Forfatter |
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
KØBT.. Tak for tippet Strand  |
|
|
Så skal du bare ha købt nogle stik, og lavet kablet om til singlewire, så er du godt kørende. Kablet er vel også så langt at du kan lave nogle jumpers.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 13 Juni 2012 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigelig længde til jumpers ja. Men indtil videre bruger jeg det som det er købt. Bi-wire fungere vel ikke dårligere end single wire? Altså jeg har
single i forstærkeren men lader køre ud i bi-wire på højttaleren! Bi-amping er ingen mulighed nej, men bi-wire og single er vel "næsten det samme"?
(endelig kom med god forklaring) ;-)
Men indenfor en måneds tid skulle jeg gerne have termineret + lavet jumpers.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 15 Juni 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chromosome.
Jeg har sendt dig en meget forsinket PM, men kan se at du allerede har købt en forstærker, tillykke med det!
Jeg har ikke rigtigt så meget at byde på hvad angår kabler, da jeg simpelthen ikke mener at det er en særlig stor spiller, set ud fra prisen.
Dog kan jeg prøve at besvare et af dine tidligere spørgsmål ang. ladelyt kapacitet og størrelse af trafoen i dine Nad'er. Jeg har engang læst at trafoen er på 700 VA, og jeg vil tro at den har 4x10.000 microfarad lytter til effekttrinnet, altså 20.000 pr. kanal. Det er i hvert fald hvad jeg mener min fars gamle Nad 216thx havde, og de ret ens opbygget. Som du nok har fundet ud af nu, er tal taknemlige, og specs er ligegyldige hvis forstærkeren ikke spiller godt. Så udover at give et fingerprej om hvorvidt forstærkeren kan trække højttalerne er specs ikke det man skal gå efter ved køb af forstærker.
Held og lykke med resten af dit projekt, de mentor 6 er en solid byggesten, og med en god forstærker er du godt i gang med at få dig et lækkert anlæg.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 15 Juni 2012 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hej Chromosome.Jeg har sendt dig en meget forsinket PM, men kan se at du allerede har købt en forstærker, tillykke med det!Jeg
har ikke rigtigt så meget at byde på hvad angår kabler, da jeg simpelthen ikke mener at det er en særlig stor spiller, set ud fra prisen.Dog kan jeg
prøve at besvare et af dine tidligere spørgsmål ang. ladelyt kapacitet og størrelse af trafoen i dine Nad'er. Jeg har engang læst at trafoen er på 700
VA, og jeg vil tro at den har 4x10.000 microfarad lytter til effekttrinnet, altså 20.000 pr. kanal. Det er i hvert fald hvad jeg mener min fars gamle Nad
216thx havde, og de ret ens opbygget. Som du nok har fundet ud af nu, er tal taknemlige, og specs er ligegyldige hvis forstærkeren ikke spiller godt.
Så udover at give et fingerprej om hvorvidt forstærkeren kan trække højttalerne er specs ikke det man skal gå efter ved køb af forstærker.Held og
lykke med resten af dit projekt, de mentor 6 er en solid byggesten, og med en god forstærker er du godt i gang med at få dig et lækkert anlæg.
|
|
|
Og har svaret, det helt iorden Ascari
Nej SPECS er ikke altid udgangspunktet, men synes det kunne være sjovt at vide hvordan NAD'en, samt MAP 800, var bygget og hvad de var bygget
op omkring, da det kunne give mere viden og indikationer på hvad der venter, så mange tak for svaret.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 15 Juni 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så der modtaget 7m VDH - Tannoy - REFERENCE til 950kr All inklusive.
Venter til næste uge med at lege med kablet, når jeg forhåbentligt modtager Stello AI500
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 16 Juni 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Tifo skrev:
Tillykke med Stello´en! - Den tror jeg helt sikker ikke du bliver skuffet over, jeg har netop købt en Stello
CDA500 fra tyskland
som jeg håber snart dukker op :) - Den skal sættes sammen med et Perreaux Silhouette sæt, det blev der lige råd til efter at
have solgt min Map800.. Glæder mig som en lille dreng, det næste som mangler er et par bedre højtalere..
|
|
|
tillykke med den Hvor henne i Tyskland?
Tror heller ikke på den kommer til at skuffe, snarere bringe mange mange gode timer med lækker sprød lyd. Har den måske i start næstenuge tænker
Jeg. Og så skal der bare lyttes
Når du vil skifte CDA'en ud, så må du lige give et kald  |
|
|
Den er blevet hentet nede ved München, har en kammerat som arbejder der nede og det passer lige med at han skulle hjem til familien:) - har brugt
langt tid og meget Google translate/dårlig engelsk for at få fat i den, så nu går jeg bare og venter på han rammer den danske grænse med den:)
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 17 Juni 2012 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tifo skrev:
Chromosome skrev:
Tifo skrev:
Tillykke med Stello´en! - Den tror jeg helt sikker ikke du bliver skuffet over, jeg har netop
købt en Stello
CDA500 fra tyskland
som jeg håber snart dukker op :) - Den skal sættes sammen med et Perreaux Silhouette sæt, det blev der lige råd til efter at
have solgt min Map800.. Glæder mig som en lille dreng, det næste som mangler er et par bedre højtalere..
|
|
|
Tror heller ikke på den kommer til at skuffe, snarere bringe mange mange gode timer med lækker sprød lyd. Har den måske i start næstenuge tænker
|
|
Den er blevet hentet nede ved München, har en kammerat som arbejder der nede og det passer lige med at han skulle hjem til familien:) - har brugt
langt tid og meget Google translate/dårlig engelsk for at få fat i den, så nu går jeg bare og venter på han rammer den danske grænse med den:)
|
|
|
 sådan, god kammerat! Er den ny eller brugt? Og hvis ny, hvor købt henne?
Hvis jeg bliver meeeeget glad for ai500, bliver næste logiske bindeled en cda500, dog er jeg i tvivl omhvorvidt jeg kan høre forskel på en dyr cd
afspiller som cda500 eller en billigere en, eks. Rega Apollo! Tænker, måske bedre at opgradere kabler til mere solide og skærmede hele vejen rundt,
end at smide et stort beløb efter afspiller alene. Men igen, nu ser vi hvor meget Stello forstærkerne sætter gang i HIFI maskinen herhjemme......
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 17 Juni 2012 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Tifo skrev:
Chromosome skrev:
Tifo skrev:
Tillykke med Stello´en! - Den tror jeg helt sikker ikke du bliver
skuffet over, jeg har netop
købt en Stello
CDA500 fra tyskland
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis jeg bliver meeeeget glad for ai500, bliver næste logiske bindeled en cda500, dog er jeg i tvivl omhvorvidt jeg kan høre forskel på en dyr cd
afspiller som cda500 eller en billigere en, eks. Rega Apollo! Tænker, måske bedre at opgradere kabler til mere solide og skærmede hele vejen rundt,
end at smide et stort beløb efter afspiller alene. Men igen, nu ser vi hvor meget Stello forstærkerne sætter gang i HIFI maskinen herhjemme......
 |
|
|
Den er 1,5 år gammel, så der er stadig garanti på.. Dog lidt langt hvis den skl til ret:) Ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge den som cd
afspiller, men normalt kan man godt høre forskel på en High end afspiller og en billig fra hifiklubben/andet sted. Jeg har mest tænkt mig at bruge den
som dac :)
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tifo skrev:
Chromosome skrev:
Tifo skrev:
Chromosome skrev:
Tifo skrev:
Tillykke med Stello´en! - Den tror jeg helt sikker ikke
du bliver
skuffet over, jeg har netop
købt en Stello
CDA500 fra tyskland
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
Den er 1,5 år gammel, så der er stadig garanti på.. Dog lidt langt hvis den skl til ret:) Ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge den som cd
afspiller, men normalt kan man godt høre forskel på en High end afspiller og en billig fra hifiklubben/andet sted. Jeg har mest tænkt mig at bruge den
som dac :) |
|
|
Men prisen har nok også været derefter så. Du satser jo vel også på den holder mere end et halvt år
Sørg lige for at smide nogle billeder ind nåede får den, samt lytte indtryk
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 20 Juni 2012 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan der unægteligt være mange dage inden stello dukker op.!!
Så har lige lidt tanker og dermed spørgsmål til hdd/USB + dac.
Er det vigtigt med en god hdd i min pc, mht. støjsvaghed? Den jeg kører med pt, er en ekstern WD, hvor mit musik er lagret.
WD ekstern
Der er blevet snakket lidt USB kabler her i tråden også og interessen er steget på den konto nu, da jeg gerne vil have fuld valuta for hdd USB/DAC
lyden, som bliver den primære lydkilde. Spotify over Apple TV3 med optisk til Stello, er sekundære. Dog giver jeg ikke meget for lyd kvaliteten fra
Spotify streaming i hjemmet fra iPad el. Iphone, ved dog ikke om jeg kan forbedre lyden her, med bedre optisk fra Apple tv til Stello, i væsentligt grad
så det er hørbart, eller det simpelthen bare kræver en hurtigere internet forbindelse!? Har en 10mbit nu og indenfor et par uger 20mbit. Men da lyden
ikke stopper umotiveret under streaming, tænker jeg at det er den mindste faktor.
Kom gerne med gode råd til forbedring af kilde hdd+USB/DAC samt Spotify streaming.
Sidst kan jeg så forstå at en bedre afspiller fra pc istedet for WMP skulle gavne lyden? Foobar2000??
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 22 Juni 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så der mere nyt mens man venter.
Snakkede med René idag. Hører efter hvor langt Stello'en er nået og får at vide at den kommer i næste uge. Det var godt tænkte jeg... :-) Men han
havde ikke bestilt den som var planlagt, nej nu havde de lavet lavet en special edition af Stelloen: ai500se, med bedre komponenter.
Så René tænkte, så skidt da! Og bestiller denne hjem istedet  Trods højere pris på denne, æder René differencen.
FED service og så fedt at få en forbedret udgave end først antaget.
Fed telefon Samtale og... (ulvehyl!!) hvor jeg glæder mig.
Hvis nogen har Info på ai500se, må du/i gerne ytre..
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 27 Juni 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Status Update:
Nu på vej med fly fra syd Korea til Billund
Imorgen!!!!!!!!  Håber jeg....
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 27 Juni 2012 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med lidt held får du den nok først engang midt i Juli, hæhæ 
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 27 Juni 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Med lidt held får du den nok først engang midt i Juli, hæhæ  |
|
|
Bare inden jul! Så kan jeg nå at pakke ind som gave til mig selv og Få en suveræn jule aften
Meen ja, har da vært langt under vejs... Siden første ai500 skulle være hentet dagen efter de 30 hos dig Strand
Men for dævlen jeg GLÆDER MIG......
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 27 Juni 2012 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Julen 2013 måske - 
Ja det er læng du har ventet siden du besluttede dig at det skulle være en Stello, men som man siger - "Alt godt kommer til den der venter", og nu blev det så til en SE model du får, er spændt på at høre hvori det bliver til en SE model, altså hvad er anderles (intet info på nettet), de plejer altid af være lidt dårliger de SE modeller end de normale udgaver, det samme med LE
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 28 Juni 2012 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Julen 2013 måske - 
Ja det er læng du har ventet siden du besluttede dig at det skulle være en Stello, men som man siger - "Alt godt kommer til den der venter", og nu
blev det så til en SE model du får, er spændt på at høre hvori det bliver til en SE model, altså hvad er anderles (intet info på nettet), de plejer altid af
være lidt dårliger de SE modeller end de normale udgaver, det samme med LE |
|
|
Haha...
Fornemmer en vis "jalousi"
Har selv søgt alt hvad google kunne holde, efter SE modellen. Kun på koreanske hjemmesider o.lign, er der (umiddelbar) info om den.!?
Her hvad de siger fra April uden at være specifikke på specs;
- Improved circuit design.
- Upgraded parts and components.
- Better build quality.
Nye version er 4000kr kroner opdatering fra normale version, dvs. 22.000 til 26.000.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 29 Juni 2012 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ KOM VERDENS FLOTTESTE pige ned på jobbet...
To be continued....
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Stello landet. Billeder kommer snart op her i tråden. Den er jo sindssygt flot, farve & kvalitets indtryk man kan mærke fra første færd! 
Nu inden jeg får billeder samt lytte indtryk op på siden, vil jeg altså uhyrligt gerne have USB`en til at køre optimalt. Men hvordan gør jeg så det?? Det hele er lidt kryptisk synes jeg.
Jeg har hentet Foobar2000 som afspilnings kilde. Og læser jeg så skal have nogle plug-ins til Stello U3 DDC`en.. (på April musics hjemmeside) så jeg kan få udbytte af U3 & asynkron afspilning, ikke?
Nu er jeg dog meget i tvivl om hvorvidt jeg kan se om Stello AI-500SE har U3!? Kan man se det et sted? Der står ikke noget i manualen rigtigt. Har dog fundet div. hjælpemidler på April musics hjemmeside ... Her er jeg dog igen i tvivl. Er denne: TUSBAudio ASIO driver, kun lavet som "led" til den "dedikerede" Stello U3 DDC?
Uuuhh.. Håber der er noget hjælp at hente her. Har svært ved at finde hoved og hale i det. 
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 01 Juli 2012 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der taget lidt iPhone billeder.....
Min nye elskerinde:

Til de meget svagt seende.... Woow for et flot logo!! meget flot byggekvalitet generelt.

Stor kasse, det er den altså. Ligner meget godt en fortovsflise som beskrevet af Strand herinde på siden. 

Special edition.....

|
Til top |
|
|