Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 23:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rega Brio-r (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wilander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

"if you want to be drawn into the music then it’s the best value tool for the job that we’ve heard since the Pioneer A400" (Hifi
Choice)

Har generelt fået flotte anmeldelser. Er der nogle herinde med erfaringer?

Til top Vis Wilander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilander

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Wilander skrev:
"if you want to be drawn into the music then it’s the best value tool for the job that we’ve heard since the Pioneer A400" (Hifi
Choice)

Har generelt fået flotte anmeldelser. Er der nogle herinde med erfaringer?

Lånte den forleden dag nede i Scala Hifi i Århus......Spændte den for et sæt Audiovector S3 Signature. Det er bare en fantastisk lille sag. Meget musikalsk og spiller bare bare glad derudaf med godt styr på tingene. Aldrig anstrengt og aggressiv. Har svært ved at forestille mig det kan gøres meget bedre til prisen

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Det er min erfaring og menig at det ikke kan gøres bedre til prisen. En lille musikalsk djævel.

Wilander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget lovende. Får lyst til at låne én med hjem.

Har tidligere ejet en Rega Mira 3, som jeg aldrig rigtig blev glad for. Lidt for blodfattig for min smag.
Til top Vis Wilander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilander

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da lige sparke ind i tråden i fald kommende købere, der søger rundt, skulle læse den.

Jeg har forstærkeren stående herhjemme sammen med en Rega Elex og Planet afspiller. Jeg har spillet
med Elex og planet i en måneds tid nu, og er vild med lyden i det lille setup! Yderst analogt, musikalsk, og på ingen måde
øretrættende uanset hvad der bliver smidt på af LP eller CD. Man få lyst til at smide mere på hele tiden

Pt spiller Brio-r sammen med Planet afspilleren og et par Snell J1.

Brio-r er sprød og lækker med en fast dyb bund. Den spiller musikalsk, engagerende, detaljeret (uden at være udpenslet) og
med et rigtig godt perspektiv i både dybden og bredden. Bassen er der super godt styr på, den er tight og stram. Utroligt til
den relativt lille pris... Den er noget mere sprød og opløst end Elexen, og har umiddelbart også mere dybde i lydbilledet.
Meget engagerende at lytte på.

Men jeg har allerede nu oplevet en snært af lyttetræthed, som jeg ikke har oplevet med fx Elexen eller noget af det luxman
grej jeg har af ældre dato!
Skal man sætte en finger på noget, så er det også eneste minus jeg har fundet, dvs at den er en anelse lys i lyden. Det er
ikke til den kliniske side, men lige på kanten til at være træls.. Ihvertfald på de Snell J1. Jeg har et par Rega Ela den skal
testes på også, men det må vente. Det kan på nogle indspilninger blive lidt træls, da S-lyde kan blive for meget sssssssss.
Det er en smagssag om man er til det eller ej, nogle kan godt lidt at det står lidt "skarpt", andre ikke. Personligt er jeg til
sprødhed, mellemtone og blød diskant..Er ikke meget for de skarpe S-lyde. Så kort sagt, så er den øvre mellemtone og
nedre diskant i mine ører lige på grænsen til at være for skarp, men nogle uger og jeg ved det med sikkerhed.. Det skal
siges at et par Snell J er ret følsomme overfor udstyr, da delefilteret deler lavet. Et par J3 (som er en noget mere
hengivende højttaler), kan måske redde S-lydende. Kan også være at når Ela´er kommer på istedet, at problemet er væk.
Er det ikke det, så er der sikkert en anden der kan få gavn af den.

Mit umiddelbare indtryk er at rega Elexen er mere tilbagelænet i lyden, og med knap så mange detaljer og perspektiv, men
stadig hamrende musikalsk og fodtrampende. Brio-r er mere "moderne" i lyden, dvs den følger mere den lydfilosofi der er
idag, end den der var for 20 år siden. nok også derfor den er en anelse lys i lyden. Tager man Elexen og spiller op i en
a - b test med Brio-r, så er det første man hører den lysere øvre mellemtone og nedre diskant på Brio-r´en. Elexen er langt
fra ligeså fremtrædende på det område, den virker mere "afstemt" og noget mere behagelig at lytte til. Dog er der flere
detaljer i området på Brio-r´en, men omvendt kan det godt blive for "spist" og lyst. Det er vel lidt en temperaments sag
hvad man er til.

Ihvertfald er der potentiale i den lille Brio-r, det er jeg slet ikke i tvivl om. Men man skal nok lige tænke resten af udstyret
med afhængig af hvordan man har det med den lidt lyse lyd. Sætter man den sammen med et par i forvejen lyse højttalere,
så kunne jeg forestille mig, at det vil blive for øretrættende at lytte til!
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

joepacman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Maj 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Har hørt meget godt om Brio-R. Udkonkurrerer den Mira 3, selvom denne  er dyrere?

Er der nogle, der har hørt begge?

Jeg har hørt at Brio skulle være mere detaljeret og sjovere at lytte til end den lidt mere tilbagelænede og kedelige? Mira 3.

Til top Vis joepacman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joepacman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes