Forfatter |
|
dontomasi Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at kigge lidt her på hifi4all efter nogle opdaterede informationer omkring musik streaming, men har ikke fundet svar på det jeg søger.
Jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringer eller anbefalinger til dette, primært trådløse emner har interesse.
Jeg har selv kigget på følgende:
- Nuforce Air Dac
- Apple air express
- Apple air extreme
- Sonos zoneplayer/connect.
Evt. med tilføjelse af en DAC til en af disse produkter.
Har prøvet QED bluetooth løsningen men lyden er for ringe. Mit behov skal både dække streaming via spotify eller WiMP samt lagerede filer på PC.
Setup: Arcam diva A85 og heybrook hb1 højttalere.
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører SONOS, og jeg kan kun anbefale det..! - Super nem og enkel betjening, kan bl.a. styres fra iPhones, iPad og diverse andre samrtphones - Muligheder for udvidelse, hvis du vil have musik i andre, ex. køkkenet ellers badeværelse - Afvikling af både Spotify og Wimp mv. - Den digitale udgang, lyder rigtig fin, hvis det kommer en ordentlig DAC på - Mulighed for opgradering af den digitale udgang med ny chip mv. Dette kan gøre flere steder bl.a. Wyred4Sound eller Dr. Gert Volk i tyskland Mht DAC, findes det jo tusindvis på markedet, men der er dog et par stykker der bliver positivt omtalt mere end andre, Benchmark dac 1, DAC 10, Hegel, M2tech Young og hvis man skal i den lidt billigere ende er Cambridge DacMagic også fornuftig til prisen..
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes det streaming er ret uoverskueligt, men er da kommet igang, jeg var ret interesseret i spotify premium, og da valgte jeg den nye onkyo T-4070 http://www.av-connection.dk/?PGr=5685&PNo=ON-T4070-B& ;PicGr=7673&ML=218
synes den er så fed, valgte så en stello da200mkII dac til, og kører digital aes/ebu mellem dem, og med ipad/iphone som fjb.....onkyoen kan jo så samtidig mange andre ting på netværket, samt indbygget am fm dab og netradio......fedt apperat!!!!!
bruger rigtig meget spotify premium......man finder utrolig meget nyt musik........
velkommen
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for jeres indlæg det er jo en større jungle at skulle finde rundt i, men rigtigt gode forslag fra begge. umiddelbart er jeg mest hooked på sonos og så smide en fornuftig DAC på. Det fylder ikke ret meget og skulle give et godt resultat efter hvad jeg har fundet frem til.
Nogen der kender til Cullen mod´en til sonos, rimelig kostbar for kun at opgradere den coaxiale (digitale) udgang? Eller er det en god løsning at køre en DAC over det digitale signal fx coax?
|
Til top |
|
|
henrikhessel Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dontomasi. Den bedste og på mange måder også den billigste måde at opnå god lyd digitalt , er ved at bruge din pc sammen med en dedikeret platform som J River. Du føder den dac du vælger (USB) naturligvis med et godt USB kabel, f eks cardas til ca 800kr. Du kan så vælge enten at lade pc afvikle lyden eller have en disk eller en nas sat til. For godt 2 måneder siden testede jeg en Bladelius Embla op imod min pc, og det var rystende så dårligt Emblaen lød i forhold til pc. Jeg har en dyr dac (Wadia 381 I), men alligevel. Jeg har tidligere haft såvel Sonos samt Sonos Cullen, og begge streamere har ok lyd, men INTET imod pc en. Ligeledes kan man bruge sin tablet til styring af pc, og det er fedt. det skal siges, at jeg er kræsen, mit setup er et 600kilo+ setup, og selv her er pc en helt kompetent lydgengiver. Overtoner og udklingning er maskreret på Sonos og det meste andet, mens J River mediaplatform og en god usb dac er i top. Du kan få 30 dage free trial på J river, så har du en usb dac, så kan du prøve deig frem inden køb.
Mvh. Henrik
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej henrik tak for indlægget lyder også interessant, måske jeg skulle præcisere at når jeg snakker om PC mener jeg laptop og egentlig kun ønsker en trådløs forbindelse, er blevet træt af kabler. Plus da jeg anvender min laptop flere steder i lejligheden og samtidig vil streame musik fungerer den løsning du har beskrevet nok ikke til mit behov med mindre jeg fuldstændig har misforstået din snak omkring usb kablet.
Det er det jeg synes der er problemet omkring det trådløse for som jeg ser det, er det reelt set kun apple og sonos der tilbyder egentlige trådløs wifi løsninger til overkommelige penge.
Velkommen nævner dog onkyo T4070 men har ikke tænkt mig at bruge mere en maks 3-4k for et streaming setup inkl DAC. Har set sonos kan fås til omkring 1600,- brugt.
Er stadig glad for mine fysiske CDér samt især Vinyl. Så det skulle mere være et rimeligt ok setup uden at ende i high end området omkring streaming.
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
arggghh har undersøgt en del og det ser ud til jeg må krybe til korset.....
Hvis nu jeg skal have en usb dac med kabel, hvad er så en god løsning under 3k? kan man få en 24/192 bit dac til den pris?
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil forslå dig at kigge på Apple TV3,
Har tidligere selv kørt med sonos og squeezebox, men hvis man er Apple mand med iPhone og iPad, så er Apple tv den mest simple løsning.
Samt har du mulighed for at smide den videre til dit tv via HDMI og streame film og billeder, og det er da et lille plus
Kan se du bor i Kbh, så du er velkommen et smut forbi mig på Amager og se hvor simpelt det kan gøres.
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis æble-kompatibilitet er et ønske og du ikke har ultimative lydkvalitetskrav, tilslutter jeg mig ATV anbefalingen. Ellers en Squeezebox Touch hvis
du kam finde en. De er EOLed, men jeg mener du kan regne med at den bliver supporteret nogle år endnu.
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fejl indlæg
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Hvis æble-kompatibilitet er et ønske og du ikke har ultimative lydkvalitetskrav, tilslutter jeg mig ATV anbefalingen. Ellers en
Squeezebox Touch hvis
du kam finde en. De er EOLed, men jeg mener du kan regne med at den bliver supporteret nogle år endnu. |
|
|
Du mener en squeezebox Touch er bedre på lydsiden, selvom man kører optisk ud og ind i ekstern dac...?
Netop derfor jeg hoppede på Apple tv, fordi der absolut ingen forskel var at spore efter flere dages intensiv lytning ( incl blindtest )..
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2012 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forskel på digitale udgange. Hvorvidt det er hørbart afhænger sikkert af mange faktorer. Jeg har, ligesom dig, testet over lang tid og mener
der er hørbar forskel i mit setup.
Men min Touch anbefaling var nu lige så meget fordi:
-i tilfælde afspilning af højopløste formater var et ønske
-at der er både optisk og coax udgang.
-at den analoge udgang er OK og bedre end ATV - OP nævner dac som eventuelt.
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for indlæggene men jeg er ikke en æblemand, vil helst undgå deres produkter. Så alt andet har interesse :)
|
Til top |
|
|
dontomasi Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2012 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
umiddelbart ser det ud til at logitech squeeze boks er en død sild.
http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57519226-221/logitech-l eaves-squeezebox-fans-wondering-whats-next/
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2012 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er den såmænd også. Men mit bud er som sagt at hvis du kan finde en til en OK pris, så,er du kørende i nogle år endnu. Og til den tid skal det
nok være noget andet sol frister på det digitale stresming område. Kig evt på forums.slimdevices.com for at danne dig et indtryk samt dette:
http://blog.logitech.com/2012/09/28/an-open-letter-to-squeez ebox-fans/?
utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed% 3A+LogitechBlog+%28BLogitech%29
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Vil forslå dig at kigge på Apple TV3,
Har tidligere selv kørt med sonos og squeezebox, men hvis man er Apple mand med iPhone og iPad, så er Apple tv den mest simple løsning. Samt har du mulighed for at smide den videre til dit tv via HDMI og streame film og billeder, og det er da et lille plus
Kan se du bor i Kbh, så du er velkommen et smut forbi mig på Amager og se hvor simpelt det kan gøres. |
|
|
Sidder lige nu og leger med appel tv fra server samt fra spotify må sige den lyd er ikke mange sur sild værd den lyd,, det er jo næsten synd hvordan det kan ødelægge et godt musikstykke..
Nej holder mig til min Asus med JJ river... er klasser over.
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
strecker skrev:
Vil forslå dig at kigge på Apple TV3, Har tidligere selv kørt med sonos og squeezebox,
men hvis man er Apple mand med iPhone og iPad, så er Apple tv den mest simple løsning. Samt har du mulighed for at smide
den videre til dit tv via HDMI og streame film og billeder, og det er da et lille plus Kan
se du bor i Kbh, så du er velkommen et smut forbi mig på Amager og se hvor simpelt det kan gøres. |
|
|
Sidder lige nu og leger med appel tv fra server samt fra spotify må sige den lyd er ikke mange sur sild værd den lyd,, det
er jo næsten synd hvordan det kan ødelægge et godt musikstykke..
Nej holder mig til min Asus med JJ river... er klasser over. |
|
|
+1
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
jensen skrev:
strecker skrev:
Vil forslå dig at kigge på Apple TV3, Har tidligere selv kørt med sonos og squeezebox, men hvis man er Apple mand med iPhone og iPad, så er Apple tv den mest simple løsning. Samt har du mulighed for at smide den videre til dit tv via HDMI og streame film og billeder, og det er da et lille plus Kan se du bor i Kbh, så du er velkommen et smut forbi mig på Amager og se hvor simpelt det kan gøres. |
|
|
Sidder lige nu og leger med appel tv fra server samt fra spotify må sige den lyd er ikke mange sur sild værd den lyd,, det er jo næsten synd hvordan det kan ødelægge et godt musikstykke..
Nej holder mig til min Asus med JJ river... er klasser over.
|
|
|
+1  |
|
|
Ja det er slemt med spotify sidder lige nu og høre noget Thin Lizzy det er total ødelagt,, utroligt at folk vil høre på det, synd for musikken og synd for dem der bare går lidt op i at få god lyd....
Skal ud og købe mig en sonos idag og se om den kan gøre det bedre.....
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja jensen.....nu kører du jo også kun i de store sager hvor mange ikke kan følge med, men fint der er kunder til det....tror nu også det er lidt smag og behag...det må ikke glemmes!!!! vi er forskellige, og hvad er rigtig for en, er nødvendigvis ikke for en anden.......
selv er jeg endt op med en onkyo T-4070 som jeg kun bruger til at trække alt netværket med, og jeg er sku noget imponeret over den må jeg sige.....og bruger en stello da200II dac fra den og ind i pre....der er det altså ret godt, og stemmer er dælme i orden...den eneste anke er der nok er knap så meget RUM på det netværks halløj, som på cd + skiver.......men det er dælme hurtigt at finde numre og veksle i musikken.....og i forhold til eks tdc play, er spotify suplimt her!!!!
vh velkommen
|
Til top |
|
|