| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Det er bare så fedt at høre musik i alkohol tågen..  |
|
|
Ha ha, ja en af fødselsdagsgaverne var en 15 års GlenDronach "exclusively matured in the finest Spanish Oloroso cherry casks", den passer godt til J J Cale  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, vi alle fornemmer humoren og den gemytlige tone, der gemmer sig bag indlæggene ... alkoholpåvirkede eller ej
Jeg har vel ca. 2.500 lp'er og er også flittig, når det gælder anskaffelse af brugte plader. Uanset, om lp'erne er nye eller brugte, så ryger de en tur på
min Keith Monks. Den kan heldigvis rense to lp'er ad gangen, så det bliver til ca. 15 lp'er i timen. Det er dog en lidt triviel opgave at rense lp'er, så
rensesessionerne strækker sig aldrig over mere end to timer ... og jeg drikker aldrig alkohol undervejs
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver snavset så suget ind i computeren og gemt på harddisken
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Boydk skrev:
Nilau skrev:
Boydk skrev:
Thanks ,skal nok melde tilbage, spændende om man så
er enig med andersen31 . Nu skal vi så også til at experimentere med div. rensevædsker, har tænkt at prøve
den dér L´art du Son, nogen der kan bibringe med lidt erfaringer???? |
|
|
Hej "Boydk"... Spar en masse penge: 2 dl isopropylalkohol 8 dl
destilleret el. demineraliseret vand Et par dråber alm. opvaskemiddel Et par dråber afspændingsmiddel (t. opvaskemaskine). Køb nogle gode lp'er for
alle de penge du sparer. Hvis du ikke er så meget for alkohol kan du sagtens nøjes med 1 dl isopropylalkohol, og naturligvis en dl ekstra vand. Ingen
grund til at gøre pladerens til rocket science. Ovenstående blanding har jeg benyttet i årevis, og har ingen negative erfaringer med den. Held og lykke!
Niels L. |
|
|
Jamen så prøver vi da den til at starte med , tak for tippet. (Har intet imod alkohol) , som "gammel" radiomekaniker var
isopropanol en fast del af værkstedssortimentet . |
|
|
Jeg har skrevet det tidligere, og jeg skriver det gerne igen ...
Isopropylalkohol er et særdeles sundhedsskadeligt opløsningsmiddel og desuden ganske brandfarligt. I de mængder, der foreslås her, bør man som et
absolut minimum sørge for særdeles god ventilation, når miksturen benyttes, hvis det ikke skal påvirke ens centralnervesystem.
Der er selvsagt tale om, at det har en sundhedsskadelig effekt, hvis man eksponeres for miksturen over længere tid. Hvis man renser en ordentlig
stak lp'er over nogle timer, så er det nok ikke en god idé at gøre i et lille lokale uden ordentlig ventilation
Apropos priser og besparelser, så koster det ca. 0,60 kr. (ja, 60 øre) at rense en lp med L'Art du Son. Jeg har brugt den i årevis med en Keith Monks
RCM. Om det er dyrt, må den enkelte afgøre med sig selv. Til gengæld er væsken ikke sundhedsskadelig - producenten hævder, den er biologisk
nedbrydelig, hvorfor brugt væske også kan hældes i kloaken.
Det bør den foreslåede isopropylalkoholmikstur ikke - det er kemiaffald og skal bortskaffes som kemiaffald.
Og pladerens er ikke rocket science ... men det spøjse er, at med den foreslåede mikstur, så leger man altså mere "den lille kemiker", end hvis man
blot tager L'Art du Son koncentratet og opblander med demineraliseret vand ...
Mine bemærkninger er hermed videregivet, og så må den enkelte alt efter temperament træffe sine egne valg  |
|
|
At skrive et så langt indlæg må vel nærmest anses som værende livsfarligt. Tænk på den tid du har siddet/ligget nærmest inaktiv foran skærmen. Måske har du endda under skriveprocessen røget cigaretter? Jeg må på det kraftigste advare mod sådanne lange forumindlæg.  Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, skrivning holder hjernen skarp ... og tro mig, jeg får rigeligt med motion
Ryge?!? Det eneste jeg ryger, det er på røven ned ad trapperne, når jeg dyrker trappetræning
|
| Til top |
|
| |
Willemoes Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2013 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fås også i en "turn key" kommerciel version med indbygget tørrer/blæser og das ganze molevitten. Og så koster den sølle 2.300 EUR ... hvilket er
billigere end min Keith Monks ...
http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=1_3_14
Vinylguru Michael Fremer var svært begejstret for den.
http://www.analogplanet.com/content/worlds-best-record-clean ing-machine
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 August 2013 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg fandt okki nokki til 398 EUR i Tyskland og bestiller den når jeg kommer hjem fra USA på fredag. Det er jo under 3000 kr.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2013 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber, du er klar over, at man selv skal stå og skrubbe væsken på? Og det skal gøres grundigt, da alle løse og fastsiddende partikler helt nede i
bunden af pladerillen skal frigøres, så de flyder i rensevæsken og efterfølgende kan opsuges.
Den er betjeningsmæssigt et helvede, og så støjer den sindssygt meget!
Nå, du må gøre dig dine egne erfaringer - personligt finder jeg den sindssygt frustrerende at bruge og spild af penge. YMMW ...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 August 2013 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry A-man, men det er altså ikke korrekt . Den siger ikke en skid, når den kører, "støvsugeren" har den larm "støvsugere" nu engang har, det er IKKE et problem at smide vædsken på manuelt, det er IKKE et problem at holde børsten på, medens lo***t drejer rundt, og den er betjeningsmæssigt ufattelig nem at betjene. Har du drukket af natpotten siden i går?????   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 August 2013 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - jeg skulle have udtrykt mig tydeligere: Den støjer/larmer, når den suger. I forhold til en Keith Monks er den larmende og møgirriterende at
betjene. Det er den natpotte, jeg sædvanligvis drikker af. Skål
Og som jeg meget tydeligt skriver, så er det min oplevelse af produktet. Andre har givetvis (og tydeligvis) en helt anden oplevelse. Hvad enten de
drikker af natpotten eller ej ...
|
| Til top |
|
| |