Forfatter |
|
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Analogueman
Jo få mm gør stor forskel jeg har netop rykket dem tættere sammen og væk fra væggen, som linket Zwonkie sendte anbefalede og ja det virker!
Lyden blev løfte meget, hvilket jeg aldrig har været i tvivl om, så løsningen bliver nogle markeringspunkter på gulvet, når jeg har fundet det bedste
spot og så må jeg rykke dem frem og tilbage. Jo hårde vægge er ikke sagen, men det er sgu hyggeligt at sidde en kold vinter nat og høre musik, når
der er helt stille i huset og ild i pejsen, måske med en Run Zacapa 23 år gammel rom i hånden ( verdens bedste rom )
Nu blev rom jo ikke bygget på to dage, jeg har samlet mit grej sammen på under 11/2 år og synes selv jeg er kommet langt. Jeg har nogle planer
om nyt grej og så må vi se hvad der kan gøres ved akkustiken senere.
Tak for de pæne ord.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tænke på akustikken, før jeg overvejede nyt grej, men det er så blot min prioritering.
Nogle få tusinde kroner investeret i forbedring af akustikken kan meget vel svare til adskillige titusindevis af kroner i whatever nyt grej. Rummet, som
du spiller
i, er muligvis den "enkeltkomponent", der betyder mest for lyden ... og samtidig en af de mest oversete/-hørte.
Spøjst nok investerer mange gladeligt titusindevis af kroner fx i månedens forstæker for at opnå en marginal forbedring i ditten dutten datten, mens
for tusinde kroner til en lille håndfuld Basotectplader giver en markant, ja, til tider overvældende, forbedring i lydkvalitet. Og her er ikke noget, der
skal spilles til - forbedringen er der med det samme. Det er næsten for godt til at være sandt. Lige ind til man selv har prøvet det!
Men nu er jeg også mere til whiskey end rom (hvor det i øvrigt er meningsløst at pege på verdens bedste, da de er vidt forskellige. Jeg har mine
præferencer, men at udpege en enkelt blandt disse som den bedste, det kan jeg ikke)
PS. Og hedder den i øvrigt ikke Ron Zacapa ...
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud - og lyder garanteret derefter. Fin løsning med de plader, du har stillet anlægget på. Mit ligner en opstilling fra en hifi-udstilling...
Hvilken slags musik spiller du i øvrigt?
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel
Jeg spiller stort set alt slags musik men mest blues, jazz og rock
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så rundede jeg de 100 timer i aftes og jeg er super tilfreds med min investering. Jeg brugte aftenen på at spille en del forskelligt musik sammen
nogle gode kammerater, vi prøvede at rykke rundt på højtalerne og fandt frem til at bassen fungerede bedst 45 cm fra sidevæggen, så min
løsning bliver at have højtalerne stående lidt uhensigtsmæssigt i forhold til anlægget, men som tidligere omtalt er forholdene ikke optimale i min
stue.
Købte for øvrigt Cream i et bokset fra royal Albert hall og hold da op jeg faldt for Cream, jeg vidste ikke Clapton havde det store talent, men der kan
man se hvordan man pludseligt kan ændre opfattelse af gamle kunstnere. For øvrigt er der en trommesolo på den sidste skive i sættet der
sparkede totalt røv på mine højtalere. Uha uha
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 Juni 2013 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ginger Baker er en fantastisk trommeslager ... og Clapton har efter min bedste overbevisning aldrig været musikalsk bedre, end da han spillede med
Cream.
Og ja, lidt puslen med opstillingen kan give ganske meget. Og selv om man ikke har optimale forhold, så handler det om at få det optimale ud af det,
man har.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her analogue
Du har totalt ret Clapton var bare musikalsk bedst i Cream. Pladen jeg købte i lørdags er fra en reunion I Royal Albert Hall 2-3-5 og 6 juli 2005, så
den er såmænd ikke så gammel som jeg troede i første omgang.
Det med at få mest ud af det udstyr man har, er jo endeligt det som vi hi-fi nørder bruger timer på at studerer i anmeldelser og tidsskrifter, for siden
at afprøve på vores grej
Det er også det der gør der så fantastisk spændende i hvert fald for mit vedkomende.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Flere af jer har bemærket min uheldige opstilling af mine nye højtalere, som jeg dog siden har flyttet lidt længere ud fra side væggen. Jeg har et
andet problem, jeg godt vil have nogle highend højtalerkabler, men min opstilling, hvor anlægget står bag den højre højtaler er ikke videre heldig,
da jeg skal bruge 6 meters kabler for at nå over til den venstre højtaler. Pt spiller jeg på silversonic Q10 som købes i den længde man ønsker uden
banan eller spader.
Mit spørgsmål er hvad der findes i 6 meters længe?
Jeg er godt klar over at 2eller 3 meter er det mest normale og optimale, men min opstilling bliver ikke let at ændre, da konen også bor her.
Se evt. Billederne på de tidligere sider.
Munkebo
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 07 Juli 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 Juli 2013 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Townshend Isolda - fås tilsyneladende i en hvilken som helst længde. Om det er godt nok, kan kun dine ører afgøre. Men det kan næsten kun være
bedre end Silversonic Q10, som i mit set-up var en kæmpe skuffelse. Og det er ikke fordi, jeg ikke kan li' DH Labs kabler - jeg benytter selv deres ic-
kabler. Jeg havde mere end svært ved at tro, at de kommer fra samme producent!
YMMW
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det donjon
Anlægget står hvor jeg vil have det og bliver ikke flyttet.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2013 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej analougman
Det vil jeg cheske ud, kunne måske være løsningen. Jeg har forøvrigt tænkt på at forhører om en pris på cardas clear i 6 meter længder.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
150 timer er gået med at spille mine nye højtalere til og hold op, hvor er jeg glad for min investering, jeg mangler desværre bare stadig 150 timer
hvor der skulle være markant hørbar forbedring. Der er bare så meget mere dynamik og dybde i de højtalere at jeg ikke kan få armene ned.
Købte for et par dage siden ny pu og glæden er total. Jeg har aldrig oplevet så mange detaljer i mine gamle lp'ere, detaljer som jeg ikke viste var
der!
Fedt at spille musik på noget grej, som gengiver tonerne på smukkeste vis, man bliver helt emotionel og hårene rejser sig på armene.
De næste fire uger rejser jeg til USA og hvor er det træls , at man ikke kan tage den fede lyd med på job.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 14 Juli 2013 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne da lave et par kunst hoved stereo optagelser af dit anlæg, når det spiller siddende i dit sweet spot. Så skal du kun have hoved tlf'er på for at genskabe lyden fra din stue og anlægget. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2013 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu nærmer jeg mig de 200 timer med mine nye højtalere og jeg har i mellemtiden investeret i ny PU og hvor er jeg dog ....ing glad for mit setup.
Jeg har i dag yderligere investeret i en sprit ny pass XP 30 og må bare vente til den kommer til Danmark, jeg tror sørme ikke det bliver meget bedre
med mindre jeg flytter og får mit eget lydrum?
Uha hvor jeg glæder mig til min nye preamb.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 August 2013 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lød den dit set-up? Hvordan vil du beskrive forskellen til XP 10'eren - ud over, at prisforskellen er massiv
Jeg har indtryk af, at du meget ofte skifter ud i dit set-up? Nu lytter vi jo allesammen forskelligt, men jeg bruger ofte både halve og hele år på at lære
en given komponent at kende, og hvordan synergien er med de øvrige dele i anlægget. Lidt provokerende kunne jeg da godt finde på at spørge, om
du har sjæl og hjerte med, og om du véd, hvad det er, du jagter med dine hyppige skift? Du kan selvfølgelig også lide af audiophilia nervosa
Det er selvfølgelig også helt OK at være nysgerrig
Og så skal jeg i øvrigt nok lade være med at blande mig
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Hvordan lød den dit set-up? Hvordan vil du beskrive forskellen til XP 10'eren - ud over, at prisforskellen er massiv
Jeg har indtryk af, at du meget ofte skifter ud i dit set-up? Nu lytter vi jo allesammen forskelligt, men jeg bruger ofte både halve og hele år på at lære
en given komponent at kende, og hvordan synergien er med de øvrige dele i anlægget. Lidt provokerende kunne jeg da godt finde på at spørge, om
du har sjæl og hjerte med, og om du véd, hvad det er, du jagter med dine hyppige skift? Du kan selvfølgelig også lide af audiophilia nervosa
Det er selvfølgelig også helt OK at være nysgerrig
Og så skal jeg i øvrigt nok lade være med at blande mig  |
|
|
Du må da godt blande dig, men hvor ofte jeg skifter har du vist ikke nogen ide om!
Jeg har haft min XP 10 i godt halvandet år, så jeg synes ikke jeg skifter ofte, men jeg er i en løbende proces hvor jeg forbedre mit anlæg og jeg kommer nok ikke meget længere, når min sidste investering er implementeret.
Jeg kan berolige dig med at jeg har betalt alle mine indkøb kontant, så der skal du ikke bekymre dig.
HIFI er vel noget man afprøver hen over tiden og finder det der passer en bedst.
jeg har ikke fået den nye XP30 endnu, så jeg kan ikke fortælle hvordan den skiller sig ud i forhold til min gamle XP 10, men jeg vil da godt skrive når jeg har fået den hjem i mit setup.
|
Til top |
|
|
MUNKEBO Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2013 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange timer er gået med tilspildnig og det har været et langt sejt træk, på trods af glæden ved nye enheder. Det er først her de sidste par dage jeg
for alvor synes der er rigtig valuta for pengene. Tidligere spillede jeg på Vienna The Kiss og jeg må sige de spillede fantastisk, men bunden
manglede og den er så småt kommet her med mine nye Vienna The Music, men det har taget sin tid at få masseret bass enhederne , nu efter + 200
timer kommer de fine detaljer tydeligere frem og jeg tror stadig der er et stykke vej inden de er rigtigt tilstillede.
Jensen kommer forbi om et par timer med min nye XP 30 forforstærker så mon ikke det hurtigt bliver til nogle timer hvor højtalerne bliver rigtigt
masseret.
|
Til top |
|
|
førklang Lukket konto

Hvem er du?
Bruger siden: 31 Juli 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 28 August 2013 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
Mange timer er gået med tilspildnig og det har været et langt sejt træk, på trods af glæden ved
nye enheder. Det er først her de sidste par dage jeg
for alvor synes der er rigtig valuta for pengene. |
|
|
Det lød nu ellers tidligere til at det hele bare var supergodt...
|
Til top |
|
|
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 28 August 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo kun bedømme på det man kender. Hvis det før, lød som det bedste han nogensinde har hørt, jamen, så kunne han
jo ikke forstille sig noget bedre - åbenbart kunne det forbedres og han blev mere oplyst, det er jo det sjove ved hifi, man kan
næsten altid klemme lidt mere ud :)
Det er ligesom en god whisky til 100 krkan være det bedste du nogensinde har smagt, hvis du ikke har prøvet en Glendronach
;)
Man skylder sig selv, en gang i livet, at prøvet noget af det ypperste indenfor en katagori. heldigvis kan det ypperste musik
høres gratis hos "venner" og messer :)
|
Til top |
|
|