Forfatter |
|
Wiau Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2013 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Wiau, kan du blive lidt mere præcis m.h.t. dine krav? Hvordan skal højtalerne
placeres, er der plads til en (evt. lille) sub, hvor højt skal det kunne spille? O.s.v.Inden for dit budget skulle der bestemt være
plads til et endog særdeles kvalificeret anlæg - men det skal jo helst passe til dit behov .
|
|
|
Regner med at højttalerne skal placers på hver side af TV'et, vil helst undgå at have en sub da jeg ikke lige ved hvor jeg skulle
have den stående uden det kommer til at se dumt ud, men hvis der er behov for en sub, må jeg jo se på det .. det behøves
ikke kunne spille vanvittig højt, da det skal være i en
lejlighed, derfor kan jeg heller ikke sige hvor stort rummet er osv, da jeg ikke har fået lejligheden endnu (:
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Wiau skrev:
allanowich skrev:
Aaarh, ok..El-Giganten har en Onkyo TXSR313B til 1111kr, sat ned
fra 2300kr.  |
|
|
har du et link til den? synes ikke jeg kan finde nogen hos Elgiganten til 1111kr (: |
|
|
Den er i den nye avis der fra. Men de
har desværre en tendens til at reklamere med noget de ikke har i butikken. Måske er den der først i morgen at se på nettet.
 |
|
|
Ah okay, tak .. vil jeg bestemt tage et kig på hvis den er pengene værd (:
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 28 April 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om et par aktive højtalere ville være den bedste løsning for dig. De har indbyggede forstærkere og kan trækkes direkte via TV'ets audio el. hovedtelefon udgang. Min kammerats mor bruger Tangent EVO E5A (Cableman.dk) med godt resultat, men der findes masser af andre i kategorien.
Du skal dog undersøge, hvilke muligheder dit TV har m.h.t. udgange - lyd er desværre ofte en lav prioritet i moderne TV .
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det lyder som om et par aktive højtalere ville være den bedste løsning for dig. De
har indbyggede forstærkere og kan trækkes direkte via TV'ets audio el. hovedtelefon udgang. Min kammerats mor bruger
Tangent EVO E5A (Cableman.dk) med godt resultat, men der findes masser af andre i kategorien.Du skal dog undersøge, hvilke
muligheder dit TV har m.h.t. udgange - lyd er desværre ofte en lav prioritet i moderne TV .
|
|
|
er det disse? http://www.cableman.dk/tangent-evo-e5a-active-
hvid/
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2013 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige tjekket, mit TV har audio og hovedtelefon udgang.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 29 April 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser rigtige ud! Når du tilslutter dem til dit TV, skal du lige sørge for at få 'myrdet' TV-lyden, så den ikke blandre sig utidigt .
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2013 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
De ser rigtige ud! Når du tilslutter dem til dit TV, skal du lige sørge for at få 'myrdet'
TV-lyden, så den ikke blandre sig utidigt .
|
|
|
Okay, men ved ikke rigtigt med deres udseende, synes ikke lige de ligner noget for mig, men det er selvfølgelig lyden som
kommer i første række.
du kender vel ikke nogen som ligner B&M CW1? eller B&W DM686 de ser nemlig rigtig fede ud.
Men hvorfor vil højttalere med indbygget forstærker være bedst? (:
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 29 April 2013 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et lille midi anlæg som Yamaha PianoCraft MCR-840 eller i den serie. Kan fås i Fona. Der er nok kommet noget nyt, men det er den dur her.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2013 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hvad med et lille midi anlæg som Yamaha PianoCraft MCR-840 eller i den serie. Kan fås i Fona. Der er
nok kommet noget nyt, men det er den dur her. 29_165152_Yamaha_Pianocraft_mcr_840.jpg"> |
|
|
Vil helst bare have 2 højttalere eller 2 højttalere og en forstærker.
Regner med at jeg tager i hifiklubben imorgen og kigger, men ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at købe?
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2013 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver det egentlig dårligere lyd hvis man tilslutter højtalerne til hovedtelefon udgangen i forhold til Audio udgangen?
fordi har jo begge udgange.
Dem som Mollecon har henvist til Tangent EVO E5A kan så vidt jeg kan se kun tilsluttes hovedtelefon udgangen
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2013 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dobbelt post, ved jeg ikk' lige hvorfor min pc gør
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan godt bruge hoved tlf udgangen med et ok resultat, men phono out er bestemt kvalitets mæssigt meget bedre. Hoved tlf udgangen bruger man kun, hvis der ikke er andre løsninger. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været i Hifi Klubben og kom frem til at de nok bliver en af de her to muligheder:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_l ektor-2_hojttaler_lys-valnod.htm
+
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 16bee-_forstarker_grafit.htm
= 5876 kr med kabler osv
Eller en aktiv højttaler
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/argon_7460a _aktiv-hojttaler.htm
= 2499 kr med kabler osv
hvad ville i vælge?
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Man kan godt bruge hoved tlf udgangen med et ok resultat, men phono out er bestemt kvalitets mæssigt
meget bedre. Hoved tlf udgangen bruger man kun, hvis der ikke er andre løsninger.  |
|
|
Mærkeligt, jeg spurgte nemlig inde i hifi klubben og han sagde at der ikke er nogen forskel? :o
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wiau skrev:
allanowich skrev:
Man kan godt bruge hoved tlf udgangen med et ok resultat, men phono out er bestemt kvalitets mæssigt
meget bedre. Hoved tlf udgangen bruger man kun, hvis der ikke er andre løsninger.  |
|
|
Mærkeligt, jeg spurgte nemlig inde i hifi klubben og han sagde at der ikke er nogen forskel? :o |
|
|
Det er to forskellige impedanser. Hvis de højttalere du har fået foreslået kun kan drives med en hoved tlf udgang, er det fordi denne indgang så er tilpasset den. Har den begge indgange, altså både phono og Jack stik, så kan du godt høre forskel. Phono er langt mere dynamisk og bredbåndet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Wiau skrev:
allanowich skrev:
Man kan godt bruge hoved tlf udgangen med et ok resultat, men
phono out er bestemt kvalitets mæssigt
|
|
Mærkeligt, jeg spurgte nemlig inde i hifi klubben og han sagde at der ikke er nogen forskel? :o |
|
|
Det er to forskellige
impedanser. Hvis de højttalere du har fået foreslået kun kan drives med en hoved tlf udgang, er det fordi denne indgang så er
tilpasset den. Har den begge indgange, altså både phono og Jack stik, så kan du godt høre forskel. Phono er langt mere
dynamisk og bredbåndet.  |
|
|
det var disse han anbefalede http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/argon_7460a _aktiv-hojttaler.htm
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens vælge dem, hvis du kan lide dem, for så længe indgangene passer til hinanden går det fint nok. Men man kan også tage f.eks et kabel og sætte et lille Jack stik i den ene ende og et phono stik i den anden og så putte det i forstærkeren og få tv lyden på denne måde. Men det er her phono udgangen på tv alligevel lyder bedst. Men er højttalerne tilpasset til at drives fra hoved tlf stikket, så er det ok. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wiau Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du kan sagtens vælge dem, hvis du kan lide dem, for så længe indgangene passer til hinanden går det
fint nok. Men man kan også tage f.eks et kabel og sætte et lille Jack stik i den ene ende og et phono stik i den anden og så
putte det i forstærkeren og få tv lyden på denne måde. Men det er her phono udgangen på tv alligevel lyder bedst. Men er
højttalerne tilpasset til at drives fra hoved tlf stikket, så er det ok.  |
|
|
Okay, men er stadig ikke helt sikker på om jeg skal vælge lektor 2 og så den NAD forstærker eller om det skal være de aktive
højttalere .. hmm
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wiau skrev:
allanowich skrev:
Du kan sagtens vælge dem, hvis du kan lide dem, for så længe indgangene passer til hinanden går det
fint nok. Men man kan også tage f.eks et kabel og sætte et lille Jack stik i den ene ende og et phono stik i den anden og så
putte det i forstærkeren og få tv lyden på denne måde. Men det er her phono udgangen på tv alligevel lyder bedst. Men er
højttalerne tilpasset til at drives fra hoved tlf stikket, så er det ok.  |
|
|
Okay, men er stadig ikke helt sikker på om jeg skal vælge lektor 2 og så den NAD forstærker eller om det skal være de aktive
højttalere .. hmm |
|
|
Vælg forstærker og højttalere, så kan du jo tilslutte flere lydkilder hvis det bliver nødvendigt. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|