Forfatter |
|
mjenner Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine trafoer står der sec1 hvid blå sec2 gul grøn og det er de hvide og gule ledninger der er koblet sammen og og sat
direkte på mellem kordensatorne. og de blå og grønne der sidder på ensretterne. det samme i begge sider selvf.
og nu får jeg den nye trafo her når posten kommer. den mener jeg der står sec1 rød rød sec2 gul gul..
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov på billedet viser de vist sec1 rød gul sec2 rød gul. vil det så sige jeg skal have de røde på ensretterne og de gule som nu
på nulpunktet mellem kordensatorne.?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mejnner NEJ NEJ NEJ, du skal ha´ sec1 gul og sec2 rød lagt sammen til 0 volt på "lytterne", og sec1 rød og sec2 gul til veksel ind på dine brokoblinger  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du sammenligner med dit tidligere indlæg, hvor du havde trafo med hvid blå gul grøn, ville det ha´ været blå og gul, der skulle lægges sammen til 0.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
boydk. se den forstod jeg hehe.. nu er der 2 ensrettere hvordan kører jeg dem indover?? skal der bare sættes en ekstra
ledning ind på sec1 rød og sec2 gul. så der er er 2 ledninger af hver??
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det mærkelige ved forstærkeren er nemlig at det er hvid og gul der er lagt sammen nu til 0. på begge trafoer. derfor jeg er
forvirret
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kører sættet af ledninger parallelt til til begge enrettere, men som der tidligere blev sagt i tråden, det er en dårlig idé, at kun køre med en trafo, med mindre........... Hvis du kan nøjes med lidt lavere spænding, så har jeg nogle 1000VA trafoer liggende med fire sekundær på 36 volt, en af dem ville være helt perfekt til din opstilling (his der er plads)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det mærkelige ved forstærkeren er nemlig at det er hvid og gul der er lagt sammen nu til 0. på begge trafoer. derfor jeg er forvirret
Det er lavet forkert fra starten __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
den spiller jo egentlig rigtig godt som den spiller nu syntes jeg med de 2 trafoer.. men vil godt have lidt flere kræfter ud af den..
da den mangler lidt syntes jeg. derfor jeg vil have en 42v i. så den kom op omkring de 200w. men det lyder jo næsten som en
større videnskab hehe og skifte trafoen.. ;-) men syntes nu det lyder ret enkelt sådan som du siger det
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skal uddybe det lidt nærmere, selvom det har virket (kann ikke det dér med tegninger, det er Stevns bedre til ), koblet som jeg beskriver det, vil du når du trækker + trække fra den ene halvperiode på lysnettet, og når du trækker - (fra din forsyning) trække på den anden halvperiode, det gi´r en mere effektiv forsyning. Sådan som du beskriver det, vil du trække både + og - fra den samme halvperiode på lysnettet. Er det til at forstå, eller?????? . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du bare skulle prøve at koble trafoerne efter min beskrivelse, og se om der kom lidt mere "spark" i???   . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
200 watt (42 volt) er selvfølgelig mere end 120 watt (33 volt), men ikke meget mere. Du skal op på 480 watt for at få det dobbelte lydtryk ud af højttalerne.
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror jeg bygger den om i stedet med et lc audio predator netdel i stedet.. der er det lige til og jeg kan få meget kortere
kabelveje..
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go´ fornøjelse . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mjenner skrev:
tror jeg bygger den om i stedet med et lc audio predator netdel i stedet.. der er det lige til og jeg kan få
meget kortere
kabelveje.. |
|
|
Du har jo alle delene, så hvorfor ikke lave det udfra det ?
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det en dårlig løsning eller?? det var lars fra sound2vision der anbefaldede det.. da der er ikke er behov for så stor
strømforsyning. og jeg åbenbart har for lange kabler fra lyttere til modulet på den måde den er opbygget på nu
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil også meget gerne lave det af det jeg har.. er bare bange for at ødelægge noget hehe..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du BØR reelt have 2 af de trafoer du har fået en af nu
Vil du nøjes med den du har, kan du lave det på den måde jeg viste på side 1
Du kan også lave det en smule anderledes, som måske er lidt nemmere.
Jeg poster en tegning til dig her, inden længe.
Men skrive lige alt hvad der står på den nye trafo ---->> Altså Primær/sekundær ledningsfarver, eller lave en tegning af den
med beskrivelse, så vi kan få det hele lavet ordentligt 1. gang
|
Til top |
|
|
mjenner Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan tak for hjælpen :-) og har ikke fået den nye trafo selvfølgelig :-( den er ellers sendt igår men pakkeposten har ikke
været her endnu.. det er den der er på lc audio´s hjemmeside jeg har bestilt 2x42v 500va
http://lcaudio.dk/images/Trafo/Trafo500VA.jpg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mjenner skrev:
bantan tak for hjælpen :-) og har ikke fået den nye trafo selvfølgelig :-( den er ellers sendt igår men
pakkeposten har ikke
været her endnu.. det er den der er på lc audio´s hjemmeside jeg har bestilt 2x42v 500va
http://lcaudio.dk/images/Trafo/Trafo500VA.jpg |
|
|
Ok.
De 33 volt trafoer der sad i, var det 2 x 33 volt pr stk. eller 1 x 33 volt pr stk ?
Og du vil nu køre med én 2 x 42 volt, ikke ?
|
Til top |
|
|