Forfatter |
|
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bor i København, så gør dig selv den tjeneste at gå i Lydbutikken på Frederiksberg Allé.
De kan skrue et anlæg sammen, der er langt mere interessant end noget Hifi-klubben kan byde på.
Højttalere i den billige ende kunne eks. være et sæt Tannoy Mercury V1 - toptests overalt. Til 1600 for et sæt.
|
Til top |
|
|
Katsuaki Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boyscoutdk, ee står desværre i horsens så der er sku lidt langt, men tror jeg tager ind og hører dem i morgen i en hifiklu her i kbh.
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
ramma skrev:
Hifi klubben er kun en skygge af det de var før i tiden nu sælger de forsikringer og finansering
i stedet for god lyd med holdning
idag er de på niveau med Expertkæden, med hvem de også er i direkte konkurrence med
|
|
|
Sludder. B&W, som HIFI-klubben forhandler, er f.eks. et af verdens mest anerkendt højttalermærker.
Du ved tydeligvis ikke, hvad du taler om.
Mvh Henrik |
|
|
B&W farver lyden til ukendelighed, men det er selvfølgelig et kendt brand og toptestet alle steder
så er det selvfølgelig også verdens bedste højtaler
så er dit råd med Dynaudio DM 2/6 noget bedre den er i det mindste neutral og vellydende samt dynamisk
appros test se her: http://www.whathifi.com/review/q-acoustics-2020i
og her er listen med best buy højtalerne for 2012, hvor er B&W henne
http://www.whathifi.com/best-buys/hi-fi-speakers
de er her ! 3 stjerner og med lydfejl
http://www.whathifi.com/review/b%2526w-686 __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Katsuaki Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilander, det tror jeg da jeg vil gøre så:) lyder super fint
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilander skrev:
Hvis du bor i København, så gør dig selv den tjeneste at gå i Lydbutikken på Frederiksberg Allé.
De kan skrue et anlæg sammen, der er langt mere interessant end noget Hifi-klubben kan byde på.
Højttalere i den billige ende kunne eks. være et sæt Tannoy Mercury V1 - toptests overalt. Til 1600 for et sæt.
|
|
|
et godt råd __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Katsuaki Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 686 du har fundet der ikke 685:) der er vust lidt forskel:)
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, Ramma
Jeg må give dig, at de Q Acoustics højttalere får en rigtig god anmeldelse.
Det var jeg ikke klar over
B&W DM685 er dog en klassiker, det kommer du altså ikke uden om!
Den er testet til fem stjerner hos What HIFI.
Test af B&W DM685
(Den test du linker til, er til testen af DM 686, altså lillebroren til DM 685.)
Jeg ved ikke, om DM 685 farver lyden meget.
Det synes jeg nu ikke.
Ikke bedømt fra hvordan jeg husker de lød i forretningen de gange, jeg har lyttet til dem i hvert fald.
Men jeg har ikke haft dem hjemme til et nær-lyt.
Så ville jeg bedre kunne sige noget om det.
Godt at høre at du er med på Dynaudio DM 2/6
Jeg har selv et sæt Dynaudio, som jeg er utrolig glad for.
Men det er en anden snak!
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige nævne igen, at KT Radio på Frederiksberg har Dynaudio DM 2/6.
Måske var det værd lige at lytte til dem også?
KT Radio
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 på Lydbutikken, et rigtigt godt sted at starte hvis man ikke ved så meget om hifi. For det første brænder de for musik, IKKE
HIFI, hvilket er det rigtige udgangspunkt, for det andet er deres råd uafhængige af avancer på specielle mærker osv. Du får
altså en ærlig rådgivning, og jeg har da selv oplevet dem råde mig til IKKE at købe den dyre riaa men tage den lidt billigere
fordi de mente den var rigeligt god til min pladespiller.
Mærker jeg synes du skal prøve at gå efter, nyt eller brugt: Epos (vildt lækre små højttalere i dit prisleje, håber og tror
lydbutikken vil foreslå dem), Dynaudio (bliver bedre desto længere du kan gå op i pris selvfølgelig, men deres mindste har
alligevel meget af den ægte dynaudio karakter i sig) og så måske Rega (måske fordi de har deres helt egen lyd og det ikke er
sikkert det passer med din smag/musikstil). Men højttalere er noget ret personligt og samtidigt MEGET afhængige af det rum de
skal spille i. Derfor, aller aller vigtigst, KØB INTET FØR DE HAR VÆRET HJEMME OG SPILLE I DET RUM DE SKAL BO I!!!!! Det er
er monstervigtigt, og hvis forhandleren ikke vil låne dig dem med hjem, er det udtryk for en manglende seriøsitet fra hans side,
og du skal sige tak for snakken og så finde et andet sted at handle. Siger det lige igen, rummet er er altafgørende for hvordan
højttallerne lyder, den kan f.eks lyde fantastisk nede i hifiklubbens dæmpede rum men forfærdeligt hjemme hos dig, du må sgu
ikke lade dem sælge en højttaller uden at du har prøvet at spille på den hjemme.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Hehe, Ramma
Jeg må give dig, at de Q Acoustics højttalere får en rigtig god anmeldelse. Det var jeg ikke klar over B&W DM685 er dog en klassiker, det kommer du altså ikke uden om! Den er testet til fem stjerner hos What HIFI. Test af B&W DM685
(Den test du linker til, er til testen af DM 686, altså lillebroren til DM 685.)
Jeg ved ikke, om DM 685 farver lyden meget. Det synes jeg nu ikke. Ikke bedømt fra hvordan jeg husker de lød i forretningen de gange, jeg har lyttet til dem i hvert fald. Men jeg har ikke haft dem hjemme til et nær-lyt. Så ville jeg bedre kunne sige noget om det.
Godt at høre at du er med på Dynaudio DM 2/6 Jeg har selv et sæt Dynaudio, som jeg er utrolig glad for. Men det er en anden snak!
Mvh Henrik |
|
|
Jeg er også til Dynaudio og har et sæt Focus 220
men det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg overvejer et sæt Q Acustics 2050 i
de kan altså et eller andet som Dynaudio ikke kan, har hørt dem her i byen hos Now-In-Stereo
og prøver nok om jeg kan låne et sæt på et tidspunkt, så bliver de testet op mod Dynaudio Focus 220 i mit eget lytterum, og vinder de den test så er jeg godtnok solgt til stanglakrids det ville være et chock hvis det skulle være tilfældet __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Katsuaki skrev:
Boyscoutdk, ee står desværre i horsens så der er sku lidt langt, men tror jeg tager ind og hører dem i morgen i en hifiklu her i kbh. |
|
|
Det ved jeg, men de sender gerne med PostDK og du kan jo lytte til dem i en lokal hifiklub :-) __________________ Træsider? - Ja tak
|
Til top |
|
|
Katsuaki Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
+1 på Lydbutikken, et rigtigt godt sted at starte hvis man ikke ved så meget om hifi. For det første brænder de for musik, IKKE
HIFI, hvilket er det rigtige udgangspunkt, for det andet er deres råd uafhængige af avancer på specielle mærker osv. Du får
altså en ærlig rådgivning, og jeg har da selv oplevet dem råde mig til IKKE at købe den dyre riaa men tage den lidt billigere
fordi de mente den var rigeligt god til min pladespiller.
Mærker jeg synes du skal prøve at gå efter, nyt eller brugt: Epos (vildt lækre små højttalere i dit prisleje, håber og tror
lydbutikken vil foreslå dem), Dynaudio (bliver bedre desto længere du kan gå op i pris selvfølgelig, men deres mindste har
alligevel meget af den ægte dynaudio karakter i sig) og så måske Rega (måske fordi de har deres helt egen lyd og det ikke er
sikkert det passer med din smag/musikstil). Men højttalere er noget ret personligt og samtidigt MEGET afhængige af det rum de
skal spille i. Derfor, aller aller vigtigst, KØB INTET FØR DE HAR VÆRET HJEMME OG SPILLE I DET RUM DE SKAL BO I!!!!! Det er
er monstervigtigt, og hvis forhandleren ikke vil låne dig dem med hjem, er det udtryk for en manglende seriøsitet fra hans side,
Tak for rådet, jeg vil helt sikker tage til frederiksberg i morgen:)
og du skal sige tak for snakken og så finde et andet sted at handle. Siger det lige igen, rummet er er altafgørende for hvordan
højttallerne lyder, den kan f.eks lyde fantastisk nede i hifiklubbens dæmpede rum men forfærdeligt hjemme hos dig, du må sgu
ikke lade dem sælge en højttaller uden at du har prøvet at spille på den hjemme. |
|
|
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioengine A5 kunne også være et bud. Kompakte højttalere med indbygget forstærker.
Audioengine A5+
|
Til top |
|
|