Emne: Ny pickup Denon DP57-L ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min historie er tilsvarende, startede primo 70, bortset fra da jeg kom tilbage til vinyl efter en periode med CD, købte jeg en
Lenco 78 USB på nettet. ALT var i plast, selv armen.
Efter en længere research fandt jeg denne 1200, og var en tur på Vesterbrogade i KT Radio for at sikre den ikke var i plast, den
var 99% metal og ægte kvalitet fra ultimo 70érne, det mest perfektionerede HiFi produkt jeg har set til dato - du skulle have
valgt den originale i sin tid da den kostede 450 euro, de stoppede produktionen i 2010, idag koster den 1.300 euro fra ny,
stigende i pris.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det i 2010, at en ny Technics SL-1200 MKII kostede €450?
Nu er SL-1200 jo ikke hi-fi, men perfektioneret er den givetvis
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Var det i 2010, at en ny Technics SL-1200 MKII kostede €450?
Nu er SL-1200 jo ikke hi-fi, men perfektioneret er den givetvis  |
|
|
1200 er jo mange ting, faktisk hvad du gerne vil den skal være - det er en industri standard.
Det er en optimal ubegrænset base man bygger på, med billige reservedele ned til mindste skrue. Den ankommer som en
base, men full-featured. Bestem selv om du vil bruge den som den er, lave den til DJ brug, professionel audiophile, - valget
er dit.
Har du ingen ideer selv, er der 1.000´vis af videoer og billeder på nettet, med eksempler på at bygge, male, omdanne,
tune, reparere, indstille etc.
Link professionel audiophile
Her en ide om hvad det betyder når man har en base i træ med en stiv arm monteret, den såkaldte "egenlyd", eller mere
korrekt støj - som eksempelvis i en SOTA Star Sapphire udført i en træ-kasse:
Resonanser i base af træ
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har hørt din prædiken ... igen ... og igen ... og igen ... og igen ...
Men det var min fejl at forsøge med humor. Som de siger elsewhere: "Don't feed the troll!"
Og så fortæller dit link altså intet om resonanserne i en SOTA (som der givetvis er mange af), men udelukkende om resonanserne i den pågældende
opstilling. Men din "bevisførelse" er jo helt i tråd med din forfejlede empirisk induktive metode, hvor din kortslutningslogik får dig til at konkludere, at
når en bil er rød, så må alle biler være røde.
I fred og fordragelighed
PS. Jeg mangler stadigvæk en tilbagemelding på, om det var i 2010, at en SL-1200 kostede €450 - i givet fald skulle man nok ha' købt hele lageret for
under forudsætning af, at de virkelig kan sælges til €1.300, så havde det været en fantastisk forrentning og forretning!
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Vi har hørt din prædiken ... igen ... og igen ... og igen ... og igen ...
Men det var min fejl at forsøge med humor. Som de siger elsewhere: "Don't feed the troll!" |
|
|
Analogueman, hver gang du skriver dit pladder, som "DJ spille", "ikke HiFi", etc, får du et korrigerende svar - denne "troll" du
her udråber er jo dig selv.
God weekend !
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg mangler stadigvæk en tilbagemelding på, om det var i 2010, at en SL-1200 kostede €450W"
Jeg må indrømme jeg ikke læste dine lange indlæg om analyser af priser, porto etc - men se på min profil tekst, det er det
hurtigste svar !
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127
Fint billede af en moddet 1210. Man kan sige at rammen er ok dæmper std. Men talerken leje arm strømforsyning kan moddes.
Den originale tallerken er meget blød/ eftergivende i det vertikale plan, og det hjælper betydeligt med forstærkning som på billedet, eller en anden mere stabil tallerken.
samme problem med lejet, det er ikke super stabilt, og det er nok det største problem, for selvom du montere et betydeligt bedre leje og aksel, så er det stadig monteret på den samme base, en ikke alt for stiv sprøjtestøbt konstruktion.
Det har især betydning for afsæt/ dynamik ved afspilning i de yderste spor.
Så er der tonearm, Det er muligt at skifte arm, så længe man holder sig tæt op af længden på den originale, men ofte er det bøvlet og den nye base skal sænkes så langt ned som muligt for at feks. SME arme kan sænkes nok til at justere korekt VTA.
Så en færdig moddet ny SL1210 med arm og div stumper som den viste koster snildt 20Kkr +
Der kommer en Thorens spille så lige ind fra højre med en leje og talerken konstruktion der er 112% stabil, samt en flexibel armbase hvor man kan montere stortset alt man drømmer om.
så med en low output MC pu med line kontakt slibning, og det bedste forstærker udstyr højtalere osv, hvor man kan høre forskel, der vil jeg til enhver tid kunne spille bukserne af en SL1210 med de viste mods og SME 309 arm, med min gl. Thorens TD125 med en SME Series 3 arm, som nok har en samlet handelsværdi omkring 2500kr
Men så længe du holder dig til entry level MM pickupper med koniske eller eleptiske slibninger, og dit forstærker udstyr, så er en std SL1210 rigelig fin.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
"til enhver tid kunne spille bukserne af "
Arrhhh, så højt kan din trækasse jo ikke spille uden det hele drukner i selvsving - medmindre det er støjen der flår bukserne af
God weekend
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
"til enhver tid kunne spille bukserne af "
Arrhhh, så højt kan din trækasse ikke spille uden det hele drukner i selvsving - medmindre det er støjen der flår bukserne af
God weekend  |
|
|
Det er så der en Thorens TD 125 er eminent.. Den tæver en Technics 1210 med hensyn til tilbagekobling grundet det flydende ophæng.
Og så har cigar æsken ingen direkte kontakt med selve værket, man kan beholde støv låget på, bruge den som parabol for at provokere tilbagekobling uden held da den sidder på cigar æsken..
Hvis du stiller din technics på et rack der står på et trægulv, så letter pickuppen hver gang jeg tramper i gulvet..
Du kan ikke trampe hårdt nok til at provokere den gl. Thorens, så selv der er technics udkonkureret.
Skal vi arengere et møde hvor vi kan afgøre hvilken spille der er bedst.?
Så vi kan mødes og lave et forsøg, og se hvis pickup der først hopper ud af rillen..
Pt. Står min TD125 klar med SME Series 3 arm og en Koetsu Black.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
STOP...
Inden al mulig ordkløveri tager overhånd... Føler faktisk A127 ikke har været for lang fremme i skoene med hans, i manges mening, inklusiv min egen
 lovpriste overfortolkning af en bestemt type pladespiller... Så lad nu være med at lamme en tråd...!
Med venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
STOP... Inden al mulig ordkløveri tager overhånd... Føler faktisk A127 ikke har været for lang fremme i skoene med hans, i manges mening, inklusiv min egen
lovpriste overfortolkning af en bestemt type pladespiller... Så lad nu være med at lamme en tråd...! Med venlig hilsen Struktøren |
|
|
Rigtig god intension dér, men er det ikke allerede for sent??? Samtlige tråde A127 spammer uden egentlig at give noget, nogen kan bruge, ender som regel i, at Mikkel lukker tråden  . Kan dårligt huske, hvornår en pladespillertråd ikke er blevet "ødelagt" af A127........ Sorry but IMHO __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvogn, du kan ikke parallelforskyde problemerne fra en 1000MKII til en 1200, det er to vidt forskellige konstruktioner -
1200 er en sandwich-konstruktion med metal i top, nederst er i gummi ( sort del ), til sidst iso-fødder.
Jeg kan sætte den hvor jeg vil, den har i en længere periode ( dovenskab ) stået oven på Marantzen, som igen står ovenpå
L100. Pt står den stadig foran L100 ifbm testen i forrige uge, 20cm fra en 12" bas højttaler, uden det bemærkes eller ses på
membarnen, selvom der skrues godt op.
God weekend
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127
Jeg har oprettet en tråd der passer til emnet..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=96961&PN=1& TPN=1
Kig gerne ind hvis du vil inviter andre indenfor, og demonstrere dit vinyl setup, eller battle andre pladespillere.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
"Jeg mangler stadigvæk en tilbagemelding på, om det var i 2010, at en SL-1200 kostede €450W"
Jeg må indrømme jeg ikke læste dine lange indlæg om analyser af priser, porto etc - men se på min profil tekst, det er det
hurtigste svar ! |
|
|
Hej A127,
Også god weekend til dig!
Inden tonen i denne tråd bliver for uforsonlig og personlig, finder jeg det er på sin plads med nogle bemærkninger, der gerne skulle udrydde nogle
misforståelser, som tilsyneladende er opstået.
Jeg forstår udmærket, at du ikke læste mit lange indlæg om analyser af priser, forsendelsesomkostninger osv. Det var ment som en serviceoplysning
- og det blev langt og kedeligt ... men det var så heller ikke i det indlæg, jeg spurgte til, om det var i 2010, at en Technics SL-1200 kostede €450. Det
var i et efterfølgende og kortere indlæg, der bestod af to linjer.
Og ja, jeg kan godt se af din profiltekst, at du købte din Technics i 2008. Når jeg alligevel spurgte, som jeg gjorde, så skyldes det, at du skriver "... du
skulle have valgt den originale i sin tid da den kostede 450 euro, de stoppede produktionen i 2010 ..."
Jeg kan jo ikke vide, hvilket årstal "i sin tid" refererer til. Umiddelbart gættede jeg på 2010, men var ikke sikker, og så er det vel fair nok at spørge,
som jeg gør? Hvis jeg har forstået dit svar rigtigt, så var
det med andre ord i 2008, at din Technics kostede €450.
Det ændrer dog ikke ved den kendsgerning, at det ville have været et brag af en forrentning og forretning, hvis man havde opkøbt et mindre lager af
SL-1200'ere, hvis de - som du angiver - i dag kan sælges for €1.300 stykket.
Det sidste jeg vil bemærke er, at jeg tror, du muligvis forveksler mig med andre forumdeltagere. Du skriver, at "... hver gang du skriver dit pladder
som "DJ spille", "ikke HiFi" etc, får du et korrigerede svar ..."
Jeg har én eneste gang - for sjov og derfor også efterfulgt af en smiley for at tydeliggøre, at det vitterlig var for sjov - i et indlæg i denne tråd skrevet,
at "Nu er SL-1200 jo ikke hi-fi, men perfektioneret er den givetvis ...". Jeg kan kun være ked af, hvis det blev misforstået (hvilket det tydeligvis blev).
Jeg har ellers aldrig, hverken i denne tråd eller i andre tråde, talt nedladende om en SL-1200. Jeg har i en anden tråd, som du også deltog flittigt i,
sågar ekspliciteret, at jeg aldrig har lyttet til eller prøvet en SL-1200, hvorfor jeg hverken kan eller vil udtale mig om dens lyd- eller
betjeningsmæssige kvaliteter (eller for den sags skyld mangel på samme).
Tværtimod, og i modsætning til, hvad du forsøger at give indtryk af, har jeg i en tredje tråd, som du også deltog flittigt i, rost SL-1200'eren for en af
dens meget velgennemtænkte tekniske løsninger - det var for den suveræne tekniske implementering af hastighedskontrollen, hvor selv stroboskopet
er kvartsstyret i stedet for blot at være styret af (den varierende) lysnetfrekvens.
Jeg står derfor noget uforstående over for, at du påstår, at jeg "... hver gang ... skriver ... pladder ... som "DJ spille", "ikke HiFi", etc ..." Det mener
jeg ganske enkelt ikke er i overensstemmelse med sandheden, og jeg finder det både uheldigt og ubehageligt, at du vælger at citere mig for den slags
udtalelser. Min enkeltstående spøgefulde bemærkning berettiger under ingen omstændigheder hertil.
Jeg kan kun tro, at det må bero på en eller anden form for misforståelse fra din side, hvor du, som jeg bemærkede, muligvis forveksler mig med
andre forumdeltagere. Det kan jo nemt ske, når man som både du og jeg er flittige og entusiastiske gæster på disse sider.
Og det må så være nok off topic i denne omgang. Men mon ikke trådstarter på trods af alle ekskurserne har kunnet suge lidt viden og informationer til
sig undervejs? Om ikke andet, så burde det nu være kendt, at momsregistreringsnummer på tysk hedder Umsatzsteuer-Identifikationsnummer. Kan
jeg fornemme en vis træthed brede sig
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, læste de første linjer, skal se om jeg får læst resten imorgen, det er sent nu.
Men bemærk, dette var en dialog mellem Kurt og jeg, al snak var sådden set ifbm vores fælles oplevelse af at komme
tilbage til vinyl for ca 5 år siden - dine indlæg kom sådden set lidt "udefra". Min kommentar om "du" skulle have valgt den
originale var slet ikke tiltænkt dig, men kurt ifbm med hans køb af Lenco klonen af 1200 - prøv og læse indlægget igen. Dvs
tråden er løbet helt af sporet, afsporet  Men kan jo blive klog ved at se i bakspejlet, måske jeg blot var heldig at falde
over 1200 i min research, og vel kunne ha en xxxx stående istedet - men bruger det meste af min dag på research og
problemløsning, så mon ik jeg havde fundet frem til 1200 til sidst alligevel.
Er ret ligeglad hvad andre bruger, blot de ikke udbreder skrøner og forkert info. - gir gerne de der sprørger info om min
egen erfaring, det endelige valg må de selv træffe. Er altid frisk på at udveksle info og viden omkring det der interesserer
mig lige nu, som er 1200 med en pil mod 1610/1710MKII som næste step mod perfekt funktionel vinyl - trækasser og
husaltre har jeg prøvet, det gidder jeg ikke bruge tid og penge på mere. De der ikke er interesseret i 1200 / DD kan jo
bruge deres tid på andre indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vender bare tilbage, når du er frisk nok til at læse mit indlæg.
Og ja, jeg véd godt, at det var et svar fra dig til Kurt om Lencoklonen, men derfor er det vel OK at spørge til prisen på en SL-1200 "i sin tid". Det er
da at vise interesse for emnet? Og tråden var vel allerede på det tidspunkt en smule off topic i og med, at den oprindelig drejede sig om valg af p.u. til
en Denon DP57-L?
Nå, jeg håber, du tager dig tid til at svare på mit indlæg på et senere tidspunkt - især når du advokerer eksplicit for, at der ikke bør udbredes skrøner
og forkert info.
|
| Til top |
|
| |
Kurt Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2013 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En tråd ændre hurtigt retning og det er der jo intet nyt i.
Så for lige at runde mit oprindelige inlæg af, så har jeg ud over at monterer Ortofon 2M Bronze og en Achromat II plademåtte, nu også skiftet Dynavox TPR-2 ud med en Pro-Ject Tube Box SE MKII og tillige anskaffet en Nagaoka GL 601 MKII pladestrammer. Disse tiltag har umiddelbart løst mit oprindelige problem med en før løs og lidt rumlende bas. 
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget betyder pladestrammeren ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127
En pladsrammer som den Kurt Hansen har købt og versionerne fra Michell f.eks, er en rigtig god ide som regel. Kan i høj grad anbefale dig en sådan til din SL1210. Den kan give en mere veldefineret og fastere klang. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, har læst på diverse sites en clamp gir mere fast lyd, hvilket er ret logisk, idet pladen ellers vil vibrere. Den er på TO DO
listen, sammen med en ny PU.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|