Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 14 Januar 2013 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hverken McIntosh, Marantz eller Audio Research kommer i nærheden af din EMM LABS! Den ligger i toppen med en lille håndfuld i samme prisklasse.
|
|
|
Ja sådan er det..
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 14 Januar 2013 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilson fan skrev:
Jeg skriver dette oplæg fordi jeg gang på gang frustreres over at lyde fra cd altid falder helt igennem
sammenlignet med en
god vinyl skive på en god grammofon. Jeg spiller idag på en EmmLabs CDSA SE, som jo ellers hører til bla. de bedre
maskiner. Men jeg bliver ved med at syntes at der mangler liv og luft sammenlignet med min pladespiller combo. Jeg har
selvfølgelig prøvet med kabler og andre tweeks for at få den til at synge. Og før den, har jeg haft alt muligt andet highend
på
hylden. Bla. kan nævnes: Wadia S7i, Wadia 381i, ARC REF Cd7 osv, osv...
Nu er jeg så måske nået til den konklution at man lige så godt kan give op... det kan åbentbart ikke lade sig gøre at få
rigtig
highend lyd vredet ud af cdmediet eller sacd for den sags skyld.
Kan det virkelig passe ?
Jeg ser frem til at høre hvad i tænker, og om der er nogen der har fundet frem til maskinen der kan give vinyl kam til
håret. |
|
|
Kære WilsonFan,
Du er så heldig at bo i Østjylland, hvilket Gryphons hovedkvarter jo også gør. Måske du skulle forhøre dig om du en dag kan
komme forbi og lytte på deres Gryphon Mikado Signature. Den var involveret i en af de bedste lydoplevelser jeg har haft.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Britney skrev:
Jeg foretrækker selv cd-lyd. Der finder jeg dynamik, sort baggrund og transparens og mange andre musikalske dyder. Det finder jeg ikke hos pladespillere.
|
|
|
Dit vinylafspilleudstyr må være for dårligt eller defekt. I'm serious. MVH. Niels
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
janils skrev:
Hverken McIntosh, Marantz eller Audio Research kommer i nærheden af din EMM LABS! Den ligger i toppen med
en lille håndfuld i samme prisklasse. |
|
|
Ja sådan er det..
|
|
|
Enig!
Streaming sat korrekt op, flår enhver cdspiller.
MEN det kræver at man tager afspillekæden indtil dac'en alvorligt og ikke bare knalder noget tilfældigt på...
|
Til top |
|
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilson fan skrev:
Nu er jeg så måske nået til den konklution at man lige så godt kan give op... det kan åbentbart ikke lade sig gøre at få rigtig
highend lyd vredet ud af cdmediet eller sacd for den sags skyld.
Kan det virkelig passe ?
Jeg ser frem til at høre hvad i tænker, og om der er nogen der har fundet frem til maskinen der kan give vinyl kam til håret. |
|
|
I forhold til din smag, tror jeg ikke sådan en maskine findes.  Hvorvidt digitale eller analog setups er bedst, er lidt en tåbelig diskussion, det er et spørgsmål om genere og hvilket medie musikken er lavet til.
|
Til top |
|
|
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hej
Som jeg har sagt til dig :o) så er den kun en vej mere analog,, CD og streaming kommer altid til at lyde som LP.
Hvergang jeg har været ude ved en af mine kunder der har det hele, idag han sætter en LP på så forstår man ikke hvorfor
man ikke kun høre det. |
|
|
Så sandt, så sandt. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
Til top |
|
|
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Samtidig er selve aflæsningen af skiverne meget kritisk ved afspilning af CD-plader. Langt de fleste maskiner læser i
"real-time", og derfor kommer korrektions-kredsløbene ofte på overarbejde. |
|
|
Om du har en pointe mht. kanaseparation skal jeg ikke udtale mig om. Med ideen om kreektionskredsløb på overarbejde er
noget vås, der desværre er blevet fortalt så mange gange, at det på det nærmeste er blevet accepteret som sandt. Det er
det bare ikke.
Red-book CD er codet med "forward error correction (FEC)". Den kode, der anvendes i CD betegnes Reed-Solomon efter
dens opfindere. Det er i øvrigt den mest udbredte FEC kode til internettet også. Reed-Solomon har et såkaldt overhead på
7%, hvilket betyder at for hver 100 ukodede bits er der 107 kodede bits. De-FEC kredsløbeme skal således arbejde nøjagtig
lige hårdt uanset om der er fejl eller ej. Den originale data skal så at sige "pakkes ud". For Reed-Solomon gælder at hvis
pre-FEC fejlraten er på 2*10e-3, vil alle fejl korrigeres, således at outputsignalet er fejlfrit. Der er nogen yderligere
forudsætninger vedrørende fejltatistikken, der kort fortalt betyder at hvis fejlende optræder i for store "klumper" eller er
korrelerede, så virker det ikke. Det vil man på en CD opleve som at den hakker, eller ikke kan aflæse. Når man benytter
FEC, er grænsen mellem fejlfrit og ulæseligt ret skarp. Uden FEC er den langt mere glidende (exponentiel med støjniveau,
forudsat Gaussisk støj). __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hassé @ Giv lige mig en tilbagemelding når du har været i kbh med dac og pioneer. Det er også ved at være et stykke tid siden sidst
|
Til top |
|
|
M1980 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv den store erfaring i den prisklasse som EMM Labs befinder sig i, men jeg kan huske at have laest en artikel i
Fidelity, hvor anmelderne var meget imponerede over en cd afspiller med seperat klokke til saavidt jeg husker lige omkring
350.000 norske kroner samlet. Maerket var saavidt jeg husker Ypsilon eller noget lignende. Grunden til at jeg naevner det, er at
anmelderne naevnte noget i retning af at det var foerste gang de havde oplevet en cd afspiller, der ikke bare havde alle de
dyder man forbinder med de absolut bedste pladespillere, men ogsaa overgik dem, omend til et par gange prisen af disse. For mig
har det siden staaet som en droem at kunne komme til at lytte til denne cd-afspiller, men jeg faar under alle omstaendigheder
naeppe nogensinde raad til den - ikke desto mindre under jeg gerne andre denne glaede. Maaske en anden kan huske det
praecise navn - maaske er der endog nogen som har lyttet til den og kan beskrive lidt? *haaber*
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Med ideen om korrektionskredsløb på overarbejde er noget vås, der desværre er blevet fortalt så mange gange, at det på det nærmeste er blevet accepteret som sandt. Det er det bare ikke.
Red-book CD er codet med "forward error correction (FEC)". Den kode, der anvendes i CD betegnes Reed-Solomon efter dens opfindere. Det er i øvrigt den mest udbredte FEC kode til internettet også. Reed-Solomon har et såkaldt overhead på 7%, hvilket betyder at for hver 100 ukodede bits er der 107 kodede bits. De-FEC kredsløbeme skal således arbejde nøjagtig lige hårdt uanset om der er fejl eller ej. Den originale data skal så at sige "pakkes ud". For Reed-Solomon gælder at hvis pre-FEC fejlraten er på 2*10e-3, vil alle fejl korrigeres, således at outputsignalet er fejlfrit. Der er nogen yderligere forudsætninger vedrørende fejltatistikken, der kort fortalt betyder at hvis fejlende optræder i for store "klumper" eller er korrelerede, så virker det ikke. Det vil man på en CD opleve som at den hakker, eller ikke kan aflæse. Når man benytter FEC, er grænsen mellem fejlfrit og ulæseligt ret skarp. Uden FEC er den langt mere glidende (exponentiel med støjniveau, forudsat Gaussisk støj). |
|
|
Zzzzzzzz... Zzzzzzzz... Zzzzzzzz... 
Jeg faldt simpelthen i søvn af dit indlæg. Hold da op en smørre!
Hvor mange tror du forstår bare en lille del af dit indlæg? Kunne du måske skrive det på almindelig dansk, så alle - inkl. jeg selv - forstår hele dit indlæg? Jeg fangede måske omkring halvdelen... 
Hvis pointen var, at konstatere at "min er længere en din" eller "jeg har læst flere bøger en dig", så ramte du plet. Men så er din nok længere eller du har læst flere bøger, end størstedelen af dette forum! 
Ergo finder jeg ikke dit indlæg særlig konstruktivt, da du ikke får "solgt" dit budskab!
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsig tråd denne.
Enkelte forsøger at mane til fornuft ved at henvise til, at der nok er tale om personlige præferencer snarere end en objektiv bedømmelse i henhold til en imaginær standard for absolut kvalitet.
Fandtes en sådan, havde vi alle identiske anlæg - i hvert tilfælde indenfor de forskellige prisklasser. Som minimum var konfigurationen identisk: De kritiske benyttede en pladespiller, medens de mere dovent anlagte brugte cd/streaming.
Det er ikke mit indtryk, at så frygtelig mange har identiske anlæg, hvilket giver mig anledning til at konkludere, at en sådan absolut kvalitetsstandard ikke foreligger - endnu da.
Trådstarters indlæg forekommer at være en provokation, men resultatet heraf kan da også være ganske fornøjeligt at følge med i.
Hvilket svar havde han forventet, ud over at ingen cd-afspiller kan matche et vinyl set-up? Et muligt kunne jo være APL NWO Master System, der i Fidelity nr. 58 udnævnes til den bedste signalkilde det blads anmeldere har hørt, uanset princip.
Men det er jo også blot deres subjektive mening.......
Mvh
Brian
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
APL NWO Master systemAudio Fidelity´s nye 3-boks cd-spiller - en modding (godt nok pro-mod men dog mod) af et Esoteric drev. Koster spidsen af en jetjager eller deromkring - oveni prisen på et esoteric drev "brugt". Men forskellen på drevene er tydeligt.. Pioneer, Philips og Denon ved siden af Esoteric´s drev:  Knud Vadseth og hans lytte-team af skribenter lyder overbeviste.. hvis prisen er relativt underordnet skulle dette være det bedste - bedre end den Soulution som de ellers havde som refference. APL siger endog selv: " Built-in Analog to Digital Convertor based on the industry’s best AKM
ADC working at 192KHz/24bit resolution. This allows you to connect
analog source to the NWO. We have demonstrated to several audiophiles
from the San Francisco Bay Area Audiophile Society how a nice vinyl rig
connected to the NWO sounds better on A-B test compared to the same
vinyl rig working in pure analog domain." Det er da tankevækkende.. Blot et indspark - alt efter budget etc.  - men det lyder til lyden er det væsentligste.  Jeg har ikke budget til dette niveau, og nøjes med Rega Apollo, som jeg oplever som en budget-reference i den lave ende. God jagt på godlyd  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop!
Og således starter det forfra....
Mvh
Brian
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må lige uddybe. Har ikke læst hele tråden med kommentarer, men i selve reportagen, "kryber forfatteren da til korset" og erkender at den slår hans normale løsning med at spille fra en Mac! Så hvor er kritikken?
|
Til top |
|
|
Britney Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Britney skrev:
Jeg foretrækker selv cd-lyd. Der finder jeg dynamik, sort baggrund og transparens og mange andre musikalske dyder. Det finder jeg ikke hos pladespillere.
|
|
|
Dit vinylafspilleudstyr må være for dårligt eller defekt. I'm serious.
MVH. Niels
|
|
|
Nej, jeg opgav pladerne i slutningen af firserne. Og den store verden derude er fuld af folk, der gjorde det samme. Også audiofile ligesom dig - de har bare en anden mening og foretrækker den teknisk overlegne lyd fra de digitale medier :-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anker E skrev:
Det må lige uddybe. Har ikke læst hele tråden med kommentarer, men i selve reportagen, "kryber forfatteren da til korset" og erkender at den slår hans normale løsning med at spille fra en Mac!
Så hvor er kritikken? |
|
|
Det kommer hen ad i tråden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytteinntrykk og betraktninger: Jeg må nesten starte med et lite lytteinntrykk fra slutten av seansen hvor jeg fikk spille Eivôr Pâlsdottir – Live, spor 13 Summertime av salige Gershwin. Jeg har aldri hørt musikk stykket bli gjengitt så distansert med følelse av at Eivôr står langt unna mikrofonen på scenen som om hun bruker en støttemikrofon. Det virket som hun sto langt der inne i uvirkeligheten, blass i blikket (eller langt ute på et skjær utenfor Torshavn på Færøyene), noe hun IKKE har gjort på noen andre av de anlegg jeg har avspilt henne på i både lett – og tungvekstklassen tidligere og i ettertid. Dette fant også Knut til å virke rart. Borte var nærhet, og den intense «live» følelsen jeg blir så dypt rørt av, og ikke minst har blitt avhengig av. Pådraget i stemmen, og den rystende inn i sjelen dynamikken i stemmen hennes uteble!? Dette ledet raskt opp til spørsmålet - hva i all verden gjør APL DACen med musikken? Er det slik og forstå at alle andre DACer jeg har hørt musikk via spiller feil? Mer forvirring følger.
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Wadia S7I, super spiller der er meget korrekt i lyden. Utroligt straight og ærlig.
Men Jeg er endt op med en Audio Aero La Fontaine. Den har ikke helt de samme egenskaber som Wadia, men for pokker hvor
den spiller Musik Med Stort M!
Utroligt letflydende & levende musikalsk gengivelse, som de færreste kan performe.
Det jeg faldt for, ved den var egentlig dens Pre amp, simpelhen noget af det bedste jeg har hørt.
Jeg bruger min La Fontaine direkte ned til mine Pass XA100.5 og det spiller eminent!
|
Til top |
|
|