Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du implementerede styremekanismen fra læse/skrivearmen i en harddisk, burde det vel nok kunne lade sig gøre    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Tak til Boydk for øjen-åbneren! Og besøget...  |
|
|
Glemte så lige i skyndingen almindelig høflighed  . Selv tak, og tak fordi jeg måtte komme forbi. At du siger, at det er noget af det bedste, du har hørt, betragter jeg som et kæmpe cadeau til "hjemmestrikningen"  . Det er få, der mere eller mindre har mulighed for at høre det meste, så din lyttevurdering vægter naturligvis meget. Da jeg satte strøm til den første gang, var jeg klar over, at jeg havde fat i noget rigtigt, men det er sør´me rart, når man ikke er ene (eller et par stykker) om at synes det  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk: "Både NAD-Mand og jeg kom tidligere med den påstand, at vi ville stille op til sammenligning med en hvilken som
helst kommerciel DAC uanset pris"
Spændende at læse om din dac, gælder udfordringen stadig ?
Jeg har en AVM Evolution dac 3, en ældre sag, som jeg godt kunne tænke mig at sammenligne med - og evt. udskifte
hvis din hjemmebygdac er lyder bedre. Vil du komme på besøg hos mig ( ca. 20 km syd for Århus ) ?
__________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer som har hørt eLabs DIY Dac'en? Den kommer jo fra Århus
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vi sagtens finde ud af, hvis du har en enkelt "star" på køl   . Har kun ferie denne uge ud, så send en PB, hvis det evt. kunne blive en gang i morgen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er muligt syntes jeg bestemt at i skal prøve at få eLabs DAC'en med i testen!
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
bassen01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. prøv Mcintosh cd eller hvis det skal være lidt billigere Mcintosh mvp871 så bliver det ik meget bedre...den bedste lyd der findes..
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2013 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Er der nogen af jer som har hørt eLabs DIY Dac'en? Den kommer jo fra Århus  |
|
|
Jeg har lyttet på den eller et forstadie, dengang der var en dac-stafet - det var ikke noget for mig eller de to andre der
var tilstede ved testen.
Vi testede mod en Accuphase Cd/dac og en AVM-dac. __________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så fik Mikkel sig også hovsa oplevelse.. DIY KAN til tider, være ekstremt godt.. men det kan dælme også være noget
skrald..
Hassé har dog formået at bygge en DAC som sparker en masse til dørs..
Hvae mikkel er det tid til du skal have en rør'dac?
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim skrev:
rotelman skrev:
Er der nogen af jer som har hørt eLabs DIY Dac'en? Den kommer jo fra Århus
|
|
|
Jeg har lyttet på den eller et forstadie, dengang der var en dac-stafet - det var ikke noget for mig eller de to andre der
var tilstede ved testen.
Vi testede mod en Accuphase Cd/dac og en AVM-dac. |
|
|
Så var det IKKE eLabs Dac'en men et proto type board fra ESS... den DAC chip og opamps bruges slet ikke i ELabs. Det board
prøvede jeg også og det var ikke super  som f.eks. en DIY rør DAC kan være
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke en hovsa, men aha oplevelse... Diy er netop ofte noget skrald med en masse stolthed bag, som gør det - subjektivt - til verdens bedste.
Hasse's dac er undtagelsen, der bekræfter reglen.
Og nej, en udskiftning står ikke umiddelbart for... jeg sætter stor pris på Mac'en, som arbejdshest i lytterummet!
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Det var ikke en hovsa, men aha oplevelse... Diy er netop ofte noget skrald med en masse stolthed bag,
som gør det - subjektivt - til verdens bedste.
Hasse's dac er undtagelsen, der bekræfter reglen.
Og nej, en udskiftning står ikke umiddelbart for... jeg sætter stor pris på Mac'en, som arbejdshest i lytterummet! |
|
|
Det
var også det jeg mente, kunne bare ikke finde det rette ord!
- Ja lige præcis, og jeg tænkte lidt ala det samme inden Hassé kom forbi med DAC'en her, men jeg måtte dælme bøje mig i
støvet, for føj den spiller nu engang godt.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh......... , så må jeg jo alligevel nok krybe til korset . Var jo nede hos Kim i weekend´en for at stille op til sammenligning, som flere gange før. Dér måtte jeg så alligevel gi´ lidt fortabt. Den gamle AVM dac (som har kostet en formue, da den var ny), havde bare lige det lille extra i detaljer og rum-definition, som min ikke havde. Lidt som hos Mikkel, hvor som han selv sagde på et stykke klassisk musik:"Vi er enige om hvor violin gruppen sidder, men det var som om, at der er lige et par violiner mere i gruppen på McIntosh´en end når vi lytter på DIY-dac´en", og det havde han s´gu ret i. Jeg er gået på jagt efter de sidste detaljer, har en idé om 4 overføringskondensatorer, men det er no 1000-1500 for 4 stk., så det venter lige lidt endnu.
En anden ting nede hos Kim var shocket over hans højttalere. At møde et perspektiv i den størrelsesorden er virkelig rystende. At en DIY-kasse på 13,5 liter også kan spille afgrundsdyb bas med power, var endnu en "ryster". OK, opstillingen var krævende og finpudset, og den ville ikke have kunnet lade sig gøre i min stue, men for helvede en fantastisk oplevelse. Simpelthen så meget, at til den dér med "Ingeniøren laver højttaler"??? Mit bud er: Gå hjem og vug, men det er jo kun et helt subjektivt bud fra kun mig   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på ikke at blive en hund efter detaljer, vel. Det kan jo så ske der mangler noget, der var der før i stedet for.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Pas nu på ikke at blive en hund efter detaljer, vel. Det kan jo så ske der mangler noget, der var der før i stedet for.  |
|
|
Det kommer ikke til at ske  , bare rolig, vi taler tillæg, IKKE på bekostning af noget  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gnæk gnæk.... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for besøget Boydk, og tak for de fine ord:
"En anden ting nede hos Kim var shocket over hans højttalere. At møde et perspektiv i den størrelsesorden er virkelig
rystende. At en DIY-kasse på 13,5 liter også kan spille afgrundsdyb bas med power, var endnu en "ryster". OK,
opstillingen var krævende og finpudset, og den ville ikke have kunnet lade sig gøre i min stue, men for helvede en
fantastisk oplevelse."
Ja, folk tror at fantasien løber af med mig, når jeg skriver at en 18 cm højttaler kan spille fast dyb bas.... men det hører
man heller ikke andre steder !
__________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 31 Juli 2013 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Kims højttalere er virkelig en fantastisk oplevelse. Når man ser dem tænker man. Nååå, bare endnu en diy. En
halvfærdig ht med delefilteret hængende ude i det fri, men for hulen man glemmer det når man hører dem.
Dynamik, finesse, rum og perspektiv er virkelig i høj klasse og ja de kan spille bas de audiotechnology enheder!
Lukker man øjnene tror man det er en gulv højttaler og ikke en stander. kæmpe soundstage
Til historien hører det også at setuppet er trimmet til ht og omvendt så ikke meget kan konkurrere med Rega og AvM
Men lytterum og setuppet er match in heaven
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Claus mine små "kasser" er ombygget mange gange igennem 12 år (andre skifter hele HT ud i deres søgen efter
noget bedre), og kan vist ikke forbedres ret meget mere - såe måske de skulle i pæne kabinetter.
Nu er dette jo en tråd om: "CD afspiller der lyder godt".
"Så jeg vil samle tråden op"
Wilson fan skrev:
Jeg skriver dette oplæg fordi jeg gang på gang frustreres over at lyde fra cd altid falder helt
igennem sammenlignet med en
god vinyl skive på en god grammofon. Jeg spiller idag på en EmmLabs CDSA SE, som jo ellers hører til bla. de bedre
maskiner. Men jeg bliver ved med at syntes at der mangler liv og luft sammenlignet med min pladespiller combo. Jeg
har
selvfølgelig prøvet med kabler og andre tweeks for at få den til at synge. Og før den, har jeg haft alt muligt andet
highend på
hylden. Bla. kan nævnes: Wadia S7i, Wadia 381i, ARC REF Cd7 osv, osv...
Nu er jeg så måske nået til den konklution at man lige så godt kan give op... det kan åbentbart ikke lade sig gøre at få
rigtig
highend lyd vredet ud af cdmediet eller sacd for den sags skyld.
Kan det virkelig passe ?
Jeg ser frem til at høre hvad i tænker, og om der er nogen der har fundet frem til maskinen der kan give vinyl kam til
håret. |
|
|
Nu er jeg blevet nysgerrig ( såvidt jeg kan se har du ikke deltaget i tråden siden start ).
Har du givet op eller fundet en løsning ?
Har du prøvet med andre signal-kabler, afkobling eller andet ???
Jeg har selv CD løbeværk og Dac (Rega Apollo & AVM Evoloution Dac 3), - jeg er ikke imod vinyl, men savner den
heller ikke - jeg er tilfreds med min digital-lyd, men vejen har været lang. __________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|