Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stereo set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
The Real Wiz skrev:
Det er sådan set det hele der lige bliver lidt bedre uden at at der er noget der går den anden vej. Nogen gange når man
indføre en "forbedring" så er det noget der bliver bedre og andet der blive dårligere men i dette tilfælde er det kun i den god retning. Det er i hvert til
fald min erfaring med det men du kan jo alt tid starte med et sæt også senere købe et mere hvis du skulle få lyst.

Måske skal det prøves før eller siden..

Men tænker lidt... Kan det være at grundet det kæmpe spring fra Tannoy REFERENCE, til THE INSPIRATION, prismæssigt, (diff. ~7.299kr, for sæt af
3m), at man stadig føler der er langt op til VDH - THE INSPIRATION og når man har dobbelt-op af sådan et godt kabel må det også være dobbelt så
godt? Eller snakker vi marginaler?
Altså jeg kunnecgodt finde på det med at ligge dobbelt, en del af årsagen er dog (umiddelbart), at jeg kan sige at her er der tilsvarende kabler til
samlet pris 17.000kr
Hvis det giver mening?   

Tannoy Reference og Vdh The Inspriration er et og samme kabel, eneste forskel er prisen. Det er Vdh der har lavet Tannoy kablet. Der er ingen forskel i lyd eller opbygning af kablerne.

Jeg har svært ved at se at det skal kunne give noget som helst så længe din forstærker ikke har mulighed for bi-wiring.  

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Ja folk der ikke kender til hifi kan se sjove ud når de høre hvad kable osv kan koste, Jeg har et strøm kabel der koster 6300kr fra nyt af det plejer at få dem til at blikke en ekstra gang og når man så fortæller dem at de sagtens kan fås meget dyre  

Det skal så siges at det er købt brugt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:

Chromosome skrev:
The Real Wiz skrev:
Det er sådan set det hele der lige bliver lidt bedre uden at at der er noget der
går den anden vej. Nogen gange når man indføre en "forbedring" så er det noget der bliver bedre og andet der blive dårligere men i dette tilfælde er
det kun i den god retning. Det er i hvert til fald min erfaring med det men du kan jo alt tid starte med et sæt også senere købe et mere hvis du skulle
få lyst.
Måske skal det prøves før eller siden.. Men tænker lidt... Kan det være at grundet det
kæmpe spring fra Tannoy REFERENCE, til THE INSPIRATION, prismæssigt, (diff. ~7.299kr, for sæt af 3m), at man stadig føler der er langt op til VDH -
THE INSPIRATION og når man har dobbelt-op af sådan et godt kabel må det også være dobbelt så godt? Eller snakker vi marginaler? Altså jeg
kunnecgodt finde på det med at ligge dobbelt, en del af årsagen er dog (umiddelbart), at jeg kan sige at her er der tilsvarende kabler til samlet pris
17.000kr Hvis det giver mening?   

Tannoy Reference og Vdh The Inspriration er et og samme kabel, eneste forskel er prisen. Det er Vdh der har lavet Tannoy kablet. Der er ingen
forskel i lyd eller opbygning af kablerne.

Jeg har svært ved at se at det skal kunne give noget som helst så længe din forstærker ikke har mulighed for bi-wiring.  

Bliver utroligt spændende at høre Tannoy kablet, da det netop er samme kabel som kan købes for en slik, kontra vdh - The INSPIRATION. er
helt væk fra ideen om dobbelt lægning indtil videre.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 07 Juni 2012 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
Ja folk der ikke kender til hifi kan se sjove ud når de høre hvad kable osv kan koste, Jeg har et strøm kabel der koster 6300kr
fra nyt af det plejer at få dem til at blikke en ekstra gang og når man så fortæller dem at de sagtens kan fås meget dyre   Det skal så
siges at det er købt brugt

Ja det kan jeg såsandelig forestille mig Wiz, for de fleste i DK har jo komplet anlæg til samme pris som dit strøm kabel, el. Mindre.. (et gæt)

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 07 Juni 2012 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:

Der kommer mere og mere musik i HD, Appel og itunes annoncerede i 2011 at de hoppe med på 24/96 - så vi venter vel bare på
styre systemer hopper med ipod osv, udviklingen skal vel den vej og der kommer vel flere hi-res udgivelse. Men det ænder ikke på at cd´en lever og
der er nok en del årtier inden den er stendød. Lp´en lever stadig, længe efter at den var erklæret død, man har faktisk set et stigende salg af lp´er de
sidste år - hmm.

Hvilken musik er HD idag - Du kan jo kigge lidt på den her liste.

http://www.audiostream.com/content/hd-music-download-sites

Jeg vender dog med stor glæde plader og skifter gerne cd som er min primære musik kilde, for mig er computer audio kun sekundært, men bruger
det da jeg ikke vil lade mig begrænse(Ved faktisk ikke en skid om dac og computer audio, hvilket nok fremgår af det jeg skriver) så der er jeg nok
lidt gammel dages, Men skulle jeg satse på computer audio som primære kilde ville jeg også sikre mig at jeg var "fremtids sikkert", og der er 16/44.1
ikke nok vil jeg tro, der skla være mulighed for 24 bits. Og så venter vi vel også på hvad Neil Young finder på men hans længe annonceret "ny"
udviklet lydformat PONO ,kommer det vis nok til at hedde.

Men U2 udgaven kan jo køre 24bit ikke? Eller misforstår jeg den helt?

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 07 Juni 2012 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Strand skrev:

Der kommer mere og mere musik i HD, Appel og itunes annoncerede i 2011 at de hoppe med på 24/96 - så vi venter vel bare på
styre systemer hopper med ipod osv, udviklingen skal vel den vej og der kommer vel flere hi-res udgivelse. Men det ænder ikke på at cd´en lever og
der er nok en del årtier inden den er stendød. Lp´en lever stadig, længe efter at den var erklæret død, man har faktisk set et stigende salg af lp´er de
sidste år - hmm.

Hvilken musik er HD idag - Du kan jo kigge lidt på den her liste.

http://www.audiostream.com/content/hd-music-download-sites

Jeg vender dog med stor glæde plader og skifter gerne cd som er min primære musik kilde, for mig er computer audio kun sekundært, men bruger
det da jeg ikke vil lade mig begrænse(Ved faktisk ikke en skid om dac og computer audio, hvilket nok fremgår af det jeg skriver) så der er jeg nok
lidt gammel dages, Men skulle jeg satse på computer audio som primære kilde ville jeg også sikre mig at jeg var "fremtids sikkert", og der er 16/44.1
ikke nok vil jeg tro, der skla være mulighed for 24 bits. Og så venter vi vel også på hvad Neil Young finder på men hans længe annonceret "ny"
udviklet lydformat PONO ,kommer det vis nok til at hedde.

Men U2 udgaven kan jo køre 24bit ikke? Eller misforstår jeg den helt?

Du har helt ret, U2 udgaven tager 24/96 via usb Så mit indlæg giver ikke meget mening.

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Så kom posten med 5 m Tannoy reference biwiring højt. Kabel.
Bestilt for 2 dage siden hos Hifisound.
Pris incl forsendelse. 169,50 euro eller 1279 dkr, hvilket giver en meterpris på 256 dkr

Glæder mig til at høre det, men skal dog lige igang med en større rotation i stuen først

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 07 Juni 2012 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:
Pris incl forsendelse. 169,50 euro eller 1279 dkr, hvilket giver en meterpris på 256 dkr

Glæder mig til at høre det, men skal dog lige igang med en større rotation i stuen først

Lyder dyrt

STORT TILLYKKE med kablet..

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 Juni 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

Status på lyt?

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 Juni 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Så der ca en uges venten mere inden Stello dukker op.

Har læst masser af anmeldelser og ABSOLUT INGEN af disse er dårlige. Anmelderne vil op liga med Krell deslige. Dvs. Pænt dyrere elektronik, for at
retfærdiggøre Stello Ai500. W

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 Juni 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

-

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 10 Juni 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Sidder og tænker på hvor meget forskel rent power mæssigt foruden watt betegnelsen der er på henholdsvis: Advance acoustic MAP 800.
NAD c272 & Stello ai500.

Umiddelbart kan jeg ikke finde antallet af microfarads for NAD'en ej heller Advancen. Hvorfor undlader man disse informationer i SPECS på
forstærkerne? Er det af mindre betydning?

Ville en NAD med 2*150w, 4/8ohm, i eks. Opkobling med NAD c160 spille op, power mæssigt, på niveau med Stello ai500, 2*150w, 8ohm. Og lad os
antage at der bliver spillet på 8ohms højttalere?

Og ellers bare en generel forklaring på hvor og hvilke der er de vigtige faktorer for hvilken er "bedst" eller "dårligst" af disse forstærkere, samt alle
input i end måtte have, kom endelig med noget viden.

Grunden til ovenstående, NAD og Advance er, at de som udgangspunkt er eneste referencer jeg har.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Langt fra altafgørende, men et godt sted at starte er at kigge på trafoens størrelse. Stello'en har eksempelvis en trafo på 800W.
Leverer 2x150w i 8 ohm, og fordobler dette i 4 ohm. altså 2x300w i 4ohm. Altså er den også dimensioneret ordentligt sammen
med den store trafo. Det giver et højt kraftoverskud til at trække selv svære højttalerbelastninger og bla bla bla.

Prøv dig frem. Køb stelloen hjem brugt, og sælg den igen til samme pris hvis du ikke synes den overgår din NAD.
NAD og ADVANCE levere begge godt strømstærke produkter TIL PRISEN! Men den Stello er seriøst kram og har selvfølgelig
også kostet langt mere fra ny.

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010
Sendt: 10 Juni 2012 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Køb en XTZ 100D3 - 180 watt i 4 ohm. Kanon god forstærker + den har indbygget en D.A.C som er latterlig god pris taget i
betragtning. Tror der er en til salg på dba.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 10 Juni 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Langt fra altafgørende, men et godt sted at starte er at kigge på trafoens størrelse. Stello'en har eksempelvis en trafo på 800W.
Leverer 2x150w i 8 ohm, og fordobler dette i 4 ohm. altså 2x300w i 4ohm. Altså er den også dimensioneret ordentligt sammen
med den store trafo. Det giver et højt kraftoverskud til at trække selv svære højttalerbelastninger og bla bla bla.

Prøv dig frem. Køb stelloen hjem brugt, og sælg den igen til samme pris hvis du ikke synes den overgår din NAD.
NAD og ADVANCE levere begge godt strømstærke produkter TIL PRISEN! Men den Stello er seriøst kram og har selvfølgelig
også kostet langt mere fra ny.

Tak for svar rskriver.

Jeg er med så langt hvad angår watt mængden og trafo størrelse, samt fordoblingen af watt fra 8 til 4 ohm, er hæderligt.
Men kan ingen steder på nettet finde SPECS på NAD trafo, har du et forsigtigt bud der?

Har købt Stello fra ny, venter på den lander og er ret godt tilfreds med jeg har 2 års reklamationsret. Den er også umiddelbart svær at finde i U2
udgaven brugt.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 11 Juni 2012 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Clemensen2k skrev:
Køb en XTZ 100D3 - 180 watt i 4 ohm. Kanon god forstærker + den har indbygget en D.A.C som er latterlig god pris taget i
betragtning. Tror der er en til salg på dba.

Såvidt jeg husker så var Advance og XTZ lidt af det samme, eller fra samme fabrik grangiveligt?? Kvalitets mæssigt at kigge på, var Advance ikke det
bedste mine øjne har været så heldige med.
Har dog læst meget godt om XTZ. Stello er dog købt, så håber jeg om nogle uger kan overbevise dig om du skal købe en Stello

Mvh.

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Juni 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Tillykke med Stello´en! - Den tror jeg helt sikker ikke du bliver skuffet over, jeg har netop købt en Stello CDA500 fra tyskland
som jeg håber snart dukker op :) - Den skal sættes sammen med et Perreaux Silhouette sæt, det blev der lige råd til efter at
have solgt min Map800.. Glæder mig som en lille dreng, det næste som mangler er et par bedre højtalere..

Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 11 Juni 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 13 Juni 2012 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Tifo skrev:
Tillykke med Stello´en! - Den tror jeg helt sikker ikke du bliver skuffet over, jeg har netop købt en Stello CDA500 fra tyskland
som jeg håber snart dukker op :) - Den skal sættes sammen med et Perreaux Silhouette sæt, det blev der lige råd til efter at
have solgt min Map800.. Glæder mig som en lille dreng, det næste som mangler er et par bedre højtalere..

tillykke med den Hvor henne i Tyskland?

Tror heller ikke på den kommer til at skuffe, snarere bringe mange mange gode timer med lækker sprød lyd. Har den måske i start næstenuge tænker
Jeg. Og så skal der bare lyttes

Når du vil skifte CDA'en ud, så må du lige give et kald

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 13 Juni 2012 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Strand skrev: