Forfatter |
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Star Trek ; Du siger, at man ikke kan bruge anmeldelser til noget, alligevel har du linket til en anmeldelse, hm hm..
Personligt synes jeg der er, betydelig mere brugbar info at hente fra anmeldelserne på f.eks Projector Central og Projectorreviews, end svar fra diverse forum brugere mig selv inklusiv.
At monopol skulle gøre DLP projektorer for dyre, kan jeg ikke genkende, konkurrencen på markedet er simpelthen for hård. Optoma HD33 var jo netop en prisbryder, når vi snakker 3D - og Optoma har før gjort sig bemærket, med netop at bryde en tidligere pris/kvalitets barriere.
Mht Regnbue effekten, kan man se den, skal man naturligvis ikke købe DLP, det siger sig selv. Men som der er nævnt tidligere i tråden, er der kommet løsninger, som reducere problemet, så færre oplever dette.
Wolle ; Jeg anbefaler ikke HD33 - den ligger over dit pris niveau. Men at den skulle være dårlig til 2D, kan jeg ikke genkende. Når du har været ude i virkeligheden, og set et par LCD og DLP projektorer, kan du med ro i sindet, købe den du synes bedst om. Husk at et godt lærred, har meget at sige, men der hvor du beslutter dig for at købe projektor, kan/bør/vil nok rådgive dig fornuftigt.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
Star Trek ; Du siger, at man ikke kan bruge anmeldelser til noget, alligevel har du linket til en anmeldelse, hm hm..
Personligt synes jeg der er, betydelig mere brugbar info at hente fra anmeldelserne på f.eks Projector Central og Projectorreviews, end svar fra diverse forum brugere mig selv inklusiv.
At monopol skulle gøre DLP projektorer for dyre, kan jeg ikke genkende, konkurrencen på markedet er simpelthen for hård. Optoma HD33 var jo netop en prisbryder, når vi snakker 3D - og Optoma har før gjort sig bemærket, med netop at bryde en tidligere pris/kvalitets barriere.
Mht Regnbue effekten, kan man se den, skal man naturligvis ikke købe DLP, det siger sig selv. Men som der er nævnt tidligere i tråden, er der kommet løsninger, som reducere problemet, så færre oplever dette.
Wolle ; Jeg anbefaler ikke HD33 - den ligger over dit pris niveau. Men at den skulle være dårlig til 2D, kan jeg ikke genkende. Når du har været ude i virkeligheden, og set et par LCD og DLP projektorer, kan du med ro i sindet, købe den du synes bedst om. Husk at et godt lærred, har meget at sige, men der hvor du beslutter dig for at købe projektor, kan/bør/vil nok rådgive dig fornuftigt.
|
|
|
Tak for beskeden... Jeg har tidligere haft en Infocus IN76, hvor jeg ikke kunne se regnbue-effekter.... Jeg er derfor næsten sikker på, at jeg ikke kan se disse på nyere og sikkert bedre DLP-projektorer.
Og jeg har det lidt på samme måde som dig, hvis jeg skal være helt ærlig.. De folk som sidder og tester projektorer for de store hjemmesider, har haft utrolig mange projektorer i hænderne, og har derfor et enormt stort sammenlignings-fundament!
Det skal slet ikke forståes som om, at jeg ikke værdsætter folks hjælp herinde... På ingen måder!! Jeg har været rigtig glad for alle de svar, jeg har fået herinde 
Jeg er nysgerrig for at høre hvilken DLP-projektor, du vil anbefale?? 
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenQ, Optoma eller Panasonic, laver fine projektors, men det er der også andre mærker der gør. Du bør ikke lægge dig fast, på et bestemt mærker, eller teknologi. Når du først har set et par stykker i aktion, vil du nok have ret let ved at træffe et valg.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KentNO1 skrev:
BenQ, Optoma eller Panasonic, laver fine projektors, men det er der også andre mærker der gør. Du bør ikke lægge dig fast, på et bestemt mærker, eller teknologi. Når du først har set et par stykker i aktion, vil du nok have ret let ved at træffe et valg.
|
|
|
Jeg har haft en DLP-projektor før, og er derfor temmelig sikker på at valget falder på DLP igen... Jeg har derudover gennemlæst diverse guides på nettet, som også styrke mit valg af DLP.... Jeg skal blot have fundet den DLP-projektor, hvor jeg får mindst larm og bedst billede for pengene Det burde adskellige anmeldelser kunne give en god indikation om, skulle man synes 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nummer 1 er en LCD-projektor Epson PowerLite Home Cinema 5010 og nummer 2 er en DLP-projektor
Optoma HD33, så det jeg få det til, er at den beste i prise klassen er en LCD-projector.
Men hvis man kan brug anmelder til noget er det næste hele tiden en Optoma HD33 der dukker op, så måske skulle man give den en chance, og vedr. støjen skal man helst havde den hjemme i sin egen stue, da man
ikke kan bedømme støj fra en projector i et demo rum (der er få mange ting der spille ind på lyden i rummet).
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ja nummer 1 er en LCD-projektor Epson PowerLite Home Cinema 5010 og nummer 2 er en DLP-projektor Optoma HD33, så det jeg få det til, er at den beste i prise klassen er en LCD-projector.
Men hvis man kan brug anmelder til noget er det næste hele tiden en Optoma HD33 der dukker op, så måske skulle man give den en chance, og vedr. støjen skal man helst havde den hjemme i sin egen stue, da man ikke kan bedømme støj fra en projector i et demo rum (der er få mange ting der spille ind på lyden i rummet). |
|
|
HD33 ligger bare lidt i den dyre ende i forhold til bud budget, desværre 
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - wolle.
Nåh nu skal du høre - jeg fik jo ombyttet min BENQ W1200 hos hifi-klubben da den første havde fejl i objektivet OG i softwaren. Jeg kunne forstå at producenten vidstnok havde været lidt for "effektive" i produktionen og spyttet en bunke mandagsmodeller ud.
Nu til den nye projektor: Billedet er FANTASTISK - intet mindre prisen taget i betragtning.
Følgende plus'er: Lysstyrken og klarheden i billedet er spot on - du kan på ingen måde fornemme at det er et lærred du kigger på - der er hul igennem. og god "3D" effekt og dybde i billedet.
Regnbueeffekten er på et minimun - jeg er normalt meget følsom overfor det - men det har ikke været et issue på noget som helst tidspunkt - du KAN hvis du ser en hvid streg på sort baggrund fremprovokere en smule regnbuer - men det er MEGET begrænset - det skyldes helt sikkert det specielt coatede farvehjul der bliver brugt i denne model.
Sort-niveauet og kontrasten er "ud af kassen" meget dynamisk - men efter 2 minutteres tweek står det fremragende. Fine detaljer i de mørke-områder og fin definering af detajler i det lyse.
Den er også fin at bruge med en smule baggrundslys i stuen. der er er fin styr på det. Men self er der meget at hente på at have 100% mørkt.
Støjniveauet er også noget lavere end i den første model. Bemærk: De opgivede 22DB i ecco mode er hvis projektoren i er "Tabel-top" setting - ergo hvis den er placeret på et bord. Hænger den i loftet så larmer den en lille smule mere. Dog mener jeg ikke at det er slemt. Bevares i en helt stille scene i filmen kan man da godt høre den. Det kan du vel med stort set alle maskiner. Self findes der maskiner som er stort set lydløse - men igen - pris/kvalitet.
Objektivet bidrager med en fremragende zoom-funktion - så du kan få et overbevisende stort billed på kort afstand.
Jeg lyder meget som en sælger, men er simpelthent bare blown-away over den kvalitet man kan få for pengene i dag. Sidste projektor jeg havde var en optoma 720p DLP - den leverede også en slående kvalitet på daværende tidspunkt. Dog haltede den lidt på kontrasten og sort-niveau. Der er sket meget siden sidst. jeg må indrømme at have kigget på alternativerne i prisklassen. Og min umiddelbare konklussion er at jeg tvivler på at du finder en projektor som leverer et bedre billed til pengene. Skulle du komme til brønshøj en dag skal du være velkommen til at komme og tjekke billedet -ellers er det jo bare ned til hippiklubben.
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde præcis samme oplevelse som dig da jeg købte min BenQ W1100 (som ca. er det samme bare uden frame
interpolation). Var virkelig chokeret over hvad man kunne få for så lidt penge! Så den mod en Optoma til 20.000 og
den var skam bedre, men synes ikke det var prisforskellen værd for den forskel.
Jeg er normalt også følsom overfor regnbuer og kunne slet ikke klare BenQ W6000.. Men W1100/1200 ser jeg det
stort set ikke.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Hejsa - wolle.
Nåh nu skal du høre - jeg fik jo ombyttet min BENQ W1200 hos hifi-klubben da den første havde fejl i objektivet OG i softwaren. Jeg kunne forstå
at producenten vidstnok havde været lidt for "effektive" i produktionen og spyttet en bunke mandagsmodeller ud.
Nu til den nye projektor: Billedet er FANTASTISK - intet mindre prisen taget i betragtning.
Følgende plus'er: Lysstyrken og klarheden i billedet er spot on - du kan på ingen måde fornemme at det er et lærred du kigger på - der er hul
igennem. og god "3D" effekt og dybde i billedet.
Regnbueeffekten er på et minimun - jeg er normalt meget følsom overfor det - men det har ikke været et issue på noget som helst tidspunkt - du
KAN hvis du ser en hvid streg på sort baggrund fremprovokere en smule regnbuer - men det er MEGET begrænset - det skyldes helt sikkert det
specielt coatede farvehjul der bliver brugt i denne model.
Sort-niveauet og kontrasten er "ud af kassen" meget dynamisk - men efter 2 minutteres tweek står det fremragende. Fine detaljer i de mørke-
områder og fin definering af detajler i det lyse.
Den er også fin at bruge med en smule baggrundslys i stuen. der er er fin styr på det. Men self er der meget at hente på at have 100% mørkt.
Støjniveauet er også noget lavere end i den første model. Bemærk: De opgivede 22DB i ecco mode er hvis projektoren i er "Tabel-top" setting -
ergo hvis den er placeret på et bord. Hænger den i loftet så larmer den en lille smule mere. Dog mener jeg ikke at det er slemt. Bevares i en helt stille
scene i filmen kan man da godt høre den. Det kan du vel med stort set alle maskiner. Self findes der maskiner som er stort set lydløse - men igen -
pris/kvalitet.
Objektivet bidrager med en fremragende zoom-funktion - så du kan få et overbevisende stort billed på kort afstand.
Jeg lyder meget som en sælger, men er simpelthent bare blown-away over den kvalitet man kan få for pengene i dag. Sidste projektor jeg havde
var en optoma 720p DLP - den leverede også en slående kvalitet på daværende tidspunkt. Dog haltede den lidt på kontrasten og sort-niveau. Der er
sket meget siden sidst. jeg må indrømme at have kigget på alternativerne i prisklassen. Og min umiddelbare konklussion er at jeg tvivler på at du
finder en projektor som leverer et bedre billed til pengene. Skulle du komme til brønshøj en dag skal du være velkommen til at komme og tjekke
billedet -ellers er det jo bare ned til hippiklubben. |
|
|
Mange tak for den fine beskrivelse :-)
Jeg er også ret sikker på, at det bliver enten BenQ w1100 eller w1200..
Jeg ved dog ikke helt om w1200 er de ekstra penge værd i forhold til BenQ w1100?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg ved dog ikke helt om w1200 er de ekstra penge værd i forhold til BenQ w1200?"
Er det ikke den samme, eller der der noget jeg ikke har fattet
HUSK at en BenQ w1200 ikke er en 3D Projektor.
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
"Jeg ved dog ikke helt om w1200 er de ekstra penge værd i forhold til BenQ w1200?"
Er det ikke den samme, eller der der noget jeg ikke har fattet  |
|
|
Tjek eventuelt rettelsen ;-)
Og svar gerne hvis du ved det.
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek - Det er godt der findes en "RET" knap 
Hej Wolle - Jeg mener den er pengene værd. Det er lidt svært at finde frem til hvad du får mere for pengene på nettet. Men ét er det Coatede farvehjul som minimere regnbueeffekten.
Oven i det - skulle billed-behandlingen også være et hak bedre i W1200 plus du har muligheden for ISF kalibreringen. Det erindrer jeg ikke at W1100 har. Om man vil benytte det eller ej, tja.. det er sku op til den enkelte.
Her er en ret seriøst test hvor man først har testet w1200 og efterfølgende samligner med w1100. Her kan du nok muligvis få lidt gå viden omkring forskellen på dem og hvor w1200 gør det lidt bedre. Nevertheless - begge modeller er superp til priserne.
http://www.trustedreviews.com/benq-w1100_Projector_review
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Hej Wolle - Jeg mener den er pengene værd. Det er lidt svært at finde frem til hvad du får mere for pengene på nettet. Men ét er det Coatede
farvehjul som minimere regnbueeffekten.
Oven i det - skulle billed-behandlingen også være et hak bedre i W1200 plus du har muligheden for ISF kalibreringen. Det erindrer jeg ikke at
W1100 har. Om man vil benytte det eller ej, tja.. det er sku op til den enkelte.
Her er en ret seriøst test hvor man først har testet w1200 og efterfølgende samligner med w1100. Her kan du nok muligvis få lidt gå viden omkring
forskellen på dem og hvor w1200 gør det lidt bedre. Nevertheless - begge modeller er superp til priserne.
|
|
|
Tusind tak for linket... Jeg kigger på det :-)
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Hej Wolle - Jeg mener den er pengene værd. Det er lidt svært at finde frem til hvad du får mere for pengene på nettet. Men ét er det Coatede
farvehjul som minimere regnbueeffekten.
Oven i det - skulle billed-behandlingen også være et hak bedre i W1200 plus du har muligheden for ISF kalibreringen. Det erindrer jeg ikke at
W1100 har. Om man vil benytte det eller ej, tja.. det er sku op til den enkelte.
Her er en ret seriøst test hvor man først har testet w1200 og efterfølgende samligner med w1100. Her kan du nok muligvis få lidt gå viden omkring
forskellen på dem og hvor w1200 gør det lidt bedre. Nevertheless - begge modeller er superp til priserne.
|
|
|
Var det årsagerne til, at du valgte w1200 fremfor w1100?
Og har du set begge i aktion? :-)
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så aldrig på w1100 - budgettet rækkede til w1200 og faktisk lidt over. Så fandt ingen grund til at kigge på W1100.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wolle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Jeg så aldrig på w1100 - budgettet rækkede til w1200 og faktisk lidt over. Så fandt ingen grund til at kigge på W1100.
|
|
|
Du overvejede aldrig Optoma HD33? :-)
Og hvilket lærred bruger du til din w1200?
|
Til top |
|
|