Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2024 | 23:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mentor vokal, skal jeg købe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 13 August 2011 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:

 ;) har du et godt bud på et "farvet" kabel? :D

Har selv skrevet en anden tråd om Audioquest Midnight højttalerkablet for nylig, det er tommetykt, men din center er jo også noget nær enorm af størrelse, så det passer sikkert fint sammen he he.

Hvis du kan finde en rest af dette kabel på brugtmarkedet, så får du noget af det, eller rettere DÉT, absolut mest varmtlydende kabel jeg nogensinde har hørt. Nærmest som at koble en rørforstærker på, det vil virkelig kunne tæmme enhver lys klangbalance som du jo efterlyser 

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 13 August 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

>Denon4life

Den forbliver i sort ask, synes det klær den hvide bænk og de hvide mentor 6
Der blir Inge. Udskiftning lige pt med receiver, mangler kun kabel til center, det er forresten Dali White wave den bruger den nye center, så det
halter lidt... ;/

>Taurus

Lyder spændende.. Hvad prisleje snakker vi om her? For ja, vil gerne have den noget mørkere i lyden end med nuværende White wave kabel.. Det
fortjener den og såsandelig også lyden den vil kunne gi fra sig. Vil kigge nærmere på det audioquest kabel. Ellers skal alle andre muligheder også
stå åben. Jeg er ikke bange for at skulle have andet kabel end dem mentor 6 le'erne kører med.. Skal bare være mørkere i lyden.
Og igen, så må det også gerne være et bi-wiring kabel evt..

Mvh.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 13 August 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

okay, du opnår det bedste resultat ved at kører med samme kabel til center som du kører med til fronterne, det er i hvert fald
min erfaring
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 13 August 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
>Denon4life

Den forbliver i sort ask, synes det klær den hvide bænk og de hvide mentor 6
Der blir Inge. Udskiftning lige pt med receiver, mangler kun kabel til center, det er forresten Dali White wave den bruger den nye center, så det
halter lidt... ;/

>Taurus

Lyder spændende.. Hvad prisleje snakker vi om her? For ja, vil gerne have den noget mørkere i lyden end med nuværende White wave kabel.. Det
fortjener den og såsandelig også lyden den vil kunne gi fra sig. Vil kigge nærmere på det audioquest kabel. Ellers skal alle andre muligheder også
stå åben. Jeg er ikke bange for at skulle have andet kabel end dem mentor 6 le'erne kører med.. Skal bare være mørkere i lyden.
Og igen, så må det også gerne være et bi-wiring kabel evt..

Mvh.

Det skal findes på brugtmarkedet hvor det også dukker op med jævne mellemrum, det var et ret populært kabel tidligere. I dag er det udgået, det kostede 300 kr meteren i sin tid men fås selvfølgelig noget billigere brugt i dag. Det er også fint til fronterne hvis du gerne vil have en kraftfuld og afslappet lyd. Kablet kan deles op til biwiring, faktisk syntes jeg det lyder bedst når det bruges biwired

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 13 August 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

>Denon4life

Det forstår jeg.. Men tænker det må være et anderledes resultat med samme kabel på to vidt forskellige forstærkere, Denon med lys lyd, NAD med
varm lyd.   ;)

>Taurus

Kigger på det senere idag.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 13 August 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

okay så kunne et xindak kabel også være et godt alternativ de tager lidt af de lyse af toppen. Men audioquest de laver generelt
nogle gode kabler. ellers kunne vdh magnum også være en mulighed, de er også gode til noget der er lidt lyst. og det er et
super godt kabel jeg har det også selv, og det fåes til 299kr pr meter og en meter burde være nok til en center så det er jo til
at tage og føle på . Men spørgsmålet er så bare om du ik blir så glad for det så du også vil have det til dine mentor bare i
dobbelt træk
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 15 August 2011 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene..
Vil se lidt nærmere på de nævnte kabler, flere spørgsmål skal nok komme



Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 17 August 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Lad være med at gå så højt op i om det er samme kabel til center og fronter. Enhederne og lyd-idealet i de to (Vokal vs Mentor 6 LE) er alligvel ikke de samme, så lyden vil aldrig blive ens alligevel.

Bortset fra det, så tillykke med centeren. Det bliver aldrig det samme at lytte på et lille setup, når man først har vænnet sig til en stor center.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 20 August 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Finder et passende kabel til centeren snart og ja Rysz.. Den skiller jeg mig nok heller ikke af med foreløbigt..

Håber snart at finde kabel til den center. Har du nogle gode forslag til kabel? (ikke nødvendigvis fra Hifi klubben) det skal bare være varmt lydende.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 20 August 2011 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hmm...varmt lydende kabel. Baseret ud fra dine eller mine ører

Du kan ikke gøre det entydigt op i om kabler lyder på den ene eller den anden måde. Hvis du skal have en reel chance for at få det optimale ud af setup'et så skal du prøve dig frem.

Det kommer jo også an på hvad du regner med at skulle slippe for at få det "rigtige" ud af centeren.

Xindak SC-01 er et fortræffeligt kabel, men jeg vil nu ikke kalde det mørkt. Det sidder pt. på mine egne 6LE'ere.

Forskellige bud afhængig af budget:

Under 500,- så ring til ham i Den Blå Avis i Viborg der har lavet et 1 meters biwire ud af et Audioquest Type 4 kabel. Alternativt, så køb 1 meter VDH D352 eller Supra 3.4s og afisolere 7-8 centimer og lad det trække igennem begge terminaler. 1 træk og du slipper af med bøjlerne.

Over 500 kroner, så kast dig ud i at låne højttalerkabler i forkromede udgaver eller ring til ham i den blå avis der har et ældre NAD 2150 effekttrin til at stå og bi-amp din center.

Over 1000,- så ring til ham her på H4A der har et brugt Parasounc HCA1000 trin til salg eller jagt endnu en C272 så tingene passer sammen.

Hvis du vil slippe for alt ovenstående, så gå ind i Equalizeren på 3808'eren og juster klangen en smule i øvre mellemtone på centeren. Det er faktisk ikke diskanten der er lysere på centeren, men bas/mellemtonerne der er en anden og bedre type i LE'eren og det er det der flytter hele balancen på højttaleren.

Som du nok kan se, så er der mange måder at gøre det her på. Mit oprigtige bud er at du skal lytte lidt på centeren inden du tager et valg. Den spiller kanon ja, men når først dine ører har vænnet sig til den, så er det slet ikke sikkert det er det samme valg du vil træffe som du er igang med nu mht. kabler und so weiter.

Hvordan er dine 2 nuværende C272 koblet op på 6LE'erne ? 

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 20 August 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Hmm...varmt lydende kabel. Baseret ud fra dine eller mine ører

God pointe. Så i hvert fald et bedre kabel som en Vokal kan tjenes med i mange år fremfor det nuværende White wave.

Du kan ikke gøre det entydigt op i om kabler lyder på den ene eller den anden måde. Hvis du skal have en reel chance for at få det optimale ud af setup'et så skal du prøve dig frem.

Tør godt ligge min lid til andres øre og tage et gennemsnit af meninger. Ikke nemt at prøve sig frem og så vigtigt er det heller ikke, skal bare have et bedre kabel end det jeg har nu.

Det kommer jo også an på hvad du regner med at skulle slippe for at få det "rigtige" ud af centeren.

Ca. 500 for ca. 1.5m.

Xindak SC-01 er et fortræffeligt kabel, men jeg vil nu ikke kalde det mørkt. Det sidder pt. på mine egne 6LE'ere.

Som alm. single-wire? (synes Chord kablet på mine også er udemærket, har dog kun brugt white wave før og synes da der er en forbedring, da jeg nu kører bi-amp med dem.)

Forskellige bud afhængig af budget:

Under 500,- så ring til ham i Den Blå Avis i Viborg der har lavet et 1 meters biwire ud af et Audioquest Type 4 kabel. Alternativt, så køb 1 meter VDH D352 eller Supra 3.4s og afisolere 7-8 centimer og lad det trække igennem begge terminaler. 1 træk og du slipper af med bøjlerne.

Ser lidt nærmere på kablet fra Viborg

Over 500 kroner, så kast dig ud i at låne højttalerkabler i forkromede udgaver eller ring til ham i den blå avis der har et ældre NAD 2150 effekttrin til at stå og bi-amp din center.

Overvejer også at købe endnu et effekt til center brug, men spørgsmålet er: Vil AVR-3808 ikke være rigeligt med effekt i sig selv som udgangspunkt?? Vil gerne invistere i en brugt c272, men er det overhovedet pengene værd, udover jeg så kan bi-ampe VOKAL`en?

Over 1000,- så ring til ham her på H4A der har et brugt Parasounc HCA1000 trin til salg eller jagt endnu en C272 så tingene passer sammen.

Overvejelse....  Men hvad kan bedst svare sig penge/lydmæssigt? beholde 3808 som effekt og spare penge, kun købe bi-wire kabel fra 3808 til Vokal. El. spendere i endnu en c272 og bi-ampe den, hvilket ca. vil blive 3000kr dyrere????

Hvis du vil slippe for alt ovenstående, så gå ind i Equalizeren på 3808'eren og juster klangen en smule i øvre mellemtone på centeren. Det er faktisk ikke diskanten der er lysere på centeren, men bas/mellemtonerne der er en anden og bedre type i LE'eren og det er det der flytter hele balancen på højttaleren.

Skal jeg prøve, men stadig nyt kabel.

Som du nok kan se, så er der mange måder at gøre det her på. Mit oprigtige bud er at du skal lytte lidt på centeren inden du tager et valg. Den spiller kanon ja, men når først dine ører har vænnet sig til den, så er det slet ikke sikkert det er det samme valg du vil træffe som du er igang med nu mht. kabler und so weiter.

Ingen tvivl der.. Kan godt lide at bruge penge, når de går til et godt formål.  Vil muligvis afvente og overveje om jeg vil ud i endnu en c272 el. kun kabel (hvilket det tyder meget i retning af), da 3808`eren jo snart kun fungere som processor etc. og kun effekt til surround mid/back.

Hvordan er dine 2 nuværende C272 koblet op på 6LE'erne ? 

Horisontal bi-amp. Virker glimrende. MEGET pænt løft, fremfor brokobling, som jeg startede ud med. De virker faktisk som de kan spille en del højere nu og stadig rent, da de ikke viser nogen tegn på forvrængning ved høj lydstyrke (bas/mid, står da self. af når de når bristepunktet), hvilket blev tilfældet med brokoblingen og ja, de tåler jo vidst heller ikke brokobling. (Har dog altid kørt brokobling på de gamle concept 10, måske derfor de afbrændte diskanter )

 

Og mange gange tak for det detaljerede og gode indlæg.  Jeg er dog stadig meget i tvivl om jeg bør vente og spare sammen til én mere effekt, el. kun nyt kabel. ER 3808 nok som effekt!?, så forbliver det at: køber et bi-wire kabel, givetvis fra Xindak. Eller som Denon4life tilbød, jeg kunne få hans rest af samme kabel og betale portoen  (Tak for tilbudet Denon4life, PM). Og derved spare ca. 3000kr, som kan bruges til et mindre ferieophold.

Xindak kabel el. én mere NAD c272 + bi-amp kabel (bekosteligt). ???

Mvh.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 20 August 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

http://www.takefiveaudio.com/mall/shopexd.asp?id=1027

 

Kunne dette kabel være noget tror i? Bare lige med at finde ud af hvor brede spader skal være hvis det skal være spader. heh.

Kom endelig med andre bud.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 20 August 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

mogami laver generelt nogle gode kabler men hvorfor ik købe dem i dk mange musik udstyrs butikker forhandler også mogami. jeg har selv haft det i mit gamle evidence setup men nu er mentor jo en klasse over men prøv det selv i praksis det er det bedre men ellers kunne cabletalk det er også lidt mørkt i lyden uden at det blir lukket prøv at søg det jeg har i min signatur godt gammelt og billigt kabel der har fået gode anmeldelser bare et forslag
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 22 August 2011 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Kunne godt tænkes jeg prøver bestilling i dk. Men vil habd det lavet termineret og det hele i bi-wire fra "fabrikken" el. Butikken.. Kan det lade sig
gøre tror du?
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 22 August 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

det ved jeg faktisk ik det om det er muligt. da det er en musik butik der forhandler tilbehør til diverse instruementer men prøv at hør her er diverse forhandlere af mogami 4sound.dk effektpedaler.dk aage.dk sidste nævnte har jeg købt mit i tidernes morgen de er en del butikker landet rundt
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes