Forfatter |
|
gone4it Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Jeg vælger bevidst ikke at rette noget i det indlæg, du refererer til. Det er sådan at jeg bruger udtrykket udslag, hvis det kan hjælpe dig, kan
vi da rette det til visning..
Jeg har overhovedet ikke omtalt noget måleområde, men bare præciseret, at vi måler ohm.
Når manden har styr på placeringen af sine ledninger, og spændt, og aflastet, er der kun tilbage at teste gennemgang i de tre ledere, hvad der
allerede var sket iflg. Tråden. Samt at sikre, at isolationsniveauet er i orden. Derfor kan man måle MELLEM lederne, det er det jeg har prøvet at
hjælpe med, og her skulle instrumentet gerne vise MAX modstand. Svarende til højt isolationsniveau. Modsat som tidligere hvor det er checket, at de
tre ledere giver gennemgang.
Og for at sige det lige ud. Man skal MELLEM lederne måle en meget høj modstand. Det er isolationsniveauet.
Ikke noget at sige til at manden bliver forvirret.
Jeg vil opfordre andre til at sætte et punktum, da jeg ikke kan forklare mig tydeligt nok til Jan.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da godt være du kan købe Oyaide til 700-800 kr/stik, men sikkert også for mindre, men der er forskel på lyden fra kopi til original. DU kan prøve at låne et original sæt til sammenligning.
Jeg ved at det er besnærende at købe kopier til 1/3 pris, og de kan da også sende strømmen videre, men de look-a-likes er ofte ikke bedre end et stik købt i H. Nyborg. Så det er mange penge at give for noget du kunne have købt til 9,95.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker skam..
Men har så nu fået "ødelagt" en af mine nad c272!!! Havde ikke fået sat signal kabler i i den ene ende. Hvad kan være sket. ? Har testet begge
effekter. Pg kun den ene kører
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
gone4it skrev:
....Ikke noget at sige til at manden bliver forvirret. |
|
|
Deri har du så ganske ret ( og mig behøver du ikke forklare noget som helst *1)
Problemet er at der bliver snakket hen over hovedet , og manden ikke har en kinamands chanche for at vide hvad der menes med tingene. Han har jo tydeligt fortalt at han ikke ved ret meget , så derfor vil det blive en virkelig mærkelig oplevelse at erfare at det han kan læse i et svar ikke stemmer overens med hvad han selv oplever - deri består problemet.
gone4it skrev:
.....Jeg vil opfordre andre til at sætte et punktum... |
|
|
Hvis du vil, står det dig fuldstændingt frit at slippe her, jeg fortsætter gerne , og håber at kunne bibringe med nogle svar, der giver mening, og stemmer overens med det manden selv kan se og høre (og dermed forholde sig til)
og min fodnote *1 betyder at jeg er ganske vant til at undervise folk i elektronik, hvilket også betyder at jeg ved hvor påpasselig man skal være med at forklare tingene, så det giver god mening - derfor kan det f.eks være usmart at benytte ukendte udtryk, eller sige tingene på en måde der slet ikke giver mening. At fortælle man kan måle en meget stor modstand, når der slet intet sker på det indstrument manden måtte sidde med dur simpelthen ikke - da der ikke er noget at måle. Manden tror jo han gør noget forkert.
At vi andre så nok ved, der er tale om en meget stor modstand, er ganske irrelevant for hans forståelse. Jeg går slet ikke i rette med nogen personligt, men måden man forklarer ting på overfor nogen der ærligt fortæller at deres viden er meget lille.
Har nogen spurgt om han har et digitalmeter eller et viserinstrument ? Nej Vel - Det går det sgu da lidt svært, at forklare manden hvad han skulle kunne se, når han gør det vi beder ham om , ikke sandt.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update:
Det KAN lade sig gøre at være dum hele dagen lang.. Ene højttalerkabel (bi-amping) var sat forkert i den ene højttaler. Så nu kan herren her også
prale af at være farveblind
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
> Jan og gone4it
Det er et digitalt multimeter, ikke et med viser.
Dog forstår jeg mere af hvad i BEGGE skriver, des mere jeg prøver med multimeter og tænker i de "strømlinede" baner
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 06 April 2013 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Det kan da godt være du kan købe Oyaide til 700-800 kr/stik, men sikkert også for mindre, men der er forskel på lyden fra kopi til
original.DU kan prøve at låne et original sæt til sammenligning.
Jeg ved at det er besnærende at købe kopier til 1/3 pris, og de kan da også sende strømmen videre, men de look-a-likes er ofte ikke bedre end et
stik købt i H. Nyborg. Så det er mange penge at give for noget du kunne have købt til 9,95. |
|
|
Det er nu langt mere end 1/3 af prisen!
Oyaide: 700kr * 6 = 4200kr
Kopi: 85kr (14$) * 6 = 510kr (havde vidst glemt prisen, denne er den aktuelle uden decimal).
Så det er nærmere 1/8 af prisen.
Det kan være du har ret Gli. Jeg har jo ikke hørt de originale stik. Jeg tror dog ikke på mine ører kan høre forskel og da ville pengene være spildte.
Jeg er af den absolutte tro, at prisen på det man har postet i, ofte også vil afspejle tanken om hvor godt det er.
Siger tusind tak for tilbudet om at låne. Det er noget jeg kan finde på at vende tilbage til, hvis og såfremt jeg senere kan se idéen med det.
|
Til top |
|
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 07 April 2013 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, dit netstik er nu ikke det rigtige Oyaide kopi for så skulle det have de samme solide skrueterminaler som dit apparatstik og de originale Oyaide har  Jeg har også Oyaide "kopier" med og uden Oyaide navnet og sidstnævnte laves på en fabrik i Holland og det tror jeg nu, at både de originale og "kopierne" bliver. Den eneste forskel er så nok poleringen som nok er forfinet af Oyaide...
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt tre kabler med Oyaide stik på. De har ikke det klistermærke med et reflekterende vandmærke på, så de er nok uorginale desværre.
Stikkene som hedder Oyide 079 og ligner de orginale. Jeg har nogle orginale Oyide passende til netbrønde, som er C-037. Altså et lidt billigere stik, dog var prisen høj og blev kun købt fordi der var -30 %.
Jeg har hørt, at de skulle kunne springe i stykker ved at man taber dem på gulvet. Altså det rødelige hus skulle være af andet materiale. Det sorte er anderledes ens C-037, men er et billigere stik. Skruer mm. er det samme. Helt det samme at se på. __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|