Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Grado GS 1000i (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LPED
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2013 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Prøv at sammenligne med andre produkter, og du vil blive oplyst.

Fint nok, du ikke er elektronik ekspert - men så lad gerne være med at kloge rundt i dette. Håber det lykkedes spørger at blive klogere.
Til top Vis LPED's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPED

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Hvis min udlægning er med fejl, så forklar mig hvad der er forkert, bare at sidde på sin fine høje stol og være klogere virker lidt skørt...
Så kunne jeg jo bare sige der ikke var nogen fejl og så kunne vi sidde som to måger og skrige af hinanden resten af året..

Jamen jeg kan da også sige at en RA1 er en ALTO til Cklasse pris..er det nemmere at forstå ?
Jeg prøver bare at give udtryk for at den er afsindigt dyr i forhold til hvad man faktisk får, hvad du synes om pris i forhold til hvad man får er jo din sag..

Jeg synes at betale 4 kilo for et design der er gratis og består af stumper til 25-50 kr, som er puttet i en udhulet træblok, det er altså noget dyrt træ.

Tro mig der er mange forstærkere der er meget bedre til en brøkdel af prisen og vil man op og bløde de samme pæng, kan man få noget yderst godt, ikke bare en Cmoy..

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Torben Lautrup skrev:
Jeg påtænker at købe en hovedtelefon: Grado GS 1000i (impedance 32 Ohm) Min intg. amp. er Acchuphase E460. Mon denne forstærkers hovetelefonudgang ikke er tilstrækkelig til på tilfredsstillende måde at kunne drive Grado GS 1000i? Det lyder lidt underligt (for mig), at jeg evt. også at skulle til at købe en headphone-forstærker til nogle få tusinde kroner, når jeg i forvejen har en top-kvalitetsforstærker! Er der nogen der har erfaring med Grado GS 1000i og en mening om køb af ekstra hovedtelefonforstærker??

Allanowich har allerede været lidt inde på det, men i et forsøg på at få debatten tilbage på sporet (!) og vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, vil jeg foreslå følgende:

Jeg forstår på dit indlæg, at du under alle omstændigheder er indstillet på at købe et sæt Grado GS 1000i. Da du har Accuphasen i forvejen, foreslår jeg, at du i en periode lytter på den kombination for at danne dig et grundigt indtryk af lyden. Derefter kan du så forsøge at låne dig frem til forskellige hovedtelefonforstærkere for at høre, om de giver bedre lyd.

Det er i sidste ende dine ører og din økonomi, der afgør, om en hovedtelefonforstærker er værd at anskaffe, og om pris og kvalitet står i et fornuftigt forhold.

Jeg vil dog sige, at Gradoforstærkeren virker urimelig dyr, når man alene ser på byggekvaliteten og de komponenter og enkeltdele, som indgår i konstruktionen. Hvis du imidlertid skulle synes, at det er verdens bedste forstærker til dine GS 1000i, så forekommer prisen måske straks mere rimelig. HVis du er bidt af en gal loddekolbe, så har du jo også mulighed for selv at bygge Gradoforstærkeren til en billig penge - du kan uden de store problemer google dig frem til kredsløbet.

Der findes efterhånden ganske mange hovedtelefonforstærkere på markedet. Jeg vil foreslå, at du til almindelig inspiration kigger forbi www.6moons.com, hvor ejeren/redaktøren af sitet har foretaget meget grundige og omfattende test af forskellige hovedtelefonkombinationer. De mange muligheder kan efterlade en noget forvirret, men brug siden til at scanne markedet for, hvad der findes af muligheder og forsøg derefter at finde ud af, hvad du kan få lyttet på/til herhjemme. Vurderet ud fra din "short list" vil du i givet fald godt ofre lidt skillinger på en hovedtelefonforstærker, så det er vist ikke her, begrænsningen ligger.
Jeg benytter selv Stax hovedtelefoner (Sigma Pro, SR-404 LE og SR-507), og her er en dedikeret forstærker uomgængelig. I mange år har jeg benyttet Stax' egne hovedtelefonforstærkere (jeg har en SRM-T1 og en SRM-006tII, hvor førstnævnte lyder en lille smule bedre), da der ikke var andre udbydere. De seneste år er der imidlertid kommet andre til, og i øjeblikket lytter jeg primært til en kombination bestående af SR-507 og Woo Audio GES.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

LPED
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2013 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hvis min udlægning er med fejl, så forklar mig hvad der er forkert, bare at sidde på sin fine høje stol og være klogere virker lidt skørt...Så kunne jeg jo bare sige der ikke var nogen fejl og så kunne vi sidde som to måger og skrige af hinanden resten af året..Jamen jeg kan da også sige at en RA1 er en ALTO til Cklasse pris..er det nemmere at forstå ?Jeg prøver bare at give udtryk for at den er afsindigt dyr i forhold til hvad man faktisk får, hvad du synes om pris i
forhold til hvad man får er jo din sag..Jeg synes at betale 4 kilo for et design der er gratis og består af stumper til 25-50 kr, som er puttet i en udhulet træblok, det er altså noget dyrt træ.Tro mig der er mange forstærkere der er meget bedre til en brøkdel af prisen og vil man op og bløde de samme pæng, kan man få noget yderst godt, ikke bare en Cmoy..

Jeg er ikke uenig i at Grado RA1 er for dyr (i DK). RS1i + RA1 spiller dog glimrende sammen.
Men prøv at se hvad andre fabrikanter tager for deres udstyr. Det har jeg ligeledes skrevet til dig også.

At du kan få andre forstærkere der giver andet resultat er jo ligeledes givet.

jhl123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis jhl123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jhl123

LPED
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2013 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

jhl123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis jhl123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jhl123

LPED
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Claus-dk har ret. Ra1 er ikke pengene værd.

Men accuphase laver dedikerede hovedtelefon udgange i deres forstærkede.kører med BD T-1 via min C 2400 og har sammenlignet medeksterne forstærkere til 2500 - 3500 kr. Forskellen er ikke stor.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Der er "rettet" et par indlæg. Dette er et hifi-forum... ikke en ungdomsklub for tævesure teenage-tøser

Tilbage til emnet...

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes