Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: De bedste digitale afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:

kennlh skrev:
Jeg kører Sonos og med en Young DAC, det spiller super, en Sonos kan man også få opgraderet, så vil de kunne spille op mod
cdafspillere i 100.000+ klassen..! I øvrigt skiver sonsos selv af de afspiller flac, men kun i 16/44 Jeg har købt lidt musik på www.hdtracks.com der har
de musik i HD kvalitet..:)

Kan en sonos ikke kun afspille 16/44?

Jo som standart

Men din er opgraderet til at afspille højere opløsning?

Min egen Sonos er pt standard, men er skrevet på Dr. Gert Volk's venteliste og venter nu kun på at få mail fra ham, at det er blevet min
tur..:)

Hvorfor køber du så hirez filer? :-)

Hvem siger jeg gør det..?

Når du skriver: "Jeg har købt lidt musik på www.hdtracks.com der har de musik i HD kvalitet..:)"

Går jeg ud fra du har købt hirez. Sorry hvis jeg tager fejl.

Men udover det, mener du så at dit digatale set-up spiller bedre end en god cdafspiller til 10-15000 kr?

De har også musik i 16/44 og jeg har også mulighed for at konvertere det hvis det er.

Altså det kan jeg jo ikke svarer entydigt på, da der jo findes mange cdafspillere i
prisklassen 10-15.000, nogle spiller super godt, andre knap så godt.

Men du skal være velkommen til at medbringe en cdafspiller, så kan vi jo prøve os frem.

Jeg spiller selv med en squeezebox duet som kører gennem konverteren på min cd afspiller. Jeg synes min cdafspiller er noget bedre. Men man får da ok lyd for de par tusinde den koster. Hvis man ikke har en dac skal det jo så også tilkøbes. Men jeg synes også man kan få nogle cdafspillere til ca 10000. Bl.a Vincent.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Nu er Squeezebox Duet eller ikke toppen af pop'en længere... den kan også kun afspille i 16/44 lige som sonos og min egen
duet er "lysår" efter min Squeezebox Touch med en god liniar PSU plus hardware mods og software mods og dette er som ren
streamer til en god DAC!
Hvis man vil have god streaming kvalitet så er der kun et medlem af squeezebox familien som er super og det er Touch'en!
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
Nu er Squeezebox Duet eller ikke toppen af pop'en længere... den kan også kun afspille i 16/44 lige som sonos og min egen
duet er "lysår" efter min Squeezebox Touch med en god liniar PSU plus hardware mods og software mods og dette er som ren
streamer til en god DAC!
Hvis man vil have god streaming kvalitet så er der kun et medlem af squeezebox familien som er super og det er Touch'en!

Den kan da afspille 24/48.

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel mellem de forskellige squeezebox's
Jeg vil sige rækkefølgen for streaming kvalitet i 16/44 mellem mine squeezebox's er:

Dårligst : Duet
God : SB3
Bedst : Touch eller SB3+linear psu
Super : Touch + linear psu
Mega God : Touch + linear psu + TT 3.0

Som remote er iPad super lækker :-)

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel mellem de forskellige squeezebox's
Jeg vil sige rækkefølgen for streaming kvalitet i 16/44 mellem mine squeezebox's er:
Bedst : Touch
God : SB3+linear psu

Men du skal stadig ha' en nas og en dac. Med 10000 på  lommen, får man også en god cdafspiller.

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel mellem de
forskellige squeezebox's

Bedst : Touch eller SB3+linear psu

TT 3.0?   AUDI TT 3.0?

Har du en Touch i bilen? Jeg har forsøgt google. Men den finder kun bilen og noget sportsudstyr   
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

TT er et software mod fra SoundCheck. Han har lavet en god guide om hvordan man kan få MAX ud af Touch'en hvor han
kommer omkring software / hardware / network / servers og en masse andet.
Se her http://soundcheck-audio.blogspot.com/

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

rotelman skrev:
ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel
mellem de forskellige squeezebox's Jeg vil sige rækkefølgen for streaming kvalitet i 16/44 mellem mine squeezebox's er:
Dårligst : Duet God : SB3 Bedst : Touch God : SB3+linear psu Super : Touch + linear psu Mega God : Touch + linear psu + TT
3.0 Som remote er iPad super lækker :-)

Men du skal stadig ha' en nas og en dac. Med 10000 på  lommen, får man også en god cdafspiller.

Og hvad snakker vi om? Yes det er svært at få noget godt under 10k om det så er en cd afspiller eller en streaming løsning

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:
kennlh skrev:
sigma6 skrev:

kennlh skrev:
Jeg kører Sonos og med en Young DAC, det spiller super, en Sonos kan man også få opgraderet, så vil de kunne spille op mod
cdafspillere i 100.000+ klassen..! I øvrigt skiver sonsos selv af de afspiller flac, men kun i 16/44 Jeg har købt lidt musik på www.hdtracks.com der har
de musik i HD kvalitet..:)

Kan en sonos ikke kun afspille 16/44?

Jo som standart

Men din er opgraderet til at afspille højere opløsning?

Min egen Sonos er pt standard, men er skrevet på Dr. Gert Volk's venteliste og venter nu kun på at få mail fra ham, at det er blevet min
tur..:)

Hvorfor køber du så hirez filer? :-)

Hvem siger jeg gør det..?

Når du skriver: "Jeg har købt lidt musik på www.hdtracks.com der har de musik i HD kvalitet..:)"

Går jeg ud fra du har købt hirez. Sorry hvis jeg tager fejl.

Men udover det, mener du så at dit digatale set-up spiller bedre end en god cdafspiller til 10-15000 kr?

De har også musik i 16/44 og jeg har også mulighed for at konvertere det hvis det er.

Altså det kan jeg jo ikke svarer entydigt på, da der jo findes mange cdafspillere i
prisklassen 10-15.000, nogle spiller super godt, andre knap så godt.

Men du skal være velkommen til at medbringe en cdafspiller, så kan vi jo prøve os frem.

Jeg spiller selv med en squeezebox duet som kører gennem konverteren på min cd afspiller. Jeg synes min cdafspiller er noget bedre. Men man får da ok lyd for de par tusinde den koster. Hvis man ikke har en dac skal det jo så også tilkøbes. Men jeg synes også man kan få nogle cdafspillere til ca 10000. Bl.a Vincent.

Nu kender jeg som tidligere nævnt ikke SB, har aldrig hørt en, så det er da tænkeligt at tingene lyder
bedre i dit setup når du bruger drevet i cdafspilleren end når du kører SB ind i dac'en i cdafspilleren,
men det betyder jo ikke at det er sådan i alle setups... og jo selvfølgelig skal man også have en god
dac men synes nu også man kan få nogle gode dac's til omkring de 7-8.000 kroner.

synes også der er en hvis "niceness" over at man kan styrer det hele fra min ipad eller iphone + jeg
har hele mit musikbibliotek tilgængeligt, jeg skal ikke skifte cd'er 30 gange på an aften.
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

rotelman skrev:
ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel mellem de forskellige
squeezebox's Jeg vil sige rækkefølgen for streaming kvalitet i 16/44 mellem mine squeezebox's er: Dårligst : Duet God : SB3 Bedst : Touch God :
SB3+linear psu Super : Touch + linear psu Mega God : Touch + linear psu + TT 3.0 Som remote er iPad
super lækker :-)

Squeezebox Touch kan sagtens køre uden NAS. Bare tilslut en ekstern harddisk. Det spiller super!

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
sigma6 skrev:

rotelman skrev:
ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel
mellem de forskellige squeezebox's Jeg vil sige rækkefølgen for streaming kvalitet i 16/44 mellem mine squeezebox's er:
Dårligst : Duet God : SB3 Bedst : Touch God : SB3+linear psu Super : Touch + linear psu Mega God : Touch + linear psu + TT

Og hvad snakker vi om? Yes det er svært at få noget godt under 10k om det så er en cd afspiller eller en streaming løsning

Ja det er ikke meget highend man kan få for 10.000 men synes dog man kan få noget det spiller ganske fint

Nu skal vi jo også huske at tråden ikke hedder
"Den bedste digitale afspiller" men derimod "D
e bedste digitale afspillere"

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

rotelman skrev:
ja og jeg streamer musik i 24/96 og det er fedt, men i 16/44 er der også stor forskel mellem de forskellige
squeezebox's Jeg vil sige rækkefølgen for streaming kvalitet i 16/44 mellem mine squeezebox's er: Dårligst : Duet God : SB3 Bedst : Touch God :
SB3+linear psu Super : Touch + linear psu Mega God : Touch + linear psu + TT 3.0 Som remote er iPad

Squeezebox Touch kan sagtens køre uden NAS. Bare tilslut en ekstern harddisk. Det spiller super!

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
sigma6 skrev:

rotelman skrev:

Jeg synes faktisk man får rigtig meget cdafspiller for 10000. Men debatten startede med at streaming var så meget bedre. En sonos med lidt opgrade og wupti, så slog den allle cdafspillere op til 100000. Jeg synes bare det lyder underligt at sonos skulle være så meget bedre end en squeezebox duet, som oveni kan afspille 24 bit, og som ikke spiller nær så godt som min cdafspiller. Og det er vel og mærke gennem samme dac. Så jeg er en af dem der ikke er faldet på halen over streaming :-)

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
sigma6 skrev:

rotelman skrev:

Kan det ikke passe at Sonos også kan trække musikken direkte fra computeren hvis den er på netværket og naturligvis står tændt..?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

thuekay skrev:
sigma6 skrev:

rotelman skrev:
mellem de forskellige
SB3+linear psu Super : Touch + linear psu Mega God : Touch + linear psu + TT 3.0 Som remote er
iPad

Kan det ikke passe at Sonos også kan
trække musikken direkte fra computeren hvis den er på netværket og naturligvis står tændt..?

Jo. Sonos ser den på samme måde som den ser en NAS på netværket.

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
rotelman skrev:
sigma6 skrev:

rotelman skrev:

Jeg synes faktisk man får rigtig meget cdafspiller for 10000. Men debatten startede med at streaming var så meget bedre. En sonos med lidt opgrade og wupti, så slog den allle cdafspillere op til 100000. Jeg synes bare det lyder underligt at sonos skulle være så meget bedre end en squeezebox duet, som oveni kan afspille 24 bit, og som ikke spiller nær så godt som min cdafspiller. Og det er vel og mærke gennem samme dac. Så jeg er en af dem der ikke er faldet på halen over streaming :-)

HOV HOV har ALDRIG sagt at det var det bedste, har heller ALDRIG sagt at det altid ville slå en cdafspiller til 100.000..! Jeg har sagt at en Sonos med mod, MED DEN RIGTIGE DAC, vil kunne spille OP MOD en cdafspiller 100.000..! IKKE NØDVENDIGVIS VINDE..!

En mod'et Sonos har jo eksempelvis en extrem lav jitter, som jeg tror de fleste cdafspillere i samme prisklasse vil have svært ved at matche

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
sigma6 skrev:
rotelman skrev:
sigma6 skrev:

rotelman skrev:

HOV HOV har ALDRIG sagt at det var det bedste, har heller ALDRIG sagt at det altid ville slå en cdafspiller til 100.000..! Jeg har sagt at en Sonos med mod, MED DEN RIGTIGE DAC, vil kunne spille OP MOD en cdafspiller 100.000..! IKKE NØDVENDIGVIS VINDE..!

En mod'et Sonos har jo eksempelvis en extrem lav jitter, som jeg tror de fleste cdafspillere i samme prisklasse vil have svært ved at matche

Det kan jeg ikke modsige

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Super...

Vi skal også huske den gode tone..

Men synes da det er interessant debat, uden tvivl...! Men det kunneda være meget sjovt at teste en sonos op mod SB me den samme dac,
se hvilken det vil spille "bedst" eller om de spiler lige op...?

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ud over at det virker snedigt, når man skal betjene touch'en. Så lever jeg fint lige nu, med en gammel IBM T42+foobar2000+
en brugt hiface+hdd = ca 1000 kr. (måske lidt snyd med prisen, da jeg fik T42'eren forærende. Men alle tricks gælder
Var det også noget med at man skulle slå stort set alting fra, modde den, samt ny software. før touch'en var værd at lytte på,
når vi snakker entry-high-end og opefter?

Der er jo stor krig på andre fora, omkring hvad bæstet kan, samt hvilke afspiller der kan tricket med at overfører den
skrøbelige digitale lyd til vores DAC's.

Hørte en udtale, at det største problem, lå i at det burde være en med RF-erfaring der designede DAC's osv. De ved nemlig
hvordan digital-teknik virker optimalt. og så kunne vi måske opnå reel bit-perfect og jitter-imun overførsel.... måske
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at en modded Sonos har lav jitter ud, men man skal stadig have det overført til en DAC. Her er en cd afspiller stadig foran på point, da
det hele kan gøres på samme print uden at skulle oversættes til USB, spdif eller toslink. Det er egentlig ret simpelt at lave en god cd afspiller, i forhold
til alle de variabler der er i spil ved streaming. Men ingen tvivl om at streaming er fremtiden.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes