Forfatter |
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg så ved at lave samme tur med den anden blok. Og her skulle det vise sig et se de dårligste lodninger jeg har set fra fabrikkens side.
Burde det her ikke være strafbart at lave så dårlig en lodning, og ikke tjekke efter? (Hvis de så idet hele taget gør det!)

Synes virkelig det er skidt at se det her. En af de loddeflænger kan jo brække af, eller på anden vis, og så falde ned og lave en kortslutning, synes det er dårlig stil... :-(.
Men så er det jo godt jeg kan gøre noget ved det. Men tænker bare på de mange andre produkter på markadet fra Vincent... 
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det ser skidt ud, prøv at send det billed til vincent, så blir nogen hvis sat på plads, det ser ikke godt ud
vh velkommen
|
Til top |
|
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
heltedellen skrev:
ret spændende trods min kommentar i starten om at putte en ladamotor i en ferrari he he |
|
|
fedt at høre nogen synes at vincent skal sammenlignes med en ferrari, det plejer ikke være normalt herinde for noget lavet i kina
så må mine xindak a600p være noget lign en lamborghini
vh velkommen |
|
|
misunder jer da kun en lille smule når jeg kigger hen på min HK 3480 ggg
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE:
Nu er begge blokke modifiseret og indstillet ved 20mV over emittermodstandene til at starte med, og det er nu tid til at lytte grundigt de næste par dage.
En anden ting jeg tænkte på, for at få dem til at holde det hårde liv med at blive tændt og slukket hver eneste dag (da det er her komponenterne udsættes for største belastning i tændingsøjeblikket.)
Om det kunne være smart at købe to soft-starter fra LC Audio? (Grunden lige LC Audio, er jeg har monteret en i min gamle SAE forstærker, og det virker bare.)
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
UPDATE:
Nu er begge blokke modifiseret og indstillet ved 20mV over emittermodstandene til at starte med, og det er nu tid til at lytte grundigt de næste par dage. |
|
|
 Hvad er førstehåndsindtrykket ? Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
En anden ting jeg tænkte på, for at få dem til at holde det hårde liv med at blive tændt og slukket hver eneste dag (da det er her komponenterne udsættes for største belastning i tændingsøjeblikket.)
Om det kunne være smart at købe to soft-starter fra LC Audio? (Grunden lige LC Audio, er jeg har monteret en i min gamle SAE forstærker, og det virker bare.) |
|
|
Jeg er lidt overrasket over at der ikke er softstart i Vincent forstærkerne. Men efter at jeg har kigget på billederne af 991 uden "tøj" på må jeg jo sige du har ret  Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green
Hvis ikke de har et vildt strømforbrug, hvorfor så ikke lade dem stå tændt altid. Det har de bedre af i længden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
DJ Green
Hvis ikke de har et vildt strømforbrug, hvorfor så ikke lade dem stå tændt altid. Det har de bedre af i længden. 
|
|
|
jeg tror dj green startede med at skrive han skulle sparre lidt på strømmen nu han var på su, så kan bestemt godt følge ham med de strømpriser, og afgifter der er nu....og han nu gerne vil beholde det vincent når han nu er glad for det....
jeg har selv 23 effekttrin ca ville du så have jeg skulle lade dem stå tændt???? 
vh velkommen
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
DJ Green skrev:
UPDATE:
Nu er begge blokke modifiseret og indstillet ved 20mV over emittermodstandene til at starte med, og det er nu tid til at lytte grundigt de næste par dage. |
|
|
Hvad er førstehåndsindtrykket ?
Mvh. Robert GS
|
|
|
Okay men det bliver ikke så uddybene endnu, da jeg skal høre end masse musik så jeg rigtig kan sætte det i perspektiv.
Men.... - Lige de første ting jeg log mærke til, var det ikke lyder dårligt. Så langt så godt.
Der der kan høres (skal siges det er MEGET lidt forskel) er at mellemtonen er en smule mere i baggrunden, så Vincent´en er nu blevet en smule mere lys. Tilgengæld er bassen blevet enorm dynamisk, det føles som om den er blevet mere stram og kontant. (hvilket jeg kan lide da jeg høre elektronisk musik som er mere bass fikseret)
Men mere vil komme, når jeg får lyttet grundigt.
Robert GS skrev:
DJ Green skrev:
Om det kunne være smart at købe to soft-starter fra LC Audio? (Grunden lige LC Audio, er jeg har monteret en i min gamle SAE forstærker, og det virker bare.) |
|
|
Jeg er lidt overrasket over at der ikke er softstart i Vincent forstærkerne. Men efter at jeg har kigget på billederne af 991 uden "tøj" på må jeg jo sige du har ret 
Mvh. Robert GS
|
|
|
Okay så med det du siger, kan jeg gætte mig til det så absolut ikke vil gøre noget at montere softstart, hehe.
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
DJ Green
Hvis ikke de har et vildt strømforbrug, hvorfor så ikke lade dem stå tændt altid. Det har de bedre af i længden. 
|
|
|
Altså jo du er da inde på noget. Men... Nu slukkede jeg jo for dem før, med det store strømforbrug for at spare så meget som muligt i strøm, som "Velkommen" er inde på med de strømpriser.
Og jo, jeg kunne da godt, nu hvor de er sat ned i strømforbruget, vælge at have dem tændt altid. Men så har jeg jo som udgangspunkt ikke sparet noget i strøm. Fordi med den strøm jeg spare nu, ved at have dem slukket, når jeg ikke bruger dem, kommer jeg til betale hvis jeg nu vælger at have dem tændt altid. Derfor gør jeg som jeg plejer. ;-)
Og igen, kan jeg jo sammen med jeg sætter dem op i BIAS når jeg kommer til penge, igen vælge at have dem tændt altid. Men nu gælder det om bare at spare hvor man kan, og så stadig beholde mine dejlige Vincent blokke.
Netop derfor overvejer jeg så det med Soft-start, så det ikke betyder noget længere for holdbarheden at de bliver tændt og slukket hele tiden.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
Nu er jeg så ved at lave samme tur med den anden blok. Og her skulle det vise sig et se de dårligste lodninger jeg har set fra fabrikkens side.
Burde det her ikke være strafbart at lave så dårlig en lodning, og ikke tjekke efter? (Hvis de så idet hele taget gør det!)

Synes virkelig det er skidt at se det her. En af de loddeflænger kan jo brække af, eller på anden vis, og så falde ned og lave en kortslutning, synes det er dårlig stil... :-(.
Men så er det jo godt jeg kan gøre noget ved det. Men tænker bare på de mange andre produkter på markadet fra Vincent... 
|
|
|
De dårlige lodninger skyldes nok at alle producenter af elektronik skal bruge blyfri-loddetin, det er noget skidt noget at arbejde med. Jeg arbejder til daglig med fremstilling af el og varmemålere. Vi har dispensation til at benytte blyholdig-loddetin, heldigvis 
Jeg har heldivis 5kg blyholdig-loddetin liggende 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJGreen
Alternativt kan du så lade dem stå tændt, når du er hjemme og kun slukke dem, når du sover og er på job. Så tænder du dem derved kun én gang pr dag og aflaster dem på den måde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE:
Lidt mere af lytte indtrykket og data.
Der er ingen tvivl om at som Boydk var inde på, er at de er blevet mere dynamisk i bassen. Bassen er mere kontant og strammere.
En anden ting, er at BIAS strømmen sænker sig nu varmere den bliver. For den er indstillet til 20mV nu, og jeg spillede højt i 20 min tid, så den kunne blive lidt lun. Der kom den ned på 16,7mV
Her hvor den er indstillet til de 20mV trækker blokken 81,8W fra stikkontakten
Nu prøver jeg lige 10mV, og lytter.
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
DJGreen
Alternativt kan du så lade dem stå tændt, når du er hjemme og kun slukke dem, når du sover og er på job. Så tænder du dem derved kun én gang pr dag og aflaster dem på den måde. 
|
|
|
Nåå jamen det gør jeg også, det er ikke sådan jeg tænder og slukker flere gange om dagen. Jeg tænder dem fordi jeg ved at de næste par timer hører jeg musik, og ellers slukker dem først når jeg går iseng. Netop for ikke at være helt hysterisk omkring det, hehe.
Da de jo også skal stå og blive lidt "varme" før jeg høre musik. Så det er altid idet med jeg tænker om jeg kommer til at høre musik idag eller ikke. og hvis ja, tænder jeg dem, og slukker ikke før jeg går iseng. ;-)
Men det jeg mente før med jeg slukker når jeg ikke bruger dem, var også møntet på, at jeg har slukket for dem mens jeg sover og er i skole. Men tænder dem sådan set altid som vane når jeg kommer hjem, da jeg 9 ud af 10 gange kommer til at høre musik, mens jeg er her hjemme.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
allanowich skrev:
DJGreen
Alternativt kan du så lade dem stå tændt, når du er hjemme og kun slukke dem, når du sover og er på job. Så tænder du dem derved kun én gang pr dag og aflaster dem på den måde. 
|
|
|
Nåå jamen det gør jeg også, det er ikke sådan jeg tænder og slukker flere gange om dagen. Jeg tænder dem fordi jeg ved at de næste par timer hører jeg musik, og ellers slukker dem først når jeg går iseng. Netop for ikke at være helt hysterisk omkring det, hehe.
Da de jo også skal stå og blive lidt "varme" før jeg høre musik. Så det er altid idet med jeg tænker om jeg kommer til at høre musik idag eller ikke. og hvis ja, tænder jeg dem, og slukker ikke før jeg går iseng. ;-) |
|
|
Det er sådan jeg selv gør. Det er kun min RIAA, der er tændt altid. (5W) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
Der der kan høres (skal siges det er MEGET lidt forskel) er at mellemtonen er en smule mere i baggrunden, så Vincent´en
er nu blevet en smule mere lys. Tilgengæld er bassen blevet enorm dynamisk, det føles som om den er blevet mere stram
og kontant. (hvilket jeg kan lide da jeg høre elektronisk musik som er mere bass fikseret)
|
|
|
Hej DJ Green. Interessant modifikation du der har begået ;-)
Lige en kommentar til dit allerførste lytteindtryk. Bliver en klangflade mere lys i det vil det ofte opfattes som om at bassen
"pludselig" er blevet mere "frisk". Det kan skyldes at de overtoner der karakterisere lavfrekvensen træder bedre frem og på
den måde får helheden til at fremstå mere "kontant". Det er ihvertfald observationer og erfaringer jeg har gjort mig i min
"jagt" på det fedeste lydbillede.. Som dig synes jeg også det er fedt!! __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis et produkt, - det være sig en forstærker med on/off knap ikke kan tåle at blive tænd og slukket regelmæssigt er der sgu noget galt med designet
|
Til top |
|
|
DJ Green Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
DJ Green skrev:
Der der kan høres (skal siges det er MEGET lidt forskel) er at mellemtonen er en smule mere i baggrunden, så Vincent´en er nu blevet en smule mere lys. Tilgengæld er bassen blevet enorm dynamisk, det føles som om den er blevet mere stram og kontant. (hvilket jeg kan lide da jeg høre elektronisk musik som er mere bass fikseret)
|
|
|
Hej DJ Green. Interessant modifikation du der har begået ;-)
Lige en kommentar til dit allerførste lytteindtryk. Bliver en klangflade mere lys i det vil det ofte opfattes som om at bassen "pludselig" er blevet mere "frisk". Det kan skyldes at de overtoner der karakterisere lavfrekvensen træder bedre frem og på den måde får helheden til at fremstå mere "kontant". Det er ihvertfald observationer og erfaringer jeg har gjort mig i min "jagt" på det fedeste lydbillede.. Som dig synes jeg også det er fedt!! |
|
|
Ja det kunne jo forklare min oplevelse. ;-)
Mik112 skrev:
Hvis et produkt, - det være sig en forstærker med on/off knap ikke kan tåle at blive tænd og slukket regelmæssigt er der sgu noget galt med designet
|
|
|
HAHA - Ja det kunne du jo have ret i.
UPDATE:
Okay 10mV kan ikke anbefaldes, lyden er alt for klinisk, mangel på alt for mange detaljer. Ikke at det lyder dårligt, men her mister Vincent sin sjæl.
Så langt så godt. Nu prøver jeg med 15mV
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Hvis et produkt, - det være sig en forstærker med on/off knap ikke kan tåle at blive tænd og slukket regelmæssigt er der sgu noget galt med designet |
|
|
Jaaaa - det kan du nok sige - og skal man deraf udlede at Vincenten er forkert designet eller at det er en fornuftig konstruktion....? Den skal vel bare holde til garantien er udløbet  Faktum er at den høje startstrøm ikke er synderlig god for power switchen i længden. Kondensatorerne i strømforsyningen får det absolut også bedre af at blive ladet langsomt op fremfor at få et instant shock og yderligere man undgår at få problemer med tavlesikringen  Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
UPDATE:
Okay 10mV kan ikke anbefaldes, lyden er alt for klinisk, mangel på alt for mange detaljer. Ikke at det lyder dårligt, men her mister Vincent sin sjæl.
Så langt så godt. Nu prøver jeg med 15mV |
|
|
Det du oplever ved 10mV er med stor sandsynlighed præget af lidt crossover forvrængning - det er jo ikke optimalt for lydkvaliteten. Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|