheder. Det er først her de sidste par dage jeg
for alvor synes der er rigtig valuta for pengene.

Det lød nu ellers tidligere til at det hele bare var supergodt...

Ja det var det også, måske er man / jeg farvet af det nye, jeg lige fik ind af døren. Som timerne går er det jo så at man bliver OBS på de negative og positive sider af indkøbet. Overordnet er jeg mega tilfreds og som tidligere beskrevet bliver lyden bare bedre i bunden som tiden går.

Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jensen har lige været forbi med den nye XP 30

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 August 2013 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
Det kommer vel igen an på aldren på malten... de går jo fra 12 til 33 år

Alder er kun en faktor ud af mange, der har betydning for smagen, og jo ældre er ikke altid ensbetydende med bedre. Jeg er ret sikker på, at man kan
lagre Glendronach herfra og så i al evighed, uden at det bliver en god single malt

Og så skal jeg nok stoppe trådkapringen ...

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 August 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud!! Jeg er ret vild med XP30 OG XA100.5 måde at spille musik på :-) Ja Glendronach er heller ikke mit
yndlings mærke   
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

førklang
Lukket konto
Lukket konto

Hvem er du?

Bruger siden: 31 Juli 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 August 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Zwonkie skrev:
Man kan jo kun bedømme på det man kender. Hvis det før, lød som det bedste han nogensinde har
hørt, jamen, så kunne han
jo ikke forstille sig noget bedre - åbenbart kunne det forbedres og han blev mere oplyst, det er jo det sjove ved hifi, man
kan
næsten altid klemme lidt mere ud :)

Jo jo... Jeg undrede bare over tidligere indlægs "150 timer er gået med at spille mine nye højtalere til og hold op, hvor er
jeg glad for min investering" mod det seneste indtryk om at "Det er først her de sidste par dage jeg
for alvor synes der er rigtig valuta for pengene". Men nok om det, det er jo bare glade formuleringer
Til top Vis førklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af førklang

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2013 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tillade at undre mig pænt over en udtalelse om "at så bliver det vist ikke bedre" mht. din 30-er..
Du har jo ikke hørt den hjemme før?
Og så inden din HT er spillet til?
Og tro mig, det kan altid blive bedre!

Enten kan du lide at spille, eller også har du for mange penge

Ej seriøst, hvilke kriterier vælger du dit udstyr ud fra?
Er du fast kunde i en butik og holder dig til deres produkter, eller har du andre kilder du benytter?
For en ting er at købe dyrt, noget andet er at få tingene til at spille sammen..
Og det er jo lykkedes dig.

Med hensyn til kabler, så kan du få leveret det meste i den længde du ønsker.
Ofte kan der specialbestilles.
Skal du have dem helt uden terminering? Og hvorfor nu det?
Du skal nok finde ud af hvordan dit anlæg skal balanceres lydmæssigt, og så finde kablet som kan netop det du har behov for.
Det er ikke nok bare at købe et rigtig godt kabel.
Det kan naturligvis også være at du bare har brug for et neutralt kabel.
Du må ud at låne noget..

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Jeg vil tillade at undre mig pænt over en udtalelse om "at så bliver det vist ikke bedre" mht. din 30-er..
Du har jo ikke hørt den hjemme før?
Og så inden din HT er spillet til?
Og tro mig, det kan altid blive bedre!

Enten kan du lide at spille, eller også har du for mange penge

Ej seriøst, hvilke kriterier vælger du dit udstyr ud fra?
Er du fast kunde i en butik og holder dig til deres produkter, eller har du andre kilder du benytter?
For en ting er at købe dyrt, noget andet er at få tingene til at spille sammen..
Og det er jo lykkedes dig.

Med hensyn til kabler, så kan du få leveret det meste i den længde du ønsker.
Ofte kan der specialbestilles.
Skal du have dem helt uden terminering? Og hvorfor nu det?
Du skal nok finde ud af hvordan dit anlæg skal balanceres lydmæssigt, og så finde kablet som kan netop det du har behov for.
Det er ikke nok bare at købe et rigtig godt kabel.
Det kan naturligvis også være at du bare har brug for et neutralt kabel.
Du må ud at låne noget..

Mvh.

Hej Felix

Jeg har gennem mange år været Pass fan, gennem de sidste mange år har jeg spillet på hjemmetbygget F5 grej som en god ven har bygget til mig
Tro mig det har spillet rigtigt godt, men som pass fan kikkede jeg efter hans dyrere produkter og drømte om at få sådan noget en dag og det er så
sket. Jeg har bygget mit High end udstyr op gennem de sidste to år og ja det er gået stærkt, men det hænger også sammen med at jeg blev totalt
gældfri og har en godt betalt job.

Jeg mente ikke at mit anlæg var perfekt med købet af xp30 og jeg er da godt klar over at der stadig er masser af parametre der kan justeres på,
men jeg ved også at de helt store investeringer er ved at være over og det derfor bliver på den kabel siden jeg skal arbejde videre. Jeg har desuden
også min analog side, hvor der kan justeres en masse.
Med købet af xp30 mener jeg dog at have fået noget nært det optimale for en pass fan.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 August 2013 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hmmmmmmm ... af og til forveksles "anderledes" med "bedre".

Jeg er efterhånden holdt op med at bruge ordet "bedre" i hifi-sammenhænge til fordel for ordet "foretrækker".

Må i øvrigt stadigvæk undre mig over, at der bruges så mange penge på hifi, når det proppes ind i et så - vurderet ud fra billederne - håbløst akustisk
miljø ... det kan kun blive bedre

førklang
Lukket konto
Lukket konto

Hvem er du?

Bruger siden: 31 Juli 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2013 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Må i øvrigt stadigvæk undre mig over, at der bruges så mange penge på hifi, når det proppes ind i et så - vurderet ud fra
billederne - håbløst akustisk

Det er desværre ikke alle forundt at have mulighed for at omgivelserne er helt eller blot delvist tilpasset ønsket om at
kunne høre musik. Man kan også selv have æstetiske krav til det, det er ikke altid andre der definerer rammerne.

Selvfølgelig kan man gøre nogle pæne ting, og måske Munkebo skulle satse på det i første omgang, så godt som det nu
kan lade sig gøre. Hvis man stadig kan få fat på en person der kan komme og demonstrere forskellige
dæmpningsforanstaltninger kunne det jo være et godt sted at starte, har man råd til det var det nok at foretrække.
Til top Vis førklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af førklang

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2013 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hmmmmmmm ... af og til forveksles "anderledes" med "bedre".

Jeg er efterhånden holdt op med at bruge ordet "bedre" i hifi-sammenhænge til fordel for ordet "foretrækker".

Må i øvrigt stadigvæk undre mig over, at der bruges så mange penge på hifi, når det proppes ind i et så - vurderet ud fra billederne - håbløst
akustisk

Nu synes jeg altså ikke at det er et håbløst miljø og lyden i stuen er faktisk ret ret god og du er da velkommen hvis du skulle komme forbi Odense til
et lyt. Dermed ikke sagt at den ikke vil kunne forbedres i et bedre miljø, men det kommer ikke til at ske da vi ikke vil flytte.

PS har forøvrigt skrevet om de akustiske forehold tidligere og klart ja, de kan forbedres.

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2013 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

førklang skrev:
Analogueman skrev:

Må i øvrigt stadigvæk undre mig over, at der bruges så mange penge på hifi, når det proppes ind i et så - vurderet ud fra
billederne - håbløst akustisk

Det er desværre ikke alle forundt at have mulighed for at omgivelserne er helt eller blot delvist tilpasset ønsket om at
kunne høre musik. Man kan også selv have æstetiske krav til det, det er ikke altid andre der definerer rammerne.

Selvfølgelig kan man gøre nogle pæne ting, og måske Munkebo skulle satse på det i første omgang, så godt som det nu
kan lade sig gøre. Hvis man stadig kan få fat på en person der kan komme og demonstrere forskellige
dæmpningsforanstaltninger kunne det jo være et godt sted at starte, har man råd til det var det nok at foretrække.

Nu har i jo aldrig set min stue, men kun en lille del af den 74m2 store stue og det æstetiske skal jo også være så man selv er tilfreds og ikke
mindst konen.
Vi er faktisk meget tilfredse med opbygningen af anlægget og det bliver som det er nu, hvor alle kabler er skjulte for vi hader at se på kabel rod der
desuden samler støv og møj.

Vi har en professionel akustikker i familien og han har lovet at kikke forbi en dag, men vi rejser begge rigtigt meget så det skal lige falde i hak og
jeg vil da helt sikkert skrive her på sitet når han har bedømt mit miljø og kommet med sine foreslag til forbedringer.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 August 2013 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Vi er bestemt ikke uenige - og jeg håber, du kan fornemme, at mine indlæg er skrevet med et glimt i øjet

Mit primære anlæg står også i dagligstuen og skal bl.a. dele plads med to små børn og bunkevis af legetøj. Placering og akustik kunne bestemt
optimeres, men kombinationen af de fysiske rammer og en travl familiehverdag sætter nogle begrænsninger. Sådan er det.

Jeg er dog stadigvæk forundret over, at du tilsyneladende har købt din nye Pass-forforstærker uden at have prøvet den forinden i dit set-up. Det kan
man da kalde mærkeloyalitet!

Mange producenter har selvsagt en lydsignatur, som man så enten får mere eller mindre af alt efter, hvor man befinder sig på prisrangstigen. Men jeg
har da oplevet adskillige gange, at en given producents dyreste produkt ikke nødvendigvis er det, jeg foretrækker. Senest prøvede jeg det med nogle
højttalerkabler, hvor jeg så afgjort foretrak den dyreste kobberversion frem for de noget dyrere sølvversioner (at jeg så i sidste ende ikke købte
kablerne, er så en ganske anden historie).

Et vellydende hifianlæg handler bl.a. om synergi, og synergi kan man kun være sikker på at få, hvis man hører en given komponent i den
sammenhæng, som den fremadrettet skal indgå i. Alt andet er et "lucky punch".

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2013 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Vi er bestemt ikke uenige - og jeg håber, du kan fornemme, at mine indlæg er skrevet med et glimt i øjet

Mit primære anlæg står også i dagligstuen og skal bl.a. dele plads med to små børn og bunkevis af legetøj. Placering og akustik kunne bestemt
optimeres, men kombinationen af de fysiske rammer og en travl familiehverdag sætter nogle begrænsninger. Sådan er det.

Jeg er dog stadigvæk forundret over, at du tilsyneladende har købt din nye Pass-forforstærker uden at have prøvet den forinden i dit set-up. Det
kan

Mange producenter har selvsagt en lydsignatur, som man så enten får mere eller mindre af alt efter, hvor man befinder sig på prisrangstigen. Men
jeg
har da oplevet adskillige gange, at en given producents dyreste produkt ikke nødvendigvis er det, jeg foretrækker. Senest prøvede jeg det med
nogle
højttalerkabler, hvor jeg så afgjort foretrak den dyreste kobberversion frem for de noget dyrere sølvversioner (at jeg så i sidste ende ikke købte

Et vellydende hifianlæg handler bl.a. om synergi, og synergi kan man kun være sikker på at få, hvis man hører en given komponent i den

Ha ha jo det er godt med lidt positive ironi, bliv endelig ved med det. Har lige prøvet at hænge et uldtæppe op på væggen mellem højtalerne og
holda op for en forbedring det gav på dynamikken
Nu skal jeg have fat på akkustikkeren så vi kan finde ud af hvor meget der skal til for at optimerer min lyd under hensyntagen til at det også er en
stue

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 August 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Jeg er dog stadigvæk forundret over, at du tilsyneladende har købt din nye Pass-forforstærker uden at have prøvet den forinden i dit set-up. Det kan

Mange producenter har selvsagt en lydsignatur, som man så enten får mere eller mindre af alt efter, hvor man befinder sig på prisrangstigen. Men jeg
har da oplevet adskillige gange, at en given producents dyreste produkt ikke nødvendigvis er det, jeg foretrækker. Senest prøvede jeg det med nogle

Må nu indrømme at jeg selv har købt stello, woodoo kablerne, gemme audio'erne, apollo og emotiva.. UDEN at have hørt det på eget setup, eller
overhovedet.

Stello og apollo hørte jeg aldrig inden jeg fik det. Men havde jeg været utilfreds, mon så ikke der havde været en løsning på det.

DOG idag, køber jeg 'intet' uden at lytte, minimum hos sælger! Men det er fordi jeg idag, da jeg bor i stor-kbh, har nemmere ved at komme på lyt.
Udgangspunktet er også de fleste steder, at kunne låne med hjem.

Review's bliver vel også lavet som guides for os forbrugere. Hvis ikke de havde indflydelse, hvorfor så lave dem. Og igen, har man først læst nogle
review's, tager man uden tvivl noget af det skrevne til sig. Derved er man allerede dér "farvet" .......

Hvad angår nyeste indkøb: Gemme Audio Tanto, ja så har de faktisk været bedre hjemme hos mig end hos sælger.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 29 August 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
Hej

Flere af jer har bemærket min uheldige opstilling af mine nye højtalere, som jeg dog siden har flyttet lidt længere ud fra side væggen. Jeg har et
andet problem, jeg godt vil have nogle highend højtalerkabler, men min opstilling, hvor anlægget står bag den højre højtaler er ikke videre heldig,
da jeg skal bruge 6 meters kabler for at nå over til den venstre højtaler. Pt spiller jeg på silversonic Q10 som købes i den længde man ønsker uden
banan eller spader.

Mit spørgsmål er hvad der findes i 6 meters længe?

Jeg er godt klar over at 2eller 3 meter er det mest normale og optimale, men min opstilling bliver ikke let at ændre, da konen også bor her.

Se evt. Billederne på de tidligere sider.

Hej Munkebo.
Lækkert setup. Tillykke med det.

Du burde overveje Bertram højtalerkabler.
Han laver dem precis i de længder du ønsker
og der er totalt suveræne kabler.

Munkebo
Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s

brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 29 August 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

brian-s skrev:
MUNKEBO skrev:
Hej

Flere af jer har bemærket min uheldige opstilling af mine nye højtalere, som jeg dog siden har flyttet lidt længere ud fra side væggen. Jeg har et
andet problem, jeg godt vil have nogle highend højtalerkabler, men min opstilling, hvor anlægget står bag den højre højtaler er ikke videre heldig,
da jeg skal bruge 6 meters kabler for at nå over til den venstre højtaler. Pt spiller jeg på silversonic Q10 som købes i den længde man ønsker uden
banan eller spader.

Mit spørgsmål er hvad der findes i 6 meters længe?

Jeg er godt klar over at 2eller 3 meter er det mest normale og optimale, men min opstilling bliver ikke let at ændre, da konen også bor her.

Se evt. Billederne på de tidligere sider.

Hej Munkebo.

Munkebo

Hov der gik vist lidt kludder i opsætningen. (-;
Prøver igen.

Hej Munkebo.

Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2013 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Tak for det.

Jeg kender ikke Bertram kabler, men er da åben for gode forslag. Hvor forhandles de?

Hilsen MUNKEBO

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hvordan lød den dit set-up? Hvordan vil du beskrive forskellen til XP 10'eren - ud over, at prisforskellen er massiv

Jeg har indtryk af, at du meget ofte skifter ud i dit set-up? Nu lytter vi jo allesammen forskelligt, men jeg bruger ofte både halve og hele år på at lære
en given komponent at kende, og hvordan synergien er med de øvrige dele i anlægget. Lidt provokerende kunne jeg da godt finde på at spørge, om
du har sjæl og hjerte med, og om du véd, hvad det er, du jagter med dine hyppige skift? Du kan selvfølgelig også lide af audiophilia nervosa

Det er selvfølgelig også helt OK at være nysgerrig

Og så skal jeg i øvrigt nok lade være med at blande mig

Hej Analougeman

Som lovet en beskrivelse af forskellen på XP10 vs XP30.

Pass XP30 spiller klart mere detaljeret og varmt, bassen er strammere og 3D lydbilledet står klart og tydeligt. nu mens jeg skriver spiller jeg KOPI af Lars H.U.G. på vinyl og alle anslag på bassen står tydeligt som aldrig før, man fornemmer virkelig vibrationerne i strengene, det føles som at være til en koncert, hvilket en af mine kammerater også bemærkede i går aftes.

Jeg er alt i alt yderst tilfreds med min seneste investering og havde det bare sådan, at jeg ikke ville skifte fra XP10 til XP20 for senere at skifte igen. Jeg tror forskellen og glæden er meget større, som jeg har gjort det og værdiforøgelsen retfærdig gøres nok bedre sådan. Ved gud det er sgu mange penge, men jeg køber for at beholde det i mange år og som jeg i øvrigt skrev da jeg købte mine højtaler, var xp30 allerede i min plan.

Det kunne være sjovt at høre fra dem der er gået fra XP20 til XP30, hvordan de har oplevet skiftet.

Hilsen den glade xp30 ejer.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum