Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Audioquest Midnight (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Tak for dit gode råd.Jeg tror jeg vil prøve det,når jeg flytter hjem fra kolonihaven til vinter.Det bliver spændende at høre forskellen.

(Nakamichi PA5 mkII - JBL100)

carsten

Er de JBL l 100 den danske version?

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej Allan.

Ja det er den danske version.Den bedste JBL jeg har haft i min stue,og jeg har haft nogle stykker. 

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2011 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Den er nemlig ret flot, synes jeg, og så skulle den jo være udviklet af Steen Michaelsen fra HF. Jeg sad tilfældigvis og så i en avis fra Klubben, og kikkede på den serie. De spiller rigtigt godt. Det tror jeg også din Nakamichi sørger for ,at den gør.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 August 2011 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået tid til at koble mit nyindkøbte Audioquest Midnight 3 kabel til mit anlæg og lytte til det her de sidste par dage, men desværre kun singlewired da det jo er termineret til det.

Bassen er både fast og magtfuld, mellemtonen er godt defineret, og diskanten silkeblød. Alt i alt mere homogent og vel også mere korrekt lydende end mit eksisterende og noget billigere Audioquest Type 4+. Men alligevel er Midnight kablet samlet set bare for laidback og kedeligt til min smag, syntes der mangler liv og dynamik, særligt sammenholdt med Type 4 kablet. Koblede derfor netop dette kabel på bas/mellemtonen og Midnight på toppen og det var virkelig noget der satte liv i sagerne. Endelig kom lyden frem hvor den skulle være, dynamikken og åbenheden blev meget bedre. Nærmest som om et tæppe foran højttalerne blev fjernet. Men som håbet var den noget anstrengende metalliske diskantgengivelse, fra da jeg brugte Type 4 alene, væk!

Nu er jeg jo lidt nysgerrig på hvordan Midnight kablet mon lyder biwired i min nuværende opsætning (Primare I20/D20 og QLN 606), husker jo tydeligt det i sin tid var en klar forbedring i forhold til det singlewirede Midnight, som jeg også dengang oplevede som alt for tilbagetrukket og dødt i sværen. Men inden jeg overvejer at klippe spaderne af, vil jeg nok forsøge mig med en byttehandel hvis nu der er nogle derude der ligger inde med et biwire-termineret Midnight kabel de vil bytte til et singlewired. Lykkedes det ikke, fortsætter jeg måske bare med den nuværende opsætning med Type 4+ på bunden og Midnight 3 på toppen, for det lyder faktisk ganske udemærket selvom jeg normalt ikke er tilhænger af at blande to forskellige kabler sammen ved brug af biwiring på en 2 vejs højttaler 

PS: Jeg har også haft det oprindelige Type 4 kabel, og det er IKKE metallisk i diskanten hvis nogle skulle studse over dette. Det kom først i + udgaven, som dog har andre gode kvaliteter.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Taurus

Det er godt nok lidt andet udstyr jeg brugte Midnight kablet på, men det du oplever som laidback, oplevede jeg som fin dybde i perspektivet. Har også prøvet at låne type-4, men det oplevede jeg som mere forward og havde ikke så godt dybde og rum. Til gengæld kom instrumenterne mere i focus. Chrystal kablet har jeg også lånt og prøvet. Men her går det mere over i det  grove opefter.

De beskrevne oplevelser går sjovt nok igen i signal kablerne. Turquoise = Mindre rum/perspektiv, men mere focus på instrumenterne. Topaz = som Chrystal, går over i det hidsige opefter. Og Ruby = Rolig klang og flot dybde og perspektiv. Bassen går fra det mere fyldige, til det mere faste men stadig til den varme side. Det var altså med single wiring.

Dynamisk set, bliver det også bedre efterhånden som man kommer op i kablerne. Der er ingen tvivl om, at man er nødt til af prøve det af, på sit set-up. Resultaterne man kommer til, er ikke de samme.  

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Din beskrivelse af højttalerkablerne passer meget godt, men i mit set up syntes jeg Type 4 passer bedst og er noget mere dynamisk end Midnight. Enig med Crystalkablet, det brød jeg mig ikke om i sin tid...diskantgengivelsen kunne vel nærmest sammenlignes med den klang den berygtede Dali 850 diskant har 

Har også prøvet de nævnte signalkabler, af de tre foretrak jeg Topaz kablet der lydmæssigt mindede om Ruby, bare en anelse mindre blødt og laidback. Dog syntes jeg ikke Topaz kan sammenlignes med Crystal højttalerkablet der er meget lysere og grovere i klangen.

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

jeg har ik prøvet type 4 men jeg har prøvet cv-8 med dbs det var et kabel jeg godt vil eje
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Taurus

Min oplevelse med Topaz kan måske skyldes, at det mest blev brugt på Onkyo DX706 cd afspiller, som til forskel fra den senere model DX7711, som jeg har nu, er mere livlig og meget "luftig" i klangen, end 7711 er det. Det har nok forstærket dette indtryk. Men det er også brugt mellem for og effektrin (Acurus) og her var Topaz også noget forward op ad til, men ikke nær så udpræget.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hvis nogle i nærheden har et Midnight kabel der kan biwires og jeg kan give det et lyt, så sig endelig til

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes