Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 18:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Låne penge til nyt udstyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Peter.C skrev:
gasolin skrev:
Kan jeg overhovedet ikke få til at passe fordi, hvis man tager udgangspunkt i 5577kr for m-audio højtalerne som i mit eksempel + 779 kr til et m-audio track lydkort (taster jeg 5577kr og 12 måneder) så for jeg de samlede omkostninger til kun 160.61kr

Nominel rente: 5.406%
Disponibelt beløb: 5.577,00 kr.
Samlede omkostninger: 160,61 kr.
Samlet ydelse: 5.737,61 kr.
ÅOP: 5.404%
ÅOP efter skat: 3.587%

Det kan da ikke passe, passer det må det da være perfekt for dem der er studerende og vil have en billig bærbar eller en pensionist hvis tv lige pludselig går i stykker og koster mere at reparere end et ny stor fladskærm (ved godt mit resultat kun er vejledende)

Hvad har du sat renten til ? Det er ikke en tilbudsgiver, kun et script der kan regne udgifterne ud for dig ?

5577kr og 12 måneder ikke ændret noget andet

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Der er også en ting mere du glemmer at tage med i min verden.

hvilken kontant-rabat ville du kunne opnå ved at stå med pengene i hånden, frem for at låne.

Afhængig af udstyr kan man forhandle sig til temmeligt fine priser.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

mortenstryhn skrev:
Hvis det er ExpressLån, så er der oprettelse på 8%, minimum 500 kr. og et månedligt betalingsgebyr på 15 kr. + 19 kr. = 34
kr. og så bliver det en del dyrere...

Nej hos 4sound er der i det ene eksempel kun 299kr i udbtaling og i det andet 2 % af købsprisen

Det ene eksempel er rentefrit lån og det andet er lavrente. Samlede omkostninger er ca 800kr for at låne 3000kr såvel som 5000kr i 12 måneder  de 15+19 kr er 34kr   12 x 34 = 408 kr træk det fra de ca 800kr i samlede omkostninger er der ca 400kr.

Dog ved jeg så ikke om de 34 kr x 12 er includeret i de ca 800kr som er samlede omkostninger

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Så står renten automatisk til 5,3%. Det tror jeg ikke du finder noget kvik-lån til.

Prøv at se Linket igen. Ud for Årlig rente i % er der valgt 5 og 30. Jeg tror ikke du finder et lån så billigt.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Gå ind på

http://www.ekspresbank.dk/laan/laan/

og beregn dit lån.

Og det er rigtigt dyrt!!!

Ovennævnte beregninger er forkerte

Ved ikke hvad aftale 4sound har med express lån, men hos 4sound kan du b.la låne under 5000kr dog min 2000kr eller 3000kr, hos dit link skal man min låne 5000kr og i det skema,oversigt på 4sound, koster det under 1000kr i samlede udgifter hvis man vil låne 3000 eller 5000kr i en periode på 12 måneder.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

mortenstryhn skrev:
Hvis det er ExpressLån, så er der oprettelse på 8%, minimum 500 kr. og et månedligt betalingsgebyr på 15 kr. + 19 kr. = 34
kr. og så bliver det en del dyrere...

http://www.4sound.dk/artikler/ae/generic.asp?aid=1270

6 måneders rentefri lån mellem 2.000 kroner og 40.000 kroner

Hvis du har mulighed for at indfri lånet inden for en kortere periode, er vores rentefrie lån en god og billig mulighed.

• Stiftelsesprovisionen er 299 kroner uanset lånestørrelse
• Ønsker du lån på mere end 20.000 kroner skal seneste lønseddel forevises før udbetaling af lån
• Månedligt administrationsgebyr 19 kroner
• Månedligt BS-gebyr 15 kroner eller giroindbetalingsgebyr 29 kroner
• 0 % i rente i lånets første 6 måneder, herefter nominel årlig rente 20,2 %.
• Ved lån på 40.000 kr. over 60 måneder er årlige omkostninger i procent (ÅOP) 17,8 %.

Lavrentelån på mellem 3.000 kroner og 40.000 kroner

Hvis du ønsker en lidt lavere månedlig ydelse, og dermed at lånet skal løbet over længere tid, har vi et lån med en konkurrencedygtig rente.

• Stiftelsesprovisionen er på 2 % af lånebeløbet
• Ønsker du lån på mere end 20.000 kroner skal seneste lønseddel forevises før udbetaling af lån
• Månedligt administrationsgebyr 19 kroner
• Månedligt BS-gebyr 15 kroner eller giroindbetalingsgebyr 29 kroner
• Nominel årlig rente 14,37 %. Renten er variabel
• Ved et lån på 40.000 kroner over 60 måneder 14,36 % i rente, ÅOP 17,2 %

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ja, her er et andet link, til smålån:

Og det er faktisk ikke så dyrt endda,

4000 kr lånt og tilbagebetalt over 13 måneder giver 399 kr/mdr. Man har lov til at indfri lånet efter (fx) 8 måneder, hvis man ønsker det. Jeg forstår godt at trådstarter kan være interesseret i det.

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

4Sound har også nogle priseksempler, klik forneden under Finansier dit grej og klik på de viste minitabeller.

så får man fx

http://www.4sound.dk/images/activeedit/_upload/Ekspresl%C3%A 5n6mdr_%20rentefri.pdf

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

4Sound har også nogle priseksempler, klik forneden under Finansier dit grej og klik på de viste minitabeller.

så får man fx

http://www.4sound.dk/images/activeedit/_upload/Ekspresl%C3%A 5n6mdr_%20rentefri.pdf

Der kan du låne 5000. Betale over 12 måneder med en samlet udgift på 5848. Det giver en årlig rente på 34,4%. Det vil jeg mene er meget dyrt, men det er jo individuelt.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:

Der er også en ting mere du glemmer at tage med i min verden.

hvilken kontant-rabat ville du kunne opnå ved at stå med pengene i hånden, frem for at låne.

Afhængig af udstyr kan man forhandle sig til temmeligt fine priser.

Ikke ret meget, har prøvet at spørge om rabat hos 4sound (den gang de hed aage) desuden på mit eksempel med m-audio højtaleren sparer man 730 kr pr stk i forhold til 4sound's normalprisen og i forhold til andre steder sparer man 1000kr eller mere ja faktisk er 4sound's pris på m-audio højtalerne så lave at de er ca 1800kr pr stk billigere end den liste pris  Nettomusic oplyser et sæt M-audio CX5 koster http://www.nettomusic.dk/shop/nbsp%3b-nbsp%3b-nbsp%3b-172c1. html  (de er så bare for dyre generalt i tilfældet med m-audio højtaleren som koster ca 2400kr hos 4sound)

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Peter.C skrev:
gasolin skrev:

Så står renten automatisk til 5,3%. Det tror jeg ikke du finder noget kvik-lån til.

Prøv at se Linket igen. Ud for Årlig rente i % er der valgt 5 og 30. Jeg tror ikke du finder et lån så billigt.

Kender ikke meget til hvad de andre data skal være, men ved at ud over det man skal låne er der ikke mange ekstra udgifter ved det rentefri lån på 12 måneder jeg prøvede at få i 2006 og som jeg ikke fik.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 September 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Når man ser på deres hjemmeside, er det ikke et tilbud, men et generelt prisfald. Så der er vel ikke grundt til at købe nu og her. Du kan vel købe dem om 5 mdr, til samme pris.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Ja, her er et andet link, til smålån:

Og det er faktisk ikke så dyrt endda,

4000 kr lånt og tilbagebetalt over 13 måneder giver 399 kr/mdr. Man har lov til at indfri lånet efter (fx) 8 måneder, hvis man ønsker det. Jeg forstår godt at trådstarter kan være interesseret i det.

Det du linker til er det samme som der er blevet linket til før, i det link skal man min låne 5000kr (man kan ikke nøjes med 4000kr) hos 4sound kan man nøjes med 2000kr eller 3000kr som min låne beløb

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

så får man fx

Har jeg kigget på mange gange og der skal man f.eks betale 795 kr i samlede udgfiter når man låner 3000kr (ialt 3795kr) men ved ikke om man sparer nogen renter ved efter 6-8 måneder at betale rest beløbet

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Peter.C skrev:
Ningbo skrev:

så får man fx

Der kan du låne 5000. Betale over 12 måneder med en samlet udgift på 5848. Det giver en årlig rente på 34,4%. Det vil jeg mene er meget dyrt, men det er jo individuelt.

Nej det er ikke dyrt er jo under 20 % man betaler, bare tænk på hvor meget man betaler hvis beløbet skal betales over 24 eller 36 måneder eller endnu værrer skræk senarie hvis man køber et produkt hos l'easy

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
Når man ser på deres hjemmeside, er det ikke et tilbud, men et generelt prisfald. Så der er vel ikke grundt til at købe nu og her. Du kan vel købe dem om 5 mdr, til samme pris.

4sound's priser på M-audio tror jeg skyldes der er kommet nye modeller b.la hvad BX5a Deluxe modellen angår som også er på tilbud hos 4sound, ved jeg der er kommet en ny model og der kan vel også engang imellem være udsalg,tilbud på hifi produkter, somme tider skal gamle modeller sælges for at gøre plads på lagerne til de nye modeller 

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Synes også det er godt at få en diskution igang om det med at købe hifi,tv udstyr på afbetaling da det ikke er alle der har råd eller lyst til på en gang at ofre 3000-6000 kr på noget nyt udstyr, men som har råd til det via afbetaling og så få lidt hjælp til at finde ud af hvordan man mest fornuftigt låner lidt penge til noget nyt udstyr.

Især studerede og pensionister med lav indkomst kunne måske få gavn af emnet, de indlæg i er kommet med. 

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2011 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Tjae hvis man kan holde det på 3-6 tusinde. Hvad nu hvis bakterien formerer sig og renten stiger til 17 % . Been there tryed
that !    Dernæst udskiftes der igen og igen med stadige tab. Der skal bruges for mange hundrede tusind for at anlægget
indfrier visse personers forventninger. Skruen uden ende ----- take care. Måske bliver du så bidt at du skal have en masse
erhvervs arbejde ved siden af studiet. Uddannelsen bliver aldrig færdiggjort og du ender dine dage som social taber.

Bare mine 5 cent.

Måske er jeg en tosse så man kan ignorere !
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg skifter jo ikke bare udstyr hvert år, har da stadig min først bærbar computer og havde da mine hifi højtaler i over 10 år, som jeg havde med mit hifi anlæg som jeg dog ikke bruger og som på nær min tuner er slidt,den første advanceret mobil jeg havde skiftede jeg først ud efter der var gået mere end 2 år.

Men hænder da også at jeg ofte køber noget kontant ud at at skulle låne pengene først

Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg må også tilslutte mig holdningen om, at det er latterligt at stifte gæld pga. Hifi.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes