Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 06:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Vienna BBG (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
xiuxiu skrev:

Et lille ekstra spørgsmål.

Kan jeg egentlig bruge et RCA kabel som Koaxial kabel som går fra Logitch Touch til Stello
forstærkeren?

Har to par gode Xindak RCA kabler som er bedre end det koaxial kabel jeg har.

tillykke med ampen, godt du er tilfreds med købet. Vedr. rca kabel som digital coax kabel så sker der
ikke noget ved at prøve, om det så er bedre en det coax du bruger nu må dine øre afgøre.

Der sker selvf. ikke noget ved at prøve, og det virker da sikkert også. Men det er lidt mystisk at bruge et forkert kabel, bare
fordi det er "bedre". Med forkert mener jeg at det ikke er et 75 Ohms coax kabel...

mvh
S
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juli 2012 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
dan a. skrev:
xiuxiu skrev:

Kan jeg egentlig bruge et RCA kabel som Koaxial kabel som går fra Logitch Touch til Stello forstærkeren?

tillykke med ampen, godt du er tilfreds med købet. Vedr. rca kabel som digital coax kabel så sker der ikke noget ved at prøve, om det så
er bedre en det coax du bruger nu må dine øre afgøre.

Jeg prøver

Har nu haft lidt mere tid til at teste forstærkeren og jeg er fuldstændig mundlam. Den spiller utroligt detaljeret og med en dyb fast bund. Med de
andre forstærkere jeg har haft har bunden været mangelfuld og kedelig, men jeg skal love for de Vienna højttalere kan give kælderdyb bas og så gør
det jo heller ikke noget forstærkeren ser p***e godt ud  Alt min musik har virkelig fået nyt liv så den kan kun anbefales til alle der leder efter en
ny forstærker

kedelig kan man ikke kalde denne Stello. Er også helt væk i den "stramhed" der bare er!!! Uanset hvilket niveau jeg er på er det samme
faste kontante bas og klare mellemtone. Har hørt meget Tracy Chapman på Stelloen og ved alle niveauer er alt klart og fast, Tracy har en rå hæs
stemme og den bliver virkelig fremført smukt på alle vol. Trin. Altid en "hæs" mellemtone lige præcist der hvor det bliver meget live-lign, som på
højttalere der er egnet til det brug.

Jeg har aldrig (og godt nok med få "huskede" referencer) siddet midt i min stue, lyttet til musik og hele tiden fokuseret i den tanke at det må da være
min center højttaler der spiller lige nu, det er ikke mine fronter, der kommer jo knap nok lyd ud af dem. Utroligt lækkert stereo-billede!! Skal bare
have købt masser og masser af nyt musik så jeg kan blive forundret igen, få mit fix af lyd for dagen! bare sidde og smile bredt & nyde livet.

- Det er fedt!
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2012 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
dan a. skrev:
xiuxiu skrev:

Kan jeg egentlig bruge et RCA kabel som Koaxial kabel som går fra Logitch Touch til Stello forstærkeren?

tillykke med ampen, godt du er tilfreds med købet. Vedr. rca kabel som digital coax kabel så sker der ikke noget ved at prøve, om det
så er bedre en det coax du bruger nu må dine øre afgøre.

Jeg prøver

Har nu haft lidt mere tid til at teste forstærkeren og jeg er fuldstændig mundlam. Den spiller utroligt detaljeret og med en dyb fast bund. Med de
andre forstærkere jeg har haft har bunden været mangelfuld og kedelig, men jeg skal love for de Vienna højttalere kan give kælderdyb bas og så
gør det jo heller ikke noget forstærkeren ser p***e godt ud  Alt min musik har virkelig fået nyt liv så den kan kun anbefales til alle der leder efter
en ny forstærker

Kan jeg få dig til at beskrive lidt mere forskellen imellem din nye forstærker og din gamle Primare.
Du nævner bassen er blevet meget bedre, men hvad med mellem-tonen og diskanten. Er klangen blevet mere lys og åben, eller er den tæt på din
gl. A30.
Jeg har selv Primare og er ellers ret godt tilfreds med deres lyd. Men man er jo altid på udkig på noget bedre.
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:
xiuxiu skrev:
dan a. skrev:
xiuxiu skrev:

tillykke med ampen, godt du er tilfreds med købet. Vedr. rca kabel som digital coax kabel så sker der ikke noget ved at prøve, om det

Jeg prøver

andre forstærkere jeg har haft har bunden været mangelfuld og kedelig, men jeg skal love for de Vienna højttalere kan give kælderdyb bas og så
gør det jo heller ikke noget forstærkeren ser p***e godt ud  Alt min musik har virkelig fået nyt liv så den kan kun anbefales til alle der leder efter
en ny forstærker

Kan jeg få dig til at beskrive lidt mere forskellen imellem din nye forstærker og din gamle Primare.
Du nævner bassen er blevet meget bedre, men hvad med mellem-tonen og diskanten. Er klangen blevet mere lys og åben, eller er den tæt på din
gl. A30.
Jeg har selv Primare og er ellers ret godt tilfreds med deres lyd. Men man er jo altid på udkig på noget bedre.

Synes helt klart klangen også er blevet bedre og den er ikke så varm i lyden som Primaren var. Generelt synes jeg der er blevet mere af det hele og jeg nyder hver gang jeg sætter akustisk musik på såsom Allan Taylor. Jeg behøver heller ikke længere at skulle skrue en del op for at føle fylde i musikken. Den er der ved selv lav volume. Så indtil videre vil jeg sige den slår min gamle Primare på alle punkter  

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
kskruger skrev:
xiuxiu skrev:
dan a. skrev:
xiuxiu skrev:

Jeg prøver

en ny forstærker

gl. A30.

Synes helt klart klangen også er blevet bedre og den er ikke så varm i lyden som Primaren var. Generelt synes jeg der er blevet mere af det hele og jeg nyder hver gang jeg sætter akustisk musik på såsom Allan Taylor. Jeg behøver heller ikke længere at skulle skrue en del op for at føle fylde i musikken. Den er der ved selv lav volume. Så indtil videre vil jeg sige den slår min gamle Primare på alle punkter  

Stillo'en er helt klart knap så varm som Primaren, der med ikke sagt at stillo'en er kold blot neutral klang messigt men lydbilledet placeres langt længere fremme i rummet, det er også derfor at system matching er meget vigtig med denne forstærker, den passer godt til viennas lidt mærke klang og let tilbagelænet spillestil. Jeg kan yderlig tilføje at matches ai500 med en Mörten design højtaler så bliver resultatet letter klinisk, så det er ikke en forstærker der passer ind alle steder.

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Det er også mit indtryk, at Primare giver en let varm klang, mine højt. er Elac 310.2 Jet og de kunne godt tåle en forstærker med lidt mere "kold" eller neutral klang. 
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Egentlig lidt synd at der ikke er et billede i denne tråd af alu klumpen. For den er smuk

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej..
Jeg spiller med et sæt vienna Strauss på
monoblokke fra Sphinx project 12..

Der er en virkelig god kontrol :)
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2007
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst denne tråd med interesse.
Jeg har primare I21 Vienna BBG og mangler virkeligt bund.
Lydbilledet er "for lang væk" for mig smag.
Nogen der om der er er en fysisk Stello forhandler i kbh hvor man kan høre sådan en sag ? 
Til top Vis lrsn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lrsn

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er der kun Vassago Hifi som forhandler dem, men jeg er sikker på du ikke kommer til at fortryde købet. Jeg havde Primare forstærkeren nummeret større end din og Stellon er på alle punkter en bedre forstærker til din Vienna højttalere. Kan ikke huske jeg har hørt så meget musik som nu, hvor mine højttalere har fået nyt liv og virkelig viser hvad de er i stand til. De spiller meget mere åbent og med en bas der får det store smil frem. Indtil videre har jeg kun turde sætte volumen på max 50% da jeg ellers er bange for mine underboer sætter til salg skiltet i deres vinduer  

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Irsn

Krell's mindre integrede forstærkere kunne også være en god makker til VA, samt Gryphon. Måske Accuphase.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Hej,
har haft diverse Vienna højttalere - altså Haydn Grand, Babay Grand, Concert Grand og Strauss.
På det har jeg spillet med Thule pr 100/ PA 100, Thule IA 250 B., Roksan Caspian Mkll, Krell kav 400 xi, Advanced
monoblokke, SAT FIX, Audia Flight Two og har sikkert glemt en del.

Det der til pengene lød bedst var en Thule IA 250 B. Hvis du kunne finde sådan en svend til en fornuftig pris i god stand
forståes, ville det være oplagt. Evt. flagskibet Thule IA 350 B.

Alternativt en Krell kav 400 IX. De går til ca. 10000 på brugtmarkedet og er en af de, synes jeg, allerbedste integrerede
forstærkere på markedet!

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et par BBG'er. Jeg koerer med Vincent SP-T100 monoblokke. De er enormt stroemstaerke, og med en tilhoerende roerbaserede forforstaerker faar man virkelig udnyttet Viennaernes fine diskant og mellemtone. De er dog noget dyrerre end det du havde foreslaaet.

Jeg vil anbefale nogen staerke monblokke. De har seperat stroemforsyning og koeling til hver kanal. Det giver den ekstra kotrol Vienna'erne har brug for. Send mig en PB, hvis du vil hoere det hjemme hos mig.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:
Jeg har selv et par BBG'er. Jeg koerer med Vincent SP-T100 monoblokke. De er enormt stroemstaerke, og med en tilhoerende roerbaserede forforstaerker faar man virkelig udnyttet Viennaernes fine diskant og mellemtone. De er dog noget dyrerre end det du havde foreslaaet.

Jeg vil anbefale nogen staerke monblokke. De har seperat stroemforsyning og koeling til hver kanal. Det giver den ekstra kotrol Vienna'erne har brug for. Send mig en PB, hvis du vil hoere det hjemme hos mig.

det er ikke nok at de bare er strømstærke, er klangen fre forstærkeren for varm eller mørk så bliver det ikke godt. Et effekt trin der vil gøre sig rimelig godt er en Nakamichi PA-5 mkII eller PA-7 mkII, MK.I udgaverne bliver lige en tand for varm.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes