Sendt: 17 Februar 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
obli skrev:
Lidt interessant læsning http://kenrockwell.com/audio/why-cds-sound-great.htm
|
|
|
Desværre er det jo så blot hans egen teori, der ikke følges op af nogen som helst dokumentation - og det hjælper heller ikke at han ikke har nogen baggrund, der kvalificerer ham for hans udtalelser.
Amatør-fotograf og tidligere arbejde på en TV-station er ikke noget der styrker hans troværdighed.
Desværre kan man finde rigtigt mange af disse udtalelser på Internettet (helt for folks egen regning) og lige så mange der siger det modsatte... |
|
|
Folk siger forskelligt. Jeg har overvejet streaming men fundet det uinteressant. Så vidt jeg kan se må for og imod være noget i retning af:
For Streaming
- Giver god lydkvalitet
- Stor mulighed for at høre musik i flere rum i huset fra samme afspiller. (væsentligt)
- Er en kompakt løsning der ikke fylder alverden.
- Kan sammenkobles med allerede eksisterende trådløst netværk.
- Slipper for at transportere CDer rundt mellem afspillere (Stue, kontor, bil.)
- Kan kobles sammen med netværksharddisk hvor dokumenter og billeder ligger på.
For fortsat CD lytning
- Giver god lydkvalitet
- Meget flexibelt kan bruges overalt
- Der er livskvalitet i at stå og se på alle de CDer (og måske LPer) man har brugt årtier på at samle og så overveje hvad man vil høre.
- Det virker klinisk at høre en computerfil.
- Det siger noget om folk at de har 5 reoler med musik, leksika og bøger i stuen. Det er en kulturel kvalitet.
- De ekstra muligheder ved streaming er meget dyrt betalt. (her tænker jeg på Sonos tilsluttet nuværende anlæg.)
- Er enkelt og ligetil i bilen.
Samlet må siges at dette intet har med lydkvalitet at gøre, det kan begge systemer klare fint. Det handler om folks vaner og præferencer i livet, og her er vi heldigvis forskellige. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|