Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL bas? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej!

Til Lydfrede!

Jeg vil lige understrege, at jeg ikke har snakket effekt. Jeg har haft 350 pa-watt på mine, 250w. analoge watt, 200 analoge watt, 160w analoge watt og jeg kunne blive ved. Allesammen forstærkere af en hvis kvalitet. De har gjort det fint, men min nuværende Vincent sv-226 på 2 x 100 er uden sammenligning den bedste endnu til at styre basenhederne. Det handler i mine øjne langt mere om konstruktionen end wattene i sig selv. Dog skal det nævnes at jeg aldrig har haft problemer med basgengivelsen. Den er fyldig og dynamisk og med en gennemslagskraft jeg ville unde alle hififolk at opleve.

Til 1966!

Vås er mange ting. Dit indlæg vil jeg ikke kalde vås, men blot fuldstændig ligegyldigt. Man er ikke forpligtet til at blande sig især ikke hvis man ikke har mere at byde ind med.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 August 2012 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Rainbow skrev:

Hej!

Til Lydfrede!

Jeg vil lige understrege, at jeg ikke har snakket effekt. Jeg har haft 350 pa-watt på mine, 250w. analoge watt, 200 analoge watt, 160w analoge watt og jeg kunne blive ved. Allesammen forstærkere af en hvis kvalitet. De har gjort det fint, men min nuværende Vincent sv-226 på 2 x 100 er uden sammenligning den bedste endnu til at styre basenhederne. Det handler i mine øjne langt mere om konstruktionen end wattene i sig selv. Dog skal det nævnes at jeg aldrig har haft problemer med basgengivelsen. Den er fyldig og dynamisk og med en gennemslagskraft jeg ville unde alle hififolk at opleve.

Til 1966!

Vås er mange ting. Dit indlæg vil jeg ikke kalde vås, men blot fuldstændig ligegyldigt. Man er ikke forpligtet til at blande sig især ikke hvis man ikke har mere at byde ind med.

jeg hentydede til music4lifes tråd ,den handler mest om effekt ,og ja der kommer ikke flere watt ud end trafoen kan levere ,jeg bruger crown studio reference amps ,der er rigeligt med strøm

strøm er ampere ,ampere er lig med kontrol ,så små trafoer dur ikke ,det kan jeg kun give dig så evigt ret i

så en 100 watter med ordentlig mega strømforsyning kan som regel levere enorme mængder strøm til spidserne i musikken

med de ekstra strømreserver ,kan den levere måske 8 gange sin egen max effekt i spidserne

psu,en er sgu næsten det vigtigeste i en forstærker

og der er rigtig mange amps på markedet med underdimensionerede psu'er

en gammel tommerfingeregel var ,at jo tungere en forstærker var jo bedre

Til top Vis lydfrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydfrede

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det jeg mener med vås er det som LYDFREDE skriver om JBL enheder det er vås, jeg har selv haft JBL igennem 20år og har
aldrig oplevet dette problem køre selv med et par JBL TI5000 som jeg har haft igennem 14år uden at få lavet noget som helst
ved dem og ved udenmærket at JBL skal have STRØM og gerne meget strøm, har selv her hjemme 300watt til brug i 6 ohm. VH
1966.
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes