Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker/genre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 April 2012 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Med dit musik valg for øje, vil jeg vælge en Klasse D forstærker. Prøv at gå over i "anmeldelser" og find den Onkyo forstærker, der testes dér. Den koster godt nok lidt mere end de 2 af de helt lange du har sat som max. Men ellers er den Pioneer du linker til, da et fint valg.

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 April 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil stadigvæk anbefale dig at købe brugt. Der er ofte forstærkere til salg, som kun er få måneder eller et år gamle. Indenfor dit budget max 2000 kr vil du kunne finde en næsten ny forstærker i 3-4000 kr klassen, og det gør altså en forskel på ydelsen.

Men som det er, synes jeg da den pioneer du linker til er et fint bud.  Jeg ville nok vælge denne Onkyo, hvis det var mig

http://www.av-connection.dk/?PGr=2238&ML=997

peter-griffin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
peter-griffin skrev:

rsskriver: som du nok har gættet er jeg ikke den store hifi geek.. men altså jeg søger bare en forstærker der kan spille mine
CV'er op uden det skal koste mig en bondegård :) - jeg høre alt mit musik fra min bærbar som jeg vil tilslutte med et
phono/jack stick- skal ikke udvide til suround- vil måske gerne tilslutte en sub senere hen- rummet de ska spille i er ca
20kvm- ønsker helst ikke at købe brugtFaldt lige over den her som er på lidt flere W end den du anbefalede
http://www.hifipriser.dk/forstaerker/pioneer-a-
209r-id-12915 4.aspx  
er den noget værd? eller er den anden stadig bedre`?

Det største problem er såvidt jeg kan se, at du skal finde dig en forstærker med enten pre-out eller sub-out for at kunne
tilslutte en subwoofer, hvilke udgange sjældent ses på forstærkere i budget-klassen. Den nævnte pioneer samt 309'eren har
fået fornuftige ord med sig på budget niveau.

En ting jeg vil forslå dig at undersøge på klasse A/B forstærkere når du tænker i "watt", er den givne forstærkers max.
power consumption. Forstærker producenter har en tendens til at overdrive deres wattbetegnelser (igen som CV og HFK at
vildlede kunder). En forstærkers max consumption signalerer nærmere end 2x150w@4ohm!!!, hvor meget strøm denne reelt
kan hive ud af dit strømstik i væggen.

edit: Det er ærgeligt du bor så langt væk, ellers var du mere end velkommen til at tage dine højttalere med og koble til min
lille XTZ'er og blive overbevist

Vil du mene XTZ'en kan spille dem ligså godt op, eller bedre end fx Nad C316BEE? - tænker på om den er for strømsvag?

PS: kan se XTZ'en har usb indgang... ville det være at foretrække at bruge usb indgangen til at høre min musik fra min bærbar? eller er et phono/jack stick ligså godt?
Til top Vis peter-griffin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter-griffin

peter-griffin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

Jeg vil stadigvæk anbefale dig at købe brugt. Der er ofte forstærkere til salg, som kun er få måneder eller et år gamle. Indenfor dit budget max 2000 kr vil du kunne finde en næsten ny forstærker i 3-4000 kr klassen, og det gør altså en forskel på ydelsen.

Men som det er, synes jeg da den pioneer du linker til er et fint bud.  Jeg ville nok vælge denne Onkyo, hvis det var mig

http://www.av-connection.dk/?PGr=2238&ML=997

Tak for dit svar.. den ser rigtig interessant ud og har en del flere W end den fra Pioneer. Kunne måske godt blive den.. hvilken klasse forstærker er det?
Til top Vis peter-griffin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter-griffin

Britney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 April 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:

Britney skrev:
Nej, umiddelbart findes der ikke forstærkere, der passer bedre til bestemte musikgenrer. Men de fleste musikgenrer har godt af en god kraftig forstærker, og det gælder i særdeleshed de genrer, du nævner. IMO :-)

Jeg er ret uenig. Jeg har en del forskellige anlæg i huset og foretrækker forskellige genrer på forskellige anlæg. Vokal jazz som Dianna Krall lyder klart bedst på røranlægget med de små varme højttalere. Klaver- og kormusik lyder bedst på studieanlægget, der er en Benchmark DAC på et par Adam monitors. Det mere rockede fungerer bedst på stueanlægget med et par strømstærke monotrin.

Jeg er sikker på, at dine forskellige anlæg lyder meget forskelligt, efter min opfattelse er det bare 99% højttalerens forskellighed du hører, og ikke resten af anlægget.

Til top Vis Britney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Britney

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 April 2012 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Britney skrev:
Moke skrev:

Britney skrev:
Nej, umiddelbart findes der ikke forstærkere, der passer bedre til bestemte musikgenrer. Men de fleste musikgenrer har godt af
en god kraftig forstærker, og det gælder i særdeleshed de genrer, du nævner. IMO :-)

Jeg er ret uenig. Jeg har en del forskellige anlæg i huset og foretrækker forskellige genrer på forskellige anlæg. Vokal jazz som Dianna Krall lyder
klart bedst på røranlægget med de små varme højttalere. Klaver- og kormusik lyder bedst på studieanlægget, der er en Benchmark DAC på et par
Adam monitors. Det mere rockede fungerer bedst på stueanlægget med et par strømstærke monotrin.

Jeg er sikker på, at dine forskellige anlæg lyder meget forskelligt, efter min opfattelse er det bare 99% højttalerens forskellighed du hører, og ikke
resten af anlægget.

Jeg er enig i at højtaleren er den mest betydende del, men 99 procent er godt nok skudt over målet. Måske 40 til højtalere, eo til forstærker, 20 til
signalkilde og 10 til kabler og tweaks. Jeg har hørt masser af forskellige amps på samme højtalere og forskellen er på ingen måde ubetydelig. Punch,
dynamik, harmonisk forvrængning og eq er meget forskellig mellem amps. Derfor er nogle amps medre til nogle genrer end andre.

Til top Vis Moke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moke

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 April 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, at der kun er 2 muligheder. En god eller en dårlig forstærker. Den er ikke længere.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes