Forfatter |
|
Chrmo17 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2013 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
8888 skrev:
Det lyder som et godt setup, har selv haft sådan en Svs den
er fantastisk..specilt pb 12plus
Angående service hos av så er de blandt de bedste jeg har
handlet ved og vil bestem handle der igen
Du kan bare kalibrere uden centeren til at starte med, det jo
næsten umuligt at vente til tirsdag;) |
|
|
Gjorde jeg også, uden centeren gjorde det også en kæmpe forskel.
Hvis I er interesseret i at høre mere om hvordan det lyder - vil jeg lige vente til centeren er kommet, og jeg har set et par film. Indtil videre er der
intet at brokke sig over
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Continue....
(Køber også snart en 818)
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Continue....
(Køber også snart en 818) |
|
|
Tror jeg helt sikkert ikke du vil fortryde. Indtil videre har jeg testet nogle THX-scener fra computeren, som alle lød mere end tilfredsstillende. Jeg har ikke set en hel film endnu - jeg har kun set udvalgte scener fra en række film. Den langt mest imponerende er lidt over 1 time og 40 minutter inde i avatar. Scenen hvor "The Hometree" falder til jorden. Træet der knager og knækker, misiler og bomber der sprænger. Lyden er meget imponerende, langt bedre end hvad jeg tidligere har oplevet. Scenen jeg snakker om er også den, der bliver vist i denne video: http://www.youtube.com/watch?v=IS2U9QqCBtk
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chrmo17 skrev:
Chromosome skrev:
Continue....
|
|
Tror jeg helt sikkert ikke du vil fortryde.Indtil videre har jeg testet nogle THX-scener fra computeren, som alle lød
mere end tilfredsstillende.Jeg har ikke set en hel film endnu - jeg har kun set udvalgte scener fra en række film.Den langt mest imponerende er lidt
over 1 time og 40 minutter inde i avatar. Scenen hvor "The Hometree" falder til jorden. Træet der knager og knækker, misiler og bomber der
sprænger. Lyden er meget imponerende, langt bedre end hvad jeg tidligere har oplevet.Scenen jeg snakker om er også den, der bliver vist i denne
video:http://www.youtube.com/watch?v=IS2U9QqCBtk |
|
|
Tror jeg absolut heller ikke. Har lige fået solgt min Denon 3808 her i eftermiddags. Så nu bestiller jeg en 818 fra Tyskland imorgen. ;-)
Det lyder jo alt sammen super godt indtil videre.. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg vitterligt kan høre forskel fra den ene til den anden receiver. Men
når alle/mange mange herinde etc., taler for at Denon receivere generelt er for lyse til Dali højttalere og Onkyo generelt er varmere og dermed bedre
til Dali, så har jeg en inderlig forhåbning i at det er sandt og ikke kun hjernen der leger kis pus...
Hvilken kilde brugte du helt specifikt fra pc til receiver? Og kabler med?
Hvad spillede du med før Onkyo'en med specifikke scene fra Avatar? :-)
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Chrmo17 skrev:
Chromosome skrev:
Continue....
|
|
Tror jeg helt sikkert ikke du vil fortryde.Indtil videre har jeg testet nogle THX-scener fra computeren, som alle lød
mere end tilfredsstillende.Jeg har ikke set en hel film endnu - jeg har kun set udvalgte scener fra en række film.Den langt mest imponerende er lidt
over 1 time og 40 minutter inde i avatar. Scenen hvor "The Hometree" falder til jorden. Træet der knager og knækker, misiler og bomber der
sprænger. Lyden er meget imponerende, langt bedre end hvad jeg tidligere har oplevet.Scenen jeg snakker om er også den, der bliver vist i denne
video:http://www.youtube.com/watch?v=IS2U9QqCBtk |
|
|
Tror jeg absolut heller ikke. Har lige fået solgt min Denon 3808 her i eftermiddags. Så nu bestiller jeg en 818 fra Tyskland imorgen. ;-)
Det lyder jo alt sammen super godt indtil videre.. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg vitterligt kan høre forskel fra den ene til den anden receiver. Men
når alle/mange mange herinde etc., taler for at Denon receivere generelt er for lyse til Dali højttalere og Onkyo generelt er varmere og dermed bedre
til Dali, så har jeg en inderlig forhåbning i at det er sandt og ikke kun hjernen der leger kis pus...
Hvilken kilde brugte du helt specifikt fra pc til receiver? Og kabler med?
Hvad spillede du med før Onkyo'en med specifikke scene fra Avatar? :-) |
|
|
Jeg benytter en Mac Mini, med hdmi igennem forstærkeren. Til blu-ray (Avatar), bruger jeg en Sony blu-ray afspiller (også hdmi igennem forstærkeren).
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay
Det retfærdiggør også Onkyo'en. Havde været noget andet hvis det var en Xvid Avatar gennem conposite og jackstik
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Okay
Det retfærdiggør også Onkyo'en. Havde været noget andet hvis det var en Xvid Avatar gennem conposite og jackstik  |
|
|
Det er også langt lettere med et enkelt hdmi-kabel imellem enhederne.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja klart.. Men pas nu på du ikke bliver (hvis du ikke er endnu) HELT hifi-gal.. Så der alligevel flyver rundt med kabler til strøm, flere sæt højttalere til
stereo og ved snart ikke hvad
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Ja klart.. Men pas nu på du ikke bliver (hvis du ikke er endnu) HELT hifi-gal.. Så der alligevel flyver rundt med kabler til
strøm, flere sæt højttalere til
stereo og ved snart ikke hvad  |
|
|
Det næste jeg overvejer, er en effektforstærker. Jeg har haft en meridian 557, som jeg super gerne vil have igen, men den er næsten umulig at finde.
Ellers måske en Nad S200, eller en Nad 218THX, afhængigt af hvor meget jeg vil bruge.
Forstærkeren klarer det rigtig fint i surround, men jeg kan godt mærke at min Classic 6.6, som jeg lige har solgt, klarede det bedre - naturligvis.
Ellers er der små opgraderinger også, deriblandt nogle Viablue kabler.
Jeg håber på at kunne låne effektforstærker et sted, så jeg kan se om forskellen er stor.
Sidst men ikke mindst overvejer jeg et sæt DM685 mere, så jeg kan få 7.1. Specielt hvis jeg gør dette, ville jeg være glad for en effektforstærker, da
jeg ikke længere kan bi-ampe.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er altid den foretrukne start på effekt. De er jo "billige" ift. Effektformåen. Og 218'eren skulle jo blæse liv i de fleste højttalere. Hvad med en
Nakamichi PA7? Den skulle være meget strømstærk også..
EN GOD IDÉ:
Find en integreret stereo forstærker, evt. Med DAC og som no. 1 BYPASS funktion, så du kan spille stereo på den alene og bruge den som ren
effektforstærker (BYPASS) når du skal bruge surrounden fra Onkyo'en. Så der to fluer med et smæk.
Jeg bruger selv en April music Stello AI-500SE til det formål. Har så to overskydende NAD c272 som nogle gange bruges på andet sæt stereo
højttalere! Dog tænker jeg, at når Onkyo kommer på plads, så bi-amper jeg no. 2 sæt stereo højttalere til Onkyo'en og ser hvordan stereo DAC'en
formår i den.
Bi-ampingen i en receiver er aldrig rigtig bi-amp, da alle kanaler stadig deler samme strømforsyning. Men mon ikke det kan løfte lidt alligevel, siden
muligheden er der.
|
Til top |
|
|
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må i håbe jeres Onkyo ikke brænder sammen eller får fejl i hdmi.
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
|
|
|
Tåbeligt indlæg.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
|
|
|
Dette er ikke hifigalleri
Men såfremt man forstår at holde Onkyo'en "luftig", så burde den være fin. D s. Eks: prop ikke en: standard bredde, 43cm dyb, 20cm høj receiver ind
i et b45/d45/h20.5 skab. Det er ikke forbudt at tænke jo!! Og man må jo udlede at Onkyo også tar CONS med sig i deres hvert-år-udgivende
receivere. :-)
Den med HDMI er/bliver RETTET med firmware update! ..... Så ikke tænk i det Chrmo17.
|
Til top |
|
|
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Fusio skrev:
|
|
|
Tåbeligt indlæg.
|
|
|
Der nok en der har Onkyo hva. Men hvad er tåbeligt?? Er det ikke rigtigt mange af dem er brændt sammen, har hdmi fejl eller en helt tredje fejl? Jeg kan i hvert fald finde tråd efter tråd efter tråd på nettet. Onkyo er noget overvurderet l**t og sådan er det.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
strecker skrev:
Fusio skrev:
|
|
|
Tåbeligt indlæg.
|
|
|
Der nok en der har Onkyo hva. Men hvad er tåbeligt?? Er det ikke rigtigt mange af dem er brændt sammen, har hdmi fejl eller en helt tredje
fejl?Jeg kan i hvert fald finde tråd efter tråd efter tråd på nettet. Onkyo er noget overvurderet l**t og sådan er det. |
|
|
Men Fusio. Nu er det jo din egen holdning, så derfor kan du ikke sige "sådan er det". At der så har været fejlrate, højere end givne andre, det er noget
andet!..
Gør det Onkyo til overvurderet?! At fejlraten har været større end hos div. Andre producenter.!.. Næææ...
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
NAD er altid den foretrukne start på effekt. De er jo "billige" ift. Effektformåen. Og 218'eren skulle jo blæse liv i de fleste højttalere. Hvad med en
EN GOD IDÉ:
Find en integreret stereo forstærker, evt. Med DAC og som no. 1 BYPASS funktion, så du kan spille stereo på den alene og bruge den som ren
effektforstærker (BYPASS) når du skal bruge surrounden fra Onkyo'en. Så der to fluer med et smæk.
Jeg bruger selv en April music Stello AI-500SE til det formål. Har så to overskydende NAD c272 som nogle gange bruges på andet sæt stereo
højttalere! Dog tænker jeg, at når Onkyo kommer på plads, så bi-amper jeg no. 2 sæt stereo højttalere til Onkyo'en og ser hvordan stereo DAC'en
formår i den.
Bi-ampingen i en receiver er aldrig rigtig bi-amp, da alle kanaler stadig deler samme strømforsyning. Men mon ikke det kan løfte lidt alligevel, siden
muligheden er der.
|
|
|
Jeg må indrømme, at det jeg allermest har lyst til, er at købe en Meridian 557. Den er bare umulig at finde. Jeg hører mest stereo på mine headphones. Denon AH-D2000, med en Hifiman EF2A forstærker - det fungerer rigtig godt.
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
|
|
|
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71758&KW=Fu sio du har da åbenbart selv ville have en. Jeg har både haft Marantz og Onkyo igennem flere år, og har ikke oplevet problemer med nogen af producenterne.
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har iøvrigt fået centerhøjttaleren, og fået kalibreret flere gange, indtil jeg var tilfreds. Det næste jeg overvejer, kunne muligvis være 7.1. Det kunne måske godt savne et lidt større lydbillede.
Mon ikke Strecker er enig? :D
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chrmo17 skrev:
Chromosome skrev:
NAD er altid den foretrukne start på effekt. De er jo "billige" ift. Effektformåen. Og 218'eren skulle jo blæse liv i de fleste
højttalere. Hvad med en
EN GOD IDÉ:
formår i den.
muligheden er der.
|
|
|
Jeg må indrømme, at det jeg allermest har lyst til, er at købe en Meridian 557. Den er bare umulig at finde.Jeg hører mest stereo på mine
headphones. Denon AH-D2000, med en Hifiman EF2A forstærker - det fungerer rigtig godt. |
|
|
Ser sku osse lækkert ud det Meridian! Så lige hurtigt ned i spilledåsen: 558!! Hold da helt fast hvor ser den fræk ud
Får helt lyst til at prøve noget andet effekt :-D
|
Til top |
|
|
Chrmo17 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Chrmo17 skrev:
Chromosome skrev:
NAD er altid den foretrukne start på effekt. De er jo "billige" ift. Effektformåen. Og 218'eren skulle jo blæse liv i de fleste
højttalere. Hvad med en
EN GOD IDÉ:
formår i den.
muligheden er der.
|
|
|
Jeg må indrømme, at det jeg allermest har lyst til, er at købe en Meridian 557. Den er bare umulig at finde.Jeg hører mest stereo på mine
headphones. Denon AH-D2000, med en Hifiman EF2A forstærker - det fungerer rigtig godt. |
|
|
Ser sku osse lækkert ud det Meridian! Så lige hurtigt ned i spilledåsen: 558!! Hold da helt fast hvor ser den fræk ud
Får helt lyst til at prøve noget andet effekt :-D |
|
|
Jeg har taget kontakt til en sælger i Tyskland, det er umuligt at finde i DK. Hvis han ikke vil sende til DK, tror jeg, at jeg kigger nærmere på en NAD 218.
|
Til top |
|
|