Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
casper chr skrev:
janils:
Ja uha - man skal virkelig passe på med alt det nye !
Det kunne jo være meget farligt !
I min optik, så er HiFi-folket (generelt betragtet) ekstremt konservative, og overhovedet ikke imødekommende over for nye ting - det skal simpelthen være som det altid har været !
Der er¨gud hjælpe mig, anno 2012, stadigvæk nogle der sværger til vinyl !.... 
Med bind for øjnene (så man ikke kan se hvad der er spændt for), så er jeg fuldstændig overbevist om, at rigtig mange (dig inklusiv) der vil have voldsomme problemer med at adskille de bedste klasse D forstærkere med andre typer - så vi snakker nærmere om vaskeægte HiFi-snobberi, når folk fravælger klasse D !
|
|
|
anogle mennesker er bare mere følsomme end andre i forhold til de reststøjselementer som er unikke for digital gengivelse. Jeg har bekendte som nærmest skærer tænder når de hører digitsl lyd, uanset om de kender kilden eller ej.
Minimering af reststøj er vel målet både for analoge og digitale kilder. Forskellen er blot at evt. reststøj fra et analogt system ikke lyder helt så unaturligt som den tilsvarende i et digitalt system. Håbet for digital gengivelse er 100% elimination, og man kommer helt sikkert også tættere på end analog gengivelse gør i absolut målestok - baren ligger desværre bare tilsvarende højere. |
|
|
Nu er der jo nogle af som lader ørerne fortælle os, hvad vi synes er godt , det er så det, andre kalder konservativitet overfor nytænkning, vorherre bevares , fra at have vænnet sig til igennem et helt liv at få tingene serveret analoge og ukomprimerede (både lyd og billede), skal vi så acceptere forringelse af begge medier i "MAMMONS" hellige navn???, Der penge i at klemme så meget som muligt ned på så lidt plads som muligt, men der s´gu ikke nogen, der kan tivinge mig til at synes, at det er en forbedring . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
casper chr Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Februar 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk:
Jamen, lev du bare videre i troen !..... __________________ Mvh
Casper Christensen
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er der dem, som har hørt en dårlig Klasse D amp, og dømmer ud fra den, og ja det er konservativt.
Jeg har hørt mange ringe A og AB amps, bl.a både udvalgte Krell, Gryphon og Mark Levinson, og derfor er der alligevel nogle
gode imellem, det samme gælder Klasse D, og ja. Er der nogle af de negative og som er imod Klasse D, som har hørt alt der
findes????????????
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, vi bemærker blot at klasse d som helhed er udfordret af det som hedder switching noise, ligesom klasse a/b som helhed er udfordret af crossover distortion. Ingen har sagt at det ikke kan blive godt hvis disse udfordringer kan tøjles - mht. klasse d så kræver den perfekte løsning bare meget af teknologien.
Men der er jo også mange som synes at pwm dac er det eneste rigtige, og mon ikke de selv samme kan finde en klasse d amp der lyder godt.
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nogle hænger sig for meget i teori, og så er det psyken som spiller ind, lidt som i det vilde kabel-snak, som kan give vilde
diskussioner, eller hvilken membrantype på højttaler-enheder der er bedst, i blindtest bliver man overrasket........
Og med rette parring af udstyr, kan meget ske, og måske ikke ske.....
Det er nok umuligt at finde en vinder
Go' aften, og lig nu ikke søvnløs over det......
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
casper chr skrev:
Boydk:
Jamen, lev du bare videre i troen !.....
|
|
|
Bemærkninger som ovenstående gør hele denne debat nyttesløs.
Der er nok forstærkere af begge slags der lyder godt, men tænkeligtvis færre der aner en hujendes om hvordan lyden var på optagetidspunktet, ogderfor har de rette forudsætninger for at vurdere tingene :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes intet forstærker princip der ikke har fejl eller mangler og som altid handler det om at sammen sætte sit udstyr så
de gode ting kommer frem og de dårlige ikke høres så kraftig, "perfekt" er intet udstyr, andet end for dem som regner med
prisen på grisen.
Klasse A forbruger en hulens masse effekt
Klasse B forvrænger, derfor er valget A/B
Klasse C forvrænger vildt
Klasse D har problemer i toppen, "siger man" men er meget meget effektiv og meget dynamisk, jeg ved af egen erfaring at
toppen har meget med f.eks CDens sampling at gøre, fordi sender man 176k eller 192k samplet musik igennem, så opstår
der helt andre rene klange i toppen på en KL D forstærker.
Uanset hvilken amp kl man vælger så er den største begrænsning kilden, dens renhed og åbenhed og dynamik, hvor CDen
har en elendig lyd opløsning fra 10khz, og naturligvis vil disse elendigheder blive skudt ud af en forstærker der ikke skjuler
disse fejl (udglatter dem)
Jeg føler at det er svært at påstå at noget er bedst, uden at tage med i sine overvejelser at det kunne jo være at NY
teknologi bare fremtvinger/eksponere skavanger som man før ikke kunne høre "så tydeligt eller klart" dvs godt skjult under
alle de andre mangler (eller fejl)
eks en af de første "Ion" diskanter man lavede for mange år siden forvrængede helt vildt fordi man endnu ikke havde
opfundet det/de rør (teknologi) der kunne drive en sådanne en karl, men da man havde så fik klangen en helt anden
karakter og af mange påstået som noget af det bedste der findes (og ikke til at betale)
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klasse A er da ikke så galt, så længe man bare slukker for dyret igen efter brug. Min bruger vel for omkring 600 til 800 kr. om året i strøm. Billig hobby.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er vi hende ?
snakker vi de 5 % af danskerne som gerne betaler og prøver og prøver for at opnå det bedste inden for ens råde rum...
eller resten ja 95 % af danskerne som synes at et anlæg til 20.000 rigtig sammen sat er en drøm ;-)
jeg har lige givet min søn et anlæg, ja se smilet på knægten ja han er over 30 og spiller i selv i dagligdage ...
hans kommentar var da også hvor er det skønt at kunne høre så meget af det hele...og det meste er spillet på i maskinen CD
han opsæt er Primare DVDI 10 jepp det er PWM forstærker og system audio Mantra 30 og nogle billige højttaler kabler spiller i et rum på 5X5 meter og 3 meter til loftet
det spiller ganske godt også i mine øre specielt når man ser på prisen....så kommer man langt for de penge
jeg kan da godt høre mit har mere af alt men prisen kan også ganges med 8....
så at kan samle alt i en enhed tuner, cd, amp ja selv et DAB II modul i en kasse også få en fin lyd er utrolig.....alt det pga klasse D eller hvad i kalder det.........jeg er overbevist om at det kommer mere og mere frem desværre også fordi fremtiden i den dårlig lydkvalitet
Så er bliver der plads til de sidste 5% af de mega dyre mærker ja det koster at udvikle og bliver salget lavt så er der også få til at dele de omkostninger, hvilken jo ikke er matrialerne i kassen som koster men de timer som bruges til at finde den rigtig samsætning
bare min mening, jeg har hørt super anlæg i den rigtig dyre ende som spiller godt men selv de har den evig søgende......så det der var super i går er måske dårligt i morgen i deres øre...uden at sætte navn på ;-)
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen ambitioner om at ligge på andet end lidt over middel klassen af HIFI (i klang), fordi ofte koster 20+% lyd mere
100% mere i kroner, men nogle gange er man enten heldig eller dygtig til lige at sammensætte noget billigt og godt, men
det har med at hænge sammen på den ene og den anden måde, også fordi kvalitets komponenter bare er p***e dyre.
Dem der opbygger sig et Mausoleum i HIFI, enten har de røven fuld af penge eller også er de heldig med at kende de rigtige.
Jeg har kun et valg og det er at betale ved kasse et, & er "måske" 25% mere lyd 100% mere værd i kroner... ikke altid med
den klasse af lyd man kan købe i dag på CD og ja nok altid har kunne købe.
Men der er en lysning på vej, 24 bit og 88.2khz> + oftest er det sjove ved HIFI at være DIY
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer den som ny forstærker. Det eneste den har imod sig er vel dens design.
Som jeg forstår det, så får man ikke bare en super god forstærker til prisen (15.000 standard) men man kan også spare på cd afspiller, da den "bare" skal overføres digitalt til forstærkeren. Regner dog med jeg tilkøber HDMI modulet.
Både STEREO og FIDELITY har givet den rigtig god anmeldelse. (ved godt, det får alt de tester næsten) Også her:
http://www.lydogbillede.dk/test/nad-c390dd/
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|