Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke er tilfreds med din forstærker som den er nu, ville jeg aldrig begynde at skifte kabler osv!
Jeg har set der engang i mellem er nogle roque forstærkere til salg på kbs. Det er en forstærker hvor lyden virkelig kommer fri af højttaleren. Om det er sådan med alle rør forstærkere, skal jeg ikke kunne sige.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
Jeg søger en Intg. Forstærker der spiller forward og mere direkte, jeg har i dag en Primare A30.1 og det er ellers en rigtig god forstærker, men den er tilbagelænet og lidt for varm i lyden til mine Elac 310.2 Jet. Har i nogle gode bud, vi snakker max pris på ca. 7000,- gerne brugt og det må også gerne være en Kina forstærker. Hvad har i prøvet som i ville kalde en forward forstærker?
|
|
|
Jeg tror, at de fleste der har prøvet at spille på en forstærker med de egenskaber som du efterlyser, har kasseret apparatet netop på grund af samme! En forstærker der altid (på alle indspilninger) har en "forward" lyd er en fejlkonstrueret forstærker. Prøv evt. at søge efter dit drømmegrej indenfor PA-udstyr af billigste slags. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du (kskruger) overvejet nogle større/andre højttalere? Måske nogle af dem med højere følsomhed..
__________________ Mvh: Martin
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.M.M. skrev:
Har du (kskruger) overvejet nogle større/andre højttalere? Måske nogle af dem med højere følsomhed.. |
|
|
Uha mange gange, men jeg bor i et rækkehus, hvor arkitekten helt sikkert har været en kvinde, idet der er slet ikke plads til højt. så de her Elac er nok det tættedes på god lyd, som er muligt for mig.
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke rigtig micromega, men jeg er ikke så vild med klasse D, har tidligere haft en Primare SPA22 og den lød til tider ret digitalt.
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
Jeg kender ikke rigtig micromega, men jeg er ikke så vild med klasse D, har tidligere haft en Primare SPA22 og den lød til tider ret digitalt.
|
|
|
der er faktisk ikke meget digitallyd over Micromega, jeg har hørt den her i Kolding på Dynaudio Contour 1.4, hos importøreren som også bor i Kolding, spillestilen er meget lig Densen, bare med mere varme i stemmer og instrumenter og lynende hurtige transistenter og god dynamik.
jeg vil mene det er et godt match til dine Elac __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Hvis du ikke er tilfreds med din forstærker som den er nu, ville jeg aldrig begynde at skifte kabler osv!
Jeg har set der engang i mellem er nogle roque forstærkere til salg på kbs. Det er en forstærker hvor lyden virkelig kommer fri af højttaleren. Om det er sådan med alle rør forstærkere, skal jeg ikke kunne sige. |
|
|
Jeg har ikke noget imod, at kigge efter rørforstærker, men lyden må bare ikke blive mere varm og afrundet, samt blød i bassen.
|
Til top |
|
|
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
kskruger skrev:
Jeg kender ikke rigtig micromega, men jeg er ikke så vild med klasse D, har tidligere haft en Primare SPA22 og
den lød til tider ret digitalt. |
|
|
der er faktisk ikke meget digitallyd over Micromega, jeg har hørt den her i Kolding på Dynaudio Contour 1.4, hos
importøreren som også bor i Kolding, spillestilen er meget lig Densen, bare med mere varme i stemmer og instrumenter og
lynende hurtige transistenter og god dynamik.
jeg vil mene det er et godt match til dine Elac |
|
|
jeg har også været hjemme ved ham i kolding og lytte til præcis det samme sæt med micromega. og jeg kan kun give dig
ret i det du siger! det lyder slet ikke digitalt. næremere levende og åben som jeg også selv synes densen er! :D
go for micromega!
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
sigma6 skrev:
Jeg har set der engang i mellem er nogle roque forstærkere til salg på kbs. Det er en forstærker hvor lyden virkelig kommer fri af højttaleren. Om det er sådan med alle rør forstærkere, skal jeg ikke kunne sige.
|
|
|
Jeg har ikke noget imod, at kigge efter rørforstærker, men lyden må bare ikke blive mere varm og afrundet, samt blød i bassen.
|
|
|
Det er Roque heller ikke. Tvært i mod en den hurtig og transparent.
|
Til top |
|
|
Barclays Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 04:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kskruger.
Tror det bliver svært at finde noget der bliver meget bedre end det du har til 7. lapper^^
Så hellere vente til du har lidt mere og skubbe i. og finde en keeper...l der sparker røv.
Mark Levinson 322, Oppo bdr 95, Audiovector 6 "mod" , Mit shotgun s1, Bertram proxima 2.
|
Til top |
|
|
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at finde en gammel Naim Nait 2 med Naim kabler Den er helt fremme
__________________ Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
Prøv at finde en gammel Naim Nait 2 med Naim kabler Den er helt fremme |
|
|
Hvordan spiller din egen Naim Nait 5i?
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er uden tvivl temmelig godt spræl i en nait 5i. Måske et lyt værd.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|