Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 21:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: B&W 800D og Vincent audio? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:

Er det noget jeg må få en lytter på? - Lyder spændende?

Ham der ejer det hører til den forsigtige type og vi kender dig ikke . Hvis det var hos mig var det noget andet.

N.B. til trådstarter : Det jeg har hørt til Vincent ville ikke få mig til at anbefale dem. Højttalerne fortjener noget bedre. Gå efter
noget med forholdvis høj dæmpnings faktor og lav udgangs impedans.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hej Sucky

Er meget uenig med Felix ang. den gamle nautilus og den nyere, 800D diskanten er som at rulle gardinet op. Der sker simpelthen bare en åbenbaring. Iforhold til alle andre B&W diskanter.

Ingen højtaler er perfekt. Heller ikke 800D eller Diamond, i mine øre halter de specielt i mellemregisteret, de spiller simpelthen for pænt/tilbageholdende i dette vigtige område. En god rørforstærker kan hjælpe på det, men ikke nok til mig.

Og deres D/Diamond er stadig langt bagefter Focal Utopia BE diskant, der er meget mere ro på en focal diskant. Tingene findre ikke så let sammen, man kan lytte langt dybre ind i lydbilledet.

Men igen at få tingene på plads med diverse High End højtalere, kræver altså mere end en ny forstærker. Lyder lidt som om du ikke ved hvad du går ind til.

Et spørgsmål, hvad vil du med 750 watt i 8 ohm?.

Mvh

DTS

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
SuckyBoyfriends skrev:

Er det noget jeg må få en lytter på? - Lyder spændende?

Ham der ejer det hører til den forsigtige type og vi kender dig ikke . Hvis det var hos mig var det noget andet.

N.B. til trådstarter : Det jeg har hørt til Vincent ville ikke få mig til at anbefale dem. Højttalerne fortjener noget bedre. Gå efter
noget med forholdvis høj dæmpnings faktor og lav udgangs impedans.

Tak for rådet og helt ok.

Hvor læser man det under specs?

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Hej Sucky

Er meget uenig med Felix ang. den gamle nautilus og den nyere, 800D diskanten er som at rulle gardinet op. Der sker simpelthen bare en åbenbaring. Iforhold til alle andre B&W diskanter.

Ingen højtaler er perfekt. Heller ikke 800D eller Diamond, i mine øre halter de specielt i mellemregisteret, de spiller simpelthen for pænt/tilbageholdende i dette vigtige område. En god rørforstærker kan hjælpe på det, men ikke nok til mig.

Og deres D/Diamond er stadig langt bagefter Focal Utopia BE diskant, der er meget mere ro på en focal diskant. Tingene findre ikke så let sammen, man kan lytte langt dybre ind i lydbilledet.

Men igen at få tingene på plads med diverse High End højtalere, kræver altså mere end en ny forstærker. Lyder lidt som om du ikke ved hvad du går ind til.

Et spørgsmål, hvad vil du med 750 watt i 8 ohm?.

Mvh

DTS

Har selv haft N804 og skal ALDRIG have den diskant igen

Skal ikke ud i rør da jeg skal have surround og derfor holder mig til transistor "lyden".

Tror jeg vil sige tak for nu og lytte lidt næste uge. Vender tilbage med tanker og spørgsmål:)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Jeg er åbenbart lidt forvirret her ! Er 800 D ikke med diamant diskant ? Den har jeg ikkke oplevet skule have specielt brug for en varm forstærker. Tværtimod skal den være så tør i bassen som overhovedet muligt. Diskanten har jeg ikke oplevet nogle problemer med i det opsæt jeg hører en gang imellem.

Det er ikke diskanten der kan virker hård i dem, det er mellemtonen, bassen er tør i sig selv, så derfor er det at fortrække en amp i den varme enden der er velopløst, jeg har hørt B&W D800 mange gange ved nogle af mine tyske kunder har selv har dem en del gange også modellen N.

Har hørt modelle 800D og dne nye ved en kunde i tyskland, og de nye var ikke bedre han beholdte den gammel model med skiftet sine 1,2kw ud med et par spectral og det blev det langt bedre af meget mere velopløst og meget mere styr på bunden.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Dejligt at nogen er uenige med mig med hensyn til diskanten.
Hæfter mig ved at B&W nok var mere enige, jvf. 805.

Jeg er tilgengæld enig i at det nok mest er delefilteret som er blevet bedre i Diamond-modellen.

Jeg har aldrig hørt de JM.Lab en anden bruger skriver om, til gengæld har jeg hørt samme diskant på andre modeller, hvor den da lød godt, men ikke fremragende i mine ører.
Men går ud fra at det netop skyldes det anvendte udstyr, og ikke mindst delefilter.

Det er netop det jeg synes er spændende ved lyd og hifi. Alle har deres egen preference, synes det skal lyde på en bestemt måde.
Og det kan vi få masser af fornøjelse af.
At få grejet på plads, i netop vores rum og med vores udstyr, er det som det handler om.
Mit skal helst give mig den lyd jeg hører når jeg hører musikken live derude. At gengive et flygel, eller en stemme, er en meget svær opgave.
I min lydverden gør B&W det suverænt, og jeg holder især meget af mellemtonen i denne henseende.
Den sidste version af 802 Diamond er hvad jeg vil have, og så behøver jeg næppe mere i mange år.

Du vil mere, og jeg tror du bliver super glad for dine 800D. Hvis ikke, så lad være at skyde skylden på højtaleren. Se så i stedet på resten af kæden og dit lytterum.

Med venlig hilsen
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juli 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hvad med sådan en

http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=194784&n=2

Har hørt den på et par Wilson Audio Sophia 3, den har bare muskler og finesse...

Hilsen Morten
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:
Hvad med sådan en

http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=194784&n=2

Har hørt den på et par Wilson Audio Sophia 3, den har bare muskler og finesse...

Hilsen Morten

Jeg vil ikke ud og købe mærker jeg aldrig har hørt om.. Har prøvet det en enkel gang for og var ved at brænde inde med skidtet.

Overvejer lidt at starte med den Denon AVC A1XVA der er på DBA lige nu. Den kan bi ampe 2x170 W til hver kanal og burde i stereo kunne trække meget strøm?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Diamagnetic skrev:
Jeg er åbenbart lidt forvirret her ! Er 800 D ikke med diamant diskant ? Den har jeg ikkke oplevet skule have specielt brug for en varm forstærker. Tværtimod skal den være så tør i bassen som overhovedet muligt. Diskanten har jeg ikke oplevet nogle problemer med i det opsæt jeg hører en gang imellem.

Det er ikke diskanten der kan virker hård i dem, det er mellemtonen, bassen er tør i sig selv, så derfor er det at fortrække en amp i den varme enden der er velopløst, jeg har hørt B&W D800 mange gange ved nogle af mine tyske kunder har selv har dem en del gange også modellen N.

Har hørt modelle 800D og dne nye ved en kunde i tyskland, og de nye var ikke bedre han beholdte den gammel model med skiftet sine 1,2kw ud med et par spectral og det blev det langt bedre af meget mere velopløst og meget mere styr på bunden.

Tror gerne du har ret med den mellemtone. Har jo set målinger med voldsomme opbrud. Med det udstyr jeg hørte det på som er ret lukket i mellemtonen har jeg ikke registreret noget med det af ejeren anvendte musik materiale. Men han har også 3 stk. Power Plants til at kvæle dynamikken og en masse skærmede power kabler som gør det samme.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Hesdorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Har selv et par B&W800 som jeg driver med en Krell FPB300cx og Pass X02 på forforstærker siden. Dette lyder i mine øre helt eminent, når indspilningerne er lavet ordenligt, fejler hverken dynamik eller diskant noget som helst. Jeg bruger Cardas Golden Reference hele vejen igennem mit setup om det er medvirkende til den fine bund og top skal jeg lade være usagt.

Jeg skal dog give Jensen ret i at det at få disse banditter til at spille med samme glød hele vejen igennem frekvensområdet, er noget af en udfordring. Men når du får sat dem rigtigt op med den rigtige forstærker, ja så er du ikke i tvivl om at du har fat i et verdensklasse produkt

Held og lykke

Til top Vis Hesdorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hesdorf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes