Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 02:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: De bedste digitale afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2012 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Det må være bedre at harddisken er fast = som i de nye Ultrabook a la MAC Air, SAmsung, ASUS, ACER, HP osv. man kan få 128 og
256 GB i fast disk, super hurtig opstart, det må da virke som RAM hukommelse, ikk?

Så når jeg får råd, ny harddisk?? eller helt ny pc som Ultrabook, eller MAC Air, men jeg orker næsten ikke MAC. Det er sikkert ok, og virker super
fint, men en anden verden måske lettere bla bla, så starte forfra med fil format, programmer - det er sgu en tidsrøver det digitale

Jeg har også prøvet diverse løsninger men synes bare der manglede et eller andet ved lyden, jeg synes lyden var kedelig, så hoppede over på vinyl og
det er bestemt ikke noget jeg går væk fra igen jeg vil kun gøre mig i vinyl fremover. Jeg kører med audia acoustic signature og thorhauge rent vinyl
setup det har jeg på intet tidspunkt fortrudt.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2012 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

@gli-

Traditionelle harddiske med snurrende mekanisk aflæsning kalder man for HDD (hardisk drive), hvorimod de nyere "Solid State Drive" (SSD) er ren elektronisk hukommelse ligesom et USB stik eller en RAM.
Disse SSD drives har en betydelig hurtigere ind- og udlæsnings tid for alle programmer; laver ingen støj og er meget stabile.
I audio sammenhæng bør nævnes at SSD drives tydeligt kan høres som værende mere transparente og roligere i gengivelsen.
Det lyder skørt, men sådan viser erfaringerne verden over....

L.
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes