Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 02:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming for dummy’s? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:
Hej

Har fundet frem til at waw/aiff lyder bedre end flac.

Hvordan?

Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Mener det må være op til den enkelte at vurdere hvilket format der lyder bedst hvis man synes man kan høre forskel. Synes man ikke der er forskel
så brug det der fylder mindst

Personligt synes jeg aiff lyder bedre på mit setup end flac, men det er min subjektive oplevelse og andre er velkommen til at have en anden.
Hvorfor, er jeg sådan set ligeglad med - for mig handler det alene om hvad der giver mig den bedste lydoplevelse og den får jeg pt med aiff.
Måske jeg ville mene noget andet i et andet setup - det ved jeg ikke - men jeg kender flere der som mig foretrækker aiff frem for flac.

Med venlig hilsen

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2013 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:
Mener det må være op til den enkelte at vurdere hvilket format der lyder bedst hvis man synes man kan høre forskel. Synes man ikke der er forskel
så brug det der fylder mindst

Personligt synes jeg aiff lyder bedre på mit setup end flac, men det er min subjektive oplevelse og andre er velkommen til at have en anden.
Hvorfor, er jeg sådan set ligeglad med - for mig handler det alene om hvad der giver mig den bedste lydoplevelse og den får jeg pt med aiff.
Måske jeg ville mene noget andet i et andet setup - det ved jeg ikke - men jeg kender flere der som mig foretrækker aiff frem for flac.

Med venlig hilsen

Kender du også nogen der kan høre forskel hvis de ikke ved hvad det er for et af formaterne de lytter til ?

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2013 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Om folk kan høre forskel i blindtest eller dobbelt blindtest eller hvilke krav man ellers kan stille er for mig ligegyldigt.
Vælg det du synes er rigtigt for dig så gør jeg det samme. Og vælg ikke noget du selv ikke synes er godt - hvad andre synes gør ikke dig lykkeligere.

Jeg synes der skal være plads til at vi alle kan have en holdning eller præference for noget vi mener er godt af den ene eller anden årsag - og også at
vi må give udtryk for det. Så må læseren selv vurdere om han/hun har samme opfattelse.

Jeg er nysgerrig af natur - hvis nogen mener at de kan høre forskel på 2 signalkabler, 2 lydformater eller forskellige netkabler kan jeg finde på også at
prøve - og måske kan eller mener jeg at jeg også kan høre forskel og så må jeg jo overveje om det er en vej jeg vil gå. Hvis jeg ikke kan høre forskel
så var det det. Jeg har nogen gange konstateret at det kunne jeg ikke - og andre gange at det kunne jeg. Om jeg så kan hver gang, med bind for
øjnene eller efter en flaske rødvin er ikke sikkert, men jeg vælger det jeg synes giver mig den bedste lydoplevelse - om jeg så forstår det eller ej -
eller kan forklare hvorfor jeg oplever en forskel eller ej.

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2013 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

"Ved godt de i princippet er bit-identiske, men computerens cpu skal arbejde mere med flac-filer
(udpakning) og det kan høres."

Det er sådan noget som dette jeg har det så svært med. For hvis der ellers kommer lyd ud af systemet hele tiden er der ikke forskel. Det er ikke for at være på nakken af dig, men det er bare en skam at andre læser sådan noget og så bruger resurser på noget der ikke giver nogen lyd forskel.

Påstand: Der er ingen der kan hører på bit-identiske filformater (tak for lån af udtryk) hvis de ikke ved hvad for et format de lytter til hvornår.

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Marts 2013 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

KingRex UC192 hvordan lyder den ?

Den sælges nu til 600 kroner her

Ps: jeg har aldrig kunne høre forskel på FLAC eller WAV, jeg betragter dem som ens!

FLarsen
Tror man skal lege lidt med den buffer afspilleren har, så hele filen pakkes ud før den sendes af sted, + at man stopper alle mulige programmer og services på pcen som ikke har nogen med lyd at gøre. 100 MByte buffer vil være passende

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Nu skal denne tråd ikke handle om at du ikke mener det er muligt at høre forskel på flac og aiff og at jeg mener at kunne høre forskel.
Når jeg nu mener at kunne høre forskel i mit setup kan jeg ikke se andre forklaringer end at det må have noget at gøre med udpakningen hvis vi eller
stoler på at slutresultatet er bit-identisk.
Så kan du mene at forskellen er noget jeg bilder mig og det er fair nok

Med venlig hilsen

...Tubes rules

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2013 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Bare en tanke:

Det er gratis at lave en flac fil om til waw/aiff eller den anden vej - og det tager måske 5 minutter at spille 1 minut af 2 udgaver incl. Konvertering.
Så hvorfor ikke selv prøve og så selv afgøre om man synes det gør en forskel ?!

P.S. Da jeg prøvede det blev begge formater afspillet fra buffer.

Med venlig hilsen

...Tubes rules

katbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Marts 2013 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Lidt OT,og så alligevel ikke måske
Blind test MP3 vs lossless

Direkte link til test resultat
Til top Vis katbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af katbird

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes