Sendt: 08 August 2011 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian S skrev:
Nu ville jeg gerne spørge om der er nogle af jer, som har "Sandet"Fliset" osv Har prøvet at sammenligne med sådan noget som SD fødder??alm hårdt skum osv. De har virket for mig, og jeg er lidt paf hvorfor I lægger så meget arbejde i det.
1) Er det fordi det er bedre?? 2) Er det fordi I ikke kender andet?? 3) Eller er det fordi I kan ??
Jeg håber I vil stemme :-) Mvh Christian S
|
|
|
Hej Christian, Jeg har prøvet følgende: A: SD-fødder under højtalerne stående på en træplade B: Betonflise stående på NordOst ColdRay's Ceramic C: Betonflise med et par filtdupper direkte på gulv og højtaler direkte på flisen D:Sandsæk direkte på gulv, "bagfødderne" af højtalerne på betonflise med SD-fødder under ht-fødder E:Sandkassen De er listet op i rækkefølge efter stigende effekt, ingen af dem kommer i nærheden af sandkassen. Tidligere med andre højtalere og andet gulv var SD-fødder klart spikes overlegne. Jeg tror man skal undlade at søge en generelt gældende løsning som man regner med vil virke optimalt alle gange og i stedet prøve at kategorisere løsningerne ud fra hvad man gør med vibrationerne. Mit behov var at lede vibrationsenergi væk fra højtaleren via den spike de er designet med, men at de ikke når gulvet. Altså bortlede energi og derefter omdanne energien til varme inden den kan gøre skade. Fordelen ved mine sandkasser er at de virker!! Ulempen er at de ja, se selv kommer til at være en betydelig del af det visuelle (de kunne sikkert være meget meget smukkere og måske endda designet så de passede bedre til mine Cantataer, men de er mest tænkt som en "proof of concept" konstruktion). mvh. Asger
|