Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Musik streaming (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
laan97ac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kører Wimp over en Squeezebox touch og lyden er rigtig god. Har tidligere haft både en bluetooth streaming løsning og en Apple airport express og lydmæssigt når de ikke Squeezeboxen til sokkeholderne.

Squeezeboxen kan styres fra tablet og smartphone både Android og iOs men apps'ne er ikke på Sonos niveau - men Squeezebox touch er også en langt billigere løsning.

Det er rigtigt at Logitech ikke kommer med flere af disse produkter og det er en skam for jeg er rigtig glad for min.

Til top Vis laan97ac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af laan97ac

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jensen et al,synes i resulaterne er lige så nedslående når i streamer cd-kvalitet over Apple TV?
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 November 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 November 2012 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Jensen et al,synes i resulaterne er lige så nedslående når i streamer cd-kvalitet over Apple TV?

Ja,, sidder lige nu og høre fra min Iphone nogle musik nummer jeg har lagt ind,, det lyder ok, men ikke noget jeg kunne leve med.....

Men nu er det heller ikke noget jeg gør så meget i herhjemme, det jeg skal bruge dt til et min kone og børn der vil høre musik...

Bruger lige fortiden dette

G68+G55 logan højttaler som bliver skiftet ud med et par tunge tannoy,, også bruger jeg min Asus laptop appel tv PC3... skal lige have hentet min server og en sonos i dag for at se om det kan blive bedre,,, men klart bedste lyd er fra min Asus det overgår det andet langt......

Men det er jo op til en selv hvad man forventer når man høre musik...

I btikken køre jeg med MAC og Asus laptop,, og en server med musik på, min MAC bliver nok snart skiftet ud,,, synes ikke det virker 100% så der skal jeg nok have en sonos ind..... men på sigt skal jeg have bygget min en mini computer der skal afløse alt det, har bare ikke haft tid til at få det lavet endnu,,, men har nogle kunder der har 100% styr på det så skal bare have pisket dem igang...

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 November 2012 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

dontomasi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Sendt: 16 November 2012 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Har godt haft kig på Music streamer mk. II virker som en god løsning til prisen, eneste minus er dog bare at den ikke er trådløs. Det kræver vel at man connecter direkter med usb kabel mellem laptop og forsktærker?

Umiddelbart er jeg stadig til Sonos, arcam rdac eller nuforce air dac, da jeg klart fordrer en trådløs løsning. Har ikke fundet andre produkter der kan dette.
Jeg er godt klart over at resultatet nok er bedre hvis man connecter med kabel, er bare så træt af kabler der ligger og flyder især når jeg bruger min laptop til at streame.

Squeezeboks kunne også være en mulighed, hvordan er den ift lacking/netværks stabil og touchfunktionen.
Nogen der har prøvet at montere en DAC på en squeezeboks?

Det eneste minus er at jeg ville foretrække at streame musik fra laptoppen , men kan være jeg må overveje en anden løsning, fortrækker dog stadig en sådan uden at skulle trække kabler.
Til top Vis dontomasi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dontomasi

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2012 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Touch er i min erfaring meget stabil - netværk og touch fungerer fint dog ikke lige så elegant som de nyere smartphones. Touch's største svaghed
lader til at være hvis man bruger den med direkte USB tilsluttet USB-disk med meget musik på, men det er jo lige meget for dig.

Den fungere fint med ekstern dac, men hvad tænker u specielt på?

dontomasi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hmm har læst at den interne dac faktisk skulle være helt ok....synes Squeezeboxen virker som et spændende bud, selvom der er ved at blive outsourced

jamen så lige denne tråd.. http://www.audiostream.com/content/get-usb-dac-and-24196-dig ital-output-your-squeezebox-touch

ellers ville jeg bare køre med rca kabler direkte til forstærkeren. Nogen forslag tilevt dac til SBT via usb eller eller coax?

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 November 2012 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg købte for ca. ½ år siden en Squeezebox Duet og udviddede med en Squeezebox Touch for en lille måned siden. De fungere kanon sammen med min Synology NAS boks.

Jeg anvender en Hegel 02 USB-dac som er tilsluttet til Touch'ens USB port, det fungere fint

Lyden direkte fra RCA udgangene på enten Duet'en eller Touch'en er faktisk heller ikke så tosset.

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2012 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ja SB er spændende og god og vi er mange som stiller os undrende til at den nu er væk....

Ang brug af USB dac og 24/192, så er det via et af de mange 3.parts udvidelser og man skal måske være opmærksom på at udvidelsen ikke
nødvendigvis støtter absolut alle fabrikater. Det kan blive meget klogere på via forumet.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2012 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jensen: også min erfaring. Mystisk for AirPlay skulle efter sigende være bittransparent, og så stor forskel på digitale udgange tror jeg ikke det er...
Tror heller på at det ligevel ikke er bittransparent!?

merz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 November 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Hejsa

Jeg købte for ca. ½ år siden en Squeezebox Duet og udviddede med en Squeezebox Touch for en lille måned siden. De
fungere kanon sammen med min Synology NAS boks.

Jeg anvender en Hegel 02 USB-dac som er tilsluttet til Touch'ens USB port, det fungere fint

Lyden direkte fra RCA udgangene på enten Duet'en eller Touch'en er faktisk heller ikke så tosset.

M.v.h.

MrForce

Helt enig, har selv en SB Touch og spiller direkte fra RCA udgang. Et fantastisk produkt med en rigtig god DAC, som faktisk er
væsentlig bedre end min tidligere Dacmagic. Kan sagtens trække store filer uanset fra NAS eller via usb port, og har aldrig
haft udfordringer med stabiliteten.

Hvis du kan finde en, som ikke er modificeret og i god stand, så køb den før det er for sent
Til top Vis merz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merz

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 17 November 2012 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 17 November 2012 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 17 November 2012 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

.

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 17 November 2012 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

dontomasi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Lige mht J River... det er vel bare en afspiller ligesom windows media-player og andre. Der ligger ikke musik til streaming som fx spotify og andre, hvor man betaler en månedtlig service. Jeg kan godt se at på J River kan købe numre enkeltvis, men så vil jeg hellere købe cd eller vinyl.

Streaming var ment som den bedste løsning til at streame musik over nettet via music streaming services, ikke så meget om jeg kan afspille min musik samling fra pc/laptop.

Det der kunne være fedt var en music streaming service der leverer numre i høj kvalitet. Spotify premium er bedre end stadard versionen, men eftersom ikke alle numre/albums er lagt op i lige høj kvalitet, så halter denne service lidt, hvis man afspiller over et rimeligt anlæg.

dontomasi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Plus ved køb af musik i J River er det jo ikke videre imponerende formater når det er mp3 og aac 64kbps. 

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 17 November 2012 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

J Rivers Medie center er "bare" en afspiller, men den bedst lydende på pc verden.
og jo den kan også streame dine cd'er.
Men fordelen er jo at kunne købe hirez filer hos de forskelige udbydere.
Det har ikke noget med Spotify lignende at gøre, som er en musik tjeneste.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2012 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

dontomasi skrev:

Det der kunne være fedt var en music streaming service der leverer numre i høj kvalitet. Spotify premium er bedre end stadard versionen, men eftersom ikke alle numre/albums er lagt op i lige høj kvalitet, så halter denne service lidt, hvis man afspiller over et rimeligt anlæg.

Prøv at kigge på tjenesten deezer.com, med et premium+ abonnement streames i 320 kbps (op til 320 kbps som de skriver; men jeg har ikke endnu oplevet lavere kvalitet) og både Squeezebox og Sonos understøttes.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes