| Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det en dårlig forbindelse eller lodning - find den ene ledning det er galt med, se om stikket er skubbet helt ind eller andet
der afviger fra de andre.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en pick up du bruger. Er det en MC er de noget følsomme over for brum. Her skal du så eksperimentere med kablet og hvordan det ligger. Flyt lidt rundt med det. En cd afspiller eller forstærkers strømforsyning kan indstråle brum på pick uppen. Jeg mener det er meget normalt, når man berører med en finger hen over de små signal pinde på pickup'en, kan der komme brum. Der behøver således ikke være en løs forbindelse. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo mulighederne er flere - mest sandsynligt det er forbindelsen enten ved head sheell eller ved phono stikket.
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er overbevist om at det er en MM, det er en Ortofon 30 http://www.ortofon.com/products/replacement-styli/stylus-30 -
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller-ti lbehor/ortofon_stylus-30_erstatningsnal_sort.htm
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tilføjelse, det kan være det kan hjælpe ved indsnævringen - hvis jeg bevæger min hånd ind imod området omkring pick-
up (de små ledninger bl.a.) stiger lydniveauet for den elektriske brummen...
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at tage de forskellige stik ud (phono+grounding) i forbindelserne imellem pladespilleren og forstærkeren. Ved alle
forsøg kunne der tydelig høre en yderlige brum når stikkene fjernes, men den selvsamme brum fjernes når de blev sat ind
igen
- men den irriterrende brum som jeg forsøger at fjerne forbliver der
Prøvede at udskifte kablet imellem forforstærkeren og forstærkeren, brummen forblev der..
Hvis jeg slukker for strømmen til forforstærkeren forsvinder brummen - det gør den ikke hvis jeg slukker strømmen til
pladespilleren når forforstærkeren er tændt
Yderligere information.... Hvis jeg banker på phono-stikkene (på selve stikkene, ikke kablerne) imellem forforstærkeren og
pladespilleren kan det høres tydeligt i brummen - det kan det ikke hvis jeg banker på stikkene imellem forforstærkeren og
forstærkeren...
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars skrev:
| Sådan lidt off topic: Cars10: Hæfter siliconen ikke på alu-formen???? Smører du formen med noget først? Ellers kan jeg godt forestille mig man får en fiks og billig fod ud af det! |
|
|
Den burde ikke hæfte mere end at siliconen kan tages op, men ellers kan du forsigtig skære en rille på aluformen med en stanley kniv, og så "rulle" aluen af. Husk at lade dem hærde i ca. 4-5 dage inden de tages op.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mulighed for at låne en anden forstærker af en kammarat? Så kan du måske udelukke, at det er pladespilleren, som er problemet, men det så kan være dine forstærkers riaa. (phono indgang)  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har nok ret, det virker som om at det er min RIAA den er gal med (NAD PP2) - snakkede med en gut inde i TopSound på
østerbrogade i dag om det, han påstod at en sådan elektrisk brummen var en naturlig del ved at afspille vinyl
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har intet brum selv ved høje lydtryk. Allerhøjest lidt sus. Jeg har også en separat riaa, en Acurus P10. Så ham du talte med kan ikke sige det gælder i alle tilfælde af afspilning af vinyl. Den NAD PP2 må være ret følsom eller har en fejl. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, han har vidst ikke helt ret ham jeg snakkede med - Sådan virker det også, købte den også brugt .... Vil prøve at få min
pladespiller tilsluttet et andet anlæg for at høre om det samme er tilfældet! Hvis ikke, kan det jo kun være RIAA'en
|
| Til top |
|
| |