Forfatter |
|
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
PifPafGiraf skrev:
Husk dog lige at d3'eren ikke har usb-indgang. som vil være lækkert når du skal bruge computeren
som afspiller, hvilket du
nok kommer til at gøre rigtig meget måske?
har din pc spdif er det selvfølgelig ligemeget.
vh AP |
|
|
God pointe! :-)
Man kan sågar få dac's med trådløs signalmodtager så man slet ikke skal til at sætte noget kabel til. Det er jo smart. :-)!!!!!
hvad er spdif?
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger dac'en i D3 til min Cambridge tuner og til min gamle Cambridge CD-afspiller. Begge får et gevaldigt løft af den indbyggede dac. Der er 3 coax indgange og en Toslink. Jeg bruger altid coax.
Mvh
Jens
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Jeg bruger dac'en i D3 til min Cambridge tuner og til min gamle Cambridge CD-afspiller. Begge får et
gevaldigt løft af den indbyggede dac. Der er 3 coax indgange og en Toslink. Jeg bruger altid coax.
Mvh
Jens |
|
|
Tak for svaret!
Mener du så at jeg bør sælge min xtz a100 og købe d3'eren eller beholde min xtz a100 og købe en ekstern dac (f.eks. dacmagic
brugt til 1000,-).
det ville koste det samme da min a100 kostede mig 2300,- brugt og en brugt a100 d3 koster ca. 3300,- brugt.
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved, blev version 3 forsynet med flere lytter og blev lidt mere strømstærk. Hvis du ikke har brug for de ekstra "hestekræfter", er en brugt dacmatic også en fremragende løsning i forhold til prisen. Jeg har selv en til min tuner i stuen.
XTZ'en er "forvist" til soveværelset, hvor den kører helt fantastisk med et par B&W 685 til alle mine søvnløse stunder.
Dacmatic'en har jo også usb indgangen.
mvh
Jens
|
Til top |
|
|
PifPafGiraf Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonlund52 skrev:
PifPafGiraf skrev:
Husk dog lige at d3'eren ikke har usb-indgang. som vil være lækkert når du skal bruge computeren som afspiller, hvilket du nok kommer til at gøre rigtig meget måske?
har din pc spdif er det selvfølgelig ligemeget.
vh AP |
|
|
God pointe! :-)
Man kan sågar få dac's med trådløs signalmodtager så man slet ikke skal til at sætte noget kabel til. Det er jo smart. :-)!!!!!
hvad er spdif? |
|
|
spdif er en grænseflade der bruger stik som coax og optisk til overførsel. en mac pro har f.eks optisk udgang i høretelefonstikket. Min lenovo har Coax (phono stik) udgang via dock'en. Så det er det jeg ville have du skulle tage stilling til.
musikmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel. Det er kun et spørgsmål om tilslutningsmuligheder, og fremsigtede invisteringer. regner du med at bytte den ud med noget bedre i fremtiden, er det klart at foretrække en ekstern dac. omvendt, ved du at det er xtz'en du beholder i al evighed, er det sku da meget lækkert med at dac'en er indbygget og du ikke skal have endnu en boks liggende oven på cd/dvd-afspilleren, tuneren og streameren (og xbox'en)
vh AP
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Så vidt jeg ved, blev version 3 forsynet med flere lytter og blev lidt mere strømstærk. Hvis du ikke har brug for de ekstra
"hestekræfter", er en brugt dacmatic også en fremragende løsning i forhold til prisen. Jeg har selv en til min tuner i stuen.
XTZ'en er "forvist" til soveværelset, hvor den kører helt fantastisk med et par B&W 685 til alle mine søvnløse stunder.
Dacmatic'en har jo også usb indgangen.
mvh
Jens |
|
|
Jeg har ihvertfald ikke brug for at det kan spille højere! :-) xtz og b&w i soveværelset og endnu et godt setup i stuen. Du må have en forstående
kone/kæreste :-)
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
PifPafGiraf skrev:
simonlund52 skrev:
PifPafGiraf skrev:
Husk dog lige at d3'eren ikke har usb-indgang. som vil være lækkert når du skal
bruge computeren som afspiller, hvilket du nok kommer til at gøre rigtig meget måske? har din pc spdif er det selvfølgelig ligemeget. vh AP |
|
|
God pointe! :-) Man kan sågar få dac's med trådløs signalmodtager så man slet ikke skal til at sætte noget kabel til. Det er jo smart. :-)!!!!! hvad er
spdif? |
|
|
spdif er en grænseflade der bruger stik som coax og optisk til overførsel. en mac pro har f.eks optisk udgang i høretelefonstikket. Min lenovo har
Coax (phono stik) udgang via dock'en. Så det er det jeg ville have du skulle tage stilling til.
musikmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel. Det er kun et spørgsmål om tilslutningsmuligheder, og fremsigtede invisteringer. regner du
med at bytte den ud med noget bedre i fremtiden, er det klart at foretrække en ekstern dac. omvendt, ved du at det er xtz'en du beholder i al
evighed, er det sku da meget lækkert med at dac'en er indbygget og du ikke skal have endnu en boks liggende oven på cd/dvd-afspilleren, tuneren og
streameren (og xbox'en)
vh AP |
|
|
Tak for dit svar. Nu ved jeg godt at det måske dr for tidligt at sige men det er ikke meningen at jeg skal udskifte mit setup det næste stykke tid da jeg
syntes at mit xtz setup spiller rigtig godt selv med mp3 filer afspillet fra computer via minijack/phono vha. computerens onboard dac. Det spiller 1000
gange bedre end de jamo d590 jeg havde før.
Men jeg skal jo lige se om jeg kan løfte lyden til det optimale mit setup kan performe så det er der dac'en kommer ind. For mig gør det ikke noget at
der står en lille box ved siden Af amp'en. Jeg skal alligevel have noget USB overførsels udstyr stående til computeren og det er der jo i dac'en. Men for
mig er det udelukkende lydkvaliteten jeg går op i mht. Dac'en! Så hvis der ikke er nogen lydkvalitetsforskel på amp'sne og en dacmagic (eller
prismæssigt tilsvarende) er bedre end d3'erens indbyggede dac så hopper jeg sgu på den eksterne løsning:-)
Jeg har lige par yderligere spørgsmål til jer kloge mennesker:-)
Bør mine xtz 99.36 stå på et eller andet (såsom en flise) fremfor direkte at stå på mit trægulv?
Bør jeg købe bedre end supra linc 2,5 højttalerkabler?
Hvilke coax/optiske og phonokabler bør jeg købe til mit setup?
Bør jeg hælde mine 99.36 tilbage så de peger lidt opad som jeg har set er bedst i en test af netop 99.36?
Hvis jeg vælger dac'en er det så den brugte dacmagic til 1200,- jeg skal købe eller ville bør med fordel købe en med trådløs modtager?
Håber i vil svare på nogle af mine spørgsmål :-)
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
PifPafGiraf skrev:
simonlund52 skrev:
PifPafGiraf skrev:
Husk dog lige at d3'eren ikke har usb-indgang. som vil være lækkert når du skal
bruge computeren som afspiller, hvilket du nok kommer til at gøre rigtig meget måske? har din pc spdif er det selvfølgelig ligemeget. vh AP |
|
|
God pointe! :-) Man kan sågar få dac's med trådløs signalmodtager så man slet ikke skal til at sætte noget kabel til. Det er jo smart. :-)!!!!! hvad er
spdif? |
|
|
spdif er en grænseflade der bruger stik som coax og optisk til overførsel. en mac pro har f.eks optisk udgang i høretelefonstikket. Min lenovo har
Coax (phono stik) udgang via dock'en. Så det er det jeg ville have du skulle tage stilling til.
musikmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel. Det er kun et spørgsmål om tilslutningsmuligheder, og fremsigtede invisteringer. regner du
med at bytte den ud med noget bedre i fremtiden, er det klart at foretrække en ekstern dac. omvendt, ved du at det er xtz'en du beholder i al
evighed, er det sku da meget lækkert med at dac'en er indbygget og du ikke skal have endnu en boks liggende oven på cd/dvd-afspilleren, tuneren og
streameren (og xbox'en)
vh AP |
|
|
Tak for dit svar. Nu ved jeg godt at det måske dr for tidligt at sige men det er ikke meningen at jeg skal udskifte mit setup det næste stykke tid da jeg
syntes at mit xtz setup spiller rigtig godt selv med mp3 filer afspillet fra computer via minijack/phono vha. computerens onboard dac. Det spiller 1000
gange bedre end de jamo d590 jeg havde før.
Men jeg skal jo lige se om jeg kan løfte lyden til det optimale mit setup kan performe så det er der dac'en kommer ind. For mig gør det ikke noget at
der står en lille box ved siden Af amp'en. Jeg skal alligevel have noget USB overførsels udstyr stående til computeren og det er der jo i dac'en. Men for
mig er det udelukkende lydkvaliteten jeg går op i mht. Dac'en! Så hvis der ikke er nogen lydkvalitetsforskel på amp'sne og en dacmagic (eller
prismæssigt tilsvarende) er bedre end d3'erens indbyggede dac så hopper jeg sgu på den eksterne løsning:-)
Jeg har lige par yderligere spørgsmål til jer kloge mennesker:-)
Bør mine xtz 99.36 stå på et eller andet (såsom en flise) fremfor direkte at stå på mit trægulv?
Bør jeg købe bedre end supra linc 2,5 højttalerkabler?
Hvilke coax/optiske og phonokabler bør jeg købe til mit setup?
Bør jeg hælde mine 99.36 tilbage så de peger lidt opad som jeg har set er bedst i en test af netop 99.36?
Hvis jeg vælger dac'en er det så den brugte dacmagic til 1200,- jeg skal købe eller ville bør med fordel købe en med trådløs modtager?
Håber i vil svare på nogle af mine spørgsmål :-)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simonlund52
Jeg kan da anbefale dig, at stille højttalerne på et par pæne sten som granit eller kunst marmor, så det ser pænt ud. Stenene ken stille på noget filt eller gummidubber. Da mange gulv højttalere ikke er særligt høje, kan jeg også anbefale dig, at tippe dem lidt bagover. Det kan give en mærkbart større åbenhed og flottere perspektiv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange mange tak for jeres store hjælp!
Hvad med dacmagic'en til 1200,-. Skal jeg springe på den?:-)
Og hvad er jeres holdning til bi-wiring?
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B.
De kabler du linker til er godt lidt Smådyre. 1200,- for højttalerkablerne samt. 1200,- for det digitale kabel. Ville jeg Ikk kunne nøjes med digitalt
kabel til 300-400,- og det samme til højttalerkablerne?:-)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simonlund52
Du kan sagten få et digtal kabel som coax for 100-200kr. Det skal blot være på 75ohm. Hvilket de jo altid er. Det optiske kabel behøver heller ikke koste mere. Højttaler kabler kan du sagtens få for 100-200kr meteren i fin kvalitet. her skal du dog dog lige prøve lytte de forskellige mærker først, for der kan godt være pæn hørbar forskel. Derfor kan jeg ikke lige komme med en anbefaling hvad det skal være.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Du behøver ikke at investere en formue i enten digital kabler eller højttaler kabel. Et godt gedignt kabel finder du her . Jeg har selv 5 m af det , et fortrinligt højttaler kabel. http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=53&pk= . Du kan evt påmontere bananstik som loddes på med Sølvloddetin . evt iføre det kabelstrømpe ala snakeskin, have a good looking and have a good feeling. 
mvh space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Skal jeg prøve at biwire mine højttalere? Og er dacmagic brugt til 1300,- en god handel?
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silversonics Digitalkabel er et godt kabel og til en god pris. kontakt Audiokompagniet og for en snak med Søren
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simomlund. Du får mangen gode råd her i forum, men ene og alene dig bestemmer. Du kan evt biwire, men om der er noget at hente der, skal være usagt, men hvis du biamper - så vil jeg tro der sker noget til den posetive side. Med hensyn til dac, tja - hvis du syntes at 1300 for dacmagic er en god handel, køb den . der er jo kommet en en ny fra cambridge til 3 kilo. Mon ikke du skulle spare dine basøre op og købe noget der nyt. med hensyn til din forstærker , er det en god gedin sag. det går ikke så stærkt på forstærker fronten. Jeg kan oplyse dig, at jeg lige har givet mig selv af julegave en advance acoustic dmx600 , den vil der komme et review af her på siden , men senere om det. du spørger nok - hvorfor jeg først fik min julegave nu-- det er fordi jeg altid har haft travlt - særligt for små 3 mdr siden- Så jeg har været indlagt med stress.
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman_2 skrev:
Hej Simomlund. Du får mangen gode råd her i forum, men ene og alene dig bestemmer. Du kan evt biwire, men om der er
noget at hente der, skal være usagt, men hvis du biamper - så vil jeg tro der sker noget til den posetive side. Med hensyn til dac, tja - hvis du syntes
at 1300 for dacmagic er en god handel, køb den . der er jo kommet en en ny fra cambridge til 3 kilo. Mon ikke du skulle spare dine basøre op og købe
noget der nyt. med hensyn til din forstærker , er det en god gedin sag. det går ikke så stærkt på forstærker fronten. Jeg kan oplyse dig, at jeg lige har
givet mig selv af julegave en advance acoustic dmx600 , den vil der komme et review af her på siden , men senere om det. du spørger nok - hvorfor
jeg først fik min julegave nu-- det er fordi jeg altid har haft travlt - særligt for små 3 mdr siden- Så jeg har været indlagt med stress.
mvh Space |
|
|
Tak for råd!
Det var da en dejlig gave. Dog ikke så godt med at du fik stress men december er heller ikke den mest afslappende måned og da især ikke hvis man
er stresset i forvejen.
Jeg er dog ret sikker på at de 1300,- er det absolut maksimale jeg vil ud og give for en sådan enhed. Det ville vel være en smule overkill at bruge
mere på en dac end min AMP har kostet!
Nu er både mig og damen studerende så det er faktisk kun fordi jeg lige har vundet en poker turnering at jeg har råd til en dac! Så er det bare
spørgsmålet hvad for en jeg skal vælge i det prislege. Jeg skal jo også have både coax og phonokabler til dac'en for ikke at nævne at jeg også er ved
at investere i en computer med i7 2.g.:-) det skal jeg nemlig bruge til uddannelsen.
|
Til top |
|
|
simonlund52 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange bud. Jeg må se at få kontakt til ham Søren:-)
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|