Forfatter |
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 03 August 2013 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder mig helt fra de tekniske diskussioner, som for mit vedkommende er ligegyldigt.
Alle, selv fabrikanterne har en mening om hvad som gør forskellen på en god og en sublim afspiller.
Og som regel er det yderst overraskende når nogen finder noget aldeles uventet.
Jeg er, som min nabo, allergisk mod "digital klang" ..
Så jagten på en tilfredsstillende cd-afspiller har været lang..
Jeg selv er endt med en kraftigt modificeret DAC fra Audio Note
Min nabo havde først en Audio Research 2 cd-spille..
Han manglede noget, og da han fandt Copland 825 var han solgt. Hans tanker gik ellers på en AR 7 ..
Den Copland (ikke at forveksle med de tidligere) er jeg blevet vanvittig forelsket i.
Det kunne være morsomt at høre den i forhold til Mac 500 - tingen som vi også har hørt (fin afspiller)
Copland 825 er nærmest latterlig billig i min optik, og kan noget meget få andre kan..
Måske værd at lytte til for nogen?
Mvh.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 05 August 2013 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 08 August 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landede der lidt mere til week-end´en. 2 stk. 8.2uF Claritycap MR (1200,-) og 2 stk. 330nF Mcap SilverGoldOil (105,- Euro)  . Er det mig, eller er der andre der synes, at nu er de også betalt??   . Kan s´gu godt forstå, at nogen kvier sig ved at super-opgradere en rørforstærker fuldt ud, for ikke at nævne et 4-vejs delefilter med masser af Duelund Cap´s   . Felix..... Ku´ s´gu også godt tænke mig at høre Copland 825 __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 08 August 2013 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk: "Så landede der lidt mere til week-end´en. 2 stk. 8.2uF Claritycap MR (1200,-) og 2 stk. 330nF Mcap
SilverGoldOil"
Er de til opgradering af din dac ?
__________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaaa, det skal da prøves  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2013 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 måske jeg kunne være heldig at få et lyt, når det er spillet til ! __________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2013 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vi prøver da bare igen, hvis jeg synes, at resultatet kan retfærdiggøre en testrunde mere    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 08 August 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim,, har prøvet at sende dig en privat besked, men din indbakke er for fuld til at modtage ;-)
Kim skrev:
Ja, Claus mine små "kasser" er ombygget mange gange igennem 12 år (andre skifter hele HT ud i deres søgen efter noget bedre), og kan vist ikke forbedres ret meget mere - såe måske de skulle i pæne kabinetter.
Nu er dette jo en tråd om: "CD afspiller der lyder godt". "Så jeg vil samle tråden op"
Wilson fan skrev:
Jeg skriver dette oplæg fordi jeg gang på gang frustreres over at lyde fra cd altid falder helt igennem sammenlignet med en god vinyl skive på en god grammofon. Jeg spiller idag på en EmmLabs CDSA SE, som jo ellers hører til bla. de bedre maskiner. Men jeg bliver ved med at syntes at der mangler liv og luft sammenlignet med min pladespiller combo. Jeg har selvfølgelig prøvet med kabler og andre tweeks for at få den til at synge. Og før den, har jeg haft alt muligt andet highend på hylden. Bla. kan nævnes: Wadia S7i, Wadia 381i, ARC REF Cd7 osv, osv... Nu er jeg så måske nået til den konklution at man lige så godt kan give op... det kan åbentbart ikke lade sig gøre at få rigtig highend lyd vredet ud af cdmediet eller sacd for den sags skyld. Kan det virkelig passe ?
Jeg ser frem til at høre hvad i tænker, og om der er nogen der har fundet frem til maskinen der kan give vinyl kam til håret. |
|
|
|
|
|
Nu er jeg blevet nysgerrig ( såvidt jeg kan se har du ikke deltaget i tråden siden start ). Har du givet op eller fundet en løsning ? Har du prøvet med andre signal-kabler, afkobling eller andet ???
Jeg har selv CD løbeværk og Dac (Rega Apollo & AVM Evoloution Dac 3), - jeg er ikke imod vinyl, men savner den heller ikke - jeg er tilfreds med min digital-lyd, men vejen har været lang.
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2013 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|