Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Signalkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
"Kabler med 2 tæt siddende ledere og skærm, som det viste lyder ikke særligt godt."

Hvis ejeren af nævnte kabel synes, at anlægget lyder upåklageligt med den type kabler (hvis han altså kan høre kablet?), så er der vel ikke noget problem?

"Særligt diskant området, er ikke særligt udstrakt"-

Hvad betyder "udstrakt"?  - og hvad, hvis man synes, at en "ikke særligt udstrakt" diskantgengivelse passer fint til ens smag?

og dominerer noget omkring den øvre mellemtone.

Dette kunne vel passe fint til mange anlæg - og må kunne måles (går ud fra, at du mener, at denne kabelkonstruktion vil frembringe en hævning af frekvensområdet omkring øvre mellemtone?)

Jeg går ud fra, at det er dine egne oplevelser af kablets klang og at det også er din egen opfattelse, at dette ikke lyder godt, hvilket kunne åbne op for, at andre kan have en anden oplevelse og en anden opfattelse - eller også, at de ikke synes, at kablet tilfører nogen hørbar ændring i lyden.

Vh
Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Skriver du at du har et anlæg til 100.000 kr. og at du bruger lakrids kabler. 

carsten

Ja, det er korrekt - og det er sådan nogle "lakrids-signal-kabler" som der er billed af på side 1 her i tråden.

Synes faktisk at det hele spiller som en drøm. Så når jeg sætter andre kabler på, så vil jeg forvente at jeg vil kunne høre forbedringer. Ellers så køber jeg ikke kablerne. Vil lave blindtest og vurdere hvad jeg bedst kan lide, men jeg forventer som sagt at der må findes noget bedre på markedet.

Vil rigtig gerne have bud fra folk på hvilke kabler jeg bør gå efter med kobber kerne - og gerne links til tests.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

Det her er hvad jeg kaller lakris kabler

Fair nok, men det er jo bare et eksempel. Udtrykket "lakridskabler" er meget brugt, også om kabler der ser ud af lidt mere end det du viser.

Hvad med dette f.eks.

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_kabel/te ch_link_high_quality_stereo_audiokabel_5_m_5953_da.html

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Skulle det kabel med blå ledning være specielt godt? Hvordan lyder det synes du? På hvilken måde er det bedre end et standard kabel med rød/hvid "lakrids" eller hvad vi nu skal kalde det?

Var der nogen her på hifi4all der kender til en test af signalkabler man kan læse et eller andet sted på nettet eller i en tråd herinde?

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Kunne også være fedt med en slags liste over kabler jeg må ud og kigge nærmere på og lytte til hvis de altså kan lånes med hjem. Kom bare med jeres bud og erfaringer

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
nhj4 skrev:

Fair nok, men det er jo bare et eksempel. Udtrykket "lakridskabler" er meget brugt, også om kabler der ser ud af lidt mere end det du viser.

Hvad med dette f.eks.

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_kabel/te ch_link_high_quality_stereo_audiokabel_5_m_5953_da.html

hej igen!

vis du nu lige kikker på stikkens kvalites forhold til det jeg viser er der jo forskæld, kablet du viser har sikkert en rener kobber en det jeg viser, de kabler jeg viser er ikke gode, de er meget tame i lyden og kedelig og høre på, sådan nogle bruger man til vis man ikke lige har anet og til forsøg, de kabler her jeg viser er godt 30 år gamle eller mere og det var ret normalt at man brugte dem den gang da det for det meste fulte med det meste hi-fi den gang, så kunne man jo komme igang med at høre sit setup indtil man fik råd til lidt bedre kabler, der af navnet lakris kabler så viste man hvad man talte om.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2011 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Der er en stor sammenlignende test på et andet dansk hi-fi-forum. Gansle god test faktisk. Jeg må ikke nævne siden eller linke til det.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Vil blive glad hvis nogen lige ville skrive eller sende mig en besked med tests.

Skriv også gerne jeres egne meninger her i tråden om hvilke signalkabler I har erfaringer med.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 September 2011 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

Hej der!

hvis man laver en blindtest med 10 sæt "lakridskabel" vil resultatet være 10 forskellige lydniveuer

og der vil også blive udråbt en vinder af de 10 kabler, det jeg antyder er at de er vidt forskellige i kvalitet efter hvor heldig man er med at finde et der er lavet ordentligt fra den enorme masseproduktion i kina, hvor den slags sprøjter ud i millionvis hver dag

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Har lige købt et XLR kabel med guld terminerede Furutech stik. Kender ikke helt opbygningen da det er hjemmelavet i det
mørke Jylland. Det skulle være Mundorf silver/gold ledere ( sandsynligvis teflon isolerede ). Tror de er flettede hvorefter de
er ført igennem en plastic slange som efterfølgende er fyldt op med olie og lukket med epoxy. Yderst er der en nylon
strømpe.

Har lyttet en del på det og det adskiller sig markant fra alle andre kabler jeg har hørt ved ligesom at løfte lydbilledet
væsentligt opad. Informationer fremstår på en helt usædvanligt sort bagrund som forekommer mig særdeles unaturlig.
Nærmest som lydteknikere der har manipuleret for meget med lydens højfrekvens informationer.
Dynamikken virker noget hæmmet og anæmisk.

Nu spekulerer jeg på hvad der er årsagen til den for mig noget besynderlige præsentation.
Normalt undgår jeg så vidt muligt plastic og her er der til overflod så vidt jeg ved.

Tror lige jeg måler kapaciteten for at se om der ligger nogle informationer her.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Modsat Allanowich eksempel med de tætsiddeende leder med skærm som nok har en høj kapacitet og derfor filterer noget
højfrekvens og ydermere belaster det apparat som bliver belastet med det har mit kabel en meget lav kapacitet.

Hvad er så årsagen til det lytte indtryk jeg har. Kapaciteten mellem lederne er ca 30 pf. hvilket må siges at være lavt. Kiggede
nærmere på det og opdagede at jeg kunne se igennem den ydre strømpe. Der er 4 ledere a 0,5 € tror jeg. Hver er lagt i en
formodet teflon slange og fyldt med olie. Tror stel har 2 ledere. For mig er der nu kun den mulighed at det er olien der påvirker
lyden i den opsummerede retning.

Hvad tror I ? Har ikke drukket af natpotten.

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1843&zoneid=3

Jeg har selv HGA Silver Lace, som er et dejligt kabel med god opløsning og absolut ikke hårdt i lyden, selv om det er rent sølv. Vincent signal har jeg også i RCA-version. Rent kobber. Ikke liige min kop te. BL1 er forsølvet kobber og i udmærket kvalitet, indgår nu i 5.1 surround-setup. Særdeles fint til prisen.

Silver Sonic har også  Revelation (sølv) og Air Matrix (sølvbelagt kobber), begge fremragende til prisen. Kig selv på Jumon's hjemmeside

Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 19 September 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:
Der er en stor sammenlignende test på et andet dansk hi-fi-forum. Gansle god test faktisk. Jeg må ikke nævne siden eller linke til det.

Hvorfor må du "ikke nævne siden eller linke til det"...??  

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2011 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jens-B skrev:

articleid=1843&zoneid=3">http://www.hifi4all.dk/content/temp lates/anmeldelser.asp?art icleid=1843&zoneid=3

Jeg har selv HGA Silver Lace, som er et dejligt kabel med god opløsning og absolut ikke hårdt i lyden, selv om det er rent
sølv. Vincent signal har jeg også i RCA-version. Rent kobber. Ikke liige min kop te. BL1 er forsølvet kobber og i udmærket
kvalitet, indgår nu i 5.1 surround-setup. Særdeles fint til prisen.

Silver Sonic har også  Revelation (sølv) og Air Matrix (sølvbelagt kobber), begge fremragende til prisen. Kig selv på Jumon's
hjemmeside

Har haft både Silver Sonics signal kabel og højttaler kabel forbi her og begge fik gevaldigt bank.

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

det er jo fordi ar tingene skal passe sammen så bare fordi det er godt det ene sted er det langt fra sikkert  at det er godt et andet sted.
Men jeg må sige at jeg har gode erfaringer med både Silver Sonic  Revelation og Silver Lace.
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2011 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Højttaler kablet var bestemt ikke ringe .

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
det er jo fordi ar tingene skal passe sammen så bare fordi det er godt det ene sted er det langt fra sikkert  at det er godt et andet sted.
Men jeg må sige at jeg har gode erfaringer med både Silver Sonic  Revelation og Silver Lace.
Nemlig. Et dårligt resultat et sted, kan godt være godt et andet sted. Derfor skal kablerne aflyttes i jeres eget anlæg.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
mugge skrev:

Hvorfor må du "ikke nævne siden eller linke til det"...??  

Mvh.
Niels

Niels, det spørgsmål tror jeg du skal rette til den store rorgænger, da det er ham der har forbudt det.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 September 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Fandt en test her  http://www.nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=147 det kunne måske være brug bare for trådstarteren.
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes