Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 05:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Svindel på nettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Åh gud endnu skal man læse om folks frygt og jeg skal fandme komme efter de svin typer som der findes
hvis man frygter dem. Det er ren ekstra hørmer dårlig påvirkning i samfundet samt alle mulige andre medier oveni hatten.

Pt. har jeg 143 positive feedback på Ebay. De 5-10 er eget salg og min tidligere konto var også på de 150 eller noget.
Snydt? Aldrig!

Jeg har modtaget guitar , marshall major guitar forstærker, Honda CT70 (Dax) og en helvedes masse andet fra USA. Så er
der UK, Tyskland og alle mulige andre steder men stadig har altid fået valuta for pengene for jeg forventer ikke andet.

Jeg får en person i Michigan til at renovere endnu en Honda CT70 og hente fra sælger på Ebay. Han er meget aktiv på Honda
forum og sendt masser af renoverings billeder. Snyd? Nej hvis du render rundt typisk Dansk med frygt i knolden så kommer du
aldrig til at stole på folk på ordentlig måde!

Prøv at køb 10 iphone & 10 ipad på nettet og se hvor mange af dem du egentlig modtager
Til top Vis Sub100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sub100

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2013 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Prøv at gå til 10 forskellige tandlæger og se hvor mange af dem der først udføre arbejdet og derefter kræver betaling.
Eller 10 forskellige håndværkere og få lavet diverse sager i hjemmet.
De fleste selvstændigere bliver først betalt efter udført arbejde, og grunden til det fungere, er at langt de fleste folk i dette land, er forholdsvis ærlige mennesker.

Selvfølgelig skal man være påpasselig ved køb der er urealistisk billige, og hvor sælgers information ikke er til at validere på fx. krak eller facebook. Men når det så er sagt, behøver man heller ikke være så bange igen.

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2013 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kan se det skaber harme.

Som jeg ser det skaber alene trådens titel en frygt relateret reaktion hvilket er grunden til vi læser videre.

Jeg finder DK et meget trygt samfund at være i og har man ikke behov for at beklage sig, absolut følge med i de nyheder på radio hver time, læse dagens aviser og se nyheder ja så har man egentlig tid til at skabe ens egen hverdag istedet for at konstant at tage stilling til din egen personlige holdning. Regeringen som vi har selv stemt på har altid været nogen hundehoveder ikke sandt? Det er ligegyldigt hvem der sidder på magten.

Som man kan høre på Live deruad med Gasolin'. Er det eneste i DK frygt, terror og deslige? Det var i '77 men det kunne ligeså godt være i dag 2013.

Du bliver hvad du tænker tyg lidt på det!

Bestill Ipods i større mængde er vel med henblik på at score gevinst? Ja så kan man jo finde en china wholesale webside hvis man er naiv nok for sagen er at alt elektronik hører under de officiele firmaer og licensen gives ikke til privat personen. China websider virker aldrig troværdige men det kræver altså lidt erfaring at vide det. Dertil har vi jo google som kan give real time research på hvilket som helst søgeord.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2013 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ingen harme eller andet... Jeg er aldrig blevet snydt og har handlet ret meget her på H4A og DBA, men der er altså så meget
snyd rundt omkring at der endda er lavet TV-udsendelser om det.

Og omkring håndværkere osv

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Maj 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Solgte min bil d. 8-4-2013. Man har som køber pligt til at omregistrere den efter 3 uger, men blev enig med køber om, at han gjorde det senest efter 14 dage. Den 13-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Sorø, brev til mig med regning på 446,- kr., efterfølgende parkerede den på Ørestaden, brev til mig med parkeringsafgift på 650,-. Den 16-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Tilst, brev til mig med regning på 488,-. Den 18-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Brabrand, brev med regning til mig på 500,88 kr.
I gætter rigtigt, hvis I tror jeg er træt af breve, som udstiller mit navn og adresse som tyv. Bilen er nu afmeldt uden nummerplader, mit navn kan ikke forbindes med den længere, den kører p.t. rundt på ulovlige nummerplader og uden forsikring. Min tillid til fremmede er blevet rokket et ordentligt stykke i den forkerte retning, desværre !!!!

Dertil skal siges, at alle med undtagelse af Statoil i Sorø, har været utroligt forstående for min situation, ParkZone i Ørestaden var 5 min. om at sende en mail (da jeg endelig fik fat i dem på tlf.)hvor de annullerede p.-bøden, så det har p.t. ikke kostet andet end bøvlet og så en del af tilliden til folk, man ikke kender

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
Ja jeg kan se det skaber harme.

Som jeg ser det skaber alene trådens titel en frygt relateret reaktion hvilket er grunden til vi læser videre.

Jeg finder DK et meget trygt samfund at være i og har man ikke behov for at beklage sig, absolut følge med i de nyheder på
radio hver time, læse dagens aviser og se nyheder ja så har man egentlig tid til at skabe ens egen hverdag istedet for at
konstant at tage stilling til din egen personlige holdning. Regeringen som vi har selv stemt på har altid været nogen
hundehoveder ikke sandt? Det er ligegyldigt hvem der sidder på magten.

Som man kan høre på Live deruad med Gasolin'. Er det eneste i DK frygt, terror og deslige? Det var i '77 men det kunne
ligeså godt være i dag 2013.

Du bliver hvad du tænker tyg lidt på det!

Bestill Ipods i større mængde er vel med henblik på at score gevinst? Ja så kan man jo finde en china wholesale webside
hvis man er naiv nok for sagen er at alt elektronik hører under de officiele firmaer og licensen gives ikke til privat personen.
China websider virker aldrig troværdige men det kræver altså lidt erfaring at vide det. Dertil har vi jo google som kan give
real time research på hvilket som helst søgeord.

Kære Anderz, hvis du tror at denne tråd handler om at beklage og brokke sig og iøvrigt dele sine holdninger, så må jeg
meddele dig at det handler om at advare mod svindel udfra et erfaringsgrundlag. Vi er nogle stykker der er blevet svindlet
på nettet, og det handler ikke om småpenge. Jeg forstår stadig ikke din/dine pointer i det du skriver. Og hvorfor blander du
Kina, regeringen og Danskernes behov for at brokke sig ind i denne tråd, hvad har det med emnet at gøre?

Det lader til at du underkender at der forekommer svindel på nettet, og du tager afstand fra folk der anbefaler andre at
passe på at de ikke at blive snydt.................... Hvorfor forstår jeg virkelig ikke, men du må meget gerne forklare mig det?

Du skriver afslutningsvis: "Du bliver hvad du tænker". betyder det: "Du bliver snydt hvis du tænker tillid"?

Til top Vis Denims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denims

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Også jeg har lidt svært ved at fange pointen i indlæggene fra Anderz.

Hvor om alting er, så svindles og bedrages der overalt, og det er alt, lige fra småfusk til milliarder.

"Du bliver hvad du tænker". Det er jo klar tale: "Tænker du at du bliver snydt, ja, så bliver du snydt"!!!??? Øh...

Måske Anderz bare vil være lidt på tværs og have lidt opmærksomhed - han er jo også kun "junior"-bruger.
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har oprettet en annonce her på Hifi4all, hvor jeg søger en Audio Note P2 SE.
Dagen efter får jeg følgende mail:

Do you still have interest?Let me know and i will email you more details and pictures thanks and hope to hear from you
Leon from Sweden
Har du fortfarande intresse? Låt mig veta och jag kommer att skicka dig mer information och bilder tack och hoppas att höra
från dig
Leon från Sverige

Jeg svarer:
Jeg er interesseret, men har du læst min annonce?
Mvh. Dennis

"Leon" svarer:
Thanks for your email..I have attached pictures for you to view....it is in good condition and work perfectly well..Look clean
and excellent..Work like new and solid..Let me know how much you willing to offer including shipping and insurance to your
doorstep..I will need your shipping address..Payment via Bank transfer or moneygram..Let me know which one you prefer
and i will send you my details for payment thanks and hope to hear from you soon

Hvad siger Anderz ?????
Skal jeg stole på manden og overføre 10.000kr, eller skal jeg med min Danske frygt i knolden være skeptisk og ikke stole
på manden???

Hvad tænker i andre?

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Ikke på vilkår, det virker lidt suspekt. Jeg havde ikke gjort det.
Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Solgte min bil d. 8-4-2013. Man har som køber pligt til at omregistrere den efter 3 uger, men blev enig med køber om, at han
gjorde det senest efter 14 dage. Den 13-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Sorø, brev til mig med regning på 446,- kr., efterfølgende parkerede
den på Ørestaden, brev til mig med parkeringsafgift på 650,-. Den 16-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Tilst, brev til mig med regning på
488,-. Den 18-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Brabrand, brev med regning til mig på 500,88 kr.
I gætter rigtigt, hvis I tror jeg er træt af breve, som udstiller mit navn og adresse som tyv. Bilen er nu afmeldt uden nummerplader, mit navn kan
ikke forbindes med den længere, den kører p.t. rundt på ulovlige nummerplader og uden forsikring. Min tillid til fremmede er blevet rokket et
ordentligt stykke i den forkerte retning, desværre !!!!

Dertil skal siges, at alle med undtagelse af Statoil i Sorø, har været utroligt forstående for min situation, ParkZone i Ørestaden var 5 min. om at sende
en mail (da jeg endelig fik fat i dem på tlf.)hvor de annullerede p.-bøden, så det har p.t. ikke kostet andet end bøvlet og så en del af tilliden til folk,
man ikke kender

Surt ... men hvad har det med svindel på internettet at gøre
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
Jeg har oprettet en annonce her på Hifi4all, hvor jeg søger en Audio Note P2 SE.

Do you still have interest?Let me know and i will email you more details and pictures thanks and hope to hear from you
Leon from Sweden
Har du fortfarande intresse? Låt mig veta och jag kommer att skicka dig mer information och bilder tack och hoppas att höra
från dig
Leon från Sverige

Jeg svarer:
Mvh. Dennis

"Leon" svarer:
Thanks for your email..I have attached pictures for you to view....it is in good condition and work perfectly well..Look clean
and excellent..Work like new and solid..Let me know how much you willing to offer including shipping and insurance to your
doorstep..I will need your shipping address..Payment via Bank transfer or moneygram..Let me know which one you prefer
and i will send you my details for payment thanks and hope to hear from you soon

Hvad siger Anderz ?????
Skal jeg stole på manden og overføre 10.000kr, eller skal jeg med min Danske frygt i knolden være skeptisk og ikke stole
på manden???

Hvad tænker i andre?

Den stinker langt væk af fusk ! Men det ved du sikkert godt selv.

Men du kunne jo bede om nogle billeder af den. Og måske et nummer du kan ringe til så du lige kan snakke lidt med ham ? Og bor han i Sverige kunne du jo foreslå besigtielse og evt. afhentning.

Sidst jeg brugte den metode, var en gut som boede i London og havde et sæt B&W 802 til salg.

Pludselig var han ikke lige pt. i London og billeder kunne han heller ikke skaffe da højtalerne sørme stod opbevaret ved et flyttefirma. Og telefonnummer havde han sjovt nok heller ikke.

Forsøgte flere gange at skrive til ham, men han svarede sært nok aldrig .

Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:

Leon from Sweden
från dig
Leon från Sverige

Jeg svarer:
Mvh. Dennis

"Leon" svarer:

Hvad siger Anderz ?????
på manden???

Hvad tænker i andre?

Jeg tænker at du skal tilbyde ham 1000,- oveni for at komme med dem personligt til dig.

Så skal du bare se løjer

Er der undskylninger hist og pist, tilbyder du ham bare 2000,- oveni eller at du selv kommer og henter dem

Kan det ikke lade sig gøre, har han nok et lille problem

bech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech

justice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har modtaget samme mail fra samme person som Denims :)

"Do you still have interest?Let me know and i will email you more details and pictures thanks and hope to hear from you

Leon from Sweden

från dig

Leon från Sverige"

Han må ligge inde med mange varer ;)
Til top Vis justice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af justice

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Der vil altid være folk der prøver at svindle ..... intet nyt under solen der ...... MEN ....... nu har jeg handlet på nettet li så længe
som det har været muligt OG fra usa, canada, kina, england, tyskland ...... you name it ....... jeg er ALDRIG blevet snydt.
Min påstand vil altid være BRUG den SUNDE FORNUFT og lad så være med at gå i PARANOIA mode.
SELVFØLGELIG skal man IKKE reflektere på en mail på engelsk, hvor svært er det at fatte, sorry, men nogle gange er det sgu
folks egen skyld at de blir taget ved næsen. Det sker ind i mellem og det vil det altid gøre, men derfra og så til at gøre det til
noget man skal være bange for eller få noia over, det er måske liiiiie i overkanten. !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg blev snydt af en person der havde hi-jacket en Ebay konto med Spoofmails, total professionelt arbejde. Så hvad er det ved min noia der er liiiiie i overkanten?

Mvh. Dennis

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Leon fra Sverige har netop lige accepteret et bud på 5000Sek inklusiv fragt og forsikring, totalt latterligt og gennemskueligt.

Men havde ham Leon vidst lidt mere om selve produktet, ville han sagtens kunne udgive sig for at være en troværdig person
med gode intentioner.   

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Teksten i hans besked lyder også meget lig nogle af disse:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72984&K W=annonce

Helt tydeligt scam

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2013 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Boydk skrev:
Solgte min bil d. 8-4-2013. Man har som køber pligt til at omregistrere den efter 3 uger, men blev enig med køber om, at han
gjorde det senest efter 14 dage. Den 13-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Sorø, brev til mig med regning på 446,- kr., efterfølgende parkerede
den på Ørestaden, brev til mig med parkeringsafgift på 650,-. Den 16-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Tilst, brev til mig med regning på
488,-. Den 18-4 "stjal den" en tank benzin hos Statoil i Brabrand, brev med regning til mig på 500,88 kr.
I gætter rigtigt, hvis I tror jeg er træt af breve, som udstiller mit navn og adresse som tyv. Bilen er nu afmeldt uden nummerplader, mit navn kan
ikke forbindes med den længere, den kører p.t. rundt på ulovlige nummerplader og uden forsikring. Min tillid til fremmede er blevet rokket et
ordentligt stykke i den forkerte retning, desværre !!!!

Dertil skal siges, at alle med undtagelse af Statoil i Sorø, har været utroligt forstående for min situation, ParkZone i Ørestaden var 5 min. om at sende
en mail (da jeg endelig fik fat i dem på tlf.)hvor de annullerede p.-bøden, så det har p.t. ikke kostet andet end bøvlet og så en del af tilliden til folk,
man ikke kender

Surt ... men hvad har det med svindel på internettet at gøre

Ikke meget, men masser at gøre ang. tillid til folk, man ikke kender

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej

I skal passe meget på fortiden på E-bay og Paypal kender en del der er blevet snydt for ret mange penge den ene af dem for over 20000eur.

Paypal og E-bay gør ikke en skid.

Jeg var lige ved at falde i overfor en tysker,, han have fået sin vare men nægtet at han havde modtaget den, E-bay og Paypal blev ved med at skrive til mig jeg skulle sende ham penge retur, men afviste jeg, efter godt en uge fik jeg en mail fra E-bay og Paypal at jeg skulle ikke sende penge retur,, jeg ringet så til dem for at høre hvis jeg havde sendt penge retur om de så var tabt deres svar var ja dine penge og vare var tabt...

Paypal og E.bay holder hånden dem der synder i stor stil.

Der er også mange der sætter ting til salg, hvor de bruger S/N nummer og fotos som de har fået fat fra nogle der har haft samme vare til salg..

Så pas på derude.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum