Sendt: 23 August 2012 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
Hej!
Til Lydfrede!
Jeg vil lige understrege, at jeg ikke har snakket effekt. Jeg har haft 350 pa-watt på mine, 250w. analoge watt, 200 analoge watt, 160w analoge watt og jeg kunne blive ved. Allesammen forstærkere af en hvis kvalitet. De har gjort det fint, men min nuværende Vincent sv-226 på 2 x 100 er uden sammenligning den bedste endnu til at styre basenhederne. Det handler i mine øjne langt mere om konstruktionen end wattene i sig selv. Dog skal det nævnes at jeg aldrig har haft problemer med basgengivelsen. Den er fyldig og dynamisk og med en gennemslagskraft jeg ville unde alle hififolk at opleve.
Til 1966!
Vås er mange ting. Dit indlæg vil jeg ikke kalde vås, men blot fuldstændig ligegyldigt. Man er ikke forpligtet til at blande sig især ikke hvis man ikke har mere at byde ind med.
|
|
|
jeg hentydede til music4lifes tråd ,den handler mest om effekt ,og ja der kommer ikke flere watt ud end trafoen kan levere ,jeg bruger crown studio reference amps ,der er rigeligt med strøm
strøm er ampere ,ampere er lig med kontrol ,så små trafoer dur ikke ,det kan jeg kun give dig så evigt ret i
så en 100 watter med ordentlig mega strømforsyning kan som regel levere enorme mængder strøm til spidserne i musikken
med de ekstra strømreserver ,kan den levere måske 8 gange sin egen max effekt i spidserne
psu,en er sgu næsten det vigtigeste i en forstærker
og der er rigtig mange amps på markedet med underdimensionerede psu'er
en gammel tommerfingeregel var ,at jo tungere en forstærker var jo bedre
|