Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 08:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvor køber I jeres vinyl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 December 2012 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

sold skrev:
Jeg handler efterhånden primært hos www.jpc.de. De har/skaffer alle de plader der er tilgængelige på
markedet, og jeg
har ikke haft nogen som helst problemer med dem. Det er endda billigere at få sendt pladerne fra Tyskland end det er
indenfor DK's grænser. Og så er priserne også blandt de bedste - væsentligt billigere end f.eks. diverse fritidsforhandlere
her i DK.

Tak for tippet, sold. Pænt stort udvalg. Omend ikke så omfattende som www.acousticsounds.com. Men www.jpc.de kan jo
skaffe det meste. Det er blot at sende en mail til dem, hvis man ikke finder det som man søger på deres site. Også et plus at
man slipper for tolden og fragten fra US (syntes FEDEX tager ved)

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
sold skrev:
Jeg handler efterhånden primært hos www.jpc.de. De har/skaffer alle de plader der er tilgængelige på
markedet, og jeg
har ikke haft nogen som helst problemer med dem. Det er endda billigere at få sendt pladerne fra Tyskland end det er
indenfor DK's grænser. Og så er priserne også blandt de bedste - væsentligt billigere end f.eks. diverse fritidsforhandlere
her i DK.

Tak for tippet, sold. Pænt stort udvalg. Omend ikke så omfattende som www.acousticsounds.com. Men www.jpc.de kan jo
skaffe det meste. Det er blot at sende en mail til dem, hvis man ikke finder det som man søger på deres site. Også et plus at
man slipper for tolden og fragten fra US (syntes FEDEX tager ved)

Jeg køber også stort set al min vinyl hos JPC og kan fuldt ud tilslutte mig Holbergs bemærkninger. Acoustic Sounds har et kæmpe udvalg, men man
skal lige have lommeregneren frem, inden der bestilles hos AS frem for hos JPC. Når forsendelsesomkostninger + told + moms + fortoldningsgebyret
indregnes, så er forskellen ikke nødvendigvis så stor.

JPC har i øvrigt en super kundeservice. Jeg har ved enkelte lejligheder oplevet at måtte ombytte en vare (fx pga. fejlpresning), og det er sket uden
besvær. Hvis en vare ikke er på lager, så eftersendes den uden beregning. Eneste dråbe malurt i bægeret er, at hvis en vare ikke er på lager, men de
øvrige bestillinger er, så venter JPC for det meste med at sende, indtil den samlede ordre kan sendes. Så hvis du er meget ivrig efter at få dine lp'er,
så skal du sørge for at bestille lagervare.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

sold
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2012 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Eneste dråbe malurt i bægeret er, at hvis en vare ikke er på lager, men de
øvrige bestillinger er, så venter JPC for det meste med at sende, indtil den samlede ordre kan sendes. Så hvis du er
meget ivrig efter at få dine lp'er,
så skal du sørge for at bestille lagervare.

Og belært af min sidste bestilling skal man huske at man ikke bare kan splitte sin bestilling op på to, men er nødt til at
vente med at bestille yderligere inden de har afsendt dem man har på ordresedlen. Jeg har som regel bestilt emner
hvoraf en eller to har længere leveringstid, og så får resten nemlig lov til at vente til alt er på lager. Nu forsøgte jeg at
splitte op i dem der er på lager og dem der tager lang tid (fragt er jo kun 6 EUR, så det er overkommeligt), men JPC
betragter det stadig som én bunke der skal forsendes på samme tid. Løsningen er så først at bestille flere når første
omgang er afsendt.

Men de par gange hvor jeg så har forespurgt om ikke de kunne sende dem der er på lager har de været venlige til at
sende, og det har de så gjort, og de betaler endda den ekstra forsendelse. Skulle dem der venter tage længere tid
end estimeret sender de også gerne, endda af sig selv så vidt jeg husker. Seneste bestilling havde jeg også nogle
ventere på, men var tålmodig - så havde de vedlagt den nye Bob Dylan vederlagsfrit som undskyldning for ventetiden
(eller fejlpakket den ).

Alt i alt et godt sted at handle, hvis ikke det skal være fra US. Support er i en helt anden liga end Acoustic Sounds,
der vel nærmest ikke gider svare deres kunder på mail (de gad i hvert fald ikke svare på mine).
Til top Vis sold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sold

sold
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

For i øvrigt plejer pladerne altid at være billigere hos JPC end alle pladebutikker her i DK, inkl. enkelte fritidsforhandlere der
til tider tager deciderede overpriser. www.eardrops er dog fint med på pris, på de udvalgte plader de fører.
Til top Vis sold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sold

Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 December 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har erfaring med at købe vinyl hjem fra amazon.com?
Rygtet går, at i hvert fald når man bestiller dvd'er Blurays derfra, så sender de via Tyskland, så man undgår told, moms og al
den slags - og altså helt uden snyd!
Nogen der har gode erfaringer med det!   
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes