Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 06:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Brugt receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Chrmo17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2013
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Overvejer nu en Oppo BDP-93 3D blu-ray afspiller. De kan fåes brugt fra 3-4.000
Til top Vis Chrmo17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrmo17

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 29 Marts 2013 kl. 05:43 | IP-adresse registreret  

Men hvorfor vælge så dyr en blu-Ray afspiller? Du har ikke mulighed for at køre analogt ind i Onkyoen så du udnytter Oppo'ens surround processor.!

Hvad gør Oppo'en bedre end det Onkyoen kan? (Jeg er ikke så meget inde i afspillere)

Personligt håber jeg Ps4 er en super blu-Ray maskine UDEN ventetid og frem for alt INGEN støj, så den venter jeg på.

Chrmo17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2013 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Men hvorfor vælge så dyr en blu-Ray afspiller? Du har ikke mulighed for at køre analogt ind i Onkyoen så du udnytter
Oppo'ens surround processor.!

Hvad gør Oppo'en bedre end det Onkyoen kan? (Jeg er ikke så meget inde i afspillere)

Personligt håber jeg Ps4 er en super blu-Ray maskine UDEN ventetid og frem for alt INGEN støj, så den venter jeg på.

Jeg er faktisk heller ikke sikker. Billedkvaliteten vil på nye film vist nok være den samme, så det er ikke på den front det betyder noget. Ved gamle
film skulle man kunne opleve en minimering af støj. Lyden skulle til gengæld være væsentligt bedre, og i forhold til min 500 kroners Sony, er jeg ikke
i tvivl om at den er en opgradering. Min Sony læser iøvrigt diskene meget langsomt, hvilket betyder lange ventetider - og det er jeg efterhånden træt
af. Både oppo 83 og 93 skulle være væsentligt hurtigere. 10-20 sekunder, hvor jeg ofte må vente et minut afhængig af disken.

Sidst men ikke mindst er den jo skideflot! Fortryder næsten at jeg ikke købte min 818 i sort. Grunden til jeg købte den i sølv var slet og ret at jeg
synes teksten var federe i displayet, den neongrønne farve irriterede mig. Jeg fik også lidt credit, fordi kæresten faktisk helst ville have den skulle
være i sølv.

En opdatering iøvrigt med 7.1. En kammerat har netop i forgårs købt et sæt B&W dm685, så den regner jeg med at låne i en dag, og se om det er
opgraderingen være. Så må jeg nok punge ud med en bøf som tak for lånet, men spændende bliver det.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 01 April 2013 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Har selv en 500kr Sony blu-ray. Den er absolut heller ikke for god. Men må sige at billedprocessoren i Onkyo'en gør det ret godt. Den kan jo også
fjerne div. Støj! Og i sidste ende er det jo ens tv der står for billedet. Og de gode skærme idag kan sagtens stå for støjreduktionen, såfremt det er
nødvendigt vil jeg mene.

Jeg ville kun vælge en dyr blu-ray afspiller hvis receiveren var elendig til konverteringen, samt som vi snakkede om, hurtigere loadetider og ingen
larm fra maskinen... Al surround processen foregår jo i Receiveren... Dog kan man sætte receiveren til at køre "through" så billedet er uberørt fra
afspilleren og til tvet, det er self. Et plus hvis afspilleren er god.

Så måske er Oppo'en alligevel et godt køb!

Afventer dog personligt stadig på ps4, da jeg alligevel gerne vil have den som spillemaskine. Hvis man ikke gider det, er der vel ingen grund til at
vente på den. Bevisetvar der dog allerede med ps3, den var/ER jo stadig en af de hurtige blu-ray afspillere, bare ærgerligt med larmen.. . . .

Chrmo17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2013 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Har selv en 500kr Sony blu-ray. Den er absolut heller ikke for god. Men må sige at billedprocessoren i Onkyo'en gør det ret
godt. Den kan jo også
fjerne div. Støj! Og i sidste ende er det jo ens tv der står for billedet. Og de gode skærme idag kan sagtens stå for støjreduktionen, såfremt det er
nødvendigt vil jeg mene.

Jeg ville kun vælge en dyr blu-ray afspiller hvis receiveren var elendig til konverteringen, samt som vi snakkede om, hurtigere loadetider og ingen
larm fra maskinen... Al surround processen foregår jo i Receiveren... Dog kan man sætte receiveren til at køre "through" så billedet er uberørt fra
afspilleren og til tvet, det er self. Et plus hvis afspilleren er god.

Så måske er Oppo'en alligevel et godt køb!

Afventer dog personligt stadig på ps4, da jeg alligevel gerne vil have den som spillemaskine. Hvis man ikke gider det, er der vel ingen grund til at
vente på den. Bevisetvar der dog allerede med ps3, den var/ER jo stadig en af de hurtige blu-ray afspillere, bare ærgerligt med larmen.. . . .

En PS4 kunne også være et alternativ, men så er prisen jo omkring det samme. Jeg spiller kun på pc, og har faktisk også en PS3, den første 60gb
version. Larmen er helt utilgivelig til filmkiggeri, hvilket også er grunden til jeg købte ny afspiller.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 01 April 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Har selvsamme 60GB version, købt d. 23 marts 2007, udgivelsesdagen for ps3 and still running stron. Men LARMEN når der ses film, samt der ikke
vises "format" på reveiceren, men kun "multichl. Direct", var et irritationsmoment, derfor jeg købte en dedikeret afspiller.

Men men.. Kan da være det bliver bedre med ps4.

Chrmo17
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2013 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg brugt lidt penge igen, det er jo svært at lade være.

Som nævnt tidligere, har jeg haft en Meridian 557, som jeg solgte. Det har jeg siden fortrudt, fordi den virkelig spiller godt, og fordi den var i helt
perfekt stand, det er meget sjældent med så gammel en forstærker, der har glas på toppen. Jeg fandt med stort held en Meridian 557, og kørte straks
ud for at hente den. Ejeren skrev den var i perfekt stand.

Da jeg kom ud for at hente forstærkeren, var jeg ikke i tvivl om at jeg havde set manden før, og heller ikke hvor. Da jeg kort forklarede hvordan jeg
bor, kunne han også godt huske mig. Forstærkeren jeg købte, var den selvsamme jeg solgte få år tilbage.

Tja, engang imellem kan man satme være heldig. Den er hjemme igen, og den ser ud som den gjorde, og spiller nærmest endnu bedre end jeg
huskede.

Fortsat god weekend herfra!

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 21 April 2013 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Vildt nok TILlykke med gensynet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes